جاهای دیدنی ایران

معرفی خنک ترین مناطق گردشگری ایران

فصل تابستان به دلیل تعطیلی مدارس یک موقعیت مناسب برای مسافرت است. به خصوص مسافرت به خنک ترین مناطق گردشگری ایران به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، یک سفر خاطره‌انگیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد. ما در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا شما را با خنک ‌ترین شهرهای ایران در فصل تابستان آشنا کنیم تا بتوانید برنامه سفر خودتان را به این شهرها تنظیم کنید.

خنک ترین مناطق گردشگری ایران

ایران جزو معدود کشورهایی است که به طور همزمان هر چهار فصل آب و هوایی را دارد. اما با این وجود بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که سفرهای خود را در تابستان انجام دهند. شاید یکی از دلایل این موضوع تعطیلی مدارس در کنار شرایط آب و هوایی مناسب این فصل است. اما اگر شما هم قصد دارید تا در تابستان به مسافرت بروید، پیشنهاد می‌کنیم که به جای سفر به مناطق گرمسیری، شهرهای خنک را برای مسافرت انتخاب کنید.

این شهرهای ایران حتی در اوج شدت گرمای تابستان، همچنان آب و هوای بسیار معتدل و خنکی دارند. همین ویژگی باعث شده است تا بیشتر افراد این شهرها را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کنند. از جمله خنک ترین نقاط دیدنی ایران برای سفرهای تابستانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خنک ترین مناطق گردشگری ایران برای سفر در تابستان

زنجان

یکی از شهرهای شمال غرب ایران زنجان است که در مسیر اصلی تهران به تبریز قرار گرفته است؛ بنابراین اگر قصد سفر به این مناطق ایران را دارید، باید از این شهر تاریخی و زیبا حتما عبور کنید. از آنجایی که زنجان جزو خنک ترین مناطق گردشگری ایران به حساب می‌آید، در نتیجه خاطرات و لحظات نابی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

در کنار آب و هوای بسیار خنک این شهر، زنجان دارای جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی است. از جمله این آثار تاریخی ارزشمند می‌توان به گنبد سلطانیه، موزه مردان نمکی، بنای رختشوی خانه، بازار سنتی زنجان و غیره اشاره کرد. آب و هوای بسیار خنک و معتدل در کنار آثار ارزشمند تاریخی باعث شده است تا گردشگران برای سفر به این شهر رغبت بسیار زیادی داشته باشند.

برای اجاره سوئیت در زنجان روی لینک کلیک کنید.

زنجان

فیروزکوه تهران

یکی از خنک‌ ترین مناطق ایران فیروزکوه است که فاصله بسیار نزدیکی به شهر تهران دارد. این شهر به دلیل نزدیکی به کوهستان همیشه از آب و هوای بسیار خنکی برخوردار است. بخصوص در فصل گرم تابستان که اغلب شهرهای ایران با گرمای شدید دارند، این شهر از آب و هوای بسیار خنکی برخوردار است. بنابراین برای سفرهای تابستانی بهترین گزینه به شمار می‌رود.

فیروزکوه در کنار داشتن طبیعت بکر و زیبا از جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی نیز برخوردار است. از جمله آن می‌توان به گورستان‌های کهن، امامزاده‌های متعدد، کاروانسراها، قلعه‌های قدیمی و غیره اشاره کرد؛ بنابراین برای یک تفریح یک روزه بخصوص در روزهای تعطیل سال یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. چرا که شما می‌توانید در طبیعت زیبا و عالی این شهر، چند روزی را در آسایش و آرامش بگذرانید.

فومن

یکی از خنک ترین مناطق گردشگری ایران شهر فومن است. این شهر با طبیعت زیبای خود بهشت را در ذهن‌ها تداعی می‌کند. وجود کوه‌‌ها، جنگل‌های سرسبز و بکر، اماکن تاریخی و فرهنگی، امامزاده‌های متعدد، چشمه‌های جوشان در کنار آب و هوای مناسب باعث شده است تا جذابیت این شهر دوچندان شود. بنابراین اگر به دنبال یک مقصد عالی برای سفرهای تابستانی خود هستید، شهر فومن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

فومن

آلاشت مازندران

یکی از بهترین شهرهای شمال برای مسافرت قطعا آلاشت مازندران است. این شهر شمالی با داشتن طبیعت زیبا و آبشارهای متعدد زیبایی منحصر به فردی دارد. یکی از معروف‌ترین آبشارهای این منطقه آبشار تارم است که در ۳۵ کیلومتری جنوب غرب آلاشت در روستای چرات واقع شده است.

شهر آلاشت مازندران برخلاف سایر شهرهای شمالی آب و هوای شرجی در تابستان ندارد و خنکی هوای آن یک سفر لذت‌بخشی را برای شما رقم خواهد زد.

تبریز

یکی از بی‌نظیرترین شهرهای ایران با آب و هوای عالی در فصل تابستان، شهر تاریخی و گردشگری تبریز است. آب و هوای تبریز به قدری در تابستان خنک است که اکثر خانه‌های آن نیازی به کولر برای خنک کردن ندارند. تبریز به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی و گردشگری ایران، در شمال غرب کشور قرار گرفته است.

آب و هوای بی‌نظیر تبریز به عنوان یکی از خنک ترین مناطق گردشگری ایران در کنار جاذبه‌های گردشگری از جمله موزه آذربایجان، مسجد کبود، موزه استاد شهریار، بازار سنتی تبریز، ایل گلی و غیره باعث می‌شود تا همیشه خاطرات تبریز را فراموش نکنید.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با معروف ترین آبشارهای ایران

شهرکرد

یکی از شهرهای استان چهار محال بختیاری شهرکرد است که جزو مناطق خنک ایران به حساب می‌آید. این شهر به دلیل ارتفاع بسیار زیاد خود به بام ایران نیز شهرت دارد. همین ویژگی باعث شده است تا آب و هوای این شهر حتی در گرم‌ترین روز تابستان نیز همچنان خنک به نظر برسد.

قلعه‌ها، اماکن زیارتی، اماکن تفریحی در کنار آب و هوای مطبوع و خنک شهرکرد باعث شده است تا گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کند. اگر قصد سفر به شهرکرد را دارید، حتما از جاذبه‌های گردشگری این شهر مانند چشمه زن هفتشجان، تالاب گندمان، تالاب بین المللی چغاخور، پل زمان خان، تونل و آبشار کوهرنگ و غیره دیدن کنید.

شهرکرد

ماسوله

کمتر کسی است که ماسوله گیلان را به عنوان یکی از شهرهای خنک ایران نشناسد. این روستای تاریخی با آب و هوای بسیار مطبوع در فصل تابستان و طبیعت سرسبز خود جزو یکی از مقاصد گردشگری در تابستان است. این شهر زیبای شمالی در جنوب غربی استان گیلان واقع شده است و با رشت ۳۶ کیلومتر فاصله دارد.

ماسوله به عنوان یکی از خنک ترین مناطق گردشگری ایران از جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی برخوردار است. به طوری که برخی از آنها به حفاظت میراث فرهنگی و منابع طبیعی قرار گرفته است. کوهستان‌های مرتفع، جنگل‌های سرسبز و ییلاقات توریستی آن، این منطقه را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در اواخر بهار و تابستان تبدیل کرده است.

یکی از جاذبه‌های تفریحی ماسوله قله شاه معلم است. ارتفاع ۳۰۵۰ این نقطه از گیلان یک مکان مناسب برای کسانی است که علاقه بسیار زیادی به کوهنوردی دارند.

ارس و جلفای آذربایجان

یکی از خنک ترین شهرهای توریستی ایران منطقه آزاد ارس است که با تنوع بسیار زیادی در بخش‌های مختلف، باعث شده است تا گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه، طبیعت بسیار زیبای آن است. به طوری که این امکان را برای گردشگران فراهم کرده است تا با امنیت خاطر بالایی در طبیعت آن چند روزی چادر بزنند.

علاوه بر این تمام کمپ‌های چادری که در خارج و داخل این شهر وجود دارد، مجهز به امکانات رفاهی و بهداشتی بسیار زیادی است و از امنیت بسیار خوبی برخوردار است. به این خاطر که این منطقه تحت کنترل مرزبانی و نیروی انتظامی است.

از دیگر جاذبه‌های تفریحی این منطقه به عنوان یکی از خنک ترین مناطق گردشگری ایران وجود پارک‌های طبیعی در اطراف این شهر است؛ بنابراین هرکسی می‌تواند یک روز خود را در این پارک‌ها سپری کند. از جمله این پارک‌ها می‌توان به حاشیه رود ارس، پارک ساحلی درنا، مجموعه تاریخی کردشت، طبیعت زیبای کلیسای سنت استپانوس، منطقه سد خداآفرین، طبیعت بکر آسیاب خرابه و غیره اشاره کرد.

جهان نمای گرگان

به جرات می‌توان گفت که بهشت ایران متعلق به جهان نمای گرگان است.یکی از خنک ترین مناطق گردشگری ایران است، این منطقه به دلیل قرار گیری در یک منطقه حفاظت شده با اقلیم ویژه و ارتفاعات و چشم‌اندازهای طبیعی یک منظره منحصر به فردی را به ارمغان آورده است. تمامی مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی این منطقه در فصل بهار، تابستان و پاییز از طراوت و زیبایی شگفت‌انگیزی برخوردار است. به طوری که دیدن این همه زیبایی هوش را از سر شما خواهد برد.

منطقه زیبای جهان نمای گرگان از دریا ۳ هزار و ۸۶ متر فاصله دارد. قدم زدن در این منطقه زیبای شمال، این حس را به شما منتقل می‌کند که گویی کل استان گلستان در زیر پای شما قرار دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید که از گرمای تابستان فرار کنید و به یک منطقه رویایی با آب و هوای خنک بروید، دیدن جهان نمای گرگان را از دست ندهید.

جهان نمای گرگان

بجنورد خراسان

شاید برای شما هم جای تعجب باشد اما بجنورد به عنوان یکی دیگر از خنک ترین شهرهای کشور در فصل تابستان به شمار می‌رود. این شهر زیبا و دیدنی در استان خراسان شمالی نزدیک به استان گلستان واقع شده است. در کنار آب و هوای مناسب این شهر، جاذبه‌های فراوانی از جمله حسینه جاجرمی، گردشگاه باباامان، عمارت آینه خانه مفخم، گردشگاه بش قارداش شادلو، عمارت سردار مفخم و غیره وجود دارد.

اگر قصد سفر به بجنورد به عنوان یکی از خنک ترین مناطق گردشگری ایران را دارید، فصل بهار و تابستان را برای گشت و گذار در این شهر به شما پیشنهاد می‌دهیم.

کندوان

یکی از خنک ترین مناطق گردشگری ایران است که در استان تبریز واقع شده است. این روستا با جاذبه‌های طبیعی خود در دنیا نظیر و مانند ندارد. معماری این روستا به قدری جذاب و دیدنی است که قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. بهترین زمان برای دیدن این روستای تاریخی از اردیبهشت تا شهریور است. چرا که در بقیه فصل‌های سال شدت سرما بسیار زیاد است.

این مطلب را هم بخوانید
مشهورترین کاروانسراهای ایران

اردبیل

یکی از خنک ترین مناطق گردشگری ایران است، که در نزدیکی مرز آذربایجان قرار دارد. این شهر خوش آب و هوا در کنار جاذبه‌های طبیعی از جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی برخوردار است. از جمله آن می‌توان به مسجد جامع اردبیل، پل یئدی گوز، محل دفن شهدای جنگ چالدران و شیروان، میدان جانبازان، گرمابه‌های دوره‌های صوفیه قاجاریه، سالن جهان پهلوان رضازاده، و غیره اشاره کرد.

مطالب بیشتر: آشنایی با جاذبه های گردشگری اردبیل

مطالعه بیشتر: بهترین زمان مسافرت به اردبیل

کرمانشاه

یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسافرت در فصل تابستان کرمانشاه است یکی از خنک ترین مناطق گردشگری ایران است، طبیعت بکر و آب و هوای منحصر به فرد این منطقه در کنار مهمان‌نوازی مردمان این شهر، باعث شده است تا این شهر جذابیت خاصی برای گردشگران داشته باشد. اگر در تعطیلات کوتاه تابستانی خود به دنبال یکی از خنک ترین مناطق گردشگری ایران هستید، طبیعت بی‌نظیر کرمانشاه یک فرصت مناسب برای شما است.

سفر به این شهر زیبا و دیدن جاذبه‌های گردشگری آن مانند طاق بستان، تکیه بیگلربیگی، بازار سنتی کرمانشاه، حمام شهباز خان، سراب قنبر، مسجد عماد الدوله، تکیه معاون الملک، پارک ساحلی رود قره سو، باغ پرندگان کرمانشاه  غیره یک سفر به یادماندنی و تکرارنشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

کرمانشاه

فیلبند

روستای فیلبند که به بام مازندران معروف است، یکی از خنک ترین مناطق گردشگری ایران است، این روستای دیدنی در منطقه جنوبی بابل قرار گرفته است. ارتفاع این روستا از سطح دریا برابر ۲۷۰۰ متر است. این ویژگی باعث شده است تا همیشه این روستا در انبوهی از ابرها پنهان باشد. بهترین زمان برای رفتن به این منطقه در فصل تابستان و اواخر بهار است. چرا که در باقی فصل‌ها این منطقه سرد و برفی است.

این روستای زیبا و دیدنی استان مازندران در مسیر جاده هراز قرار دارد. خنکی این روستا در فصل تابستان به اندازه‌ای است که حتما نیاز به لباس ضخیم پیدا خواهید کرد.

دماوند

منطقه دماوند با آب و هوای بی‌نظیر و طبیعت سرسبز یکی از خنک ترین مناطق گردشگری ایران است، . فاصله این شهر تا تهران بسیار کم است. به طوری که شما تنها با دو ساعت رانندگی می‌توانید به روستاهای ییلاقی این منطقه برسید. بنابراین اگر می‌خواهید که آخر هفته‌ی خود را در آرامش سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به تفرجگاه‌های این منطقه بروید.

جواهرده

مازندران جزو یکی از خنک ترین مناطق گردشگری ایران به حساب می‌آید که اکثر شهرهای آن به دلیل آب و هوای مناسب و طبیعت بکر و زیبای خود حالتی توریستی دارد. یکی از شاهکارهای خلقت در این منطقه روستای جواهرده است که با زیبایی‌های وصف‌ناپذیر خود، به یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق در ایران تبدیل شده است.

بنابراین اگر به دنبال یک مقصد گردشگری ناب در فصل تابستان هستید، روستای جواهر ده را به شما پیشنهاد می‌دهیم. جذابیت‌های طبیعی در کنار آب و هوای مناسب این شهر، خاطرات خوشی را برای شما رقم خواهد زد.

جواهر ده

همدان

یکی از خنک ترین مناطق گردشگری شهر همدان است. مردمان خونگرم، ییلاقات زیبا با چشمه‌های اعلی، آثار تاریخی ارزشمند و غیره تاثیر بسیار زیادی در توریستی بودن این شهر گذاشته است. همدان در قسمت غربی کشور و در دامنه کوه  الوند قرار گرفته است. همین ویژگی باعث شده است تا این منطقه جزو یکی از سردسیرترین مناطق ایران به حساب بیاید.

سرعین

یکی از خنک ترین مناطق گردشگری، شهر سرعین اردبیل است که به دلیل آب و هوای خنک و وجود آبگرم‌های متعدد شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. همین ویژگی باعث شده است تا هر ساله این شهر میزبان گردشگران بسیار زیادی از سراسر نقاط ایران باشد. طبیعت این منطقه به اندازه‌ای زیبا است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد و می‌تواند خاطرات خوشی را برای شما رقم بزند.

مطالب بیشتر:  اجاره آپارتمان مبله در سرعین – تک خواب 

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با خنک ترین مناطق گردشگری ایران صحبت کردیم. این مناطق به دلیل دارا بودن آب و هوای بسیار مطبوع یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای سفرهای تابستانی است. اگر شما هم تجربه رفتن به یکی از این شهرها را دارید، نظر خودتان را زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا