جاهای گردشگری دنیا

آشنایی با بهترین هتل های زنجیره ای دنیا

وقتی صحبت از بهترین هتل های زنجیره ای دنیا می‌شود، اصولاً عده زیادی از هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون یاد می‌کنند. غافل از اینکه شرکت‌های فراوان دیگری در سراسر دنیا وجود دارند که صاحب هتل‌های زنجیره‌ای در کشورها و شهرهای مختلف هستند. اگر از صنعت بسیار پیچیده هتلداری چندان شناختی ندارید، بهتر است کمی از وقت خود را صرف خواندن همین مقاله کنید.

 قصد داریم قبل از اینکه فهرست برترین هتل‌های زنجیره‌ای را در اختیارتان قرار دهیم، شما را با برخی از مفاهیم مهم در زمینه هتلداری آشنا کنیم. هتل‌های زنجیره‌ای را دقیقاً با فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرتان مقایسه کنید. یک فروشگاه زنجیره‌ای اصولاً گروهی از فروشگاه‌ها در سراسر یک شهر یا چندین شهر دیگر را شامل می‌شود و به یک برند خاص تعلق دارد. خوب حالا این تفسیر را برای یک هتل زجیره‌ای درنظر بگیرید زیرا یک هتل زنجیره‌ای نیز متعلق به یک شرکت خاص است و قطعاً گروهی از هتل‌های دیگر را در یک کشور، قاره و حتی دنیا شامل می‌شود.

پس بهترین هتل های زنجیره ای که قرار است از آنها نام ببریم، هر کدام متعلق به شرکتی خاص و معروفی هستند و مالکان این هتل‌ها مسئولیت و مدیریت تمام شعبه‌های خود را در اقصی‌نقاط دنیا بر عهده دارند. جالب است بدانید این دسته از هتل‌ها، دارای سیستم رزرواسیون و خدمات یکپارچه هستند. حالا ما می‌خواهیم در این مقاله از سپنجا چند مورد از برترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا را که از لحاظ مهمان نوازی و ارائه خدمات بهتر از بقیه هستند، به شما معرفی کنیم.

مطالعه بیشتر:راهنمای سفر به لندن

مطالب بیشتر:معرفی بهترین هتل های لندن در پایتخت انگلیس

هتل‌های بین المللی ماریوت

ماریوت اینترنشنال در سال ۱۹۲۷ توسط جان ویلارد ماریوت به عنوان شرکت ماریوت تاسیس شد و اما حالا با تعداد ۵۹۷۴ هتل در بیش از ۱۱۰ کشور جهان سومین هتل بزرگ زنجیره‌ای در جهان است. در حال حاضر این شرکت هتلداری متنوع و چند ملیتی با بیش از ۱۹۹،۹۲۹ کارمند توسط بیل ماریوت، پسری از جان ماریوت اداره می‌شود.

 دفتر مرکزی این شرکت که یکی از بهترین هتل های زنجیره ای دنیا متعلق به آن است در حومه واشنگتن دی سی بتسدا، مریلند مستقر است. ماریوت اینترنشنال به دنبال تقسیم شرکت ماریوت به دو شرکت میزبان ماریوت و ماریوت اینترنشنال ایجاد شد. جدا از تجمل و مهمان نوازی، ماریوت بین‌الملل همچنین خود را درگیر مسائل اجتماعی مانند ریشه کنی فقر، توسعه جامعه، مراقبت از کودکان، محیط زیست و تنوع جهانی کرده است.

هتل ماریوت

۱-هیلتون

هیلتون در ابتدا توسط کنراد هیلتون در سال ۱۹۱۹ در سیسکو تگزاس تاسیس شد و اکنون یک شرکت هتل داری چند ملیتی آمریکایی است که در حال حاضر  توسط شخص دیگری به نام کریستوفر جی. اداره می‌شود. هیلتون با تعداد ۴،۷۲۷ هتل و شعبه در ۱۰۴ کشور مختلف، توانسته است عنوان پنجمین هتل بزرگ زنجیره‌ای جهان را ازآن خود کند. این شرکت که اکنون یکی از بهترین هتل های زنجیره ای دنیا را در اختیار دارد با داشتن ۱۴ مارک در بخش‌های مختلف بازار، سهم زیادی از بازار رقابت‌ها را به دست آورده است.

دفتر مرکزی این شرکت در بورلی هیلز، کالیفرنیا واقع شده است و خود به داشتن تقریبا ۱۶۴۰۰۰ کارمند افتخار می‌کند. این برند جهانی، در دسامبر ۲۰۱۶ در مجموع ۴۹۲۲ هتل را به نام خود ثبت کرد. این شرکت بیش از ۱۱ میلیارد دلار درآمد سالانه دارد و توسط مجله Forbes به عنوان سی و ششمین شرکت خصوصی ایالات متحده رتبه بندی شد. اکنون این کمپانی در دسته کمپانی‌های خضوصی ایالات متحده قرار دارد.

 

هتل هیلتون

2-Accor

Accor در صنعت هتلداری، مهمان نوازی و جهانگردی، در اروپا و سراسر جهان ویکی از بهترین هتل های زنجیره ای  رهبر بازار است. فعالیت‌های این شرکت چند ملیتی در بیش از ۱۰۰ کشور پخش شده است و بیش از ۲۵۰،۰۰۰ هزار نیروی کار را به خدمت گرفته است. این شرکت دارای ۱۵ مارک مکمل  از جمله Sofitel و MGallery است.

Accor یک شرکت هتلی پیشرو در اروپا است و ادعا می‌شود که سومین شرکت بزرگ خدمات هتل است. در حالی که بزرگ‌ترین و بهترین هتل های زنجیره ای متمرکز بر حفظ شهرت خود برای خدمات هستند، به نظر می‌رسد Accor رویکردی مبتکرانه را در پیش گرفته و ممکن است بازار را متزلزل کند. این هتل‌های زنجیره‌ای، در مجموع داری ۵۳۰ هزار اتاق است که پیوسته به تعداد آنها افزوده می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید
کاپادوکیا یا کاپادوکیه ترکیه

۳-هتل‌های بست وسترن

هتل‌ زنجیره‌ای بست وسترن سالانه ۶ میلیارد دلار درآمد از نزدیک به ۴۲۰۰ هتل دارد ویکی از بهترین هتل های زنجیره ای دنیاست، در حالی که نیمی از واحدهای آنها در آمریکای شمالی مستقر هستند، Best Western در حال حاضر بر گسترش حضور خود در خاورمیانه و آسیا متمرکز است. مالکان این هتل‌های زنجیره‌ای از سال ۱۹۴۶ آغاز به کار کردند و مقر اصلی آن در ققنوس، آریزونا است.

هفتمین هتل بزرگ زنجیره‌ای در جهان با بیش از ۴۱۹۶ هتل و متل در سراسر جهان، ابتدا در سال ۱۹۴۶ توسط M. K. Guertin تاسیس شد اما امروز با مدیر عامل دیوید کنگ اداره می‌شود و یکی از سریعترین هتل‌های زنجیره‌ای در آسیا و خاورمیانه محسوب می‌شود. هتل‌های این غول هتلداری همه دارای نشانگر«بهترین وسترن» هستند.

بست وسترن

۴-ویندهام

ویندهام با داشتن ۸،۰۹۲ هتل در ۶۶ کشور مختلف در شش قاره، یکی از بزرگ‌ترین و بهترین هتل های زنجیره ای در جهان است. ویندهام در سال ۱۹۸۱ توسط ترامل کرو در دالاس- ایالت تگزاس به عنوان شرکت Wyndham Hotel تأسیس شد اما بعداً در سال ۲۰۰۶ به عنوان Wyndham Worldwide توسعه یافت. دفتر مرکزی Wyndham Worldwide در پارسیپانی-تروی هیلز در نیوجرسی ایالات متحده قرار دارد.

 Wyndham Worldwide با بیش از ۴۰،۰۰۰ کارمند، هتل‌های متعدد و با ۱۵ مارک تجاری به خود افتخار می‌کند. گروه Wyndham بیشتر به خاطر پاداش دادن مکرر به مشتریان خود، ارائه بلیط هواپیما رایگان، کارت هدیه، یک شب اقامت رایگان و بسیاری موارد دیگر شناخته شده است. در سال ۲۰۱۳، Wyndham در سراسر جهان حدود ۵،۰۰۹.۰  میلیون دلار درآمد داشت و ارزش کل دارایی‌های آن ۹،۷۴۱.۰ میلیون دلار برآورد شد.

۵-هتل‌های زنجیره‌ای حیات

یکی دیگر از هتل‌های زنجیره‌ای پرطرفدار دنیا، هتل‌های زنجیره‌ای حیات است. حیات نیز از امکانات رفاهی و همینطور تفریحی فوق‌العاده باکیفیت و مدرنی در کنار دیگر رقبای این صنعت برخوردار بود و روز به روز بر تعداد میهمان‌هایش افزوده می‌شد، برای همین به سرعت در فهرست بهترین هتل های زنجیره ای دنیا قرار گرفت. مالک یا مالکان این هتل‌ها، تمام سعی و تمرکز خود را بر دکوراسیون داخلی و همینطور ظاهر بیرونی متفاوت هتل‌های خود گذاشته‌اند تا اینگونه بیشتر به چشم آیند.

دکوراسیون داخلی این هتل‌ها در سراسر دنیا، شامل مبلمان و اشیای خاص، کادر مجرب و خوش برخورد، فضاهای تفریحی، کلاس‌های آموزشی متنوع، امکانات مختلف برای خانواده‌ها و… هستند که در کنار نمای بیرونی بسیار متفاوت و خیره کننده هتل‌ها، باعث به شهرت رسیدن چند برابری شرکت هتلداری حیات در سراسر جهان شده‌اند.

بهترین هتل های زنجیره ای

۶-هتل‌های زنجیره‌ای کارلسون

یکی دیگر از مشهورترین شرکت‌های هتلداری جهان، شرکت کارلسون است که توانسته با تکیه بر نیازهای خاص افراد در سفر، گروهی از بهترین هتل‌ها را در شهرها و کشورهای مختلف دنیا تاسیس کند. ویکی از بهترین هتل های زنجیره ای دنیا هستند، هتل‌های کارلسون، روی هم رفته از تعداد ۱۵۰ هزار اتاق برخوردار هستند که این حلقه روز به روز نیز درحال گسترده‌تر شدن است. این هتل‌ها از همان ابتدای کار خود همواره در تلاش بوده‌اند تا هر آنچه که مسافران در سفرهای خود نیاز دارند را فراهم آورند تا آنها اوقات خوش و به یادمادنی را در هتل‌های کارلسون تجربه کنند.

برای همین اکنون هتل‌های زنجیره‌ای کارلسون در فهرست بهترین هتل های زنجیره ای دنیا قرار دارند و به منظور برطرف کردن نیاز هر مسافر و همینطور طراحی داخلی و بیرونی متفاوت، گردشگران بیشماری، حاضر هستند این هتل‌ها را به عنوان محل اقامت خود امتحان کنند.

۷-هتل‌های زنجیره‌ای بین قاره‌ای

هتل‌های زنجیره‌ای بین قاره‌ای از سال ۲۰۰۴ تا امروز، عنوان بزرگ‌ترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا را در اختیار دارند و در صدر جدول بهترین‌ها جا خوش کرده‌اند. این هتل‌های زنجیره‌ای، روی هم رفته از بالای ۶۰۰ اتاق برخوردار هستند که هر کدام با انواع امکانات رفاهی و تفریحی بسیار عالی و پیشرفته در شهر و کشوری مختلف، با آغوش باز پذیرای مسافرانی از سراسر جهان هستند. وقتی یک برند هتلداری توانسته است چنین عنوان مهمی را ازآن خود کند، بدیهی  است که امکانات آن در بالاترین سطح از کیفیت قرار دارند و هر هتل آن توسط کادری مجرب و بسیار حرفه‌ای اداره می‌شود. بنابراین هر کسی می‌تواند ویژگی‌های منحصربه فرد این هتل‌ها را برای خود به تصویر بکشد.

این مطلب را هم بخوانید
همه چیز درباره سفر به فرانسه

بهترین هتل های زنجیره ای

۸-هتل‌های زنجیره‌ای پریمر این

یکی دیگر از بهترین هتل های زنجیره ای دنیا، هتل‌های زنجیره‌ای پریمر این هستند که در مجموع از حدود ۷۵۰ املاک در بیشتر نقاط انگلستان و همینطور چند مورد در امارات متحده عربی برخوردار است. تمام سعی این مجموعه از همان ابتدای کار بر این بوده که مسافران شب خوب و خواب بسیار راحتی در اتاق‌هایشان سپری کنند، در غیر این صورت حاضر هستند کل هزینه اقامت را به آنها برگردانند! از خدمات ارائه شده در این مجموعه می‌توان به تخت‌های هیپنوس، تخت خواب برای بچه‌ها و همینطور ارائه اتاق رایگان به همراه صبحانه رایگان برای کودکان زیر ۱۶ سال اشاره داشت.

۹-هتل‌های زنجیره‌ای رادیسون

رادیسون نیز نام یکی از مشهورترین برندهای هتلداری دنیاست که توانسته با ساخت بیش از ۱۴۰۰ هتل در شهرها و کشورهای مختلف دنیا و همینطور کسب هشت برند مختلف برای خود، به جایگاه بسیار خوبی در صنعت هتلداری دست پیدا کند. امروز در جهان از مجموعه رادیسون به عنوان یکی از بهترین هتل های زنجیره ای دنیا یاد می‌شود زیرا در تمام هتل‌ها، به میهمانان خود این امکان را داده است تا آزادانه نیاز خود را از خدمه هتل درخواست کنند. امکانات رفاهی-تفریحی، کادر مجرب و البته با تخصص، ارائه انواع غذاهای محلی و نوشیدنی‌های انتخابی، ورودی بدون کلید و بسیار خیره کننده از جمله صدها ویژگی منحصر به فرد این مجموعه هستند.

بهترین هتل های زنجیره ای

۱۰-هتل‌های زنجیره‌ای استاروود

در فهرست برترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا، یک مجموعه بزرگ دیگر به نام استاروود جولان می‌دهد. استاروود؛ چندین هتل بزرگ و تکامل یافته در سراسر دنیا تاسیس کرده است که به طراحی مدرن خود افتخار می‌کنند و با نماهای بی‌نظیر و تمیزی که دارند بسیار محبوب شده‌اند. تمام این مجموعه از مزایا وخدمات یکپارچه‌ای برخوردار هستند که اقامت کنندگان واقعاً از اقامت خود نهایت لذت و آرامش را تجربه می‌کنند.

۱۱-گروه هتل‌های اینترکنتینانتال

گروه هتل‌های اینترکنتینانتال نیز در زمره بهترین هتل های زنجیره ای دنیا قرار دارند. هتل‌های این مجموعه در اقصی‌نقاط دنیا از امکانات بسیار عالی برخوردار هستند و حتی برای حیوانات خانگی که همراه صاحبانشان در سفر هستند، امکانات رفاهی ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند. این زنجیره عظیم، از ویژگی‌های منحصر به فرد بیشماری برخوردار است که هر مسافری را مجاب به انتخاب از بین این گروه می‌کند. مثل اجاره دادن دوچرخه‌های بسیار لوکس، نوشیدنی‌های رایگان، اتاق رایگان و همینطور ارائه غذاهای رایگان برای کودکان.

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین هتل های فنلاند

۱۲-هتل‌های زنجیره‌ای چویس

هتل‌های چویس متعلق به یکی از شرکت‌های هتلداری آمریکایی است یکی از بهترین هتل های زنجیره ای است، که در شهر رایکول در ایالت مریلند واقع شده است. این شرکت تا امروز بیش از ۶۳۰۰ هتل با مجموع ۵۰۰۰۰۰ اتاق مجلل راه‌اندازی کرده است که در ۳۵ کشور جهان پذیرای گردشگرانی از سراسر دنیا هستند. سعی این هتل‌ها بر این است که خدمات گوناگون را با مقیاس بالا و متوسط برای مسافران در هر سطحی ارئه دهند تا بتوانند اوقات خوشی را در هتل‌های چویس سپری کنند.

بهترین هتل های زنجیره ای

سخن آخر…

بعد از معرفی بهترین هتل های زنجیره ای به مفهوم کلی هتل زنجیره‌ای رسیدیم. هتل زنجیره‌ای به مجموعه یا مجموعه‌ای از هتل‌ها در مکان‌های مختلف گفته می‌شود که به طور جزئی یا کامل متعلق به یک شرکت هستند. مدیریت، اداره، ارتقا و بازاریابی هتل‌های این زنجیره توسط همین شرکت انجام می‌شود. به نظر شما چرا هتل‌های زنجیره‌ای برای مشتریان جذاب هستند؟

مطالب بیشتر:فهرست عجیب ترین هتل های دنیا

چندین عامل هتل‌های زنجیره‌ای را برای مشتریان جذاب کرده است. با توجه به ارزش برند خود، مشتریان به راحتی می‌توانند برای اقامتی راحت و ایمن به چنین هتل‌هایی اعتماد کنند. از آنجا که اکثر این هتل‌ها مدیریت یکسانی دارند، مشتریان می‌دانند که پس از اقامت در یکی از آنها، در همه هتل‌های یک زنجیره چه انتظاراتی دارند. این هتل‌ها همچنین تخفیف‌ها و پیشنهادات بی‌شماری به مشتریان مکرر خود ارائه می‌دهند که آنها را بیشتر ترغیب می‌کند که برای اقامت خود چنین هتل‌هایی را انتخاب کنند. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت کافی برده باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا