دیدنی های یزد

کافه خانه هنر یزد، زیباترین و خاص ترین کافه شهر! (+آدرس و تصاویر)

کافه خانه هنر یزد یکی از کافه های زیبای شهر یزد است! شهر زیبای یزد یکی از شهرهای کویری ایران است که در مجاورت و نزدیک به مرکز کشور قرار دارد. مردم و مسئولین شهر یزد تمام تلاش خود را در طی سال ها کرده اند تا بافت باستانی و قدیمی شهر یزد را حفظ کنند. وجود محله‌های قدیمی و سنتی با کوچه پس کوچه‌های خشتی و گلی باریک، بازارها، مساجد، حمام و خانه‌های قدیمی از بارزترین ویژگی شهر زیبای یزد است.

شهر یزد به جای تخریب خانه های قدیمی شهر، به شکلی مصلحت آمیز بافت مدرن و قدیمی  شهر را باهم ترکیب کرده است. اگر در کوچه پس کوچه های شهر قدم بزنید کافه و رستوران های بسیاری را در گوشه گوشه شهر مشاهده خواهید کرد. کافه پلاس، کافه اردیبهشت، کافه لاویسان، کافه تاک و کافه ونیز و… از کافه های شهر یزد هستند.

اما خاص ترین کافه ای که می توانید در شهر یزد پیدا کنید کافه خانه هنر یزد است، این کافه زیبا در همان نگاه اول شما را شیفته خود خواهد کرد.

امروز با سامانه رزرو و اجاره ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی نسبت به این کافه بدست آورید!

کافه خانه هنر یزد، زیباترین و بهترین کافه شهر

کافه-خانه-هنر-یزد،-زیباترین-و-بهترین-کافه-شهر

شهر یزد با وسعتی در حدود ۱۱۰ کیلومتر مربع، هفتمین شهر بزرگ ایران به شمار می رود. از دیرباز همیشه شهر یزد مورد توجه گردشگران بوده است و حتی در سال های اخیر برای شناساندن تاریخ این شهر بزرگ، فیلم های کوتاه و بلند زیادی در این شهر فیلم برداری شده است.

گروه های رصدی زیادی برای رصد ستارگان به کویر های شهر یزد سفر کرده و شب را در آنجا سپری می کنند. همین عوامل سبب شده است تا نوآوری و کارآفرینی در شهر یزد رونق یابد و از این فرصت ها استفاده کرده و شور و حالی دوباره به بافت باستانی شهر ببخشند.

سالیانه هزاران گردشگر از شهر های دور و نزدیک به شهر یزد می آیند و با شگفتی و لذت سرتاسر شهر را گردش می کنند. علاوه­ بر گردشگران ایرانی، تورهای توریستی خارجی نیز بسیار مشتاق هستند تا از شهر یزد بازدید کنند.

در ۱۶ اسفند ۱۳۸۶، بافت تاریخی شهر یزد به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. شهر یزد با حفظ معماری باستانی و تاریخی ارزشمند خود و بافت سنتی دست نخورده‌اش مورد توجه جهانیان قرار گرفت و در نهایت در ۱۸ تیر سال ۱۳۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. نام شهر یزد به عنوان اولین شهر ایران و بیست و دومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به چشم می خورد.

این مطلب را هم بخوانید
روستای خرانق، جاذبه گردشگری ناشناخته

یکی از پرطرفدارترین مکان هایی که امروزه در همه جای دنیا یافت می شود، کافه های کوچک بزرگ است. مردمان شهر یزد نیز از این قائله عقب نمانده اند و در گوشه گوشه شهر کافه و رستوران های منحصربه فرد خود را علم کرده اند.

محله فهادان یکی از قدیمی ترین و اسم و رسم دارترین محل های یزد است که در مجاورت مسجد جامع یزد نیز قرار دارد. در کوچه پس کوچه های این محله قدیمی خانه لاری ها و زندان اسکندر قرار دارد و بازارخان، قنات زارچ، میدان وقت و ساعت، موزه آیینه و روشنایی، موزه وزیری، موزه آب، موزه اتومبیل ها و آتشکده زرتشیان از دیگر بناهای تاریخی شهر هستند که در فاصله کمی از محله فهادان قرار گرفته اند.

یکی منحصربه فردترین کافه های شهر یزد، کافه خانه هنر یزد است که در محله فهادان قرار دارد. این کافه زیبا در بافت باستانی و قدیمی شهر قرار گرفته است. زمانی که بر روی سنگ فرش های خیابان منتهی به این کافه منحصربه فرد قدم می زنید، انگار که در زمان سفر کرده اید.

با اولین قدم در کافه هنر یزد با پرسنل حرفه آن روبرو می شوید که با رفتار گرم و صمیمی از شما دعوت می کنند که تا زمانی را در فضای دنج کافه سپری کنید. خانه کافه هنر یزد از زمان افتتاح خود به قدری شهرت یافته است که گردشگران ایرانی و خارجی زیاد مشتاق هستند تا زمان خود را در آنجا سپری کنند.

میدان امیر چخماق یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی شهر یزد است که حدود ۷ دقیقه از خانه کافه هنر یزد فاصله دارد. علاوه ­بر بازدید از معماری بی نظیر این میدان، حتما باید سری هم به بازار امیر چخماق بزنید و از صنایع دستی و سوغاتی‌های رنگارنگ آن دیدن کنید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با مهم ترین قنات های یزد ، در دل خاک ایران

با محیط زیبای کافه خانه هنر یزد، آشنا شوید!

با-محیط-زیبای-کافه-خانه-هنر-یزد،-آشنا-شوید!

خصوصیتی که کافه هنر یزد را خاص جلوه می دهد، قدمت تاریخی ساختمان کافه است. خانه ای که کافه در آن استقرار دارد متعلق به دوره قاجار است، چهار نسل از خاندان ملک زاده را در این خانه زندگی کرده­ اند. خوشبختانه پس از مدتی در سال ۱۳۹۳ این خانه تاریخی بازسازی و مرمت شده و امروزه این خانه قاجاری به یکی از مکان های دیدنی، گردشگری و فرهنگی تبدیل شده است. کافه هنر یزد بر روی بام این خانه قاجاری قرار دارد و آماده پذیرایی از مهمان خود است.

این مطلب را هم بخوانید
تجربه اقامتی به یاد ماندنی در بهترین هتل های یزد

زمانی که وارد خانه کافه هنر یزد می شوید، در طبقه اول فروشگاه صنایع دستی شهر یزد قرار دارد که با زیباترین صنایع دستی هنرمندان شهر آراسته شده است. شما ساعت ها در همان طبقه اول گردش خواهید کرد و می توانید با قیمت های مناسب سوغاتی و هدیه های ارزشمندی را برای دوستان و خانواده خود خریده و هم چنین از هنر دست هنرمندان یزدی حمایت کنید.

از پله ها که بالا روید وارد طبقه دوم می شوید که در آن کافه هنر یزد قرار دارد. دیوار های کاهگلی دور شما را فرا می گیرند و حال و هوای گذشته را به یاد شما می آورند. میزهای کوتاه و صندلی‌های چوبی به سبک لهستانی در سرتاسر کافه به زیبایی چیده شده اند و از سمتی دیگر موسیقی سنتی در فضای کافه جاری است که روح انسان با شنیدن آن تلطیف می یابد.

منوی کافه خانه هنر یزد، شامل چه چیزهایی می شود؟

سیاست کاری خانه کافه هنر یزد بر این اساس که خوراکی و نوشیدنی هایی که عرضه می کند با وجود تنوع کم، حتما باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. دمنوش های گیاهی این کافه در کل یزد زبان زد هستند و بسیاری از افراد هر روز برای نوشیدن دمنوش و رفع خستگی از دورترین نقاط شهر به کافه هنر یزد می آیند. در منو خانه کافه هنر یزد خوراک‌هایی مانند دال عدسی، آش شولی و کشک بادمجان هم به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین مکان های تفریحی یزد

آدرس و محل کافه خانه هنر یزد کجاست؟

آدرس-و-محل-کافه-خانه-هنر-یزد-کجاست؟

آدرس: یزد، محله فهادان، حوالی زندان اسکندر، جنب مسجد چهل محراب، خانه هنر یزد

ساعت ارائه خدمات: از ساعت ۹:۳۰  تا ۲۲

شماره تلفن های در دسترس: ۰۳۵۳۶۳۰۱۷۸۱_۲

نظر شما در مورد این کافه چیست؟ آیا تابحال به این کافه رفته اید؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید؟ همچنین اگر قصد سفر به یزد دارید، می توانید اقدام به اجاره سوئیت در یزد کنید و از خدمات سپنجا در این حوزه بهره مند شوید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا