دیدنی های ساری

آبشار گزو ؛ از طبیعت بکر آن تا جاذبه های نزدیک

آبشار گزو ؛ از طبیعت بکر آن تا جاذبه های نزدیک

آبشار گزو ؛ از طبیعت بکر آن تا جاذبه های نزدیک

آبشار گزو یکی از منحصر به فردترین جاذبه هایی است که در طول عمرتان آن را تجربه می کنید. شمال و آب و هوای فوق العاده اش، دیدنی های زیادی را در دل خود جای داده است که یکی زیباتر از دیگری است!

این آبشار جزو آن دسته از جاذبه هایی است که تحت هیچ شرایطی نمی توان از آن گذشت. آبشار گزو در استان مازندران واقع شده است و همه ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران طبیعت دوست است.

بیشتر از این شما را منتظر نمی گذاریم. با سامانه رزرو و اجاره وسلا، سوئیت، بومگردی، آپارتما مبله و … سپنجا همراه باشید تا سفری به این آبشار و طبیعت اطرافش داشته باشیم

چرا باید از آبشار گزو دیدن کنیم؟

اولین دلیلی که باعث می شود شما این آبشار را برای مقصد گردشگری تان انتخاب کنید، آن است که بدانید اصلا چه چیزی انتظار شما را می کشد؟

تله کابین نمک آبرود

در ابتدا می خواهیم بگوییم ممکن است نام این جاذبه آبشار گزو باشد، اما شما تنها با یک آبشار مواجه نمی شوید؛ بلکه طبیعت بکر اطراف آن هر فردی را محو زیبایی های خودش می کند.

جنگل های هیرکانی اطراف آبشار، روحتان را نوازش می دهند. آیا می دانستید این جنگل ها و دیدنی هایش افتخاری بزرگ برای ایران است؟ برای آشنایی بیشتر با جنگل های هیرکانی می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید:

●       جنگل های هیرکانی ، الماس سبز شمال کشور را بشناسید

این منطقه یکی از بهترین انتخاب ها برای دوری از شلوغی شهرها و گذراندن اوقات فراغت در روزهای تعطیل است. اگر یادتان باشد در ابتدا گفتیم، این آبشار یکی از منحصر به فرد ترین تجربه هایتان است. می پرسید چرا؟ آبشار گزو دارا ارتفاعی به اندازه ۵۳ متر است و یکی از بلندترین های استان مازندران به شمار می آید!

آبشار گزو سوادکوه
آبشار گزو سوادکوه

آبی که از آبشار به سمت پایین سرازیر می شود، به درون دره ای می ریزد که سبب ایجاد حوضچه ای از آب شفاف شده است. اگر از گردشگرانی که تجربه بازدید از این جاذبه را دارند، بپرسید، حتما به شما خواهند گفت که گویی بهشت پیش رویتان قرار دارد. اگر در فصول گرم سال به این منطقه سفر کنید، می توانید از آب زلال آن برای خنک کردن بدنتان استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید
جذاب ترین جاهای دیدنی تنکابن را بشناسید!

خوب است بدانید برای رسیدن به آبشارف باید مسافتی را پیاده روی کنید. اصلا نگران نباشید؛ چرا که این مسیر خسته تان نخواهد کرد. تنها لذت و عظمت خلقت خداوند را در آنجا حس خواهید کرد.

اقامت در ویلا در سواد کوه

بهترین زمان برای دیدن آبشار گزو  کی است؟

شمال کشور در تمامی فصل ها زیبایی خاص خودش را دارد. از آنجایی که این آبشار در مازندران واقع شده است، تمامی ایام سال انتخاب خوبی برای سفر است؛ اما اگر از ما می شنوید، فصل بهار یا پاییز را انتخاب کنید. در این دو فصل طبیعت سرسبز و رنگارنگ همراه با آب و هوایی فوق العاده و مطلوب منتظر شما است.

شاید بپرسید چرا تابستان نه؟ از آنجایی که معمولا آبشار گزو انتخاب گردشگران از شهرهای دیگر است، شاید به آب و هوای شمال کشور عادت نداشته باشند. در تابستان رطوبت هوا بسیار بالا است و ممکن است کمی اذیتتان کند.

بهترین زمان بازدید آبشار گزو
جاذبه آبشار گزو

چطور به آبشار گزو برویم؟

آبشار گزو در شهرستان سواد کوه و در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر زیرآب واقع شده است. این آبشار در دل منطقه جنگل لفور قرار دارد؛ منطقه ای در سوادکوه شمالی که از محبوبیت زیادی در بین گردشگران برخوردار است. حالا چطور می توانیم خودمان را به آنجا برسانیم؟

در ابتدا باید جاده فیروزکوه را انتخاب کنید. پس از آن که از پل سفید عبور کردید، به سمت روستای جوارم بروید. از جوارم به طرف سد لفور راهی شوید. در این قسمت مسیری خاکی به اندازه ۱۵ کیلومتر پیش رویتان قرار دارد.

اقامت در کلبه چوبی در سواد کوه

با گذراندن این مسیر در نهایت به سد شمالی البرز می رسید. مسیر غرب سد را انتخاب کنید تا به روستای شرقلات برسید. در این روستا می توانید اقامت داشته باشید و به دیدن آبشار گزو و امام زاده بروید.

آبشار گزو در سواد کوه
آبشار گزو در سواد کوه

دیدنی های نزدیک آبشار گزو

پیشنهاد می کنیم در این سفر تنها به بازدید از آبشار اکتفا نکنید و از جاذبه های دیگری که در نزدیکی این منطقه واقع شده اند، استفاده کنید. سد و دریاچه لفور، امام زاده گزو و پل ورسک همگی در این سفر پیش رویتان قرار دارد.

همچنین می توانید از آبشار هفت تیرکن که در نزدیکی گرو واقع شده است، استفاده کنید. طول این آبشار ۹ متر است و از آبشارهای کوچک دیگری تشکیل شده است.

در سفر به آبشار گزو این نکات را رعایت کنید ..

چند نکته را پیش از سفر باید بدانید. اول آنکه برای بازدید از آبشار حتما حوله و لباس اضافی با خود به همراه داشته باشید. دوم آنکه مسیر رسیدن به آبشار در کنار زیبایی هایش، پیاده روی هم دارد؛ پس حتما کفش مناسب و راحت بپوشید تا اذیت نشوید. توصیه می کنیم اگر کودک دارید، با خود نبرید؛ ممکن است در راه اذیت شوند.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به شهر چشمه های آب گرم رینه | سپنجا

همچنین از بردن افراد سالخورده خودداری کنید. نکته دیگر آن است که حتما با خود دوربین به همراه داشته باشید. اگر موبایلتان دوربین با کیفیتی دارد، به آن اکتفا کنید. عکس گرفتن در این منطقه را تحت هیچ شرایطی از دست ندهید!

اقامت در اقامتگاه بومگردی در سواد کوه

سفر به آبشار گزو
سفر به آبشار گزو

اقامتگاه گزو

ممکن است زیبایی های مسیر و طبیعت شما را چند روز در دل خود نگه دارد؛ از این رو اگر چنین تصمیمی دارید، باید به فکر مسئله اقامت باشید.

در راه رسیدن به آبشار و در نزدیکی امامزاده گزو، کلبه هایی برای اجاره وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. برخی دیگر از افراد، کمپینگ را به استفاده از خانه و کلبه های محلی ترجیح می دهند. انتخاب با شماست!

دشت دریاسر

گزینه دیگر پیش رویتان استفاده از اقامتگاه های شهرهای نزدیک است؛ تا تنها بخشی از سفرتان را به این آبشار اختصاص دهید و دیدنی های دیگر مازندران هم ببینید. استفاده از اقامتگاه های شهرهای اطراف این امکان را به شما می دهد تا در کنار بازدید از آبشار گزو، از جاذبه های گردشگری شهر مقصدتان هم استفاده کنید.

بدین منظور می توانید از اقامتگاه های قائم شهر و سوادکوه استفاده کنید. سامانه سپنجا در این مسیر همراه شما است و می توانید رزرو سوئیت ارزان در قائم شهر و رزرو سوئیت ارزان در سواد کوه را در کوتاهترین زمان انجام دهید.

در نظر داشته باشید، قیمت اقامتگاه های قائم شهر در سامانه سپنجا از ۹۰ هزار تومان و در سواد کوه، از ۸۰ هزار تومان می باشد. منتظر چه هستید؟ کوله بار سفرتان را ببندید و خودتان را برای بازدید از جذابیت های آبشار گرو آماده کنید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا