جاهای دیدنی ایران

کامل‌ترین راهنمای سفر به کیش

داشتن اطلاعات کافی در رابطه با محلی که قرار  است چند روزی را در آن گشت و گذار کنید، می‌تواند در کیفیت سفر شما تاثیر مستقیم داشته باشد.  ما در این مقاله قصد داریم مطلب جامع و کاملی را در رابطه با راهنمای سفر به کیش را در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار دهیم. اگر قصد سفر به کیش را دارید از شما دعوت می‌کنیم تا پایان مطلب با سپنجا همراه باشد.

راهنمای سفر به کیش

جزیره‌ی زیبا و توریست پذیر کیش در جنوبی‌ترین نقطه‌‌ی ایران قرار دارد. آب و هوای بکر و عالی این جزیره زبانزد عام و خاص است. آب و هوای گرم و معتدل این خطه اصلی‌ترین دلیلی است که مسافران زیادی را از اقصی نقاط  دنیا را به سوی این جزیره می‌کشاند. فصل بهار مناسب‌ترین و بهترین فصلی است که شما می‌توانید برنامه‌ی یک سفر چند روزه به جزیره‌ی کیش را در آن بگنجانید. البته اگر به دنبال یک سفر کم هزینه و هیجان انگیز هستید سفر به جزیره‌ی کیش در فصل تابستان می‌تواند یک گزینه‌ی عالی پیش روی شما باشد.

پاییز و زمستان‌ جزیره‌ی کیش فوق العاده زیبا و دیدنی هستند،  که ارزش یک مسافرت چند روزه را دارد اما لازم است بدانید که هزینه‌ی خورد و خوراک و تفریحات آبی شما در این فصول هزینه‌های بالایی را در پی خواهند داشت. اگر هزینه ملاک اصلی شما نیست ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتی برای یکبار هم که شده از پاییز و زمستان جزیره‌ی کیش نهایت استفاده را ببرید.

جزیره کیش کجاست

جزیره کیش از مهم‌ترین جزایر خلیج فارس است. این جزیره از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است. جزیره کیش از اصلی ترین مکان های گردشگری در جنوب کشور به شمار می رود. از نظر جغرافیایی شکل این جزیره شبیه به یک بیضی بوده و در تصاویر هوایی این موضوع قابل مشاهده است. جزیره هندورابی، جزیره فارور و سیری نیز از دیگر جزایر نزدیک به کیش هستند.

بر طبق منابع تاریخی منتشر شده کشف جزیره کیش به دوران اسکندر در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح بر می گردد. این جزیره توسط یک دریا سالار یونانی در آن دوران کشف شده است. در دوران قاجار بر طبق نقشه های تاریخی موجود نام این جزیره قیس بود و سپس در دوران پهلوی نام آن به کیش تغییر یافت. کیش در لغت به معنی تیردان است و این نام نشان دهنده بلندی های اطراف کیش است که شبیه به تیر هستند. در زمان اشکانیان، ساسانیان و هخامنشیان جزیره کیش جزئی از ایران بود ولی در دوران خلفای اموی این جزیره از تسلط ایران در آمد و پس از آن آل بویه دوباره تسلط این جزیره را در دست گرفتند.

مطالب مرتبط: معرفی بهترین سواحل کیش

مساحت و جمعیت جزیره کیش

طول جزیره کیش جدود ۴۵ کیلومتر است و مساحتی در حدود ۹۰ کیلومتر مربع دارد. بیش تر از ۳۹ هزار نفر اکنون در کیش زندگی می کنندو مردمان کیش بسیار خونگرم  و مهمان نواز هستند و همه از معاشرت با آنها لذت می برند. جزیره کیش در حقیقت مرکز شهرستان بندر لنگه به شمار می رود. به همین دلیل بخش بزرگی از جمعیت این شهرستان در کیش زندگی می کنند. البته به جرات می توان گفت این بخش بزرگ، چیزی در حدود ۹۰ درصد را تشکیل می دهد.

مهم ترین خیابان های کیش

خیابان فردوسی مهم ترین خیابان کیش است و کاملا اصول شهرسازی مدرن در آن رعایت شده است. نور پردازی این خیابان نیز عالی بوده و بهترین خیابان برای پیاده روی در شب است. در خیابان فردوسی می توانید انواع مراکز خرید، مراکز تجاری و هایپر مارکت را مشاهده کنید. خواهر خواندگی در شهرها یک قرارداد بین شهرهای مختلف جهت همبستگی بیشتر میان فرهنگ‌ها، شهرها و کشورهای گوناگون است. هدف از ایجاد خواهر خواندگی منافع مشترک دو شهر و شهروندان آن بوده و بر حیطه موضوعاتی مانند فرهنگی، بازرگانی، اقتصادی و حتی ورزشی متمرکز است. دبی در امارات متحده عربی و لنکاوی در مالزی دو شهر خواهر خوانده کیش هستند.

جزیره کیش کجاست

وضعیت آب و هوای جزیره کیش چگونه است؟

گرم و مرطوب بودن آب و هوای جزیره کیش بر کسی پوشیده نیست. میانگین دمای هوای سالانه در جزیره کیش ۲۷ درجه سانتی گراد است. به علت تابش مستقیم نور خورشید در این منطقه، آب و هوای آن بسیار گرم است. همچنین میزان تبخیر در این منطقه نیز بسیار بالا بوده و به همین دلیل رطوبت آن نیز زیاد است. پس اصلا توصیه نمی شود در فصل تابستان به این جزیره سفر کنید. زیرا گرمای هوا به شدت برای مسافران آزار دهنده خواهد بود.

فصل پاییز تا بهار بهترین زمان سفر به این جزیره است. در این فصل ها بادهای موسمی سبب خنک تر شدن آب و هوای این جزیره می شوند. در زمستان همچنین آب و هوای منطقه معتدل بوده و رطوبت هوا نیز خیلی کمتر می شود. بنابراین از اواخر پاییز تا اوایل بهار بهترین آب و هوا و معتدل ترین اب و هوا را در کیش خواهید دید.

فرهنگ غذایی جزیره‌ی کیش

نحوه تهیه غذا یکی از ارکان اصلی هر سفر است. در هر خطه‌ای از ایران و جهان بسته به ذائقه‌ی افراد آن منطقه، غذاهای مختلفی طبخ می‌شود. در سفر به کیش خوب است که غذاهای بومی خاص آن منطقه را امتحان کنید. غذاهایی که در زیر به معرفی آنها می‌پردازیم لذیذترین و پرطرفدارترین غذاهای کیش هستند که ارزش امتحان کردن را دارند.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با جاهای دیدنی اسفراین اولین شهر اقوام آریایی

هریسه

ظاهر هریسه شبیه به حلیم است. در دستور پخت هریسه از گوشت چرخ شده‌ی مرغ یا گوساله استفاده می‌شود. هل و دارچین چاشنی اصلی این غذا است.  بومیان کیش گوشت مرغ یا گوساله‌ای که از قبل آماده شده را هم همراه با آرد، شکر، آب و آبمیوه می‌پزند.

مرگوگ

مرگوگ یا به عبارتی مرقوق یکی دیگر از غذاهای محلی و فوق‌ العاده خوشمزه‌ی کیش است. که شما می‌توانید سراغ آن را در بیشتر رستوران‌های کیش بگیرید. در پخت این غذا گوشت در کنار انواع سبزیجات نظیر بادمجان، سیب زمینی، پیاز، سیر، فلفل سبز و… پخته می‌شود.

مرگوک

سمک مشوی

از آنجایی که اصلی‌ترین و بیشترین ساکنین جزیره‌ی کیش را مردمان عرب زبان کشورمان تشکیل داده‌اند، غذاهای عربی حرف اول را در این جزیره می‌زنند، که امتحان کردن آنها خالی از لطف نیست. سمک مشوی یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای کیش است که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتی برای یکبار هم که شده آن را امتحان کنید.

ماهی طعم دار شده با فلفل و ادویه جات عربی مهم‌ترین و اصلی‌ترین بیس این غذا است. همچنین شما می‌توانید بسته به ضاعقه‌ی‌تان این غذای لذیذ را به صورت کباب یا به صورت طبخ شده سفارش دهید.

قلیه ماهی

قلیه ماهی یکی دیگر از غذاهای معروف و البته پر طرفدار کیش است، شاید نام قلیه ماهی را بارها و بارها شنیده‌اید، قلیه ماهی  یک غذای دریایی است که به یک منطقه‌ی خاص محدود نمی‌شود بلکه می‌توان در اکثر شهرها این غذای لذیذ را سرو کرد. این غذا بسته به ضاعقه‌ی مردمان هر منطقه‌ با دستور پخت‌های متفاوتی طبخ می‌شود، برای مثال در جزیره‌ی کیش قلیه ماهی با دسته‌ای از ادویه جات طعم دار می‌شود که شما می‌توانید با میل کردن آن یک تجربه‌ی متفاوت و جدید از قلیه ماهی را داشته باشید.

 همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، در کیش غذاها همراه با ادویه جات مختلفی پخته می‌شوند مثلا شما در حین خوردن غذا به راحتی می‌توانید مزه‌ی چند نوع ادویه را حس کنید، اگر شما فردی خوش ذائقه هستید و با انواع ادویه جات میانه‌ی خوبی داشته باشید. صد در صد غذاهای کیش می‌توانند شما را سر ذوق بیاورند.

قلیه ماهی

مجبوس لحم

مجبوس لحم در رده‌ی اصلی‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای کیش قرار دارد. در بیشتر اوقات بومیان کیش در مجالس یا میهمانی‌های خود با این غذا پذیرای میهمانان خود هستند. در مجبوس لحم برنج همراه با نخود، کیشمیش و انواع ادویجات پخت می‌شود، در نهایت این برنج طعم دار شده، همراه با گوشت یا ماهی سرو می‌شود  به جرات می‌توان گفت این غذا یکی از لذیذترین غذاهایی است هر فرد برای یکبار هم که شده در طول عمرش باید آن را امتحان کند.

مطالب بیشتر: بهترین هتل‌های کیش را بشناسید!

با بهترین رستوان‌های کیش آشنا شوید

در شهرهای توریستی و پر مسافر رستوران‌های زیادی با هدف ارائه‌ی خدمات به مسافران تاسیس شده‌اند جزیره‌ی زیبای کیش نیز از این قضیه مستثنی نیست. شما می‌تواند انواع غذاهای محلی، دریایی، سنتی و… را در انواع رستوران‌های کیش سرو کنید. در ادامه‌ی مطلب شما را با بهترین رستوران‌های کیش آشنا می‌کنیم.

رستوران کوه نور

رستوران کوه نور یکی از مدرن‌ترین و متفاوت‌ترین رستوران‌هایی است که شما می‌توانید یه وعده شام یا ناهار را در آنجا میل کنید. طراحی خاص و جالب کوه نور بیش از هر چیزی توجه افراد را به سوی خود جلب می‌کند. دیواره‌های رستوران  از سنگ و صخره پوشیده شده است همچنین نورپردازی منحصر به فرد این رستوران نمای فوق العاده زیبایی را بخصوص در شب به وجود می‌آورد.

غذای معروف و پرطرفدار این رستوران یک غذای فرانسوی به نام بروشه‌ است که امتحان کردن آن می‌تواند تجربه‌ی تازه‌ای برای شما باشد. در کل غذاهای این رستوران فوق العاده خوش طعم و پرطرفدار هستند که می‌توانند به خوبی پاسخگوی هر ضاعقه‌ای باشند.

سفر به کیش

رستوران شاندیز صفدری

اگر به دنبال یک کباب و چلو کباب عالی هستید می‌توانید روی رستوران شاندیز صفدری حساب کنید. این رستوران یکی از رستوران‌های خوب و شلوغ کیش است  شلوغی همیشگی شاندیز صفدری نشان از کیفیت بالای غذاهای این رستوران است.

کافه رستوران پارمیس پلاس

در سفر به کیش به شما توصیه می‌کنیم حتما سری به کافه رستوران پارمیس پلاس بزنید. محیط شیک، دنج، آرام و مدرن این رستوران مثال زدنی است. اگر شما فردی هستید که ترجیح می‌دهید غذای‌تان در محیطی آرام سرو شود کافه رستوران پارمیس پلاس می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد.

کافه رستوران پارمیس

 سفر به کیش و بازدید از جاذبه‌های گردشگری  آن

از قدیم الایام گفته‌اند جهان دیدن بهتر از جهان خوردن است. لذتی که شما می‌توانید از  تماشای جاذبه‌های گردشگری کیش با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. اگر روزی گذرتان به جزیره‌ی خارق العاده‌ی کیش افتاد از هر فرصتی که دارید برای دیدن کردن از چاذبه‌های گردشگری آن استفاده کنید. مواردی که در زیر به معرفی آنها می‌پردازیم از زیباترین و منحصر به فردترین جاذبه‌های گردشگری کیش هستند که ارزش دیدن دارند.

کشتی یونانی کیش

یکی از جالب‌ترین و هیجان انگیزترین دیدنی‌های کیش کشتی یونانی کیش است. این کشتی متعلق به کشور یونان بوده است، که در گشت‌های دریایی این کشتی در سال ۱۳۴۵ به علت مشکلات فنی در آب‌های دریای کیش به گل می‌نشیند. تیم‌های مهندسی و مکانیکی زیادی از یونان برای رفع نقص و مشکلات فنی کشتی دست به کار شدند بلکه بتوانند کشتی را به جایگاه اصلی خود یعنی یونان بازگردانند اما نقص فنی کشتی بیشتر از این حرف‌ها بود، بعد از مدتی وقتی تیم فنی یونان شاهد هیچ نشانه‌ی دلگرم کننده‌ای نبودند کشه ی را به همان صورت در آب‌های کیش رها کردند در حال این کشتی به یکی از جاذبه‌های دیدنی جزیره‌ی زیبای کیش تبدیل شده است. دیدن آن می‌تواند یک تجربه‌ی جدید را برای شما رقم بزند.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان

کشتی یونانی

شهر زیرزمینی کاریز

این شهر زیرزمینی یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی کیش است. که باید در برنامه سفرتان به کیش یک وقت را برای دیدن از این شهر تاریخی خالی کنید. این شهر ۱۶ متر زیر سطح زمین قرار دارد، به همین علت لقب شهر زیر زمینی به این شهر داده شده است. ارتفاع خود شهر چیزی قریب به ۸ متر است، معماران و طراحان خوش ذوق ایرانی دیواره‌های این شهر را با صدف‌های بلورین تزئین کرده‌اند، که همین امر جلوه‌ی جذاب و گیرای به شهر بخشیده است. سرو غذا در رستوران‌های این شهر و همچنین خرید از مغازه‌های این شهر رویایی می‌تواند حس و حال شگفت انگیزی را به جسم و روح شما ببخشد.

بوستان آهوان کیش

در شمال جزیره‌ی کیش یک باغ وحش کوچک و البته معروف وجود دارد که به هیچ عنوان نباید دیدن آن را از دست بدهید. در بوستان آهوان چند گونه‌ی حیوانی نظیر شیر، شغال، میمون و… نگه داری می‌شود، اما اصلی‌ترین دلیلی که این باغ وحش را از سایر باغ وحش‌ها متمایز می‌کند حرکت آزادانه و دویدن آهوان در سطح باغ وحش است. آهوان و بچه آهوها در هچ قفسی نگهداری نمی‌شوند. تماشای جست و خیز آهوها و بچه‌ها می‌تواند تمام تماشاگران بخصوص کودکان را به وجد آورد.

سفر به کیش

درخت سبز کیش

دیدن نام یک درخت در لیست اماکن دیدنی کیش به طور حتم می‌توند توجه خیلی‌ها را به سوی خود جلب کند اما اولین سوالی که در ذهن مخاطب جرقه می‌زند این است چه چیزی باعث معروفیت این درخت شده است؟ مگر یک درخت به جز شاخ و برگ چیز دیگری هم دارد که خیلی‌ها برای دیدن آن حاضراند کیلومترها راه را برای دیدن آن بپیمایند!؟

بله درست است سوالاتی از این قبیل می‌تواند ذهن خیلی‌ها را درگیر خود کند. اما چیز عجیبی که این درخت را به یک درخت خاص تبدیل کرده است سن عجیب اما واقعی آن است. این درخت ۶۰۰ سال دارد تنومندی این درخت مثال زدنی است. وقتی در کنار این درخت می‌ایستید کافی است چشمان خود را ببندید و به آدمهای ۶۰۰ سال قبل فکر کنید آدم‌هایی که شاید روزی در کنار این درخت خاطراتی را برای خود رقم زده‌اند اما آنها چه شده‌اند. همین افکار می‌تواند حس و حال عجیبی را در شما زنده کند که ممکن است شاید چنین حس و حالی را به ندرت در طول عمر خود تجربه کنید.

معرفی بهترین‌ هتل‌های کیش

قبل از اینکه بار و بندیل سفرتان را ببندید باید به فکر جا و مکان برای اقامت چند روزه‌ی خود باشید. در جزیره‌ی کیش هتل‌ها بسته به امکانات رفاهی و بسته به مکان قرار گیری‌شان دارای قیمت‌های مختلفی نیز هستند که در ادامه‌ی مطلب به معرفی آنها می‌پردازیم.

مطالب مرتبط: بهترین هتل های جزیره کیش برای اقامت چند روزه

هتل‌های لوکس

اگر شما از نظر مالی هیچ گونه محدودیتی ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم اقامت چند روزه‌ی خود را در تاپ‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌های جزیره‌ی کیش بگذرانید. هتل‌های ۵ ستاره کیش نظیر: هتل داریوش، هتل مارینا پارک، هتل دریای ترنج از جمله هتل‌هایی هستند که می‌توانند خاطره‌ی  یک سفر رویایی را برای همیشه در ذهن شما ثبت کنند. جالب است بدانید هتل داریوش به یکی از جاذبه‌های دیدنی جزیره‌ی کیش نیز تبدیل شده است.

در کنار این هتل‌های ۵ ستاره هتل‌های ۴ ستاره‌ی دیگری نیز وجود دارند که با قیمت مناسب‌تر و امکانات رفاهی فوق العاده‌ای میزبانی مهمانان خود را به بهترین شکل بر عهده می‌گیرند هتل فلامینگو، هتل گاردنیا و هتل گامبرون نیز از هتل‌های خوبی هستند که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم.

هتل های لوکس

هتل‌های میان رده

تعداد هتل‌های میان رده در کیش بسیار زیاد هستند. هر کدام از این هتل‌ها  بسته به هزینه‌ای که می‌پردازید امکانات مختلفی را تحت اختیار شما قرار می‌دهند. هتل‌های ۳ ستاره‌ای نظیر هتل سیمرغ، هتل گلدیس، هتل تعطیلات، هتل سان رایز، هتل شرق و… از جمله‌ هتل‌هایی هستند که با هزینه‌های به صرفه‌تر امکانات قابل قبولی را تحت اختیار مراجعه کنندگان خود قرار می‌دهند.

هتل‌های اقتصادی

اگر شما فردی هستید که دوست دارید در طول مدتی که در کیش هستید هزینه‌ی خود را بیشتر صرف تفریحات کنید و هزینه‌ی کمتری را صرف هتل کنید.  بهتر است برای اقامت خود از هتل‌های اقتصادی استفاده کنید. هتل‌های ۱ و ۲ ستاره‌ای در سطح جزیره‌ی کیش هستند که می‌توانند به نوبه‌ی خود امکانات رفاهی خوب و قابل قبولی را ارائه دهند. همچنین از طریق سپنجا می توانید به اجاره ویلا در کیش و یا اجاره سوئیت در کیش بپردازید.

جمع بندی

جزیره‌ی زیبا و توریست پذیر کیش یکی از خارق العاده‌ترین اماکن تفریحی ایران است، آب و هوای بکر این جزیره، جاذبه‌های گردشگری آن، و… از اصلی‌ترین دلایلی هستند که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تعطیلات چند روزه‌ی خود را در  جزیره‌ی خارق العاده‌ی کیش سپری کنند. اما اگر قصد سفر به این جزیره را دارید لازم است قبل از سفر اطلاعات کافی راجع به اقلیم، آب و هوا و اماکن دیدنی این جزیره را داشته باشید. از این رو ما در رابطه با این موضوع اطلاعات مفید و کاملی را تحت عنوان راهنمای سفر به کیش را برای شما مخاطبان عزیز آماده کردیم. امیدواریم مطلب فوق مطلب مفیدی و درخوری برای شما بوده باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 4]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا