دیدنی اصفهان

کویر مرنجاب ، معنای واقعی لذت در دل طبیعت زرد!

کویر مرنجاب ، معنای واقعی لذت در دل طبیعت زرد!

کویر بسیار زیبا و دیدنی مرنجاب، یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین کویرهای ایران برای مسافران و توریست های داخلی و خارجی است.

این کویر که تعداد مسافران و بازدیدکنندگان آن بسیار زیاد است، یکی از بهترین نقاطی است که می توانید برای مقصد سفر خود برای اولین فرصت انتخاب کنید.

امروز در سپنجا قصد داریم که معرفی این کویر و مهم ترین نکات پیرامون آن یعنی بهترین زمان سفر به کویر مرنجاب ، تفریحات این کویر، محل اقامت در سفر به این کویر و … بپردازیم.

اگر دوست دارید که با این کویر به صورت کامل آشنا شوید و در مورد آن اطلاعات کافی بدست آورید، حتما تا انتهای این مقاله همراه سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا باشید.

سفر به کویر زیبا و جذاب مرنجاب

همانطور که می دانید، این رزوها دیگر گشت و گذار و سفر رفتن به شهرهای تاریخی و مناطق پرآب و جنگلی مرسوم نیست، بلکه سفر به دل کویر و مناطق خشک و بی آب و علف هم می تواند جذاب باشد.

به لطف پیشرفتی که آن را مدیون تکنولوژی هستیم، انسان امروز بسیار تنوع طلب شده است و دوست دارد که به همه جا سر بزند.

کویر و مناطق بیابانی به واسطه این که جزو خاص ترین و بکرترین مناطق طبیعی هستند، بسیار جذاب به نظر می رسند و به همین واسطه انسان و ذهن کنجکاو او را قلقک می دهند!

اگر دوست دارید که یک سفر پرهیجان و همراه با ماجراجویی داشته باشید، احتمالا بهترین گزینه کویری و بیابانی که پیش روی شماست، کویر مرنجاب است.

بازدید از کویر مرنجاب
بازدید از کویر مرنجاب

کویر مرنجاب که در دل زیبایی ها و مناطق گردشگری ایران بسیار جذاب و دیدنی به نظر می رسد در داخل استان اصفهان قرار دارد.

کویر ورزنه

این کویر در که نزدیکی شهر آران و بیدگل است، دارای زیبایی هایی است که تنها اگر به آن سفر کنید، می توانید از آن ها استفاده کنید. آیا آماده سفر به کویر مرنجاب هستید؟

بهترین زمان برای سفر به کویر مرنجاب

اگر تصمیم گرفتید که یک سفر عالی داشته باشید، حتما دقت داشته باشید که کویر مرنجاب برخلاف تصوری که دارید، یک منطقه کاملا خشک و بی آب و علف نیست!

کویر مرنجاب به واسطه وجود آب و غذای مناسب برای گیاهان و جانوران، دارای یکی از غنی ترین پوشش های گیاهی و جانوری در اکوسیستم کشور است.

شما در این بیابان می توانید انواع حیوانات از جمله موارد زیر را مشاهده کنید:

  • گرگ
  • شغال
  • روباه شنی
  • آفتاب‌پرست
  • بزمجه
  • کفتار
  • انواع مار
  • مارمولک
  • عقرب
  • پرندگانی همچون عقاب و شاهین
  • و …

همچنین علاوه بر این حیوانات، وجود گیاهانی مانند گز، تاق، ارته، اسکنبیل، قیچ و دم گاوی می تواند دلیلی بر این ادعا باشد که کویر مرنجاب یکی از غنی ترین اکوسیستم های گیاهی و جانوری کشور است.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین هتل های شهر اصفهان | معرفی 12 هتل لوکس و بی‌نظیر

همین موضوع باعث می شود که شما بتوانید در رابطه با این مسئله که چه زمانی بهترین زمان برای سفر به این کویر است، تصمیم گیری کنید.

 

دیدنی های کویر مرنجاب
دیدنی های کویر مرنجاب

طبق گفته های گردشگران و نظرات آن ها فصل به عنوان بهترین زمان برای سفر به این کویر شناخته می شود، اما دقت داشته باشید که می توانید از هرجای ایران برای سفر به این کویر در یک زمان عالی بار خود را ببندید و زیاد به فصلی که در آن قرار داریم، دقت نکنید.

آیا تجربه سفر به کویر مرنجاب را در فصل بهار داشته اید؟

تفریحات کویر مرنجاب

اکثر افرادی که به این کویر سفر می کنند، دوست دارند که از تفریحات متنوعی که در این کویر برای آن ها فراهم شده است، نهایت استفاده را ببرند و لذت کافی را داشته باشند. از جمله تفریحاتی که می توانید در این منطقه بیابانی آن را تجربه کنید، دیدن آسمان پرستاره شهر بر فراز کاروانسرای مرنجاب است.

در بالای این کاروانسرا وسایل و تجهیزاتی قرار داده شده است که به شما کمک می کند با دید بهتری قادر باشید، آسمان و ستاره های آن را مشاهده کنید.

تفریحات کویر مرنجاب
تفریحات کویر مرنجاب

همچنین شما می توانید از آفرود سواری هم لذت ببرید. ماشین های شاسی بلند و دیفرانسیلی برای تپه های کویری وجود دارند که شما را در این کویر دور می دهند و شما می توانید از هیجان آن لذت ببرید.

اگر تجربه ی سافاری داشته باشید، می دانید که در حال صحبت از چه چیزی هستم. اگر قصد سفر به کویر را دارید، پیشنهاد می کنیم، کویر مصر را هم از دست ندهید:

جاذبه های گردشگری کویر مرنجاب

اگر بخواهیم به جاذبه های تاریخی این منطقه بیابان اشاره کنیم، بدون شک کاروانسرای مرنجاب که در زمان شاه عباس صفوی ساخته شده است، بهترین گزینه است.

اما آیا از جالب ترین جاذبه ی طبیعی این منطقه مطلع هستید؟

جزیره سرگردان یکی از دیدنی ترین جاذبه های این منطقه بیابانی است که در دل این کویر قرار دارد.

تور کویر مرنجاب
تور کویر مرنجاب

جزیره سرگردان در یک منطقه ی پرنمک قرار دارد و برخلاف تصوری که احتمالا دارید، آب زیادی اطراف آن را فرا نگرفته است!

شاید می پرسید که با این وجود چرا باید نام این منطقه را جزیره سرگردان می گذاشتند؟

در جواب این سوال باید بدانید که جزیره سرگردان در واقع در برخی از مواقع سال بارندگی زیادی دارد و اطراف خود را با آب پر می کند.

این موضوع باعث شد که مردم عادی تصور کنند که این بخش از کویر همیشه به این گونه است و اسم آن را در نهایت جزیره سرگردان گذاشتند.

نقشه کویر مرنجاب را ببینید، سپس به آن سفر کنید

اگر قصد دارید که با تور و یا با گروهی از دوستان و یا حتی اعضای خانواده به این جزیره سفر کنید، باید در نظر بگیرید که کویر مرنجاب دارای وسعت نسبتا زیادی است و بهتر است که قبل از سفر حتما نقشه آن را با دقت مشاهده کنید.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین مکان های خرید اصفهان

این کار به شما در طول سفر و زمان استراحتتان در این منطقه کمک شایسته ای می کند. در ادامه می توانید نقشه کویر مرنجاب را که یکی از دیدنی های استان اصفهان است، مشاهده کنید:

کویر مرنجاب روی نقشه
کویر مرنجاب روی نقشه

اگر برای سفر به این منطقه بیابانی آماده می شوید، بهتر است که در نظر داشته باشید، حتما به فکر برداشتن تجهیزات لازم برای یک سفر بیابانی باشید.

اگر تابحال تجربه ای در این رابطه داشته اید، می توانید در بخش نظرات با ما و دیگر افرادی که این مقاله را مطالعه می کنند به اشتراک بگذارید.

اقامت در کویر مرنجاب

مطمئنا اقمت یکی از مهمترین مسائلی است که در این سفر پیش رویتان قرار می گیرد. پیشنهاد سپنجا به شما آن است که از اقامتگاه های شهر های اطراف استفاده کنید.

در این صورت هم می توانید از جاذبه های گردشگری آن شهر و هم از کویر مرنجاب و جذابیت هایش بهره مند شوید! اگر چنین کنید، با یک تیر دو نشان زدید. بهترین انتخاب ها برای این منظور دو شهر اصفهان و کاشان هستند.

این دو شهر دیدنی های زیادی را در خود جای داده اند و یکی از خاطره انگیزترین سفرهای عمرتان را برایتان می سازند. پیشنهاد می کنیم، پیش از انتخاب شهر مقصدتان، با جاهای دیدنی این دو شهر بیشتر آشنا شوید:

  • سفر به کاشان ، از محل اقامت تا دیدنی ها و خوردنی های شهر!

  • این ۵ مورد از مکان های ناشناخته اصفهان را هر گردشگری باید ببیند!

  • راهنمای سفر به اصفهان، معرفی جاهای دیدنی به علاوه اطلاعات گردشگری

  • سفر به اصفهان

 

اگر مقاله ها را خوانده اید، بدون شک شهرتان را انتخاب کرده اید. در این صورت باید تنها اقدام به رزرو سوئیت در اصفهان یا رزرو سوئیت در کاشان بکنید.

سپنجا این امکان را برای شما به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان، محل اقامت ایده آلتان را پیدا کنید. در نظر داشته باشید اگر اقامتگاه های مقصدتان متنوع و تعداد بالا بود، می توانید آن ها را براساس تعداد اتاق، قیمت، محل، نوع و … در دسته های جداگانه مشاهده کنید.

راستی، یادتان نرود در تمام این مسیر پشتیبانی سپنجا همراه شما است. پیشاپیش سفری فوق العاده برایتان آرزومندیم!

اگر تجربه ای در زمینه سفر به کویر مرنجاب دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید!

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا