جاهای دیدنی ایران

فاصله دریایی کیش تا قشم برای سفر

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران، دو جزیره زیبای کیش و قشم هستند. برای سفر به این دو جزیره دوست‌داشتنی مسیرهای مختلفی وجود دارند. اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده است که فاصله دریایی کیش تا قشم چقدر است، خواندن این مقاله از سپنجا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را برای سفر به این دو جزیره رویایی راهنمایی کنیم.

برای اجاره سوئیت در کیش روی لینک کلیک کنید.

فاصله دریایی کیش تا قشم

بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند که در سفر به یکی از این دو جزیره‌، از جزیره دیگر نیز دیدن کنند. در واقع برخی ترجیح می‌دهند که در هوای بسیار عالی جزیره قشم، بخشی دیگر از تعطیلات خود را در کیش بگذرانند. اما سوال مهم این است که کدام گزینه برای رفت و آمد بین دو جزیره کیش و قشم بهتر است.

به صورت کلی فاصله قشم تا کیش تنها ۱۹۵ کیلومتر است. یعنی شما می‌توانید برای طی این مسیر از قایق‌های تندرو و یا کشتی نیز استفاده کنید. سفر بر روی آب جزو سفرهایی است که تا مدت‌ها خاطره آن در ذهن شما باقی خواهد ماند.

اما شما می‌توانید برای سفر به این دو جزیره زیبا، بخشی را به صورت زمینی و بخشی را به صورت دریایی بروید. در چنین شرایطی فاصله دریایی کیش تا قشم در حدود ۲۸۰ کیلومتر خواهد شد. این فاصله برای رسیدن به هر یک از این دو جزیره بستگی به وسیله نقلیه شما دارد؛ بنابراین انتخاب نوع وسیله نقلیه زمان رسیدن به هر یک از این دو جزیره را مشخص می‌کند.

مسیر دسترسی به دو جزیره کیش و قشم

برخی ترجیح می‌دهند که برای رفتن از کیش به بندر چارک از شناورهای مسافربری استفاده کنند. در چنین شرایطی شما بعد از ۱.۵ تا ۲.۵ ساعت به مقصد مورد نظر خود خواهید رسید. این در حالی است که سفر با شناورهای لندینگ بین ۲.۵ تا ۳ ساعت طول می‌کشد. همچنین شما می‌توانید از لندینگ کرافت نیز برای سفر به این دو جزیره استفاده کنید. در چنین حالتی بعد از ۳ ساعت در مقصد خواهید بود.

البته توجه به این نکته ضروری است که این مسیر فقط برای رفتن از کیش به سمت بندر چارک است. حالا شما باید مسافت بندر چارک تا بندر پل را نیز در نظر داشته باشید. این مسیر به صورت زمینی بین ۲.۵ تا ۳ ساعت طول می‌کشد. البته اگر فکر می‌کنید که به آخر فاصله دریایی کیش تا قشم رسیده‌اید، باید بگویی که سخت در اشتباهید. به این دلیل که هنوز به مقصد اصلی نرسیده‌اید.

مسیر دسترسی به کیش و قشم

چرا که بعد از رسیدن به بند پل باید راهی دریا شوید و به سمت بندر لافت در قشم حرکت کنید. این مسیر بین ۴۵ دقیقه تا ۱.۱۵ طول می‌کشد. بنابراین فاصله کیش تا قشم ۷.۵ ساعت طول خواهد کشید. اگرچه این مسیر کمی طولانی به نظر می‌رسد اما دریانوردی و استفاده از مسیرهای متنوع باعث می‌شود تا هیچ‌گونه خستگی احساس نکنید و از سفر خود لذت ببرید.

سفر با ماشین شخصی به قشم یا کیش

اگر دوست دارید که با ماشین شخصی خود به قشم یا کیش این دو جزیره زیبا و دوست‌داشتنی سفر کنید، باید بگوییم که این امکان برای شما وجود دارد. فرقی نمی‌کند که از کدام نقطه ایران قصد سفر به یکی از این دو جزیره را دارید. در هر صورت فقط می‌توانید تا بندرعباس با ماشین خود رانندگی کنید.

اگر قصد دارید تا از بندرعباس به سمت قشم حرکت کنید، باید بلیط کشتی هم برای خودتان و هم برای ماشین خود تهیه کنید. برای تهیه بلیط باید مراحل جداگانه‌ای را برای هرکدام طی کنید. بین فاصله دریایی کیش تا قشم باید حتما به بند پل بروید. در چنین حالتی سوار کشتی شده و ماشین خود را نیز با کشتی حمل می‌کنید. بعد از رسیدن به این بندر زیبا باید با ماشین خود به سمت بندر چارک حرکت کنید.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران

با رسیدن به بندر چارک دوباره باید بلیط کشتی تهیه کنید. البته این بلیط هم برای خودتان و هم برای حمل ماشین سواری است تا به شما اجازه دهند که به کیش برسید. شما می‌توانید در طول سفر با کشتی هم بر روی عرشه کشتی بنشینید و هم سوار ماشین خود شوید. البته پیشنهاد ما به شما این است که به جای نشستن در ماشین از نسیم ملایم دریا و زیبایی‌های دریا لذت ببرید.

سفر به کیش با قطار

از آنجایی که مسیر کیش یا قشم یک مسیر مستقیم نیست و بخشی از این مسیر، دریایی است؛ بنابراین شما نمی‌توانید با یک بلیط قطار خودتان را به این دو جزیره زیبا برسانید. اگر ساکن تهران هستید و می‌خواهید به این دو جزیره سفر کنید، استفاده از اتوبوس را به شما پیشنهاد نمی‌دهیم. به این دلیل که فاصله مسیر تهران تا بندرعباس بسیار طولانی است. بهترین گزینه برای سفر زمینی قطار است.

بعد از رزرو بلیط قطار می‌توانید فاصله دریایی کیش تا قشم را با کشتی یا لنج بروید. اگرچه فاصله تهران تا بندرعباس با قطار بسیار زیاد است، اما آرامش دریا خستگی مسیر را از تن شما بیرون خواهد کرد. استفاده از قطار در این سفر، هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. به خصوص اگر بتوانید بلیط چارتری فراهم کنید.

سفر به کیش با قطار

سفر به کیش با هواپیما

اگر استفاده از قطار یا ماشین شخصی برای شما مشکل است، می‌توانید از هواپیما استفاده کنید. اما توجه به این نکته ضروری است که برای رفتن به کیش از قشم و یا برعکس هیچ پرواز مستقیمی وجود ندارد. همچنین ممکن است برخی از شهرها، پرواز مستقیم به یکی از این دو جزیره را نداشته باشند. در چنین شرایطی می‌توانید به تهران سفر کنید و از پایتخت به یکی از این دو جزیره بروید.

علاوه بر این شما می‌توانید از پروازهای هوایی یکی از نزدیک‌ترین شهرهای اطراف خود نیز استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای تجربه سفر دریایی، پرواز خود را از تهران به بندرعباس بگیرید. همچنین اگر شهر شما پرواز مستقیم به بندرعباس دارد، می‌توانید به بندرعباس سفر کنید. سپس از این شهر با پرواز هوایی به کیش بروید. در نهایت برای طی فاصله دریایی کیش تا قشم سوار کشتی شوید.

بهترین نوع سفر به کیش یا قشم، استفاده از پرواز هوایی است. چرا که در این پرواز شما می‌توانید هر سه راه هوایی، زمینی و دریایی را تجربه کنید. از طرفی دیگر خستگی این روش نسبت به روش‌های دیگر بسیار کمتر است.

چگونه از بندرعباس به کیش یا قشم برویم؟

برخی ترجیح می‌دهند که در سفر به کیش یا قشم ابتدا به بندرعباس بروند. سپس از این شهر برای رفتن به قشم تصمیم می‌گیرند. به عنوان مثال برخی ترجیح می‌دهند که مسیر بندرعباس به قشم را با هواپیما بروند. یکی از ویژگی‌های مثبت این روش کوتاهی مسیر است. در نتیجه شما می‌توانید سریع به مقصد برسید. از طرفی دیگر بلیط هواپیمای بندرعباس به قشم، به دلیل کوتاهی مسیر گران نیست.

اگر از سفر هوایی می‌ترسید و یا دوست دارید تا سفر دریایی را امتحان کنید، می‌توانید با استفاده از قایق‌های تندرو خودتان را به قشم برسانید. برای این منظور کافی است تا در اسکله شهید حقانی بندرعباس سوار قایق‌های تندرو شده تا به جزیره زیبا و دوست‌داشتنی قشم برسید. این قایق‌ها همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب مسافران را به قشم می‌رسانند.

رفتن از بندرعباس به کیش

برای طی فاصله دریایی کیش تا قشم ابتدا باید با کشتی به بندر پل بروید. سپس از طریق مسیر زمینی خودتان را به بندر چارک برسانید. از بندر چارک باید از طریق کشتی یا لنج به کیش سفر کنید. مسیر بندرعباس به قشم بسیار کم است. به طوری که شما می‌توانید صبح زود به این جزیره بروید و بعد از گشت و گذار در بازارهای آن به بندرعباس برگردید. البته مدیریت زمان به شما کمک می‌کند تا از قایق‌های برگشت جا نمانید.

فاصله کیش تا قشم از طریق دریا

تجربه سفر دریایی از قشم به کیش، از طریق دو بندر چارک و بندر آفتاب امکان‌پذیر است. البته بیشتر مسافران به دلیل نزدیکی بندر چارک به بندرعباس، سفر از مسیر بندر چارک را ترجیح می‌دهند. علاوه بر این مسیر بندر آفتاب بیشتر محل تردد لندینگ کرافت‌ها است. در نتیجه شما کمتر شناورهای مسافربری را می‌بینید. همین موضوع باعث شده است تا محبوبیت این مسیر نسبت به بندر چارک کمتر باشد.

این مطلب را هم بخوانید
رضوانشهر، شهر انواع جاذبه ای طبیعی ایران را بشناسید.

اگر برای طی فاصله دریایی کیش تا قشم بندر آفتاب را انتخاب می‌کنید، باید از طریق کشتی خودتان را به بندر آفتاب برسانید. سپس از طریق زمینی به بندر پل بروید. از بندر پل نیز دوباره باید مسیر دریایی را طی کنید تا به قشم برسید.

مطالب بیشتر: بهترین اقامتگاه های قشم

فاصله دریایی کیش تا قشم

به صورت کلی فاصله کیش تا قشم از طریق بندر آفتاب تنها ۲۸۰ کیلومتر است. ۳۵ کیلومتر این مسیر از کیش به بندر آفتاب، ۲۳۰ کیلومتر بعدی آن از بندر آفتاب تا بندر پل و ۱۴ کیلومتر آخر فاصله بندر پل تا قشم است.

اگر قصد دارید تا از بندر چارک سفر خود را آغاز کنید، باید از کیش به سمت بندر چارک، سپس به بندر پل و در نهایت به قشم بروید. از کیش با طی مسافت ۳۲ کیلومتر می‌توانید خودتان را به بندر چارک برسانید. سپس باید به بندر پل و در نهایت به قشم بروید. این فاصله ۲۷۷ کیلومتر است.

این مسیر دریایی از طریق شناورهای مسافربری، تنها ۱.۵ تا ۲.۵ ساعت طول می‌کشد. اما برای طی این مسیر با لندینگ کرافت باید چیزی در حدود ۲.۵ تا ۳ ساعت در نظر بگیرید. شما می‌توانید فاصله دریایی کیش تا قشم را با ماشین شخصی خودتان نیز بروید.

انتخاب بهترین مسیر برای رفتن به کیش یا قشم

انتخاب بهترین مسیر برای رفتن به دو جزیره زیبا و دوست‌داشتنی کیش و قشم بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. به عنوان مثال برخی از افراد ترجیح می‌دهند تا زمان کمتری در مسیر باشند تا بتوانند از فرصت تعطیلات خود نهایت استفاده را ببرند. در چنین شرایطی استفاده از هواپیما یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

برای بخش دریایی سفر پیشنهاد می‌کنیم که به جای بندر آفتاب، از بندر چارک سفر خود را به کیش آغاز کنید. به این دلیل که در مسیر بندر چارک به کیش تعداد بسیار زیادی شناور در رفت و آمد هستند. از طرفی دیگر سرعت این شناورها نسبت به سایر وسایل دریایی بسیار بیشتر هستند. در نتیجه شما با سرعت بیشتری به مقصد خود می‌رسید.

همچنین اگر دوست دارید تا در فاصله دریایی کیش تا قشم از طول مسیر نیز لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم که به صورت ترکیبی از سفر هوایی، دریایی و زمینی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد  تور قشم گردی

بهترین مسیر

هزینه سفر از کیش به قشم

به صورت کلی اگر قصد دارید تا با ماشین شخصی خودتان به دو جزیره قشم و کیش سفر کنید، هزینه انتقال ماشین را نیز باید در نظر بگیرید. هزینه انتقال ماشین از چارک به کیش به صورت روزانه محاسبه می‌شود. اگر تصمیم گرفتید تا تعداد روزهای بیشتری را در این جزیره سپری کنید، باید به ازای هر روز اضافه مبلغی را در نظر بگیرید. مبلغلی نیز باید برای عوارضی پرداخت کنید.

از طرفی دیگر هزینه انتقال هر فرد از چارک به کیش به صورت فردی است. اما این هزینه برای انتقال هر فرد از بندر پل به بندر لافت قشم بسیار کمتر است. چرا که طول مسافت بین این دو بندر نسبت به سایر مسیرها کمتر است.

در صورتی که بدون ماشین به به کیش یا قشم سفر کردید، می‌توانید با اجاره خودرو به گشت و گذار در این دو جزیره دیدنی بپردازید.

هزینه سفر از کیش به قشم

سخن نهایی

در این مقاله از سپنجا در رابطه با فاصله دریایی کیش تا قشم صحبت کردیم. سفر دریایی نسبت به سفر زمینی و هوایی همیشه هیجان‌انگیزتر است و باعث می‌شود تا در سفر به کیش یا قشم خاطره‌ای ماندگار برای شما رقم بخورد؛ بنابراین اگر تا به حال تجربه سفر دریایی را نداشتید، پیشنهاد می‌کنیم که این بار سوار لنج یا شناور شوید و تجربه‌ای جدید را برای خودتان بسازید.

فاصله دریایی قشم تا کیش بسیار کم است. در نتیجه شما می‌توانید با طی یک مسیر کوتاه از جاذبه‌های دیدنی این دو جزیره لذت ببرید. اگر شما هم تجربه‌ای از این سفر دریایی دارید، می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 5]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا