دیدنی های شیراز

آشنایی با مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا

شیراز از جمله شهرهایی است که برای سفر و خوشگذرانی یک گزینه‌ی مناسب است. تخت جمشید، حافظیه، نقش رستم، پاسارگاد و غیره از جمله مهم‌ ترین جاهای دیدنی شیراز به شمار می‌روند. اگر شما هم قصد سفر به این شهر تاریخی و زیبا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این بار بازدید از مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا را در برنامه تفریحی خود قرار دهید.

این شاهکار معماری نوین ایران با بخش‌ها و امکانات مختلف خود جزو یکی از برجسته‌ترین مجمتع‌های توریستی کشور به شمار می‌رود. ما در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا شما را با مجموعه جدید صدرا آشنا کنیم.

برای اجاره سوئیت در شیراز روی لینک کلیک کنید.

معرفی مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا

شیراز از جمله شهرهای توریستی ایران به شمار می‌رود. این ویژگی باعث شده است تا این استان، در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در بحث شهرسازی داشته باشد. یکی از جدیدترین شهرهای تازه تاسیس در نزدیکی این شهر زیبا و تاریخی، شهر دیدنی صدرا است. در شهر جدید صدرا و در دامنه کوهپایه‌های ضلع جنوبی ویلا باغ‌های گلبهار، یک مجتمع تفریحی جدید به چشم می‌خورد، که به سرزمین سبز صدرا شهرت پیدا کرده است.

چشم‌انداز زیبا در کنار معماری بی‌نظیر، باعث شده است تا مجموعه سرزمین سبز به یکی از برجسته‌ترین پروژه‌های ایران تبدیل شود. این مجموعه توریستی منحصر به فرد توسط یکی از برجسته‌ترین معماران ایران و جهان به نام استاد مهرداد ایروانیان به اجرا درآمده است. علاوه بر این در احداث و ساخت و ساز این مجموعه عظیم توریستی، مهندسان سخت‌کوش و خبره ایرانی نیز شرکت کرده‌اند.

معرفی مجتمع سبز صدرا

سال ساخت مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا که به مجموعه گرین لند شیراز نیز شهرت دارد، به سال ۱۳۸۷ می‌رسد. البته مطالعات اولیه مربوط به اجرای این پروژه گردشگری جنوب کشور، در طی سه سال از سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶ انجام شده است. در سفر مقام معظم رهبری به شیراز به همراه معاون محترم رئیس جمهور وقت و وزیر محترم راه و شهرسازی شروع انجام این پروژه کلنگ زنی شد.

فاز اول پروژه سرزمین سبز صدرا، در طی ۸ سال با کار شبانه‌روزی و بی‌وقفه کارگران، سرانجام در هشتم مهر ماه سال ۱۳۹۱ همزمان با هفته گردشگری به بهره‌برداری رسید. هدف اصلی این مجموعه توریستی گردشگری، توسعه گردشگری در جنوب ایران است. البته توسعه این مجموعه توریستی منحصر به فرد هم‌چنان ادامه دارد. به طوری که در حال حاضر فاز سوم آن در مرحله ساخت است.

معماری مجموعه سبز صدرای شیراز

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، مجموعه سبز صدرای شیراز نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه به عنوان یکی از برجسته‌ترین پروژه‌های تفریحی و گردشگری به حساب می‌آید. به طوری که در سال ۲۰۱۵ در همایش نور و تکنولوژی دبی توانست عنوان پروژه برگزیده خاورمیانه را به خود اختصاص دهد. این ویژگی باعث شده است تا این مجموعه بتواند نظر بسیاری از گردشگران خارجی را به خود جلب کند.

یکی از ویژگی‌های جذاب مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا معماری منحصر به فرد آن است. معماری خیره‌کننده این مجموعه تفریحی، نظر هر توریستی را به سمت خود جلب می‌کند. علاوه بر این ظاهر فریبنده، طراحی هوشمندانه و منحصر به فرد این مجموعه از نظر چیدمان قسمت‌های مختلف آن باعث شده است تا مجموعه گرین لند شیراز، جزو یکی از شاهکارهای معماری ایران به حساب بیاید.

امکانات مجموعه سرزمین سبز

فاز اول این مجموعه از بخش‌ها و امکانات مختلفی تشکیل شده است. از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بخش تفریحی مجموعه گرین لند شیراز: از جمله امکانات تفریحی این بخش می‌توان به سالن ماساژ همراه با خدمات حرفه‌ای، شهربازی با وسایل هیجان‌انگیز، سالن سینما، سالن ورزشی مجهز و غیره اشاره کرد. تنوع تفریحات و وسایل تفریحی این قسمت بسیار زیاد است و هر شخص با هر سن و سلیقه‌ای می‌تواند از بودن در این مجموعه نهایت لذت را ببرد.
  • سایت تابستانی: یکی از بخش‌های جذاب و دیدنی مجموعه سبز شیراز، بخشی با نام سایت تابستانی است. در این قسمت انواع آبنماها وجود دارد. یکی از بزرگترین و حیرت‌انگیزترین بخش‌های این قسمت آبنمای موج و نور است که جزو یکی از تماشایی‌ترین آبنماها در جهان به شمار می‌رود.
این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین کافه های شیراز برای صرف یک نوشیدنی متفاوت | 18 کافه دنج

چشم‌انداز زیبا به همراه فضای سبز و نورپردازی هنرمندانه باعث شده است تا زیبایی مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا دوبرابر شود. اگر به دنبال لذت و آرامش ناب هستید، پیشنهاد می‌کنیم که رفتن به سایت تابستانی گرین لند، این بهشت شیراز را از دست ندهید.

  • رستوران و باربیکیو: خوردن غذا همیشه جزو یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر است. مجتمع تفریحی سبز صدرا شیراز دارای رستوران‌ سنتی است که در آن انواع غذاهای لذیذ ایرانی طبخ می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید در یک محیط کاملا آرام همراه با موسیقی زنده، غذاهای مورد علاقه خودتان را نوش جان کنید.
  • مجتمع نمایشگاهی: یکی از قسمت‌های این مجموعه، مجتمع نمایشگاهی است که در آن انواع نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی برگزار می‌شود. همچنین همایش‌های تخصصی داخلی، کاراگاه‌های آموزشی، فروشگاه‌های فصلی و دوره‌ای، جشنواره‌های تخصصی و غیره از جمله مراسم‌هایی است که در این مکان برگزار می‌شود. ظرفیت این مجتمع نمایشگاهی بین ۵۰ تا ۲۰۰ نفر است.

امکانات مجتمع سبز صدرا

خدمات مجموعه گرین لند شیراز

از جمله خدمات این مجموعه تفریحی گردشگری در جنوب کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازمان‌های مردم نهاد: همکاری این مجموعه با سازمان‌های مردم نهاد و یا همان NGOها از جمله خدماتی است که مورد توجه بسیاری از مجموعه‌ها قرار گرفته است. همایش‌هایی که وابسته به این نهادها باشند، به صورت رایگان در مجموعه سرزمین سبز شیراز برگزار می‌شوند.
  • مرکز همایش‌ها و جشن‌ها: با ساخت مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا همایش‌ها و جشن‌ها در شهر شیراز در این مجتمع برگزار می‌شوند. تالار بهار و گالری جشن‌ها از جمله قسمت‌های این مجموعه‌اند که به دلیل دارا بودن فضای کافی برای برگزاری انواع جشن‌ها، مراسمات، همایش‌ها، نمایشگاه‌های تخصصی، کنگره‌ها و غیره یک مکان مناسب هستند.

پذیرایی مهمان همراه با سرو انواع نوشیدنی‌ها و سرویس پذیرایی، استقبال و اجرای تشریفات همراه با کادری آموزش دیده و کاربلد و غیره از جمله خدمات این مجموعه‌ها به حساب می‌آیند.

  • کلینیک دندان‌پزشکی: از جمله خدمات ارائه شده در مجموعه سرزمین سبز می‌توان به خدمات کلوپ سلامتی اشاره کرد. کارهای عمومی دهان و دندان زیر نظر پزشکان مجرب در این مجموعه انجام می‌شود.
  • کیترینگ: کیترینگ مجتمع تفریحی شیراز با امکانات مجهز و کادری مجرب آماده ارائه خدمات به گردشگران است. کیترینگ این مجموعه با پیروی از استانداردهای روز دنیا و تحت نظر کارشناسان صنایع غذایی و توجه به فرهنگ و سنت غذایی ایرانیان، سرویس‌های غذایی را به مهمانان ارائه می‌کنند.
  • برگزاری جشن ازدواج: یکی دیگر از خدمات منحصر به فرد سرزمین سبز شیراز، برگزاری مراسمات جشن ازدواج است. این مجموعه با امکانات منحصر به فرد خود و با تخفیف ویژه یک مکان مناسب برای برگزاری جشن‌های ازدواج است. تمامی این جشن‌ها به سبک سنتی و با رعایت تمام شئونات برگزار می‌شوند.

خدمات مجتمع

سوابق برگزاری مراسمات در مجتمع تفریحی گرین لند شیراز

مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا به دلیل رونق صنعت گردشگری در شیراز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تاکنون، برنامه‌های متعددی از جمله کنسرت‌ها، همایش‌ها و غیره در این مکان انجام شده‌اند. از جمله این مراسمات برگزار شده در این مجموعه به عنوان قطب برگزاری همایش‌ها و کنگره‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجلیل از کارمندان بانک مهر اقتصاد در سال ۱۳۹۴ با تعداد ۶۰۰ نفر شرکت‌کننده
  • همایش صنعت چاپ زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در سال ۱۳۹۴ با تعداد ۵۰۰ نفر شرکت‌کننده
  • افتتاحیه شبکه نسیم در سال ۱۳۹۲
  • گرامیداشت روز کارمند زیر نظر اداره کل تامین اجتماعی استان فارس در سال ۱۳۹۴ با ۶۰۰ نفر شرکت‌کننده
  • همایش خیرین مدرسه‌ساز زیر نظر اداره آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۴ با ۱۰۰۰ نفر شرکت‌کننده

مکان‌های دیدنی نزدیک به سرزمین سبز صدرا

در صورتی که قصد دیدن از این مجموعه تفریحی را دارید، می‌توانید از جاهای دیدنی نزدیک به مجتمع گرین لند شیراز نیز دیدن کنید. از جمله این مکان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اکو پارک صدرا: شهر تازه تاسیس صدرا، دارای پارک‌های بسیاری است؛ بنابراین شما می‌توانید در صورت سفر به این شهر دیدنی از فضای سبز این پارک‌ها نهایت لذت را ببرید. این پارک‌ها یک مکان مناسب برای پیاده‌روی، تفریح کودکان، ورزش صبحگاهی و غیره به شمار می‌روند.
این مطلب را هم بخوانید
همه چیز در مورد دروازه قرآن شیراز

یکی از معروف‌ترین پارک‌های شهر صدرا، اکو پارک شهر آن است که در نزدیکی مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا واقع شده است. این پارک به دلیل داشتن انواع درختان و درختچه‌های مناطق سردسیری به یکی از زیباترین مناطق این شهر تبدیل شده است.

جنگل بارانی، جنگل سلامت، تونل حیوانات، دریاچه مصنوعی، پیست دوچرخه‌سواری، مدرسه محیط زیست، پیست دو و غیره از جمله بخش‌های جذاب این پارک است.

  • چشمه جوشک: یکی از قدیمی‌ترین چشمه‌های اطراف شهر شیراز چشمه جوشک است. منظره زیبا و بکر در اطراف این چشمه هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند. فصل بهار تا اوایل پاییز بهترین زمان برای بازدید از این منطقه کوهستانی است. این منطقه دیدنی پناهگاه بسیاری از پرندگان و حیوانات مهاجر است.

منظره دیدنی اطراف چشمه، آب و هوای مطبوع، وجود گل‌های وحشی در اطراف این چشمه و غیره همگی یک روز به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

  • کاروانسرای مخک: کاروانسرای مخک یادگار دوران صفویه و قاجاریه است. در صورت رفتن به مجموعه سرزمین سبز صدرا پیشنهاد می‌کنیم که دیدن این کاروانسرا را از دست ندهید.
  • جنگل کاج: یکی از مکان‌های دیدنی نزدیک به مجموعه سبز شیراز، جنگل مملو از کاج است. این جنگل به دلیل دارا بودن امکانات رفاهی بسیار، یک مکان مناسب برای گذراندن اوقات فراغت است.

مکان های دیدنی نزدیک مجتمع

مسیر دسترسی به مجتمع تفریحی سرزمین سبز شیراز

اگر قصد رفتن به مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا را دارید، باید خودتان را به شهر تازه تاسیس صدرای شیراز برسانید. برای این منظور کافی است تا از بزرگراه شهید قاسم سلیمانی به سمت این شهر زیبا حرکت کنید. در مسیر باید به سمت کوه‌های جنوبی صدرا یعنی دامنه کوه رشکن بروید تا بتوانید شهر سرسبز و دیدنی صدرا را ببینید. فاصله این مجموعه از شیراز تنها ۱۵ کیلومتر است.

آدرس سرزمین سبز صدرا: ایران، استان فارس، صدرا، ضلع جنوبی ویلا باغ‌های گلبهار

اطلاعات بازدید از مجتمع گردشگری سرزمین سبز صدرا

مجموعه سبز صدرا همه روزه به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به شما مسافران و گردشگران عزیز است. از آنجایی که در این مکان انواع جشن‌ها، کنسرت‌ها، نمایشگاه‌ها و غیره برگزار می‌شوند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که زمان بازدید از این مکان را به زمان برگزاری چنین مراسماتی موکول کنید. در چنین صورتی شما می‌توانید علاوه بر حضور در کنسرت از امکانات تفریحی این مجموعه لذت ببرید.

مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا

فاز دوم و سوم مجموعه سبز صدرا شیراز

این مجموعه تفریحی توریستی از سه فاز تشکیل شده است. فاز اول این مجموعه در سال ۱۳۹۱ افتتاح شده است. عملیات مربوط به فاز دوم این مجموعه در حال تکمیل است و در مرحله تجهیز قرار گرفته است. از جمله بخش‌های جذاب فاز دوم مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا می‌توان به رستوران دریایی، بازارچه صنایع دستی، سفره‌خانه‌های عشایری، کافی‌شاپ، رستوران سنتی، فست فود و غیره اشاره کرد.

طراحی و معماری این بخش از مجموعه سبز به بهترین نحو اجرا شده است. عملیات فاز سوم مجموعه سبز صدرا اختصاص به ساخت یک هتل توریست‌درمانی است که اجرای آن به زودی آغاز می‌شود.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با پروژه مجموعه سبز صدرا صحبت کردیم. این مجموعه نمایانگر شاهکار معماری ایرانی است که در خاورمیانه مثال‌زدنی است. این مجموعه چند منظوره، در شمال غرب شیراز واقع شده است و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر شیراز به شمار می‌رود.

مجموعه تفریحی گردشگری سبز صدرا با ظرفیت بالا، دارا بودن محیط‌ شیک، خدمات با کیفیت و امکانات رفاهی و تفریحی بسیار بالا یک مکان بسیار مناسب برای برگزاری جشن‌ها و همایش‌ها به شمار می‌رود. اگر شما هم تجربه‌ای از مراکز تفریحی، تجاری، رستوران‌ها و سایر بخش‌های مجموعه سبز صدرا  دارید، می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

درباره “آشنایی با مجتمع تفریحی گردشگری سرزمین سبز صدرا” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا