دانستنی های سفر

با شناخت این موارد در پیش بینی وضعیت آب و هوایی در سفر استاد شوید

با شناخت این موارد در پیش بینی وضعیت آب و هوایی در سفر استاد شوید

با شناخت این موارد در پیش بینی وضعیت آب و هوایی در سفر استاد شوید

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروزی، دستگاه‌ها و پایگاه داده‌های پیشرفته ایستگاه‌های آب و هواشناسی ساخته‌شده‌اند تا متخصصان در این زمینه با توجه به قابلیت تجزیه‌وتحلیل کامپیوتری این نوع دستگاه‌ها بتوانند وضعیت آب و هوایی در سفر را حتی تا چند روز آینده پیش‌بینی کنند.

نکات قبل از سفر

بااین‌حال، مردم عادی برای اطلاع از وضعیت آب و هوایی در سفر با خیالی آسوده برای سفر چند روزه خود برنامه‌ریزی کنند. آیا تابحال این کار را انجام داده اید تا یک سفر بهتر و بی دردسرتر داشته باشید؟

متسفانه اکثر افراد که می خواهند از وضعیت آب و هوایی مطلع شوند، قطعاً یک متخصص نیستند و باید با تشخیص انواع ابرها به نتیجه دقیق برسند. آگاهی از وضعیت آب و هوایی در سفر نه‌ تنها باعث می‌شود از اطلاعات بیشتری از شرایط بدست بیاوریم؛  بلکه افراد با توجه به وضعیت آب و هوایی همه‌چیز را برای یک سفر خاطره‌انگیز آماده می کنند.

با سایت سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید تا در تشخیص وضعیت آب و هوایی استاد شوید؛ چرا که در این مقاله سعی داریم به بررسی تشخیص و معرفی کامل از انواع ابرها بپردازیم.

توجه به وضعیت هواشناسی مهم است

ازآنجایی‌که با نزدیک شدن به تعطیلات آخر هفته یا ایام عید خانواده‌ها از چند روز قبل برنامه‌ریزی کرده و با اعضای خانواده هماهنگ می‌کنند و تمام وسایل موردنیاز خود را تهیه می‌کنند تا سفری فوق‌العاده را سپری کنند، اما در این میان ممکن است یک آب‌وهوای بارانی و سرد پیش بیاید و سفر لغو شود!

پیش بینی وضعیت آب و هوایی در سفر
پیش بینی وضعیت آب و هوایی در سفر

پس با این اوصاف توجه به وضعیت هواشناسی در حین سفر امری ضروری است.  واجب است تا با دقت نظر بیشتری روی وضعیت آب و هوایی در سفر داشته باشید تا بر اساس آن احتیاط‌های لازم را در نظر گرفته و سفری بی‌خطر را پیش رو داشته باشیم. آیا تابحال به این مسئله قبل از سفر خود توجه کرده بودید؟ این موضوع تا چه اندازه برای شما حائز اهمیت بوده است؟ چه تجربه مثبت یا منفی در این زمینه دارید؟

تقسیم‌بندی اشکال مختلف ابرها و پیش‌بینی وضعیت آب‌ و هوایی در سفر

آن چیزی که افراد آن را به‌عنوان ابر می‌شناسند، توده‌های قابل‌مشاهده متراکم از قطرات ریز آب و یخ است.

این مطلب را هم بخوانید
9 بایدی که هر مسافری در سفر تجاری باید انجام دهد !

حال جالب است بدانید یکی از مهم‌ترین فواید شناخت انواع مختلف ابرها در آسمان برای دوست داران طبیعت و کوهنوردان، تشخیص صحیحی از پیش‌بینی وضعیت شرایط هواشناسی است. ازآنجاکه معمولاً زمانی که هوا به بالا رانده شود ابرها تشکیل می‌شود؛ با این وجود شکل‌گیری ابرها در ارتفاعات بلند و حالت دگرگونی آن‌ها به حدی سریع است که نمی‌توان به‌راحتی به تصمیم‌گیری صحیحی برسیم.

اما با کسب دانش کافی از شناخت انواع ابرها که بر اساس شکل و ارتفاع مشخص می‌شود، می‌توان از شرایط جوی وضعیت آب و هوایی در سفر باخبر شویم و از طرفی با آشنا شدن از نحوه شکل‌گیری و از وجود حکمت جاری در آفرینش ابروباد در خلقت آن‌ها پی ببریم!

تخمین وضعیت آب و هوایی در سفر
تخمین وضعیت آب و هوایی در سفر

مراحل تشکیل باران در طی چند سال طولانی در قدیم به دلیل عدم وجود دستگاه‌های تشخیص وضعیت هواشناسی، از تغییر و تحول ایجادشده از اشکال مختلف ابرها وضعیت هواشناسی را پیش‌بینی می‌کردند. تا اینکه در سال‌های اخیر توسط وسایل قدرتمند به مطالعه و بررسی وضعیت آب‌وهوا پرداختند.

اقامت در ویلا در شیراز

همچنین در نام‌گذاری ابرها این نکته حائز اهمیت است که با توجه به خصوصیات و انواع اشکال مختلف، نام ابرها از کلمات لاتین که ریشه یونانی دارند تعیین می‌شوند.

شاید فکر کنید تشخیص این وضعیت آب  و هوایی دشوار به نظر برسد اما کافی است تنها تصاویر ابرها را به خاطر داشته باشید تا بتوانید بر این اساس وضعیت آب و هوایی در سفر را پیش بینی کنید.

اگر بتوانید به تشخیص درستی از انواع ابرها پی ببرید.  می توانید به نگاه کردن به آسمان شرایط آب و هوا را تا چند روز آینده  پیش بینی کنید! حتماً باور ندارید!

پس پیشنهاد ما به شما است که بعد از خواندن این مقاله و شناخت دقیقی از ابرها یک‌بار امتحان کنید. شما می توانید پس از امتحان این موضوع، تجربه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

ابرهای کومولوس

ابرهای کومولوس “Cumulus clouds” که تحت عناوین ابرهای توده ای، پنبه ای و کلمی معروف هستند که نوعی از ابرهای متراکم و بزرگ شناخته می شوند. کومولو بیانگر حرکت عمودی جریان های گرم به سمت بالای جو زمین است. شکل ساختاری و نمای کلی این نوع ابرها حالت گنبدی یا خاکریز در حال افزایش است و در امتداد ارتفاعات به وقت صبحگاهی از قطعات کوچک و جدا از هم ابرهای سفید پنبه‌ای تشکیل می شود.

طبق تحقیقات انجام شده اگر ابرهای کومولوس کوچک باشد تا در طی شبانه روز نا پدید شوند شرایط اب و هوای خوب و مساعدی را نشان می دهد. یکی از حالت های این نوع ابرها که شاید خیلی دیده باشید ابرهای کوچک شبیه به پشم و  جدا از هم را در آسمان  مشاهده نمایید، که باید گفت نشان دهنده  بارش باران به همراه رعد  و برق خواهد بود.

ابرهای کومولوس در وضعیت آب و هوایی در سفر
ابرهای کومولوس

 ابرهای لایه ای

ابرهای لایه ای “Layered clouds”، این ابرها  که به شکل لایه به لایه در آسمان قابل مشاهده است و به سادگی می توان این نوع را تشخیص داد.  ابرهای لایه ای که به شکل توده های بزرگ در آسمان پدید می آید با این وجود  این گونه ابرها شروع یک شرایط جوی مناسب را نشان می دهد. آیا تابحال به این موضوع دقت کرده بودید؟ چه تجربه ای در این زمینه دارید؟

این مطلب را هم بخوانید
مدارک مورد نیاز برای تمدید پاسپورت

 ابرهای بارانی “Rainy clouds”

ابرهای بارانی معمولا آن دسته از نشانه هایی هستند که بیشتر مردم در تشخیص وضعیت آب و هوایی در سفر از آن استفاده می کنند. ممکن است حدس بزنید زمانی که ابرهای سیاه در آسمان در حال حرکت را مشاهده می کنید پیش خودتان یک بارندگی شدیدی را به طور یقین پیش بینی می کنید، اما همیشه اینطور نیست، در اصل با رنگ ابرها نتیجه متفاوت خواهد بود. بطور مثال ابرهای قهوه ای رنگ بارش باد به همراه باد شدید و طولانی را در پی خواهد داشت.

ابرهای بارانی برای وضعیت آب و هوایی در سفر
ابرهای بارانی

ابرهای کومولونیمبوس

این نوع از ابرها که به به ابرهای CB معروف هستند در واقع به عنوان خطرناک ترین ابر در هوانوردی شناخته شده اند. تاکنون متخصصان هواشناسی چگونگی به وجود آمدن این ابر ها را به طور دقیق متوجه نشده و هیچ گونه تحقیق قابل قبولی بر این مبنا ارائه نشده است. اما سؤال این است که چرا این ابرها برای هواپیما ایجاد خطر می کنند!؟

اقامت در ویلا در شیراز

ابرهای کومولونیمبوس(Cumulonimbus) که به طور معمول از کریستالهای یخ ایجاد شده اند که می توانند باعث یخ زدگی سطوح بحرانی و حساس هواپیما شوند که نتیجه آن یک فاجعه سنگین خواهد بود. این ابرها با وجود جریانات بسیار بالا و تغییرات شدید در فواصل کم منجر به از دست رفتن کنترل  هواپیما شود در حالی که خلبان هم قادر به کاری نخواهد شد و خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

ابرهای CB برای وضعیت آب و هوایی در سفر
ابرهای CB

کلام آخر

کوه نوردان و علاقه مندانی که قصد سفر دارند می توانند با مطالعه مقاله وضعیت آب و هوایی در سفر ، سفری لذت بخش و بدون غافلگیری را برای خود رقم بزنند. اگر تجربه ای در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. این کار به دیگران کمک می کند که تجربیات واقعی در زمینه وضعیت آب و هوایی در سفر داشته باشند!

 

درباره “با شناخت این موارد در پیش بینی وضعیت آب و هوایی در سفر استاد شوید” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا