دیدنی های شیراز

۷ مورد از مکان های ناشناخته شیراز، جاهایی که تابحال در مورد آن ها نشنیده اید!

شیراز یکی از ۵ شهر برتر ایران در زمینه گردشگری است. سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به شهر شیراز مسافرت می‌کنند. این شهر یکی از مهم ترین قطب‌های گردشگری ایران است.

در این شهر مکان‌های شناخته شده زیادی از جمله بازار وکیل، دروازه قرآن، باغ ارم و … وجود دارد، اما آیا در مورد مکان های ناشناخته شیراز، اطلاعی دارید؟ در این مقاله سعی می کنیم، شما را با ابعاد ناشناخته شیراز آشنا کنیم. در شیراز مکان‌هایی وجو دارد که کمتر کسی درباره آن‌ها اطلاعات دارد. در ادامه لیستی از این مکان های ناشناخته و بسیار زیبا را مشاهده می‌کنید:

۱- موزه مشکین فام و خانه فروغ الملک

در میان لیست بلند و بالای مکان‌ های ناشناخته شیراز، شاید موزه مشکین فام و خانه فروغ الملک، جزو بهترین ها باشد!

خانه ای که در آن، می‌توانید آثاری را از دوران قاجار مشاهده کنید. در شهر شیراز افراد زیادی نیستند که این خانه را بشناسند. هر وقت که عازم شیراز شدید، در برنامه گردشگری خود حتما بازدید از این مکان را بگذارید!

موزه مشکین فام، از مکان های ناشناخته شیراز

۲- خانه سعادت، خانه ای با هنرهای ایرانی و دست ساز از زمان قاجار

یکی از مکان های ناشناخته شیراز که می توانید در آن انواع آثار هنری دستی را مشاهده کنید، خانه سعادت شیراز است. در این مکان تاریخی زیبا برنامه‌های آموزشی هم برگزار می‌شود. برخی از کلاس‌های این برنامه آموزشی عبارتند از:

  • قلم زنی
  • پیکر تراشی
  • نگارگری
  • معرق
  • چرم
  • خاتم کاری

اگر دوست دارید که از یک خانه سرشار از هنر بازدید کنید، بهترین صنایع دستی شیراز را ببینید، خانه سعادت، یکی از بهترین گزینه‌های بازدید و گذراندن اوقات فراغت در شیراز است!

خانه سعادت از بهترین جاهای دیدنی شیراز

۳- کارگاه روح و چوب، مکانی پر از صنایع دستی شیراز

کارگاه روح و چوب یکی دیگر از مکان های ناشناخته شیراز است که می‌تواند یکی از بهترین گزینه های شما برای بازدید باشد!

در این کارگاه شاهد این خواهید بود که چطور هنرمندان، از چوب های دور ریختنی، آثار هنری زیبایی خلق کنند! آثاری که بسیار چشم نواز بوده و می تواند با جان و روح هر بیننده عاشق هنری بازی کند!

این مطلب را هم بخوانید
زیباترین جاذبه های فراموش شده شیراز

آیا علاقه مند به بازدید از مکان های ناشناخته شیراز هستید؟ ادامه مقاله یکی دیگر از این مکان‌ها را معرفی می‌کنیم.

۴- خانه پرهامی، خانه ای ۲۰۰ ساله که رستوران شده است!

یکی از دوست داشتنی ترین جاهای دیدنی شیراز، خانه پرهامی است که حدود ۲۰۰ سال از زمان ساخت آن می گذرد. در این خانه ۶ اتاق وجود دارد و در مجموع دو طبقه دارد.

در حال حاضر این خانه قدیمی به رستوران تبدیل شده است. در بازدید از این رستوران می‌توانید از بهترین غذاهای محلی شیراز لذت ببرید.

به نظر شما خوردن غذاهای خانگی و محلی شیراز در یک مکان ۲۰۰ ساله چه قدر می تواند لذت‌ بخش باشد؟

اگر اهل شکم گردی در سفر هستید، مطلب ” ۵رستوران برتر شیراز که گردشگران زیادی را پذیراست” می‌تواند به شما کمک کند تا سفزر راحت‌تری داشته باشید.نمایی از خانه پرهامی شیراز

۵- گذر سنگ سیاه، یکی از قدیمی ترین محله های شهر زیبای شیراز

در میان جاذبه های دیدنی شهر شیراز، گذر سنگ سیاه، یکی از بهترین محله‌های این شهر است. این محله ظاهر و بافتی سنتی دارد. شما می‌توانید از خانه های قدیمی و مرمت نشده، کوچه‌های پرپیچ و خم سنگ سیاه بازدید کنید و لذت ببرید!

وجود این جاذبه‌های زیبا گذر سنگ سیاه را جزو مکان های ناشناخته شیراز کرده است. مسجد مشیر، کلیسای ارامنه، مقبره بی بی دختران و … در این محله قدیمی وجود دارد.

۶- مجموعه هتل نیایش شیراز، مجموعه ای از خانه های قدیمی و بازسازی شده زمان قاجار

هتل نیایش شیراز در واقع مجموعه ای از خانه های قدیمی و بازمانده زمان قاجار است. این هتل با کمک اهل فن، بازسازی شده و این روزها به‌عنوان یک مهمانپذیر، میزبان بسیاری از توریست های داخلی و خارجی است!

اگر به دنبال فضایی ناشناخته، نوستالژیک و زیبا در شیراز هستید که کمی مجذوب آن شوید و آرامش را تجربه کنید، احتمالا این مجموعه می‌تواند به شما کمک کند. این هتل امکانات رفاهی خوبی مثل رستوران، چایخانه و کافه سنتی، کافی شاپ، انواع اتاق های سنتی و مدرن و …دارد.

در حیاط قدیمی این مجموعه در زیر یک آلاچیق بنشینید و با یک چای دبش، حال خود را خوش کنید! به نظر شما برای لذت بردن از این بازدید، چه کارهای دیگری می توان در این مجموعه اقامتی انجام داد؟

مجموعه هتل نیایش شیراز

۷- خیابان قصر دشت شیراز، مکانی بسیار ناشناخته که هوش را از سرتان می پراند!

کمتر کسی در شیراز است که اسم این خیابان را نشنیده باشد. در انتهای کوچه و خیابان قصر دشت باغ ها و کوچه باغ‌های جذابی وجود دارند که باعث می شوند، انسان مجذوب آن شود!

این مطلب را هم بخوانید
باغ ارم شیراز، باغ بهار نارنج‌ها

اگر اهل پیاده روی هستید و می خواهید یک تجربه خاص، بی نظیر و بی بدیل را تجربه کنید، بدون شک کمی راه رفتن در این کوچه باغ می تواند برای شما جذاب باشد.

آیا در مورد کوچه باغ های این خیابان چیزی شنیده بودید؟ چه تجربه ای از راه رفتن در این منطقه داشته اید.

خیابان قصر دشت از جذاب ترین دیدنی های شیراز

چطور به مکان های ناشناخته شیراز دسترسی داشته باشم؟

حالا که با برخی از مکان های بی نظیر و زیبای شیراز آشنا شدید که کمتر کسی به آن ها توجه می کرده نیاز است تا برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

آیا برای اقامت خود در این شهر چاره ای اندیشه اید؟ چه راه حلی وجود دارد که به شما یک مکان عالی، اما ارزان قیمت پیشنهاد کند؟

سپنجا و اقامت در شهر شیراز

می توانید با کمک سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا اقدام به رزرو سوئیت و باغ ویلا در شیراز کنید!

سامانه سپنجا شرایطی را فراهم کرده است که شما می توانید بر اساس بودجه خود اقدام به پیدا کردن سوئیت ارزان در شیراز کنید.  همچنین می‌توانید متناسب با بودجه و نیاز خود در منطقه‌های دلخواهی که دوست دارید، آپارتمان مبله لاکچری پیدا کنید.

انتخاب مکان اقامتتان به شما بستگی دارد و در این زمینه تیم حرفه ای پشتیبانی سپنجا در کنار شماست!

کلام آخر

در این مقاله ۷ تا از مکان های ناشناخته شیراز را معرفی کردیم. در صورتی که اطلاعات بیشتری در مورد مکان های ناشناخته شیراز دارید در بخش نظرات با ما و دیگر افرادی که این مقاله را مطالعه می کنند به اشتراک بگذارید!

همچنین اگر عازم سفر به شیراز هستید و دوست دارید که یک راهنمای سفر جامع و کامل در مورد شیراز بخوانید، مطلب “دانستنی های پیش از سفر به شیراز” ما را از دست ندهید! ما در سپنجا برای شما یک سفر بی نظیر را آرزو می کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا