جاهای دیدنی تهران

معرفی بهترین رستوران های سنتی تهران

اگر عاشق غذا خوردن در فضاهای سنتی هستید، سپنجا را همراهی کنید چون امروز قصد دارد بهترین رستوران های سنتی تهران را برای شما به تصویر بکشد. تهران پایتخت شلوغ ایران، ترکیبی جذاب از فرهنگ باستانی و مدرن است. این کلانشهر رستوران‌هایی دارد که  دارد هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهند و از غذاهای سنتی ایرانی گرفته تا غذاهای بین‌المللی را سرو می‌کنند.

رستوران‌ها و کافه‌های تهران بزرگ، به دو دسته سنتی و مدرن تقسیم می‌شوند. رستوران‌های سنتی این شهر که امروز قرار است آنها را بشناسید، انواع سالاد، سوپ، غذاهای محلی ایرانی، شیرینی‌های سنتی، دسر و نوشیدنی‌ها سرو می‌کنند. در فضای این رستوران‌ها موسیقی کلاسیک ایرانی اغلب در حین صرف غذا پخش می‌شود. علی قاپو، شرف‌الاسلامی، گیلار، سروستان و… از محبوب‌ترین رستوران‌های سنتی ایران در  تهران هستند. با ما همراه باشید.

برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

فهرست رستوران های سنتی تهران

می‌دانیم که یافتن بهترین رستوران‌های تهران آن هم از نوع سنتی کار چندان آسانی نیست. زیرا این شهر مانند بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر این روزها رستوران‌های زیادی برای هر سلیقه ای دارد که انتخاب از بین آنها کار آسانی نیست.

رستوران های سنتی تهران کم نیستند و هر یک در گوشه‌ای از این شهر بزرگ قرار دارند. برای همین قصد داریم تعدادی از آنها را به همراه عکس و مشخصات معرفی کنیم. اینها به ترتیب شامل:

رستوران سنتی عالی قاپو

رستوران های سنتی تهران را با رستوران سنتی عالی قاپو آغاز می‌کنیم. این رستوران واقعاً بهترین نمونه در زمینه دیزاین سنتی در کل ایران است. عالی قاپو از آن دست رستوران‌هایی است که مشتریان ثابت خود را دارد و مورد توجه افراد زیادی قرار دارد. از خصوصیات دیزاین و معماری آن می‌توان به حوض آب، تخت‌های چوبی سنتی، اشیاء عتیقه، آینه‌کاری و همینطور طاق‌های قوشی شکل اشاره داشت. این موارد در ظاهر فوق‌العاده سنتی آن تاثیر زیادی گذاشته‌اند.

عالی قاپو در نزدیکی میدان ونک قرار دارد و غذاهای فوق‌العاده باکیفیت و خوشمزه‌ای را سر میز مشتری می‌برد. این رستوران را نه تنها با غذاهای متنوع و لذیذ بلکه با اجرای شبانه و برنامه‌های شاد و سنتی می‌شناسند. جالب است بدانید که افراد زیادی در تهران، عالی قاپو را برای پذیرایی از مهمانان خارجی خود انتخاب می‌کنند. عالی قاپو را می‌توان هم یکی از برترین رستوران های سنتی تهران و هم یکی از بهترین رستوران های  با موسقی زنده تهران دانست.

ساعت کاری رستوران عالی قاپو: ۱۲ ظهر تا ۳:۳۰ بعدازظهر، ۸ شب تا ۱۲ شب

شماره تماس رستوران عالی قاپو: ۰۲۱۸۸۷۷۷۸۰۳

آدرس رستوران عالی قاپو: میدان ونک، اول خیابان گاندی، پلاک ۵

لوکیشن رستوران عالی قاپو تهران

رستوران های سنتی تهران

رستوران یزدی رزفر

یزد؛ نخسین شهر خشتی جهان است و دیوارهای کاه‌گلی در جای جای آن به چشم می‌خورند. معماری خشتی این شهر، برگی از تاریخ است و حس و حال عجیبی به انسان منتقل می‌کند. یکی از رستوران‌های سنتی پایتخت به نام رستوران رزفر از این سبک برای چیدمان دکوراسیون داخلی خود الهام گرفته است و از المان‌های معروف یزد مثل بادگیر، دوچرخه‌ قدیمی، چرخ دستی، لانه کبوتر، کوچه قهر و آشتی و… استفاده کرده است. در فضای این رستوران منحصربه فرد می‌توان حال‌وهوای شهر کویری یزد را به خوبی حس کرد و در حس آرامبخش آن غوطه ور شد. سایر خصوصیاتی که باعث شده رستوران رزفر در فهرست بهترین رستوران های سنتی تهران قرار بگیرد، غذاهای خوشمزه با دستور پخت خاص و همینطور گروه موسیقی سنتی است که از غروب آفتاب تا پاسی از شب انواع موسیقی محلی را برای مهمانان اجرا می‌کنند.

ساعت کاری رستوران رزفر: ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

تلفن رستوران: ۰۲۱۲۲۴۳۰۰۳۸، ۰۲۱۲۲۴۳۰

آدرس: زعفرانیه، خیابان ثارالله، نرسیده به میدان

لوکیشین رستوران رزفر

رستوران رزفر

رستوران سنتی مس توران

اگر می‌خواهید یک وعده شام یا ناهار را در رستورانی با معماری سنتی ایرانی صرف کنید، رستوران مستوران گزینه بسیار خوبی برای شماست. وارد این رستوران که می‌شوی احساس می‌کنی به گذشته‌ای سفر کرده‌ای که تهران را تهرون می‌گفتند. شما به راحتی می‌توانید فضای ۱۰۰ سال پیش را احساس کنید. در کنار فضای رستوران، غذاهای این نمونه از رستوران‌های سنتی پایتخت واقعا کیفیت خوبی دارند.

در کنار غذا و فضا، نام غذاهای موجود در منو نیز بسیار جالب است، مثلاً می‌توانید محبوب‌ترین غذای این رستوران یعنی کباب شاهنامه را سفارش دهید تا آن را بر روی سیخ برای شما بیاورند.

این مطلب را هم بخوانید
پیست اسکی شمشک کجاست؟

آدرس رستوران مس توران :میدون نیاوران، روبروی بانک شهر

فهرست بهترین رستوران های تهران

رستوران سنتی مرشد

یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران ، رستوران مرشد است. در این رستوران می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایرانی را امتحان کنید. فضای رستوران کمی کوچک است اما طراحی زیبا و دکوراسیون ایرانی دارد. چیزی که رستوران مرشد را متمایز ساخته است، سرعت آن در تهیه غذا است، بنابراین در مواقعی که واقعا گرسنه هستید و نمی‌توانید صبر کنید، رستوران مرشد بهترین پیشنهاد برای شماست. فقط چند دقیقه بعد از سفارش، غذای شما در بشقاب حاضر است و می‌توانید از آن لذت ببرید.

آدرس رستوران مرشد: نیاوران، روبروی پمپ بنزین، نبش کوچه دلشاد، پلاک ۲

رستوران سنتی البرز، تهران

رستوران البرز یک رستوران کلاسیک است و یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های تهران است که کباب‌های معروف خود را عرضه می‌کند. فضای رستوران البرز بسیار تمیز و طراوت بخش است و با کادر حرفه‌ای خود روزانه میزبان ده‌ها مهمان است. کباب اصیل ایرانی با سایز بزرگ و خوش طعم را می‌توانید در این رستوران میل کنید. با این حال غذاهای متنوع با ذائقه ملل مختلف نیز در منوی آن موجود است.

رستوران البرز که یکی از بهترین رستوران های سنتی ایران است در سال ۱۳۴۶ به عنوان باربیکیو کوچک در یکی از محله‌های تهران راه اندازی شد اما چهار سال بعد در سال ۱۳۵۰ این رستوران به خیابان سهروردی شمالی، نبش کوچه نیکو قدم منتقل شد. اکنون پس از گذشت بیش از ۴۰ سال، رستوران البرز همچنان در همان مکان پذیرای مشتریان است.

مکان: ایران، تهران، منطقه ۷، خیابان نیکوقدم

رستوران البرز تهران

رستوران سنتی باغ بهشت

رستوران باغ بهشت تهران به عنوان یک رستوران سنتی، از جذابیت‌های بصری زیادی جهت لذت بردن مشتریانش استفاده کرده است. این رستوران سنتی در منطقه خوش آب و هوای فشم قرار دارد و به لحاظ معماری سازهای با اکثر رستوران‌های سنتی پایتخت متفاوت است. این باغ رستوران زیبا غذاهایی برای شما سرو می‌کند که عطر بی‌نظیرشان، اشتهای‌تان را به شدت تحریک می‌کند. البته لازم است بدانید که غذاهای باغ بهشت چندان ارزان نیستند و بهتر است برای حضور و میل کردن یک وعده غذا در آن، پول خوبی در جیب داشته باشید. فضای تمیز و بسیار سرسبز باغ بهشت بیشتر مناسب آن دسته از افرادی است که می‌خواهند چند ساعت از دود و دم و ترافیک تهران به دور باشند.

رستوران سنتی باغ فردوس

از رستوران باغ فردوس می‌توان به عنوان یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران یاد کرد. این باغ رستوران بزرگ در تهران بسیار معروف است و تنوع غذایی بالایی هم دارد. در منوی بلند بالای آن انواع سالادها، پیش غذاها، چاشنی‌ها، زرشک پلو با مرغ، کباب‌ها، چلو گوشت گردن، باقالی پلو با ماهیچه گوسفندی و…  پیدا می‌شود.اگر این رستوران سنتی را انتخاب کردید، حتماً غذاهای خاص آن مثل جوجه چینی مخصوص، استیک با سس مخصوص، دیزی و کشک بادمجون را امتحان کنید. باغ فردوس هم یکی دیگر از رستوران‌های با موسیقی زنده پایتخت است. فکرش را بکنید، حضور در رستورانی که موسیقی زنده را در یک فضای داخلی کاملاً سنتی پخش می‌کند، چقدر می‌تواند جذاب باشد؟

آدرس:  رستوران باغ فردوس: تهران، خیابان ستارخان، روبروی باقرخان

تلفن: ۰۲۱۶۶۵۲۳۵۶۳

رستوران باغ فردوس

رستوران سنتی شرف الاسلامی

تصور کنید  به بازار بزرگ تهران رفته‌اید و بعد از گشت و گذار خسته و گرسنه شده‌اید، خوردن ناهار در یکی از بهترین رستوران‌های سنتی تهران، مخصوصاً رستورانی که بین مردم محلی بازار معروف است، ایده خوبی خواهد بود. شرف الاسلامی یکی از این رستوران هاست. این رستوران در واقع در فضایی بسیار قدیمی زیرزمینی و دوستانه قرار دارد. ته چین و کباب اینجا را حتما امتحان کنید.

 سفره‌خانه سنتی آذری

این رستوران برای مشتری‌های ثابتش بهترین رستوران سنتی تهران محسوب می‌شود. رفتن به سفره خانه سنتی آذری که به عنوان میراث فرهنگی و باستانی تهران ثبت شده است، برای کسانی که دوست دارند در روزهای قدیم تهران وقت بگذرانند بسیار لذتبخش است. وارد این رستوران که می‌شوید از سقف و دیوارهای آن متوجه قدمت‌اش خواهید شد. این سفره خانه در اتاقی جدا از غذاخوری نیز قلیان دارد و اگر خوش شانس باشید، ممکن است فرصتی برای تجربه شنیدن موسیقی سنتی زنده در آنجا را داشته باشید. معروف‌ترین غذای رستوران آذری دیزی و کشک بادمجون است. قیمت غذاهای این رستوران از میان رستوران های سنتی تهران کمی پایین‌تر است.

رستوران دیزی سرا

دیزی یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است که هنوز هم در بین ایرانیان و حتی گردشگران خارجی مورد توجه بسیاری است. رستوران دیزی سرا در تهران واقع در خیابان ایرانشهر، طرفداران زیادی دارد و به دیزی لذیذش معروف است. چیدمان اینجا سنتی با ذوق داستان‌های حماسی ایرانی است و می‌توانید نقاشی‌های دیواری مینیاتوری را ببینید که با افتخار روی دیوارها ایستاده‌اند. دیزی در اینجا در ظروف سنگی و همراه با پیش غذای معمولی مانند ماست، ترشی، زیتون و … سرو می‌شود، اما کمی گران است.

این مطلب را هم بخوانید
تنگه واشی ، سفر به محبوب ترین تور اطراف تهران !

رستوران سنتی سنگلج

اگر شلوغی و هیاهوی بازار شما را به هوای تازه و سرسبزی نیاز می‌دهد، به رستوران سنگلج در وسط پارک شهر ، فقط یک بلوک در شمال غربی ایستگاه مترو پانزده خرداد بروید. این رستوران که اخیراً بازسازی شده است، دیوارهایی بسیار زیبا دارد که با عکس‌ها و یادگاری‌های اوایل قرن بیستم تهران تزیین شده است. انواع غذاهای سنتی ایرانی و همچنین قلیان و بستنی سنتی ایرانی در اینجا عرضه می‌شود.

رستوران سنتی سنگلج

رستوران سنتی نون و نمک فخرالملوک

رستوران نون و نمک فخرالملوک از دیگر رستوران های سنتی تهران است. این رستوران فوق‌العاده زیبا بیش از ۱۴۰ سال قدمت دارد و از اسم آن می‌توان به اصالت و سنتی بودنش پی برد. اگر واقعاً به فضاهای سنتی و قدیمی علاقه‌مند هستید و دوست دارید در چنین فضاهایی غذا میل کنید، نون و نمک فخرالملوک در جنوب تهران، محدوده بهارستان گزینه مناسبی می‌تواند برای شما باشد. زیرا دکوراسیون داخلی آن به قدری زیبا و ماهرانه طراحی و اجرا شده است که اصلاً فکر نمی‌کنید تزئینات باشند. ساختمان این رستوران که یادگاری از عصر قاجار است، حوضی بزرگ دارد و اتاق‌هایی دور تا دور آن چیده شده‌اند.

ممکن است فکر کنید که چون رستوران در جنوب شهر قرار دارد پس حتماٌ غذاهای ارزان قیمت‌تری هم دارد. اما چنین نیست و موقعیت مکانی آن هیچ تاثیری در قیمت غذاهایش ندارد. این رستوران در دسته رستوران‌های گران تهران قرار دارد و غذاهای باکیفیتی هم عرضه می‌کند. نکته جالب درباره رستوران نون و نمک فخرالملوک این است که، از بخش فضای باز برخوردار است و گاهاً در آن موسیقی زنده برگزار می‌شود.

آدرس: میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، پایین‌تر از چهارراه سرچشمه، کوچه نصرالهی، کوچه جاویدی، پلاک ۱۱۴

تلفن: ۰۲۱۲۳۳۵۴۴۰۰

معرفی بهترین رستوران های گیاهی تهران

رستوران سنتی خیام

این رستوران که در دسته بهترین رستوران های سنتی تهران قرار دارد، در یک فضای کاملاً سنتی و جالب از مهمانان خود با انواع غذا‌های با کیفیت پذیرایی می‌کند و جالب است بدانید که بنای آن بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد. نام رستوران خیام در فهرست جاذبه‌های گردشگری تهران قرار دارد و بیشتر وقت‌ها میزبان توریست‌های خارجی است. فضای سنتی و قدیمی این رستوران شما را به صدها سال پیش خواهد برد و حس و حالی کمیاب را در شما به وجود خواهد آورد.

آدرس:  خیابان خیام، خیابان کربلایی، مقابل امامزاده سید نصرالدین

تلفن: ۰۲۱۵۵۸۰۰۷۶۰

رستوران خیام

رستوران سنتی نور

نور هم یکی دیگر از رستوران های سنتی تهران است. این رستوران در دو وعده ناهار و شام، آماده پذیرایی از شما دوستداران سنت و معماری ایرانی است و خود را مهیا ساخته است تا مهمانانش را برای چند ساعت از هرگونه مشغله کاری و ذهنی دور کند.  مطمئناً شما هم از حضور در فضای باز و سنتی باغچه نور حسابی به وجد خواهید آمد و شبی استثنایی را تجربه خواهید کرد. در اینجا هر نوع امکاناتی که جهت راحتی و آسایش مهمانان تعبیه شده است، در سطح قابل قبول کیفیت قرار دارند و نوع پذیرایی از مهمانان بسیار مورد تحسین است.

توجه داشته باشید که غذاهای رستوران نور فوق العاده خوشمزه و خوش رنگ و لعاب هستند و این را خودتان با اولین لقمه حس خواهید کرد. برای بخش باز رستوران، آلاچیق‌هایی تعبیه شده است که جان می‌دهد برای برگزاری جشن‌ها یا دورهمی‌های خودمانی. قیمت غذاها هم معقول به نظر می‌رسد.

آدرس:  بزرگراه یادگار امام، فرحزاد شمالی، خیابان آبشار، بن بست نور

تلفن: ۰۲۱۲۲۰۶۵۷۶۰

آشنایی با بهترین رستوران های موسیقی زنده تهران برای یک روز عالی

سخن آخر…

از اینکه ما را تا این بخش از مقاله بهترین رستوران های سنتی تهران همراهی کردید، سپاسگذاریم و امید است از خواندن آن لذت برده باشید. در این مقاله از سپنجا، اطلاعاتی از ویژگی‌های هر یک از این رستوران‌ها ارائه شد که نشان می‌دهد، آنها در نوع خود بهترین هستند و در راستای رضایت مشتری‌های خود نهایت سعی‌شان را به کار می‌برند.

اگر رستوران سنتی دیگری می‌شناسید در کامنت معرفی کنید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا