دیدنی های بوشهر

عمارت کازرونی بوشهر، شاهکار معماری جنوب

عمارت کازرونی بوشهر، شاهکار معماری جنوب

عمارت کازرونی بوشهر یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه جنوبی ایران است که به واسطه معماری و ویژگی‌های خاصی که در این بنا دارد، مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

علاوه بر این بنا و ساختمان تاریخی، عمارت‌های زیبا و تاریخی دیگری هم در بوشهر وجود دارد که برای مردم جنوب اهمیت زیادی دارد، اهالی جنوب همواره تلاش کرده‌اند تا آثار و بنا‌های تاریخی شهر خود را حفظ کنند، آن‌ها به بافت قدیمی و سنتی شهر خود علاقه خاصی دارند و برای این که کوچک‌ترین آسیبی به آن‌ها نرسد، با تمام وجود از آن‌ها نگه داری می‌کنند.

قبل از اینکه ادامه مقاله را مطالعه کنید، باید بگوییم که شما از نظر اقامتی در سفر به بوشهر به هیچ گونه مشکلی بر نخواهید خورد و این در صورتی است که شما از ابتدای سفر و رزرو سوئیت در بوشهر با کارشناسان و مشاوران راهنمای تیم سپنجا در ارتباط باشید، تا در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل آن را به تیم پشتیبانی اعلام کنید. سپنجا بهترین و با کیفیت‌ترین اقامتگاه‌های شهر بوشهر را برای شما گردشگران عزیز در نظر دارد.

بازدید از عمارت کازرونی بوشهر، زیباترین عمارت جنوب کشور

اگر می‌خواهید درباره عمارت کازرونی اطلاعات کافی را بدست آورید و آن را در برنامه سفر به بوشهر قرار دهید، امروز سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا را همراهی کنید. با مطالعه این مقاله به عکسهای عمارت کازرونی بوشهر دقت کنید، زیرا در آن‌ها می‌توانید معماری منحصر به فرد جنوب و بوشهر را به خوبی احساس کنید. این عمارت تاریخی به یکی دیگر از یادگاری‌های دوران قاجار است.

از دوران قاجار بنا‌های متفاوتی در شهر بوشهر به جای مانده‌است، که تعدادی از آن‌ها در فهرست میراث ملی ایران ثبت شده‌اند. بندر بوشهر با اینکه پر خطر‌ترین اتفاقات تاریخ را تجربه کرده‌است، اما هنوز زیبایی‌های آن هنوز با گردشگران حرف می‌زند. وجود بناهایی با معماری قاجار و زیبایی‌های خاص این شهر، گردشگران را وسوسه می‌کند، تا در هر با سفر به بوشهر از این مکان‌های تاریخی بازدید کنند.

این مطلب را هم بخوانید
گنبد نمکی جاشک دشتی ؛ فعالترین گنبد نمکی خاورمیانه

 

نمایی از عمارت کازرونی از بهترین جاهای دیدنی بوشهر

عمارت کازرونی بوشهر را چقدر می‌شناسید؟ (عکسهای عمارت کازرونی بوشهر)

برای دیدن معماری دوره قاجار و سفر در زمان عمارت کازرونی گزینه خوبی برای بازدید گردشگران است.

بسیاری از گردشگران مشتاق هستند، بدانند مالک اصلی این عمارت چه کسی بوده‌است؟

سید محمدرضا کازرونی به عنوان یکی از نجار شاخص شهر بوشهر به عنوان مالک عمارت شناخته شده‌است.

اداره این عمارت بعد از فوت سید محمدرضا کازرونی توسط وارثانش به سازمان میراث فرهنگی کشور انتقال یافت.

 

معماری عمارت کازرونی بوشهر

عمارت کازرونی در یکی از محله‌های قدیمی بوشهر یعنی محله بهبهان قرار گرفته‌است. سال ۱۳۸۰ این عمارت به ثبت آثار ملی ایران رسید. معماری عمارت کازرونی بوشهر ویژگی‌های خاص خود را دارد.

اگر به عکسهای عمارت کازرونی بوشهر دقت کرده باشید، خواهید دید که مهم‌ترین ویژگی آن ارتفاع بنا از سطح زمین می‌باشد.

بسیاری از افراد معتقدند که معماری عمارت کازرونی بشباهت خاصی با بنا‌های بنادر کراچی و بمبئی دارد.

 

عمارت کازرونی بوشهر

زیرا در بندر کراچی و بندر بنبئی، ساختمان‌های متعددی با همین شکل معماری وجود دارد، این ساختمان‌ها ارتفاع زیاد و طبقات مختلفی دارند.

از دیگر ویژگی‌های این بنای قدیمی می‌توان به سیستم و کولر طبیعی آن اشاره کرد. در‌ها و پنجره‌های عمارت به گونه ساخته شده‌اند، که انتقال هوا و تهویه به خوبی صورت بگیرد.

هوای گرم و طاقت فرسای شهر بوشهر، باعث شده بود برای خنک نگه داشتن فضای داخلی خانه‌ها و عمارت‌های بزرگ، پنجره‌های طبقات بالایی را با فاصله یک متر از هم بسازند.

وجود تعداد در و پنجره زیاد در یک محیط شرایط را برای وزش باد خنک و کاهش دما مهیا می‌کرد.

بهترین زمان سفر به بوشهر و بازدید از عمارت کازرونی

گردشگران معمولاً فصل‌های سرد را برای سفر به بوشهر انتخاب می‌کنند، اما شرایط آب و هوایی در بوشهر به گونه ای است که می‌توانید در فصل‌های بهار و تابستان هم به این شهر سفر کنید. برای بازدید از عمارت کازرونی به یک تا دو ساعت زمان نیاز دارید. البته جذابیت‌ها و ویژگی‌های معماری این بنا به صورتی که شما را مجذوب خود می‌کند و باعث می‌شود مدت طولانی تری را در به گشت و گذار در این عمارت بپردازید.

این مطلب را هم بخوانید
11 تا از جاهای دیدنی بوشهر

 

نمایی از جاهای دیدنی عمارت کازرونی بوشهر

اقامت در بوشهر و آدرس عمارت کازرونی بوشهر

برای رفتن به عمارت کازرونی باید خود را به قدیمی‌ترین محله بوشهر یعنی محله بهبهانی برسانید، سپس به سمت انتهای خیابان گمرک بروید. در آن جا می‌توانید از عمارت کازرونی بازدید کنید. نگران محل اقامت خود در بوشهر نباشید، شهر بوشهر به واسطه پتانسیل گردشگری خوبی که دارد، دارای هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلفی است.

اگر شما از اقامتگاه‌ها و هتل‌های شهر بوشهر اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید از طریق سایت سپنجا به اجاره سوئیت در بوشهر اقدام کنید. سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا با ارائه بهترین اقامتگاه‌ها و سوئیت‌های مبله در سراسر شهر‌های کشور این امکان را برای شما فراهم کرده‌است، تا در سفر خود بتوانید در زمان‌های مختلف برای اجاره اقامتگاه بوم گردی و یا آپارتمان‌های مبله هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

آیا تابحال به بوشهر سفر کرده‌اید؟ نظر شما درباره بازدید از عمارت کازرونی و معماری این بنا چیست؟ ما در سپنجا منتظر نظرات و پیشنهادات شما در رابطه با مکان‌های ناشناخته بوشهر و بازدید از سایر جاذبه‌های گردشگری این شهر هستیم.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا