دانستنی های سفر

سفر برای افراد درونگرا ؛ نکاتی که سفر را لذت بخش تر می کند

آیا در طی یک سفر یک فرد درونگرا را کشف کرده‌اید؟ سؤال من از شما آیا از سفر رفتن به‌تنهایی لذت می‌برید؟ وقتی با افراد درونگرا در مورد مسافرت رفتن صحبت می‌کنیم، سفر دست جمعی با گروه دوستانه یا خانوادگی اصلاً برای آن‌ها قابل‌تصور و درک نخواهد بود. اگر شما به‌عنوان یک شخصی درونگرا، عاشق سفر یا ماجراجویی هستید دلیل نمی‌شود که از سفر رفتن دست بکشید چراکه برای شما تنهایی سفر رفتن قطعاً دل‌نشین‌تر خواهد بود.خوشایند نیست که افراد درونگرا خودشان را از یک سفر که می‌توانند لذت ببرند منع کنند! پس اصلاً به این فکر نباشید که سفر رفتن افراد درونگرا مشکلات و سختی‌هایی در پی دارد! چراکه ما در این مقاله قصد داریم سفر برای افراد درونگرا را مورد بررسی قرار دهیم حتی برای افراد خجالتی که حتی نمی‌توانند تصور کنند که مسافرت رفتن با یک جمع شلوغ را تجربه کنند راه‌حل‌هایی را عنوان کنیم تا بتوانند با رعایت یک سری نکات تجربه‌ای بی‌نظیر و خاطره‌انگیزی را از یک سفر برای خود رقم بزنند. با سامانه رزرو و اجاره ویلا، سوئیت، اقامتگاه و … سپنجا همراه باشید.

 اولین تجربه سفر برای افراد درونگرا

همان‌طور که سفرهای دست جمعی و پرهیاهو برای افراد برونگرا جزء خاطره‌انگیزترین لحظات آن‌ها بشمار می‌رود. قطعاً سفر برای افراد درونگرا هم می‌تواند یک تجربه شیرین تلقی شود. پس حتماً حتی برای یک‌بار هم شده راهی سفر شوید. قرار نیست خودتان را از لذت یک سفر محروم کنید.

طبق مطالعات انجام‌شده جالب است بدانید که هیچ‌کدام از انسان‌ها به‌طور کامل یک شخصیت درونگرا یا برونگرا نیستند! پس در حین سفر به‌خوبی می‌توانند تصمیم بگیرند که وارد یک جمع دوستانه شوند یا خیر.

سفر برای افراد درونگرا
سفر اول افراد درونگرا

اگر بخواهم از مزیت‌های سفر برای افراد درونگرا توضیحی بدهیم باید گفت که تنها سفر رفتن تأثیر بسزایی در تغییر سبک زندگی آنان خواهد داشت و از طرفی دیگر با توجه به شرایطی که پیش می‌آید می‌تواند باعث تقویت بخش درونگرای آن‌ها شود و به‌این‌ترتیب بتوانند از حاشیه امن خود خارج بشوند و با قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف بدون هیچ حس خجالتی با مردم معاشرت کنند تا فرصت خوبی باشد تا از تجربیات دیگران استفاده لازم را ببرند و سفری به‌یادماندنی را برای خود ایجاد کنند. اگر اولین تجربه سفرتان را در پیش دارید، رعایت نکاتی که در مطلب زیر عنوان شده است بسیار به شما کمک می کند.

 سفرهای دسته جمعی را امتحان کنید

بیش از آنکه فکرش را بکنید در این جهان هستی دیدنی‌های خاص و خارق‌العاده زیادی وجود دارد تا باور کنید زندگی خیلی لذت‌بخش‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کردید! پس از دایره تنهایی خود خارج شوید. فقط لازم است خودتان بخواهید و از حس تنهایی و خجالت به دورباشید تا بتوانید به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر دوستانی را برای سفر گروهی پیدا کنید و از این فرصت به‌دست‌آمده نهایت استفاده را ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
مدارک مورد نیاز برای تمدید پاسپورت

آیا می‌دانستید مسافرت رفتن زمان مناسبی برای رشد است؟ بنابراین هدف اصلی این است که یک انتخاب چالش‌برانگیز برای افرادی که می‌خواهند تا در سفر گروهی تجربه‌ای متفاوت را رقم بزنند؛ اما آیا واقعاً تأثیر چشم‌گیری روی شخصیت آن‌ها خواهد داشت؟

 

بیشتر بخوانید:عکاسی از کودک در سفر را به یک سرگرمی لذت بخش تبدیل کنید!

سفر جمعی برای افراد درونگرا
سفر دسته جمعی برای افراد درونگرا

همیشه ترس از اینکه با وجود درونگرا بودن می‌توانید خودتان را برای سفر با یک جمع گروهی آماده کنید فکرتان را مشغول می‌کند؛ اما هدف اصلی سفر گروهی یک‌جور آزمایش کردن با محک زدن شما است؛ اما برای یک سفر گروهی پیشنهاد ما به شما این است که دو الی سه نفر از دوستان نزدیک خود که ازلحاظ معاشرتی باهم هماهنگ هستید می‌تواند گزینه مناسبی باشد تا اوقات به‌یادماندنی را کنار هم سپری کنید. بدون شک با قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف در مدتی مشخص با پیدا کردن دوستان جدید با توجه به روحیات آن‌ها در سفر دوستان جدیدی برای خود دست‌وپا کنند. نتیجه می‌گیریم که هیچ‌وقت از تأثیرات مثبت سفر گروهی بی‌بهره نخواهیم ماند!

منطقه امنتان را فراموش کنید

یکی از مهم ترین نکات سفر برای افراد درونگرا خارج شدن از منطقه امن است. تابه‌حال در مسیر موفقیت گام برداشتید؟ پس حتماً اسم منطقه امن (Comfort Zone) یا همان سبک زندگی به گوشتان خورده است. حتماً متوجه شده‌اید که اگر بخواهیم سبک زندگی خود را تغییر دهیم و برای خود موفقیتی را پیش رو داشته باشیم باید از لانه امن خود خارج شویم تا اگر چیزی را در زندگی خود تابه‌حال نداشتیم باید کاری کنیم که هیچ‌وقت انجام ندادیم. شاید در ابتدا سخت باشد تا از منطقه راحتی خود دور شوید! اما هیچ کاری نشد ندارد! خوب است بدانید موفقیت برای کسانی امکان‌پذیر است که از منطقه امن خود خارج شوند.

مطالب بیشتر:چگونه عکاسی در طبیعت را به خوبی انجام دهیم

خروج از منطقه امن سفر برای افراد درونگرا
خروج از منطقه امن افراد درونگرا

اهل ریسک و کارهای متفاوت باشید

یکی از مهم ترین نکات سفر برای افراد درونگرا ریسک کردن است. به اقامت در اتاق‌های مشترک هتل‌ها مانند خوابگاه هاستل می‌گویند. شما به‌عنوان یک فرد درونگرا اگر بتوانید در مواجهه با مشکلات و عدم آسایش خود و چالش‌ها مشکلی نداشته باشید کافی است کمی قوی باشید و اقامت در هاستل را تجربه کنید.

فقط باید بدانید که هاستل با مسافرخانه فرق دارد و تفاوت اصلی هاستل با هتل و یا مسافرخانه‌ها در مشترک بودن اتاق با مسافرهای دیگر است.

در بعضی کشورها کلمه هاستل اسامی متفاوتی دارد، مثل هوستال، بک پکرز و پانسیون یا هاستل جوانان. نام آخر این اشتباه برای خیلی از افراد پیش می‌آید که فقط جوانان می‌توانند به هاستل بروند! این دلیل نمی‌شود که نتوانند در هاستل اقامت داشته باشند.

به موسیقی‌های دلخواه خود گوش دهید

لازم است گاهی اوقات از شلوغی کمی فاصله گرفت و خودمان را در حین سفر مشغول گوش دادن به موسیقی کنیم. هر شخصی با توجه به سلیقه فردی خود از سبک خاصی در موسیقی خوشش می‌آید؛ اما نکته‌ای که افراد درونگرا باید انجام بدهند یک لیست از موسیقی‌های دلخواه خود تهیه کنند. در موارد بالا گفتیم که اهل معاشرت باشید اما لازم است گهگاهی با خودمان خلوت کنیم. به‌طوری‌که در یک جاده فوق‌العاده زیبا قدم می‌زنید و به‌ دور از هرگونه اضطراب و مشکلی به موسیقی موردعلاقه خودتان گوش بدهید.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی 4 تا از خوشمزه ترین غذاهای محلی گیلان (+ دستور پخت کامل)
سفر برای افراد درونگرا
موسیقی برای افراد درونگرا

خاطرات روزمره خود را یادداشت برداری کنید

قشنگ ترین قسمت یک سفر برای افراد درونگرا ثبت خاطرات در حین سفر در یک دفتر خاطرات است. همانطور که سعی داریم از فضای مجازی دور باشیم اما از نوشتن خاطرات روزمره خود غافل نشویم. امتحان کرده اید وقتی دچار ترس و اضطراب هستید نوشتن  می تواند تاثیر خوبی  روی شما داشته باشد. مهم این است که نوشتن خاطرات روزانه تان  می تواند به شما در پردازش احساسات کمک کند، تا ببینید که نوشتن خاطرات سفر چقدر برای شما لذت بخش و شیرین خواهد بود. تنها همین یادداشت های کوتاه خاطرات است که شما را در مدیریت و کنترل احساسات قوی می کند  و باعث ثبت خاطرات خوشی را برای خود داشته باشید.

خودتان را دوست داشته باشید

اکنون که در حال خواندن این مطلب هستید، باید بدانید نوشته های کسی را می خوانید که خود فردی درون گرا است. اگر فردی درون گرا هستید، یکی از مهمترین چیزهایی که باید یاد بگیرید آن است که “خودتان را دو ست داشته باشید”. ممکن است با قرار گرفتن در بین آدم های برونگرا، به صورت ناخودآگاه ذهنتان شروع به مقایسه کند. ممکن است با وجود تفاوت هایی که با بقیه افراد دارید، از درون احساس سرخوردگی کنید یا فکر کنید شما مشکلی دارید! اگر اینگونه فکر می کنید، از همین لحظه این باورهای مخرب را به دور بریزید و بدانید که شما با هر شخصیتی زیبا و دوست داشتنی هستید. این را بدانید هیچ حقیقتی وجود ندارد. هیچ چیزی وجود ندارد که بگوید تنها راه خوش گذراندن در سفر هم صحبتی با افراد، شیطانی کردن و از قبیل تفریحات است. اتفاقا افراد درون گرا، نگاهی عمیق تر به زندگی دارند و سفر بیشتری به درون خود دارند. از این رو شاید حتی لذت این افراد در سفر چندین و چند برابر و عمیق تر باشد. اگر در این زمینه نظری دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

کلام آخر

در آخر هم باید بگوییم، درونگرا بودن هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نمی کند؛ حتی می توانید یک بلاگر معروف شوید. مقاله زیر در این باره کمک زیادی به شما می کند:

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا