دانستنی های سفر

تاریخ شمسی از کجا شروع شده است؟(دانستنی هایی جالب)

تاریخ شمسی از کجا شروع شده است؟(دانستنی هایی جالب)

تاریخ شمسی از کجا شروع شده است؟(دانستنی هایی جالب)

حتما برای شما هم سوال است که شروع تاریخ شمسی چه زمانی بوده است؟ تقویمی که امروزه در ایران از آن استفاده می کنیم، جزو دقیق ترین و مهم ترین گاه شمارهای جهان محسوب می شود که حدود ۱۳۵ سال است از آن استفاده می شود! بله اشتباه نکنید، ۱۳۹۸ سال نیست که این تاریخ در صدر گاه شمارهای جهان قرار گرفته است!

این شیوه تاریخ گذاری که عمر نسبتا کوتاهی دارد در همین ۱۳۵ سال فراز و نشیب هایی داشته است که احتمالا برای شما هم خواندنی خواهد بود!

اقامت در هتل آپارتمان در مشهد

این تقویم را برای اولین بار فردی به نام عبدالغفارخان نجم الدوله از دل تاریخ استخراج کرد و عدد ۱۲۶۴شمسی را در کنار تقویم سال ۸۰۷ جلالی در سال ۱۳۰۲ هجری قمری ذکر کرد!

تا اینجای کار احتمالا برای شما هم اوضاع کمی عوض شده است و می خواهید بدانید که در شروع دقیق تاریخ شمسی و داستان جذاب آن چه بوده است؟

امروز سعی می کنیم به صورت کامل در رابطه با این سوال مهم بر اساس منابع معتبر پاسخی به شما ارائه دهیم. با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید تا اطلاعات مفیدی به شما ارائه دهیم. این اطلاعات می تواند جواب بسیاری از سوال های شما باشد که تا به الان دنبال آن بوده اید.

مطالعه بیشتر: سری به دور دنیا بزنید،

شروع تاریخ شمسی در ایران

جالب است بدانید که شروع تاریخ شمسی در ایران از همان سال ۱۳۰۲ هجری قمری آغاز شد. جالب است بدانید که این نحوه شمارش سال ها مبدا و زمان آغازش، هجرت پیامبر اکرم از مکه مکرمه به مدینه منوره می باشد. البته این تقویم دارای اصولی است که بهتر است در مورد آن ها اطلاعات کافی کسب کنید:

این مطلب را هم بخوانید
اجاره سوئیت و اقامتگاه در ایران

شروع تاریخ شمسی و اولین ماه آن فروردین با آغاز بهار است. مبدا آن اول فروردین ماه سال شمسی هجرت پیامبر اکرم اسلام از مکه مکرمه به مدینه منوره که در ۱۱۹ روز قبل از محرم سال اول هجری قمری شروع شده است.

با استفاده از یک سایت تبدیل کننده تاریخ متوجه می شوید که این تاریخ مطابق با ۱۹ مارس سال ۶۲۲ میلادی است. به نظر شما این موضوع جالب نیست که سال های میلادی حدود ۶۲۲ سال، جلوتر هستند؟

 

 

 

 

اقامت در ویلا ساحلی در رشت

تاریخ شمسی
تاریخ شمسی در ایران

لحظه تحویل سال مقارن با عبور مرکز خورشید از نقطه اعتدال بهاری است.

این زمان همان دقیقه  و ثانیه ای است که هر سال در کنار خانواده خود می نشینیم ودعای تحویل سال را می خوانیم. شما برای این موضوع چه رسم و رسوماتی دارید؟ آن ها را در بخش نظرات با ما و دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

این سال ۳۶۵ شبانه روز، ۵ ساعت و ۴۸ دقیقه و ۲.۴۵ ثانیه را در بر می گیرد.

سال نو در کشورهای مختلف

البته میزان این سال بستگی به نجوم و قوانین خاصی کمی متفاوت است. در این زمینه می توانید به سایت های دقیق تری که در این زمینه وجود دارند، مراجعه کرده و از اطلاعات آن ها استفاده کنید.

نکته جالبی که در مورد این تقویم وجود دارد این است که در ابتدا خیلی به آن توجه نمی شد، اما رفته رفته  مورد توجه قرار گرفت و از آن استفاده شد.

تا آنجا که این تقویم بجای دیگر تقویم های رایج در آن زمان در امور گمرک و مالیات ایران استفاده شد. در سال ۱۳۲۸ هجری قمری یا ۱۲۸۸ هجری شمسی این تاریخ و تصویب شدن آن به عنوان یک تاریخ ملی و رسمی کشور در مجلس وقت مطرح و تصویب شد.

این مطلب را هم بخوانید
اجاره سوئیت ساعتی در تهران

 

آغار تاریخ شمسی
آشنایی با شروع تاریخ شمسی

تقویم هجری شمسی

شروع تاریخ شمی برای شما هم احتمالا سوال هایی را ایجاد کرده است، اما در نظر بگیرید که در ۲۱ صفر ۱۳۲۹ این تاریخ به عنوان تاریخ رسمی کشور شناخته شدو از آن زمان ما در حال استفاده از این تاریخ هستیم.

در واقع نوروز و ایام بهار و … از سال ۱۳۰۴ هجری شمسی که به تصویب مجلس رسید، وارد تقویم شد. آیا می دانید نام گذاری سال ها با اسامی حیوانات از چه زمانی وارد تقویم ما شده است و چه فلفسفه ای پشت آن است؟ مقاله زیر را از دست ندهید!

حالا که آغاز سال جدید مطابق با سالگرد تولد بهار است، شما در این زمینه برای نو شدن جسم و جان خود چه برنامه ای دارید؟ در بخش نظرات می توانید حرف های خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین شما می توانید نظرات دیگر افراد را هم مطالعه کنید و به حرف های آن ها پاسخ دهید!سپنجا

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 14 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا