دیدنی اصفهان

هر آنچه باید درباره کویر مصر پر طرفدار بدانید!

کویر مصر جاذبه ای در ایران که نامش زیاد به گوشمان می خورد. در واقع این کویر را می‌توان یکی از زیباترین جلوه‌های کشورمان دانست. کویرها آن دیدنی‌هایی هستند که عظمت خلقت خداوند را به رخمان می کشند. محال است خاطره سفر به کویر را فراموش کنید.

در این بین کویر مصر دقیقا آن جایی است که برای یک بار هم که شده باید از آن بازدید کنیم. ما اینجا هستیم تا با هم به کویر سفر کنیم و آن چیزی که پیش رویتان قرار می‌گیرد را از قبل باهم بررسی کنیم. با سایت اجاره ویلا، اقامتگاه بوم گردی و سوئیت سپنجا همراه باشید:

موقعیت مکانی کویر مصر چگونه است؟

نام کویر مصر در واقع از روستایی کویری به نام مصر گرفته شده است. این روستا در استان اصفهان و به فاصله ۴۵ کیلومتری از شهر جندق قرار گرفته است. جمعیت این روستا چیزی در حدود ۱۲۰ نفر است. همین روستای کوچک و با جمعیت کم، به دلیل زیبایی های اطرافش و چشم اندازهای فوق العاده اش به یکی از جذاب ترین دیدنی های ایران تبدیل شده است. فرقی نمی کند در کدام شهر زندگی می کنید، اگر کمی تورهای چند روزه کوتاه را نگاه کنید، قطعا تور کویر مصر یکی از ثابت ترین آنها است. اگر فکر می کنید علاقه چندانی به کویر ندارید؛ بدانید که با دیدن مصر نظرتان عوض خواهد شد.

اقامت در خانه بومگردی

کویر مصر کجاست

علت نام گذاری این کویر چیست؟

کویر مصر یکی از پرطرفدارترین کویرهای ایران است و گردشگران زیادی در طول سال چندین بار تورهای گردشگری را در این مکان زیبا برگذار میکنند. حالا که نام این کویر بیش از حد انتظار بر سر زبان‌هاست، حتما شما هم مثل خیلی دیگر از افراد علاقه مند به دانستن علت نامگذاری کویر زیبای مصر هستید.

گفته های زیادی در خصوص نامگذاری این کویر وجود دارد که نمی توان صحت همه آنها را تایید کرد و راهی برای پی بردن به درستی هیچ یک از آنها وجود ندارد. اما پررنگ ترین روایتی که در نامگذاری کویر مصر تاکنون شنیده و تایید شده، داستان فردی به نام یوسف است که از اهالی روستای مصر کنونی بود. در آن سالها روستای مصر دچار بحران کم آبی می‌شود. یوسف که برای رفع کم آبی روستا تلاش های زیادی را انجام میدهد، سرانجام با حفر چاه های عمیق به آب می‌رسد.

مردم روستا نیز با توجه به داستان حضرت یوسف و خشکسالی مصر، این داستان را به یوسف شبیه می‌دانستند و به پاس تشکر و احترام به این فرد، در نهایت روستا را به مصر نامگذاری می‌کنند.

یکی از پیش بینی های یوسف، که اهالی روستا را از کم آبی نجات داد، این بود، که روستا و کویر مصر به یکی از پرترددترین مکان های گردشگری ایران تبدیل می‌شود، به همین خاطر در همان سالها اقدام به ساختن خیابانی با عرض ۵۰۰ متر در روستای مصر کرد. و اینطور شد که پیش‌بینی یوسف دقیق‌تر از آن چیزی شد، که حتی تصور کرده بودند.

چرا به کویر مصر برویم؟

کویر مصر آن قدر زیبایی و جاذبه دارد که حتی دیدن عکس هایش ما را تشویق به سفر می کند. تپه های زرد رنگ و شترهای آن، یکی از مهم ترین دیدنی های کویر است. اگر به آنجا بروید هر طرف را که نگاه کنید، تا چشم کار می کند فقط زردی و عظمت خلقت خداوند را مشاهده خواهید کرد. البته تنها دیدن ماسه ها و تپه ها کافی نیست؛ بلکه باید خودتان با پای خودتان آن ها را لمس کنید. این ماسه ها آنقدر نرم و لذت بخش هستند که تجربه آن هرگز از یادتان نخواهد رفت. خوب است بدانید تپه های این کویر در مقایسه با کویر مرنجاب کوتاهتر هستند.

اگر کمی تحقیق درباره تور کویر مصر کنید، می بینید که بیشتر آنها حداقل یک شب را در آنجا سپری می کنند؟ فکر می کنید چرا؟ یکی از دلایل آن است که حیف است دیدنی های کویر را به راحتی از دست بدهم. دلیل دیگر آن تجربه شب های کویر است. هرچه از زیبایی شب های کویر مصر بگوییم، کم گفته ایم! تنها خوابیدن روی ماسه ها و زل زدن به آسمان شما را غرق دنیای خیالی خودتان می کند. این صحنه آن قدر زیبا است که دلتان نمی خواهد چشم از آن بردارید.

در شب های کویر گویی ستاره ها در نزدیکترین حالت به شما قرار دارند که می توانید آن ها را در دست بگیرید!  لذت کویر مصر در شب همراه با سردی آن و خوردن یک لیوان چای آتشی داغ، با هیچ چیز دیگر قابل تعویض نیست.

برای اقامت در اتاق بومگردی از سپنجا کمک بگیرید.

اقامت در کویر مصر

بهترین زمان سفر به کویر مصر

به طور کلی کویر دارای آب و هوایی خشک و گرم است. این آب و هوا در فصول پاییز و زمستان کمی متفاوت تر است؛ به عنوان مثال در این فصل ها هوا در روز گرم و معتدل است و در شب ها سرد و خنک! همین موضوع سبب شده است تا از نظر بسیاری از افراد فصل زمستان و پاییز بهترین زمان سفر به مصر باشد.

همچنین در این بازه زمانی مارها و رتیل ها در خواب زمستانی هستند و هیچ گونه نگرانی ندارید. بیشترین استقبال از  بلیط های تور کویر مصر در فصل زمستان است. اگر در پاییز به مصر می  روید، تنها داشتن یک تی شرت در طول روز برایتان کافی است؛ اما شب هنگام سرد می شود و باید لباس کافی با خود به همراه داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم در فصل تابستان به کویر مصر نروید؛ چرا که در این بازه زمانی عقرب ها و مارها بیرون هستند و ممکن است کمی خطرناک باشند. همچنین گرمای هوا در روزهای تابستانی طاقت فرسا است.

حقیقت این است که با وجود گرمای هوا، حیوانات خطرناک و … بازهم چیزی از ارزش بازدید از این کویر کم نمی شود.

اقامت در استراحتگاه سنتی

بهترین زمان سفر به کویر مصر

۵ تفریح پرهیجان در روستا و کویر مصر

قطعا اگر عاشق کویر گردی باشید، همینکه بر روی شن‌ها و ماسه‌های کویر راه بروید و آنها را زیر پای‌تان لمس کنید، غرق در لذت می‌شوید. اما این نوید خوبی است برای عاشقان کویر گردی، که تفریحات پرهیجان زیادی وجود دارند که در سفر به روستا و کویر مصر می‌توانید ساعاتی را با آنها سرگرم و غرق در شادی شوید.

از جمله این تفریحات هیجان انگیز می‌توان به کویرنوردی با آفرود با سرعت زیاد، شتر سواری، عکاسی، سند بوردینگ، موتور سواری و رصد ستارگان اشاره کرد. اگر میخواهید شب‌های پر از آرامش کویر را  هم تجربه کنید، حتما برای یک شب هم که شده زیر نور ماه به تماشای ستارگان در آسمان نورانی و فراخ شب‌های کویری بنشینید، تا مفهوم واقعی آرامش و لذت گردشگری در کویر را عمیقا حس کنید.

این مطلب را هم بخوانید
فهرست خانه های قدیمی اصفهان

۱- شتر سواری

از تفریحات پر طرفدار در کویرنوردی ها، شتر سواری است. شتر سواری در کویر مصر از آن دسته تفریحاتی است که نمی توان از آن گذشت. این تفریح جذاب و هیجان انگیز در مکان های خاصی در نزدیکی روستای مصر انجام میشود و شما میتوانید با پرداخت مبلغی که برای آن مشخص کرده اند، شتر سواری در کویر مصر را تجربه کنید.

۲- موتورهای چهار چرخ

عبور از تپه های شنی با موتورهای چهارچرخ خیلی لذت بخش تر آن چیزی است که حتی فکرش را بکنید. موتورهای چهار چرخ زیادی در این منطقه گردشگری وجود دارند، که امکان رانندگی را در کویر مصر و عبور از تپه های شنی را فراهم آورده‌اند. توصیه میکنیم این تفریح پر هیجان را حتما یک بار هم که شده امتحان کنید.

۳- اجاره خودروهای آفرود

سافاری در کویر مصر یک هیجان وصف ناشدنی برایتان به همراه خواهد داشت. گردش در کویر با سرعت زیاد به شما طعم واقعی لذت و هیجان را میچشاند. با اجاره خودروهای آفرود هم میتوانید به انجام حرکات نمایشی بپردازید و هم در کویر با سرعت بالا گردش کنید.

۴- سند بوردینگ

شن سواری یا سند بوردینگ از آن دسته تفریحات لذت بخشی است که آدرنالین خون شما را تا حد زیادی بالا میبرد. برای انجام این کار نیاز به صرف هیچ هزینه ای نیست، فقط کافیست تا یک بورد در سفر به کویر مصر با خودتان ببرید و در آنجا روی شن ها موج سواری کنید.

۵- عکاسی

کسی که عکاسی میکند، زیبایی های جهان را از دریچه ای متفاوت میبیند و یا بهتر است بگوییم در عکاسی شما بهتر متوجه زیبایی ها میشوید و لذت بیشتری از دیدن مناظر زیبای اطراف خود میبرید. در کویر مصر میتوانید عکس هایی ناب و زیبا به ثبت برسانید و از کویر گردی خود لذتی چندین برابری ببرید.

اطلاعات بیشتر: معرفی کهن ترین بناهای اصفهان

جاهای دیدنی در کویر و روستای مصر

شاید تصور کنید کویر فقط بیابانی فراخ است که چندین تپه شنی دارد. اما همین را هم که در نظر بگیریم کویرها جذابیت های خاص خود را دارند، حالا تصور کنید که به علاوه این حجم از زیبایی کویرها، امکان دیدن جاذبه های متفاوت کویری هم برای شما فراهم باشد. این قطعا لذت بخش است.

کویر مصر جزو آن دسته از کویرهایی است که به خاطر همجوار بودن با روستای مصر از جاذبه های منحصر به فردی برخوردار و در کنار آنها امکانات رفاهی زیادی وجود دارند، که این امکان را به گردشگران می‌دهند تا زمان سفر خود صرف بازدید از جاذبه ها کنند و خاطرات و تجربیات خوبی را از سفر کویری خود کسب کنند.

در اینجا چند مورد از بهترین جاذبه های دیدنی کویر مصر را به شما معرفی میکنیم:

۱- نیزار کویر مصر

یکی از جاذبه های کویر مصر نیزار آن است. اطراف این نیزار را شن ها و ماسه‌های کویر پوشانده است و در برخی از بخش‌های نیزار مصر، طول نی ها به چهار متر نیز می‌رسد. حیات وحش کویر مصر از این نیزار به عنوان آبشخور استفاده میکنند.

برای رفتن به نیزار مصر باید به ۶ کیلومتری شمال شرقی روستای مصر بروید و در شمال شرقی استان اصفهان نیز روستای فرحزاد قرار دارد، که ۲ کیلومتر با این نیزار فاصله دارد.

از زیبایی های نیزار کویر مصر نمیشود که غافل شد و توصیه میکنیم این بخش از حیات وحش کویر را با ثبت عکس‌های خاص و متفاوت، شکار کنید.

اما علت پیدایش این نیزار را که پیگیری کردیم به سیل سال ۱۳۵۵ در روستای مصر رسیدیم؛ این سیل بسیار ویرانگر بود و خسارات زیادی به مردم روستا وارد کرد. اما در پی همین سیل بود که باعث ایجاد یک دریاچه بزرگ در مسیر نیزار شد، که البته به مرور آب دریاچه خشک شد. میزان آبی که در نیزار اکنون وجود دارد تا حدی شور است و براساس تغییراتی که در لایه‌های زمین صورت می‌گیرد، سطح آب و میزان شوری آن نیز گاها تغییر پیدا می‌کند.

در اطراف و حاشیه‌های نیزار، گونه های گیاهی زیادی قابل مشاهده است و به دلیل رطوبت هوا، اگر گرما زیاد شود، حشرات زیادی در آنجا دیده میشود. اما گیاهان این منطقه ماسه پسند هستند و رویش آنها فقط در این منطقه به چشم دیده می شود. از جمله آنها می توان به گز، نتر، دم گاوی، درختچه های تاغ و… اشاره کرد.

همینطور گونه های جانوری زیادی از جمله شغال، کاراکال، چکاوک کاکلی، جربیل، گرگ، روباه شنی، شاهین و… در این منطقه به چشم می‌خورند.

برای رفتن به این منطقه باید از تپه های شنی عبور کنید، که قطعا فقط با ماشین های دو دیفرانسیل انجام اینکار امکان پذیر است و از مسیرهای روستای امیر آباد یا فرحزاد میتوانید خود را به نیزارهای مصر برسانید و به تماشای زیبایی های آنها بنشینید.

۲- نخلستان سوخته

یکی از جاذبه های کویر مصر که چشم اندازی بسیار زیبا و دیدنی دارد، نخلستان سوخته است. حالا چرا نخلستان سوخته؟ این نخلستان سالها پیش زمانی که پر رونق بود در سرمای سخت زمستان یخ زد و از آن زمان به بعد به یک جاذبه گردشگری بینظیر تبدیل شد.

۳- چال سلکنون

از زیبایی های خاص و منحصر به فرد کویر چال سلکنون است. این منطقه زیبا در شمال روستای مصر واقع شده  است. برای رفتن به این منطقه باید به شمال روستای مصر بروید تا به روستای فرحزاد برسید، بعد از روستای فرحزاد به یک دوراهی میرسید، که راه شمالی را باید پیش بگیرید تا به دریاچه سلکنون و چاله یا چاله های سلکنون برسید.

۴- دکتر فیش، دریاچه‌ای متفاوت برای درمان بیماری‌های پوستی در کویر مصر

یک دریاچه درمانگر در کویر مصر وجود دارند که به آن دکتر فیش میگویند، شما میتوانید در این دریاچه با ماهی درمانی به درمان بیماری های پوستی سرعت ببخشید. البته که این دریاچه علاوه بر درمانگر بودن، زیبایی های جالب توجهی دارد، که به عنوان یک منطقه گردشگری میتوانید از آن بازدید کنید.

۵- دریاچه نمک خور

دریاچه نمک خور با وسعت ۲۰۰۰ متر پس از سیل سال ۱۳۵۵ تشکیل شد. این دریاچه بسیار زیبا و حیرت انگیز است. نمک‌های سطح این دریاچه که به شکل پنج ضلعی هستند در فصل تابستان سرتاسر به رنگ سفید در میآیند و در فصل زمستان، تیره رنگ میشوند.

دریاچه نمک خور در شمال شرقی روستای مصر واقع شده است و به خاطر سیلی که موجب پدید آمدن آن شده بود به آن سیل کنون میگفتند، که به مرور تصمیم بر این شد که به آن سلکنون بگویند. پس اگر جایی شنیدید که به دریاچه نمک کویر مصر سلکنون گفتند، منظور همان دریاچه نمک خور است.

بازدید از این دریاچه را حتما در برنامه کویرگردی خود قرار دهید. اینطور بگوییم که بدون دید آن، انگار که ۷۰ درصد زیبایی های کویر مصر را ندیده رها کرده اید.

۶- قلعه بیاضیه

قلعه بیاضیه که به عنوان یک مرکز اقامتی نیز از آن استفاده میشود، از بکرترین جاهای دیدنی منطقه کویری مصر است. این قلعه در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی خور واقع شده است. در واقع این قلعه در کنار نخلستان و آثار تاریخی دیگر در روستای بیاضیه تشکیل یک مجموعه گردشگری را داده اند و شما میتوانید با رفتن به این منطقه، با یک تیر چند نشان بزنید.

۷- تخت عروس

همه جای کویر سرتاسر پر از زیبایی و شگفتی است. اما اگر میخواهید به صورت یک جا کل این زیبایی ها را ببنید، حتما سری به منطقه تخت عروس بزنید. از بالای این منطقه میتوانید چال سلکنون، کوه های دامغان، باتلاق های کویر مرکزی، تپه های شن روان و روستای زیبای مصر را به تماشا بنشینید.

این مطلب را هم بخوانید
جزیره مارو، تجربه ای تکرارنشدنی و زیبا از سفر به جزایر خلیج فارس

اگر به نام این منطقه دقت کنید، میبنید که نام آن نشان از زیبایی و جذابیت آن دارد و مردمان این مناطق به هر چیزی که بسیار زیبا و منحصر به فرد باشد، لقب عروس میدهند. بخش زیادی از شگفتی های این منطقه براساس ریزش دیواره های شرقی و نیمه شمالی و همینطور وزش بادهای شدید، پدید آمده‌اند.

تخت عروس

بیشتر بخوانید: فهرست خانه های قدیمی اصفهان

لوازم ضروری برای سفر به کویر مصر

برای هر سفری به یک سری تجهیزات و لوازم نیاز است که اهمیت به همراه داشتن آنها در کویر مصر بیشتر از هر جای دیگری حس می‌شود. طبیعت مناطق کویری بسیار خشن و بی رحم است. پس در قدم اول باید به فکر هماهنگی با یک راهنمای کاربلد باشید تا در گویر گردی و کویر نوردی همراه شما باشد. سپس وسایلی که در ادامه ذکر می کنیم را حتما تهیه کنید و در سفر به کویر مصر و دیگر مناطق کویری همراه خود ببرید.

با وجودی که این منطقه کویری در نزدیکی روستای مصر است و این روستا از امکانات رفاهی برخوردار است، همچنان شما باید مجهز سفر کنید تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری کنید و در نهایت یک سفر کویری لذت بخش و هیجان انگیز را تجربه کنید.

از جمله ضروری‌ترین لوازم می‌توان به عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه لبه دار، پاوربانک جیبی، قمقمه آب، جعبه کمک‌های اولیه، چادر، لباس گرم، دستبند دفع حشرات یا پماد، پوتین مناسب کویر گردی، لباس آستین دار، وسایل مکان یابی، قطب نما، آینه، پتوی نازک و… اشاره کرد.

ضرورت دارد که اینجا به چند نکته اشاره کنیم:

  • ابتدا از به همراه داشتن هر گونه دمپایی صندل، جواهرات و لوازم ارزشمند، لباس های زیبا، کفش های شهری و… خودداری کنید. در خصوص انتخاب لباس مناسب هم بهتر است لباس های آستین دار اما راحت و سبک استفاده کنید تا در هنگام پیاده‌روی در کویر احساس راحتی داشته باشید و همینطور از آفتاب سوختگی جلوگیری شود.
  • لباسی که برای کویر انتخاب میکنید بهتر است از جنس کتان باشد و یا در مجموع لباسی باشد که در برابر عوامل طبیعی مثل باد و آب و خاک مقاوم باشد و همینطور رنگ مناسب با طبیعت کویر را داشته باشد.
  • در سفرهای کویری حتما یک چادر به همراه داشته باشید تا از زیبایی های شب در کویر بی بهره نمانید.
  • سعی کنید آب زیاد به همراه خود داشته باشید، چون در کویر گردی هیچ چشمه و منبع آبی قابل دسترسی نیست، بخصوص زمانی که از تور گردشگری یا راهنمای خود جدا شوید.
  • آینه را حتما در کوله پشتی خود داشته باشید، تا در صورت گم شدن بتوانید به واسطه انعکاس نور خورشید، به افراد دیگر علامت بدهید.

اقامتگاه های کویر مصر

اکثر کسانی که عاشق کویرگردی هستند، ترجیح می‌دهند که در دل طبیعت کویر کمپ بزنند و از شب های کویری لذت ببرند. اما در صورتی که تمایلی به کمپ زدن ندارید، در روستای مصر اقامتگاه های زیبا و دلنشینی وجود دارند، که میتوانید یک یا چند شب را در آنجا سپری کنید و از امکانات رفاهی آنها استفاده کنید.

معمولا این اقامتگاه ها، خانه ‌های سنتی هستند که تغییر کاربری داده‌اند و به همین خاطر با حس و حالی مناسب با کویر، بسیار جذاب و دلنشین هستند.

در ادامه تعدادی از بهترین این اقامتگاه ها را به شما معرفی می‌کنیم:

هتل کویری بالی

هتل کویری بالی یک هتل بینظیر برای گردشگران کویر مصر است. بالی از هتل های سه ستاره شهر خور و استان اصفهان است. فاصله آن با کویر مصر ۵۵ کیلومتر است. و دارای امکانات رایگان زیادی مثل پارکینگ، اینترنت، سالن بیلیارد، فوتبال دستی و… است. این هتل در ۴۰ واحد مجهز به امکانات رفاهی عالی پذیرای گردشگران بسیاری است که قصد دارند از کویر مصر، روستای بیاضیه، کویر حلوان و قلعه جندق دیدن کنند.

مقصد شما هر کدام از این مناطق دیدنی که باشد، میتوانید با طی کردن مسیرهای ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتری، خود را به هتل بالی برسانید و در آنجا اقامت و استراحت کنید.

این هتل مانند بسیاری از هتل‌های سه ستاره دارای رستوران و چایخانه سنتی و همینطور کافی شاپ است، به علاوه دارای اتاق هایی با امکانات رفاهی بسیاری است.

هتل بالی

اقامتگاه بومگردی خانه مازیار

اقامتگاه بومگردی آتشونی یا خانه مازیار در شهر گرمه واقع شده است. این اقامتگاه سه ستاره دارای فضایی سنتی و بسیار دلنشین است. مجموعه این هتل از ۱۲ اتاق تشکیل شده است. در کنار امکانات رفاهی اتاق ها، رستوران، کافی شاپ و اینترنت از دیگر امکانات در دسترس اقامتگاه بومگردی خانه مازیار هستند.

برای تردد بین کویر مصر و این اقامتگاه ۸۵ کیلومتر فاصله وجود دارد، که پس از یک کویر گردی حسابی میتوانید خود را به این اقامتگاه برسانید و از امکانات و فضای دلنشین آن بهره و لذت کافی را ببرید.

اقامتگاه خانه مازیار

فاصله تهران تا کویر مصر

اگر مسیر سفر به کویر شما از تهران تا کویر مصر است، باید چیزی در حدود ۱۰ ساعت رانندگی کنید. از تهران که حرکت آغاز شود، به شهرهای دامغان و سمنان می‌رسید. آخرین مسیر شهری دامغان است که از آنجا به روستای جندق و سپس مسیر ۴۲ کیلومتری خاکی جندق تا کویر مصر را طی میکنید. در مجموع از تهران تا کویر مصر ۶۴۲ کیلومتر راه است.

فاصله اصفهان تا کویر مصر

برای رسیدن به کویر مسیر از اصفهان تا روستای مصر حدود ۵ ساعت زمان نیاز است. ۴۲۱ کیلومتر مسیر را با خودرو باید طی کنید تا به این روستای زیبا برسید.  که اگر از اصفهان حرکت کنید، ابتدا باید به نایین و سپس روستای جندق بروید. و از جندق تا کویر مصر یک مسیر ۴۲ کیلومتری را که خاکی است، طی کنید.

در سفر به کویر مصر دقت داشته باشید

نکته ای مهم در رفتن به این کویر آن است که حتما همراه با فردی آشنا به محیط به آنجا سفر کنید. معمولا تورهای گردشگری دارای تجربه خوبی در این زمینه هستند و بهترین خدمات را در اختیارتان می گذارد. همچنین لذت سفر گروهی چیز دیگری است!

همچنین اگر علاقه مند هستید که به این کویر سفر کنید، می توانید از اقامتگاه های گردشگری که در اطراف این کویر وجود دارد، استفاده کنید و لذت ببرید. برای اجاره اقامتگاه ایده آل خود می توانید با کمک سایت سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا، بهترین گزینه ها را برای خود پیدا کرده و با چند کلیک ساده آن ها را رزرو و اجاره کنید.

کلام آخر

در این مقاله از سپنجا تلاش کردیم تا درباره کویر مصر بسیار پرطرفدار، اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم. همچنین در صورت سفر به اصفهان و نیاز کسب به اطلاعات درباره انواع اقامتگاه در اصفهان، می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما اطلاعات لازم را برای ارتباط با کارشناسان بخش پشتیبانی ما پیدا کنید.

اگر تجربه کویر گردی دارید که می تواند به خوانندگان ما کمک کند، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا