جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به لندن

هر فردی برای سفر و گردش ابتدا نیاز به یک نقشه و راهنمایی کامل دارد که با تمام ویژگی های مقصدش آشنا باشد. ما در این مقاله هر آنچه را که برای سفر به لندن مورد نیاز هر مسافری است را بازگو می‌کنیم و مانند یک راهنمای خوب و کامل از ابتدا تا انتهای سفر، همراه و همسفر شما خواهیم بود.

لندن مکانی محبوب و باشکوه است که بدون شک در لیست گردش هر توریست و گردشگری پیدا می‌شود و مورد استقبال تمام مسافران این شهر است که اگر شما هم قصد سفر به این شهر با عظمت را دارید توصیه می‌کنیم برای سفری بهتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لندن به دلیل زیبایی شهر و جاذبه هایش چشم هر بیننده‌ای را به طرف خود خیره می‌کند و برای میهمانانش میزبان بسیار خوبی است، چرا که هر مسافری که به آنجا سفر کرده با کوله باری از خاطرات خوش و سوغاتی های بی‌نظیری به وطن خود بازگشته‌ است.

این شهر در کنار رودخانه تیمز واقع شده و پایتخت کشور انگلستان به شمار می‌رود که با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم مردم آنجا سبب شده که به یکی از پربازدید ترین شهرهای توریستی جهان تبدیل شود. لندن خصوصیات و ویژگی های فراوانی دارد که در ادامه  و تا جای ممکن  تمام آنها  را بازگو خواهیم کرد و بهترین جاذبه ها و اماکن دیدنی این شهر را که بسیار شگفت انگیز و زیبا هستند را به شما معرفی می‌کنیم تا حتما از آنها بازدید کنید. همراه سپنجا باشید.

سفر به لندن

این شهر زیبا و تاریخی در زمان روم باستان ساخته شده و در شمال غرب اروپا قرار گرفته است که یکی از تاریخی ترین شهر های جهان محسوب می‌شود و در کنار رودخانه تیمز واقع شده است که آن را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند.

سفر به لندن شما را با شگفتی های فراوانی روبه رو خواهد کرد چرا که تاریخ و پیشینه‌ای گران بها دارد و مردمان و فرهنگ های مختلفی در اتسا نقاط جهان را در خود جای داده که به همین خاطر رستوران های فراوان با انواع غذاهای مختلف جهان را در اینجا مشاهده خواهید کرد و می‌توانید غذای هر فرهنگی را امتحان کنید.

این شهر با مساحتی بالغ بر ۱۵۸۳ کیلومتر مربع  ۸.۶۳ میلیون نفر از جمعیت کره زمین را به خود اختصاص داده و زبان رسمی آن نیز انگلیسی است که با این حساب با خیال راحت می‌توان در آنجا حتی زندگی کرد چرا که امروزه انگلیسی همگانی شده و هر فرد با هر فرهنگی سعی می‌کند که در کنار زبان مادری انگلیسی را هم بیاموزد‌.

اقامت در این شهر بسیار گران و پر هزینه است و قبل از رفتن باید و حتما یک برنامه ریزی کامل داشته باشید چرا که بازدید از جاذبه ها پول هایتان را تمام می‌کنند و بیشتر آنها نیز رایگان است اما با این حساب برای پیش نیامدن مشکل در سفر باید با برنامه پیش رفت.

واحد پول آنجا نیز پوند است که هر کدام از آنها برابر با  ۱.۳۳ دلار هستند.

سفر به لندن

آب و هوای لندن

این شهر از نظر آب و هوا معتدل و مرطوب است و زمستان های نه چندان سرد و تابستان های گرمی دارد و میانگین بارش نیز به نسبت کم و متوسط است اما  در هر فصل و زمانی که بخواهید می‌توانید به لندن سفر کنید و از آب و هوای خوب فواصل آن لذت ببرید‌ . بیشترین درجه دما در روز های گرم سال در این شهر ۳۸ درجه سانتی گراد و در سرمای زمستان ۱۶ درجه سانتی گراد بود که این بالاترین درجات به ثبت رسیده هستند اما  در تمام فصول سال اینگونه نیست.

فصل های بهار این سرزمین روز های آفتابی بلند و گاه گاهی بارانی را تجربه می‌کند و توصیه میکنیم که در رفت و آمد های خود حتما چترتان همراهتان باشد چرا که باران بهاری خبر نمی‌کند. همچنین در این روز های رویایی که آب و هوا بسیار معتدل و خوب است جشن های زیادی در این شهر برگزار می‌شود که زیبایی سفرتان را دوچندان می‌ککند.

در واقع بهترین زمان سفر به لندن را می‌توان فصل های بهار آن را معرفی کرد چرا که در آن زمان به خاطر آب و هوای خوب و سرسبز شدن تمام دنیا و شهر لندن همه چیز آن رویایی و زیبا می‌شود و تمام فروشگاه ها، جاذبه ها رستوران ها و صد البته هتل ها پر رونق تر از هر فصل دیگر می‌شوند که تعداد بازدید کنندگان نیز به شدت بالا می‌رود و البته باید در نظر داشته اقامت و هزینه های خورد و خوراک نیز در این شهر به دو برابر حد معمول می‌رسد و اگر سفری کم هزینه را مد نظر دارید بهتر است در فصل های پاییز و زمستان به آنجا سفر کنید .

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از جاذبه های گردشگری سوئیس

حمل و نقل در لندن

 در لندن مردم با اتوبوس ها در این شهر رفت و آمد بیشتری دارند در نتیجه نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل ارزان تر و کم هزینه تر هستند که از هر فردی حدود ۲ پوند کرایه می‌گیرند اما باید بگویم بهتر است در اقامت خود کمتر از تاکسی های دربست یا ۲۴ ساعته استفاده کنید یا در مواقع ضروری چرا که هزینه آنها بسیار بالا است و تا به خود بیاید می‌بینید که نصف بودجه خود را صرف تاکسی های کرایه ایی کرده اید اما بغیر از این وسایل حمل و نقل ، گزینه ها ی  دیگری در این شهر وجود دارد که ارزان تر به حساب می‌آیند برای مثال می‌توانی دوچرخه های دولتی را کرایه کنید و شهر را از دید یک دوچرخه تماشا کنید یا در تور های پیاده روی شرکت کرده و با جمعیتی سرحال و شاداب  و با ورزش کردن به مقصد خود نزدیک شوید اما قابل ذکر است که دوچرخه سواری در این شهر کمی دشوار است  و در تمام نقاط لندن وجود ندارد چرا که در عادات مردم این شهر دوچرخه سواری کمتر دیده می‌شود و به همین دلیل تقاضای کمک برای ایستگاه های دوچرخه سواری وجود دارد‌.

در سفر به لندن  و صرفه جویی در هزینه های خود سعی کنید در هتل های ارزانی اقامت کنید یا در رستوران های متوسطی غذا بخورید و برای رفت و آمد یا پیاده روی کنید و یا از کارت های مخصوص حمل و نقل استفاده کنید که هزینه های رفت و آمد را ۵۰ درصد کاهش می‌دهند و اصلی ترین موضوع تا جای ممکن از جاذبه های زیبا و دیدنی رایگان لندن استفاده کنید و بعد اگر از دیدن آنها سیر شدید که تعدادشان کم نیست می‌توانید بابت دیدن دیگر جاذبه ها هزینه کنید.

سفر به لندن

شکم گردی در لندن

به هر کجای کره زمین که سفر کنید میل کردن غذاهای پر انرژی و سالم برای بدن انسان مفید و ضروری است که در بسیاری از نقاط جهان مانند کشور لندن غذاهای سالم و مقوی نیز دیده می‌شود که شما را برای گشت و گذار و تفریح و ورزش پر انرژی سرحال نگه می‌دارند و صبحانه های آنجا برای شروع یک روز خوب و پر انرژی قوت و نیروی لازم را می‌دهند .

در ادامه به یکی از غذا های محبوب و مشهور این شهر یعنی چیپس و ماهی  اشاره خواهیم کرد و توصیه می‌کنیم که در سفر خود حتما آنها را امتحان کنید و طعم و مزه ی غذا های لندنی را بچشید و از چه راهکاری برای پرداخت  هزینه کمتر در این شهر به کار ببندید. چیپس و ماهی به خاطر سرخ کردنش یک نوع فست فود به حساب می‌آید که در بین مردم و مسافران لندن یکی از محبوب ترین غذاها به شمار می‌رود و بسیار خوشمزه و خوش عطر و بو و  صد البته مقوی و پر انرژی است.

چیپس و ماهی از فیله ماهی و سیب زمینی درست می‌شود که طرز تهیه و پخت آن نیز بسیار ساده و راحت است و در هر کجای این شهر پیدا می‌شود در واقع می‌توان گفت که یکی از ارزان ترین غذا های شهر لندن نیز به شمار می‌رود که حتی می‌توانید برای صرفه جویی در هزینه های اقامتتان مواد اولیه این غذا را تهیه و خودتان آن را درست کنید که اینگونه کمتر نیز نسبت به رستوران ها هزینه خواهید کرد‌.

در سفر به لندن هزینه غذا های ساده و معمولی ۲۵ پوند، ستاره دار و بسیار مجلل ۷۰ پوند و برای غذای فست فود ۱۰ پوند است که بسیاری از مواد اولیه آنها را نیز می‌توان خودتان تهیه کنید و هزینه کمتری بپردازید.

شکم گردی در لندن

جاذبه های گردشگری لندن

به دلیل پیشینه و قدمت هزار ساله و با ارزش این شهر جاذبه هایی را در خود جای داده و تا کنون پرورش داده است که آنها را بجز لندن در هیچ کجای جهان پیدا نخواهید کرد و زیبایی هایشان چشم هر بیننده ای را به طرف خود جذب می‌کنند و سبب شده اند که هر ساله تعداد بازدید کنندگان و مسافران این شهر بیشتر و بیشتر شوند در واقع نصف بیشتر گردشگران و مسافر لندن برای دیدن جاذبه هایش به آنجا سفر می‌کنند که در ادامه ما نیز برخی از بهترین های این شهر را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر خود از زیباترین های این شهر دیدن کنید و با اطلاعات کامل ترو بیشتری به بازدید آنها بروید.

چشم لندن

یکی از جاذبه های این شهر که به معنای واقعی همانند چشم آن خودنمایی میکند چرخ و فلک بزرگ به وزن ده تن است که از بالای آن و فاصله ۱۳۵ متری مانند چشم لندن می‌توانید تمام شهر را در یک نگاه ببینید.

منطقه ایی که در آن چرخ و فلک عظیم واقعه شده یکی از اماکن شلوغ لندن به شمار می‌رود که توصیه می‌کنیم برای از دست ندادن این جاذبه ی هیجانی و شگفت انگیز بهتر است زودتر از هر زمانی اقدام به گرفتن بلیط چرخ و فلک کنید وگرنه از دستتان می‌رود و هیجان آن را در هیچ کجای جهان تجربه نخواهید کرد.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین هتل های لاس وگاس

این چرخ و فلک شامل ۳۲ صندلی است که در سال ۲۰۰۰ ساخته و در این مکان قرار گرفته و لقب چشم لندن به آن داده شده که هر گردشگری در سفر به لندن امکان ندارد که این جاذبه را در برنامه گردش خود قرار ندهد به هر حال توصیه میکنیم حتما سوار شدن این چشم بزرگ را تجربه کنید چرا که بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است.

چشم لندن

رصدخانه رویال گرینویچ

همان طور که در قبل اشاره کردیم در لندن جاذبه های مختلفی برای تمام سنین و انواع سلیقه ها را در خود جای داده است که یکی از رویایی ترین و جذاب ترین آنها رصدخانه رویال گرینویچ است که بسیار مجلل و باشکوه به نظر می‌رسد و برای افرادی که به علم ستاره شناسی علاقه منداند مکان و محل بسیار خوبی می‌باشد چرا که هر آنچه را که برای رشد کامل و دقیق یک ستاره یا سیاره ای  مورد نیاز است را  در آنجا پیدا خواهید کرد که گردشگران در بازدید از این جاذبه با تمام ابزار نجوم و مدرن ترین آنها آشنا می‌شوند .

این جاذبه علمی در مورد طریقه کشف و رصد ستاره ها و آسمان توسط دانشمندان کهن را نیز به شما اطلاعاتی می‌دهد که در واقع اسرار و اسناد مهم آنها را برای بازدید کنندگان و علاقمندان به نجوم را به بازدید می گذارد و اگر شما هم به ستاره شناسی علاقه مندید این رصدخانه مکان بسیار خوبی است که هم اطلاعات مورد نیازتان را به دست می‌آورید و هم زیبایی های نجوم را از نزدیک مشاهده می‌کنید.

رصد خانه رویال

موزه ویکتوریا و آلبرت

یکی دیگر از هیجان انگیز ترین اماکن دیدنی و تاریخی این شهر که حتما از دیدن داخل آن به وجد خواهید آمد موزه ویکتوریا و آلبرت است که تاریخ بازگشایی آن به سال ۱۸۵۲ باز‌میگردد. این موزه ۱۴۵ آثار هنری و فرهنگی کهن را در خود جای داده که شاید عجیب به نظر برسد اما قدمت  و عمر آنها به پنج هزار سال قبل هم بازمی‌گردد که هر کدام از دیگری زیباتر و شگفت انگیز تر هستند و بازدید از آنها شما را با شما را با عجایب و شگفتی های فراوانی روبه رو می‌کنند.

در این موزه آثار پوششی، سرامیکی، نقره جات و مجسمه ها و عکس ها نیز قابل مشاهده هستند که شما را با تاریخ کهن شهر لندن و نیاکان مردم آنجا آشنا می‌کنند و اگر به تاریخ و باستان شناسی علاقه مندید در سفر به لندن توصیه میکنم که حتما به موزه ویکتوریا و آلبرت سر بزنید و دیدن آن همه شگفتی و آثار گرانبها و ارزشمند را از دست ندهید.

بیگ بن و بنای پارلمان

آخرین و یکی دیگر از بهترین جاذبه هایی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد برج ساعتی بیگ بن است که همیشه در سطر اول برنامه گردش هر گردشگری وجود دارد و قطعا برای سفر به این شهر نخستین مکانی که مشهور و محبوب است و به شما پیشنهاد می‌دهند برج بیگ بن می‌باشد که در کنار بنای پارلمان  و یکی دیگر از دیدنی های این شهر است قرار گرفته  که برای دیدن آن نیز می‌توانید به کنار دریاچه تیمز بروید .

بیگ بن مکانی زیبا و با شکوه است و سوژه بسیار خوبی برای عکاسی و ثبت کردن لحظات خوش می‌باشد که بسیاری از بازدید کنند گان آن برای گرفت عکس ها از زاویه های مختلف این برج به آنجا می‌روند و جذابیت آن هر گردشگری را به طرف خود جذب می‌کند

توصیه می‌کنیم دیدن این دو جاذبه‌ی زیبا را نیز از دست ندهید و در سفر خود از نزدیک شاهد زیبایی و عظمت آنها باشید.

بیگ بن

کلام آخر…

این شهر تاریخی دیرینه و کهن را به خود دیده و تا به امروز پیشرفت های زیادی در هر زمینه ای داشته است که یکی از آنها داشتن اماکن و جاذبه های زیبایی است که چشم هر بیننده‌ای را به طرف خود جذب می‌کنند و ما با معرفی چند نمونه از بهترین های آنها امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مورد نیازتان را برای سفری راحت و بهتر در این مقاله بازگو کرده باشیم.

درباره “راهنمای سفر به لندن” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا