دیدنی های بیرجند

پل سنگی خضری ؛ پدیده ای اعجاب انگیز اما کمتر دیده شده

پل سنگی خضری ؛ پدیده ای اعجاب انگیز اما کمتر دیده شده

بعضی افراد وقتی با آن ها درباره سفر به شرق کشور صحبت می کنیم، معمولا ذهن هایشان به سمت شهرهایی مانند مشهد و اطراف آن می رود و اگر چندین بار از این شهر ها بازدید کرده باشند، دیگر تمایلی به سفر دوباره به آن جا را ندارند؛ این موضوع تنها به علت ناآگاهی از جاذبه های بسیار زیاد دیگر این منطقه از کشور است.

حتما تا کنون با عکس هایی از جاذبه های طبیعی مواجه شده اید که به علت زیبایی و تاثیرگذاری زیاد آن، واقعا دلتان بخواهد در آن لحظه در آنجا باشید. پل سنگی خضری ، یکی از جاذبه هایی است که با دیدن تصاویر آن محال است نخواهید که خودتان بازدید از این منطقه را تجربه کنید.

به جرئت می توانیم بگوییم، این جاذبه آن قدر عظمت و زیبایی دارد که محال است تاکنون به ذهنتان خطور کرده باشد، چنین پدیده ای در کشورمان قرار دارد. پل سنگ طبیعی در خراسان جنوبی، همه ساله گردشگران و طبیعت دوستان زیادی را به خود جذب می کند و یکی از مکان های مورد علاقه عکاسان است. با سایت سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید تا سفری به پل سنگ خضری داشته باشیم:

درباره پل سنگ خضری 

اگر از افراد محلی این منطقه بپرسید، متوجه می شوید که آنها به پل سنگ خضری، غار پارس هم می گویند. عده زیادی از این افراد، تشکیل این پدیده شگفت انگیز را ناشی از زلزله سال ۱۳۴۷ می دانند. آنها بر این باورند که این زلزله با تمام خرابی هایی که به بار آورد، روی این منطقه نیز بی تاثیر نبوده است و سبب شده است سقف غار پارس فرو بریزد.

در اثر فرو ریختن سقف آن چنین شکل زیبایی به وجود آمده است و باقی مانده های آن هم به دلیل شیب زیاد کوه به پایین آن منتقل شده است. آیا تابحال چنین صحنه ای را از نزدیک دیده اید؟

 

معرفی پل سنگی خضری
پل سنگی خضری در شرق کشور

مسیر پل سنگی خضری از کجا رد می شود؟ 

پل سنگی خضری تبدیل به یکی از تجربیاتی خواهد شد که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چگونه به این پدیده دست پیدا کنیم و از این جاذبه منحصر به فرد دیدن کنیم؟

پل سنگی فارسیان در ۶۲ کیلومتری شمال شهرستان قاین، ۱۲ کیلومتری شمال شهر خضری و ۲ کیلومتری شمال شرق روستای ثغوری و ۱۶۳ کیلومتری بیرجند قرار گرفته است. اگر نگران رفتن به این منطقه هستید، سپنجا راهنما شما است.

این مطلب را هم بخوانید
جلوه ای از سفر به باغ بهادران

برای لذت بردن از جاذبه های این منطقه می توانید، با هواپیما یا قطار به نزدیک ترین شهر بروید و از آنجا به دشت بیض بروید. همچنین می توانید از خودرو شخصی تان و یا اتوبوس ها استفاده کنید. معمولا گردشگران از تور های زمینی برای بازدید از این جاذبه استفاده می کنند. اگر انتخاب شما، سفر با خودرو شخصی تان می باشد، ادامه مطلب را ازدست ندهید.

پل سنگی خضری
پل سنگی خضری

برای رسیدن به پل سنگی خضری و بازدید از آن باید از جاده ای ناهموار و از داخل باغ هایی که در روستا وجود دارد عبور کنید. پس از آن با جاده ای کوهستانی مواجه می شوید و پس از گذشت چند دقیقه به کوه می رسید. باید خودرویتان را در فاصله کمی از کوه پارک کنید، سپس باقی مسیر را پیاده روی کنید. در این مسیر علاوه بر پیاده روی، زیبایی های بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. تا رسیدن به غار، چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان در پیش دارید.

گاهی گردشگران با خوش شانسی روبه رو می شوند؛ از آن نوع که کسی در بالای غار و پایین کوه نیست و به تنهایی از جاذبه های آن لذت می برند. اگر خوش شانس بودید و در چنین شرایطی از این منطقه بازدید کردید؛ تضمین می کنیم فکر می کنید در دنیای دیگری یا شاید هم در فیلمی بسیار زیبا قرار گرفته اید.  

  در بازدید از پل سنگی خضری باید احتیاط کنیم

برخی از دیدنی ها ممکن است در کنار تجربه خوبی که برای ما رقم می زنند، خطر آفرین نیز باشند. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم، پیش از آنکه با مشکلی مواجه شوید، همه چیز را از قبل بدانید و خود را ایمن کنید.

مسیری که طی می کنید تا به پای کوه برسید، هیچ گونه روشنایی ندارد؛ از این رو اگر به مسیر آشنایی ندارید و یا از افراد محلی منطقه نیستید حتما به شما توصیه می کنیم پیش از تاریکی هوا برگردید و یا هم حتما در مسیر رفت، آن را به خاطر بسپارید تا گم نشوید.

هنگامی که از غار فارسان بازدید می کنید، حواستان باشد که کف غار دارای شیب بسیار زیادی است که ممکن حادثه ساز باشد. هنگام دیدن کردن از پل سنگی خضری هم دقت کامل به خرج دهید.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی لباس کوردی
آشنایی با پل سنگی خضری
پل سنگی خضری

 

امکانات مورد نیاز در بازدید از پل سنگ خضری

اگر از انتخاب مقصد گردشگری تان مطمئن هستید، باید به شما بگوییم در نزدیکی غار امکانات رفاهی خاصی وجود ندارد؛ از این رو حتما پیشنهاد می کنیم داروها و خورد و خوراکتان را به همراه داشته باشید. همان طور که می دانید از کفش مناسب، کلاه و ضد آفتاب هم استفاده کنید.

به علاوه، همان طور که گفتیم با توجه به تاریکی مسیر حتما چراغ قوه نیز با خود به همراه داشته باشید.

اگر قصد اقامت در این منطقه را داشته باشید، می توانید از مردم محلی برای انتخاب مکان مناسب جهت کمپ زدن مشورت بگیرید و شبی فراموش نشدنی برای خودتان و همسفرانتان بسازید. هم چنین برای اقامت در نزدیکی پل خضری، می توانید از اقامتگاه های بومگردی و یا هتل های شهر های اطراف آن استفاده کنید.

پل سنگ خضری یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید برای مقصد گردشگری تان بکنید. این مقصد علاوه بر زیبایی، دارای لذت خاص و بکری است که در جای دیگر نصیبتان نمی شود. پل سنگ طبیعی در خراسان جنوبی،  برای ساکنین شرق کشور بسیار مناسب است؛ چرا که به علت نزدیکی می تواند سفری کوتاه و لذت بخش را برایشان رقم بزند.

پل سنگ خضری، پدیده ای است که در جای دیگر نمی توانید پیدا کنید و خالی از لطف است اگر از این جاذبه منحصر به فرد کشورمان بازدید نکنیم.

در نهایت اگر در این زمینه سوال، نظر یا تجربه خاصی دارید، می توانید در بخش نظرات پایین همین مقاله با ما و دیگر افرادی که این مقاله را مطالعه می کنند به اشتراک بگذارید.

این کار شما می تواند کمک کند تا دیگر افراد قادر باشند که از تجربیات واقعی شما استفاده کنند. آیا آماده یک سفر جذاب به پل سنگ خضری هستید؟

اگر می خواهید به این مکان سفر کیند ما در سپنجا همراه شما هستیم تا اقامتی بی نظیر داشته باشید  کافی است وارد سایت سپنجا شوید و اجاره سوئیت در بیرجند را در نوار جست و جو وارد کنید تا تمامی اقامتگاه های بیرجند همراه با عکس به شما نمایش داده شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا