دیدنی های گیلان

۱۵ مورد از مکان‌های ناشناخته گیلان را که نمی‌دانید کجاست!

اگر تصمیم سفر به استان سرسبز گیلان را دارید. مطمئن باشید یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران را انتخاب کرده‌اید، مکان‌های ناشناخته گیلان بسیار زیبا و دیدنی هستند. این سرزمین شمالی کشور سالانه میزبان جمعیت زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از سراسر جهان است.

افرادی که به شدت به طبیعت گردی و مناطق جنگلی علاقه دارند گیلان بهترین جایی است که می‌توانند برای سفر انتخاب کنند. البته هستند کسانی که از مکان‌های ناشناخته گیلان هیچ گونه اطلاعاتی ندارند.

شما هم اگر به دنبال آرامش در طبیعت بکر گیلان هستید. امروز را با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا سپری کنید تا اگر در این استان تصمیم به اجاره ویلا در رشت گرفتید به راحتی با سامانه سپنجا تماس بگیرید و محل اقامت خود را انتخاب کنید.

فهرست مطالب مخفی کردن
1 معرفی مکان‌های ناشناخته گیلان

معرفی مکان‌های ناشناخته گیلان

مکان‌های ناشناخته گیلان مملوء از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی است که با تماشای آن‌ها شگفت زده خواهید شد. نزدیکی دریای خزر به این استان و جنگل‌های ابری در ارتفاعات کوه‌های رشت زیبایی این منطقه ی شمالی را دو چندان کرده‌است.

شما هم برای اینکه بدانید چه جاذبه‌های خاص و منحصر به فرد دیگری در گیلان وجود دارد سعی کنید قبل از سفر به این استان اطلاعات کافی را برای برنامه‌ریزی سفر کسب کنید. تا سفری منظم و لذت بخش داشته باشید.

مکان‌های ناشناخته گیلان

تالاب انزلی، اولین تالاب بین‌المللی ایران

تالاب انزلی یکی از مهم‌ترین مکان‌های ناشناخته گیلان است که با رفتن به آنجا می‌توانید از تفریحات قایقرانی و ماهی‌گیری و غذای محلی لذت ببرید.

نکته جالبی که این جاذبه گردشگری را مورد اهمیت قرار داده‌است، این تالاب به عنوان یکی از اولین تالاب‌های بین‌المللی ایران شناخته شده و با وجود آّب شیرینی که دارد بهترین زیستگاه برای حیات وحش آن منطقه است.

از تالاب انزلی بازدید کنید و با رفتن به رستوران‌های محلی و کافه‌های اطراف منطقه به تماشای چشم‌اندازهای زیبای آن بنشینید.

ماسال گیلان، شهر غارهای باستانی

ماسال گیلان یکی از شهرهای کوچک گیلان که دارای میراثی کهن با قدمت فراوان است. این منطقه با طبیعت بکری که دارد. اصرار زیادی از دوره‌های مختلف تاریخ را در دل خود جای داده‌است.

این منطقه محل شهادت میرزا کوچک خان جنگلی بزرگ‌ترین سردار شمال ایران است. به ماسال گیلان که بروید.

از دلایلی باعث شده این منطقه میزبان گردشگران زیادی باشد. وجود غارهای تاریخی و دشت‌های وسیع و سرسبز این مکان است.

مکان‌های ناشناخته گیلان

گیسوم، جادوی جنگل‌های ایران

در کنار دریا، پارکی جنگلی بسیار زیبایی به نام گیسوم وجود دارد. با رفتن به این جنگل می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. ترکیب دو طبیعت جنگل و دریا برایتان متفاوت خواهد بود. مسیر رسیدن به جنگل گیسوم از لحاظ زیبایی خودش یک جاذبه ی گردشگری مستقل محسوب می‌شود.

با عبور از این جاده هیجان انگیزی در حصار درختان سر به فلک کشیده قرار گرفته‌است. جذاب‌ترین قسمت سفر به مکان‌های ناشناخته گیلان را تجربه خواهید کرد. همچنین با رفتن به پارک جنگلی گیسوم می‌توانید از امکانات تفریحی و اقامتی این منطقه استفاده کنید. این امکانات عبارت اند از اسب سواری، شنا، قایق‌سواری، دوچرخه سواری.

منطقه ییلاقی دشت النزه طبیعی در پناه کوه‌های شاندرمن

این منطقه زیبا در ماسال گیلان وجود دارد اما نمی‌دانیم به علت از مکان‌های ناشناخته گیلان به حساب می‌آید. اگر به ماسال گیلان رفتید حتماً از ای منطقه ییلاقی هم دیدن کنید. از زیبایی‌های دیدن آن روحتان را تازه می‌کند می‌توان به گله‌های گوسفندان و حرکت و صدای اسب‌های وحشی اشاره کرد. زندگی سنتی طبیعی در این روستا مانند یک رودخانه در جریان است.

مطالعه بیشتر:زیباترین مناطق استان گیلان

مکان‌های ناشناخته گیلان

روستای اولسبلنگاه ماسال، طبیعی کم‌نظیر در استان گیلان

با رفتن به روستای اولسبلنگاه در ابرها سفر خواهید کرد. بهترین زمان سفر به این منطقه ییلاقی فصل گرم سال است. نام روستا از گویش تالشی گرفته شده و به معنای جایگاه رویش درخت ممرز می‌باشد.

کافی است ۲۵ کیلومتر از ماسال فاصله بگیرید و به روستای اولسبلنگاه بروید تا در کلبه‌های چوبی این روستا که در مناطق مرتفع مه آلود وجود دارند از محصولات محلی و نان‌های سنتی آن جا استفاده کنید و سفری سنتی داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید
همه چیز در مورد اقامت در جنگل گیسوم

دریاچه سقالکسار گیلان، تمیزترین دریاچه ایران

مکان‌های ناشناخته گیلان

از مکان‌های ناشناخته گیلان که در نزدیکی روستای سقالکسار وجود دارد. می‌توان به دریاچه سقالکسار اشاره کرد. اگر به آب این دریاچه دقت کنید می‌بینید که یکی از پاک‌ترین دریاچه‌های ایران در شمال کشور است.

با رفتن به دریاچه سقالکسار و دیدن امکانات تفریحی این منطقه بیکار نخواهید نشست. اما یک جاذبه ی خاص و زیبای دیگری در این روستا و در دل دریاچه وجود دارد و آن کلبه ی کوچک و با سقف قرمزی است که از دور چشم‌انداز نابی را برای شما ایجاد کرده و با تماشای آن به راز منطقه پی خواهید برد.

آیا می‌دانستید همچنین دریاچه ای در استان گیلان است؟


هم چنین بخوانید: راهنمای سفر به رشت ، جذاب‌ترین شهر شمال


روستای داماش، زمردی درخشان در قلب گیلان

بازدید از این روستا را در سفر به هیچ وجه از دست ندهید. این طبیعت سرسبز و درخشان دارای چشمه‌های آب معدنی متعددی است. حقیقتی در مورد روستا وجود دارد که با شنیدن آن متعجب خواهید شد.

رویش گونه ی خاصی از گلی به نام سوسن چلچراغ است که فقط در دو منطقه جهان می‌روید یکی داماش گیلان و دیگری لنکران جمهوری آذربایجان. این طبیعت با حال و هوایی که دارد باعث می‌شود سفری خاطره انگیز تجربه کنید. با شنیدن این واقعیت قطعاً کنجکاو خواهید شد برای سفر به داماش گیلان بروید.

مطالعه بیشتر: بازدید از بکرترین روستاهای گیلان

آبشار لاتون، مرتفع‌ترین آبشار ایران

این منطقه طبیعی در ۱۵ کیلومتری شهر آستارا واقع شده‌است و برای رفتن به این مکان باید از جاده ای که پوشیده از درختان انبوه گلابی، گردو، فندق و ازگیل هستند عبور کنید.

شاید کنجکاو باشید که آب این آبشار از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ وجود چشمه ای در دامنه ی کوه اسپیناس، آّب این آبشار را تأمین می‌کند. این آبشار مرتفع با ۱۰۵ متر ارتفاع از جاذبه‌های روستای کوته کومه شهر لوندویل محسوب می‌شود.

اگر ۱۵ کیلومتر از آبشار لاتون عبور کنید با یکی دیگر از مکان‌های ناشناخته گیلان یعنی دریاچه سوها که جاذبه زیبای دیگری از منطقه است مواجه خواهید شد. آیا می‌دانستید این آبشار بلندترین آبشار ایران است؟

مکان‌های ناشناخته گیلان

روستا و پارک جنگلی صفرابسته، خاص‌ترین جاده جنگلی در شمال کشور

در ۱۲ کیلومتری شمال شرق آستانه اشرفیه، با عبور از جاده کیاشهر به روستا و پارک جنگلی صفرابسته خواهید رسید. با رفتن به این جاده جنگلی که از میان درختان مرتفع می‌گذرد انگار وارد تونلی از بهشت می‌شوید. گردشگران زیادی این مکان دیدنی را برای اقامت و تفریح انتخاب می‌کنند.

هر کدام از فصل‌های سال زیبایی منحصر به فردی را به این جاده می‌بخشند. طبیعت دلنواز و شالیزارهای برنج فضای این روستا را بسیار تماشایی کرده‌اند. آیا تابحال درباره روستای صفرا بسته چیزی شنیده بودید؟ نظر شما درباره این جاذبه تفریحی چیست؟

مطالب بیشتر:اجاره ویلا در شمال لب دریا و استخردار با قیمت مناسب

دیلمان، بهشتی کوچک در ارتفاعات گیلان

مکان‌های ناشناخته گیلان

در میان مکان‌های ناشناخته گیلان ، جاذبه‌های گردشگری روستای دیلمان از همان آغاز سفر برای شما نمایان خواهند شد. یکی از همان جاذبه‌ها مسیری است باید از لاهیجان سیاهکل گذر کنید. به قدری مناطق اطراف جاده زیبا هستند که می‌توانید برای چند ساعتی هم که شده به تماشای آن‌ها بایستید.

در حوالی جاده پر از روستاهای مختلف با بناهای قدیمی و دیدنی است که دل هر گردشگری را به سمت خود می‌کشد. با رسیدن به دیلمان با منظره زیبایی از ترکیب خانه‌های چوبی و دشت‌های سرسبز و گله‌های اسب رو به رو می‌شوید که چشم‌اندازی خیره کننده به شما هدیه می‌دهد.

فراموش نکنید روستای دیلمان مکان‌های تاریخی مختلفی نظیر قلعه خشتی دیلمان، کاروانسرای تی تی و حمام تاریخی دیلمان حتماً از این جاذبه‌های تاریخی دیدن کنید. اگر شکار دوست ندارید منطقه دیلمان برای شمایی که تماشای حیوانات برایتان جذابیت دارد توصیه می‌شود. در این منطقه حفاظت شده که شکار ممنوع است گونه‌های جانوری متعددی زیست می‌کنند.

اگر خواستید یه یکی از مکان‌های ناشناخته گیلان بروید. دیلمان را در فهرست سفرهای تفریحی خود قرار دهید. بهار دیلمان به واسطه دشت‌های پوشیده از شقایق بسیار خاطره انگیز خواهد بود. آیا تابحال به این منطقه تفریحی سفر کرده‌اید؟

چشمه آبگرم علی داشی، استراحتگاهی در مجاورت دره

مکان‌های ناشناخته گیلان

یکی از دلایلی که سبب افزایش جذب گردشگر به مناطق طبیعی استان گیلان شده‌است. وجود چشمه‌های آبگرم در جاهای دیدنی این استان می‌باشد. چشمه آبگرم علی داشی یا مشه سویی در مجاورت روستای گیلده قرار دارد که فاصله آن با شهر آستارا تنها ۳۰ کیلومتر است.

با رفتن به ارتفاعات دره و دیدن چشمه آبگرم حالتان خوب خواهد شد. چشمه آبگرم علی داشی خواص درمان زیاید دارد. برای استراحت و نفسی تازه کردن می‌توانید تنی به آب بزنید. افرادی که از گردنه حیران عبور می‌کنند. به راحتی می‌توانند از این چشمه هم بازدید کنند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر اسالم به خلخال بهشت جاده‌های ایران

بیشتر بخوانید: آبشار ویسادار


روستا و چشمه آبگرم کوته کومه، معروف‌ترین چشمه آبگرم ایران

در ۹ کیلومتری شهر لوندویل در نزدیکی آستارا روستای زیبایی به نام کوته کومه قرار گرفته‌است. این روستا تنها ۲۰ خانه روستایی دارد و با وجود مرتفع‌ترین آبشار و تمیزترین آبگرم میزبان طبیعت گردان زیادی است. چشمه آبگرم روستا از دل طبیعتی با آب و هوایی خنک می‌جوشد و برای بسیاری از امراض، خواص درمانی آن توصیه می‌شود.

کافی است با یک راهنمای محلی روستا مسیر را ادامه دهید. آن وقت با مکان‌های ناشناخته گیلان در روستای کوته کومه بیشتر آشنا خواهید شد. آیا از دومین چشمه آبگرم گیلان اطلاعی داشتید؟ سفر به این روستا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

پناهگاه حیات وحش سلکه، زیستگاه هزاران گونه پرنده

در ۱۵ کیلومتری شهر رشت، تالابی وجود دارد که به عنوان پناهگاه حیات وحش سلکه شناخته شده‌است. این جاذبه دیدنی با ۳۶۰ هکتار مساحت در اطراف صومعه سرا و روستای هنده خاله قرار دارد. برای گشت و گذار و تفریح در این منطقه که اولین مکان برای بازدید کنندگان از حیات وحش گونه‌های پرندگان است. می‌توانید به تماشای چشم‌انداز متنوع این پناهگاه و پرواز پرندگان بر روی تالاب بنشینید.

مکان‌های ناشناخته گیلان

آبشار دوقلوی زمرد، یکی از مکان‌های ناشناخته گیلان

گیلان است و جذابیت آبشارهای زیبایش، یکی دیگر از آبشارهایی که نباید از دستش بدهید. آبشار زمرد در ۹ کیلومتری شهر تازه تاسیس حویق و در ۴۵ کیلومتری تالش قرار دارد.

اگر می‌خواهید با وسیله شخصی به آبشار دوقلوی زمرد برسید باید از جاده ای از بازار حویق آغاز می‌شود و نصف آن آسفالت و نصف دیگر آن خاکی مسیری ۹ کیلومتری را طی کنید. اما اگر قصد پیاده‌روی دارید می‌توانید خودروی خود را در کنار مدرسه فتح‌الله یا مسجد روستا پارک کنید و به سمت آبشار پیاده‌روی کنید.

به غیر از آبشار زمرد این منطقه آبشارهای مختلف دیگری هم دارد. وقتی به محل آبشار می‌رسید اولین آبشار را با ارتفاع ۴ تا ۸ متر که به صورت پلکانی است را می‌بینید. دومین آبشار که از همه آبشارهای منطقه بزرگتر است ۵ متر ارتفاع دارد و در آب سرد آن هم می‌توانید ماهی‌گیری کنید.

این منظره با آبی که از آبشار بر حوضچه‌ها و صخره‌های پوشیده از خزه می‌ریزد واقعاً تصویر از یک قاب طبیعی را به مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد.

کوه درفک، قله ای بلند بالا و منحصر به فرد در میان مکان‌های ناشناخته گیلان

مکان‌های ناشناخته گیلان

دقیقاً در ارتفاعات دیلمان آتشفشانی خاموش به نام قله درفک از جاذبه‌های دیدنی گیلان قرار دارد. در این منطقه اقامتگاه‌های بوم گردی و کمپ‌های مختلفی برای اسکان وجود دارد که برای چند روزی می‌توانید در آن جا بمانید.

اگر به کوهنوردی علاقه دارید قله درفک با ۲۷۰۰ متر ارتفاع مقابل شما است که با پیمودن این قله می‌توانید در بین ابرها راه بروید و تا جایی که چشمتان کار می‌کند مناطق دوردست را تماشا کنید.

جاذبه خارق‌العاده ای در بالای این قله وجود دارد که در اکثر اوقات آب مصرفی روستا را تأمین می‌کند و آن غار یخی است که همه فصول سال برف را ذخیره نگه می‌دارد. برای رفتن به کوه درفک باید از رودبار به سمت روستای شیر کوه و منطقه جنگلی سیاهکل بروید.

جمع‌بندی: مکان‌های ناشناخته گیلان که باید از آن‌ها بازدید کنید

هر چقدر از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی گیلان بگوییم باز هم کم گفتیم! غیر از این مکان‌های ناشناخته، جاذبه‌های کشف نشده بسیاری در استان گیلان وجود دارند که گردشگران در سفر به گیلان به دنبال این این مکان‌های دیدنی هستند.

اکنون شما با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی را درباره جاهای دیدنی کسب کرده‌اید و می‌توانید با خاطری آسوده برای سفر به این استان سرسبز آماده شوید.

راهنمای سفر به رشت

حالا وقت برنامه‌ریزی برای سفر به مکان‌های ناشناخته گیلان و تعیین محل اقامت خود است. اگر برای رزرو ویلا در رشت و استان گیلان به دنبال مکانی مجهز و با امکانات رفاهی هستید، از طریق سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن مکان اقامت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سپنجا در خدمت شما است تا شما با بودجه ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید بتوانید بهترین ویلاهای شهر رشت را پیدا کنید. منتظر نظرات شما درباره سفر به گیلان و جاهای دیدنی آن هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا