جاهای دیدنی تهران

معرفی بهترین رستوران های تهران از کبابی تا ایتالیایی

شاید با مراجعه به این مقاله شما هم به دنبال بهترین رستوران های تهران از کبابی تا ایتالیایی هستید تا بتوانید طعم بی‌‌نظیر غذاهای محلی و خاص ایرانی و همچنین غذاهای بین‌المللی و مدرن را در پایتخت ایران تجربه کنید.

برای انتخاب بهترین رستوران در تهران همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد که بخواهید به یک رستوران آرام و دنج بروید و یا اینکه محیطی شلوغ و پر از هیجان با نورپردازی زیاد را برای خوردن غذای مورد علاقه خود انتخاب کنید. در این مقاله، سپنجا قصد دارد فهرستی از بهترین رستوران‌های تهران را به شما معرفی کند تا شما بتوانید در کمترین فرصت با داشتن اطلاعات کافی، رستوران مورد دلخواهتان را بیابید.

برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

شهر تهران

تهران یکی از پرجمعیت‌ترین شهر در خاورمیانه است که حدود ۱۳ میلیون جمعیت دارد. در گذشته افرادی به نام طاهریان به تهران امروزی کوچ می‌کنند به همین دلیل با اقامت آن‌ها در این شهر نام آن را طاهران گذاشتند که چند سال بعد به طهران تبدیل شد. در این مقاله با رستوران‌های این شهر بزرگ بیشتر آشنا می‌شوید تا اگر روزی به این شهر سفر کردید به راحتی بتوانید رستوران دلخواهتان را پیدا کرده و در آنجا غذای مورد علاقه خود را سرو کنید.

شهر تهران

بهترین رستوران های تهران از کبابی تا ایتالیایی

در تهران با تنوع فرهنگ‌های گوناگون، تنوع غذایی نیز بسیار زیاد است و هر کس می‌تواند متناسب با نیازها و بودجه‌ای که دارد غذا سفارش دهد. البته در نظر داشته باشید، رستورانی که برای صرف غذا به آنجا می‌روید مورد دلخواه شما و یا همراهانتان باشد. در تهران  می‌توانید به انواع و اقسام رستوران‌ها مثل طباخی‌ها، چلوکبابی‌ها، سفره‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، دیزی‌سراها، باغ رستوران‌ها، کافه‌ها و فست‌فودها دسترسی داشته باشید.

رستوران‌ها مکانی برای صرف غذا هستند که متناسب با فرهنگ و منطقه جغرافیایی غذاهای خاصی پخته می‌شود؛ مثلا در رستوران‌های جنوب کشور بیشتر غذاهای دریایی سرو می‌شود. برخی از رستوران‌ها فقط مخصوص غذاهای سنتی و برخی دیگر فقط غذاهای مدرن در آنجا پیدا می‌شود؛ بنابراین باید قبل از رفتن به هر رستورانی اطلاع کافی از آن داشته باشید.

بهترین کبابی‌های تهران

اگر از آن دسته افرادی هستید که عشق چلو کباب دارید، بهتر است سری به چلوکبابی‌های تهران بزنید؛ چون کباب‌های خوشمزه و با کیفیتی را به شما ارائه می‌دهد و تعدادشان بسیار زیاد است. یکی از بهترین کبابی‌های تهران که بسیار هم پرآوازه است رستوران ارکیده خواهد بود که کباب‌های لذیذی هم دارد. به جز ارکیده کبابی‌های دیگری نیز در شهر تهران وجود دارند.

رستوران های تهران از کبابی تا ایتالیایی

رستوران شرف الاسلامی

برای اینکه حال و هوای رستوران‌های قدیم را تجربه کنید بهتر است به رستوران شرف الاسلامی بروید. این غذاخوری بسیار قدیمی از سال ۱۳۱۷ به فعالیت در این زمینه مشغول بوده و بالای در ورودی این رستوران نام شرف الاسلامی با کاشی‌های آبی رنگ زیبا، حک شده است که به شما خوشامد می‌گوید.

رستوران شرف الاسلامی در قلب بازار تهران قرار گرفته که آنجا مکانی بسیار تاریخی و مهم به حساب می‌آید و برای صرف غذا بخاطر طرفداران زیاد این رستوران شاید مجبور باشید مدتی در صف انتظار بکشید تا نوبت به شما برسد. بهترین زمان رفتن به این رستوران ساعت ۱۲ تا یک ظهر خواهد بود و مکان و آدرس آن، در بازار تهران و سمت راست حیاط مسجد شاه است. اگر به بازار تهران آمدید حتما غذاهای خوش‌طعم این رستوران را بچشید.

آشنایی با بهترین کافه های تولد تهران برای ثبت لحظات به یادماندنی

بهترین رستوران‌های سنتی تهران

در شهر تهران افراد زیادی با قومیت‌های گوناگون هستند؛ به همین دلیل تنوع رستوران‌های سنتی هم در این شهر بسیار زیاد است و در سطح شهر خیلی از این رستوران‌ها را مشاهده خواهید کرد که بیشتر شب‌ها برای صرف شام به آنجا می‌روند. در ادامه به معرفی چند رستوران سنتی در تهران می‌پردازیم:

۱- رستوران شاندیز جردن

به احتمال زیاد آوازه نام رستوران‌های شاندیز به گوشتان خورده است. کباب‌های شاندیز مشهد شهره خاص و عام شده و در این میان باید از شاندیز جردن تهران صحبت کرد که مورد توجه خیلی از مردم قرار گرفته و این دقیقا همان جاییست که باید به آن سر بزنید. ساعات کاری این رستوران به این صورت است که برای وعده ناهار ساعت ۱۲ تا ۱۵ ظهر و برای وعده شام نیز ساعت ۱۹ تا ۲۳ شب آماده خدمت‌رسانی خواهد بود.

رستوران سنتی شاندیز جردن فضایی دنج، آرام و تاریک نیست؛ بلکه محیط داخل آن خیلی روشن و زیباست که از روش کلاسیک ایرانی در آن بکار رفته شده است. شاندیز جردن خیلی مجلل و شیک بنا شده و برای برگزاری یک مراسم باشکوه و عالی بدون هیچ کم و کسری بسیار مناسب خواهد بود. این رستوران در خیابان جردن، بلوار صبا و پلاک ۲۷ در تهران واقع شده است که دسترسی به آن خیلی راحت و سریع خواهد بود. انواع غذاهای ایرانی مخصوصا شیشلیک آن حرف ندارد.

این مطلب را هم بخوانید
گنبد نمکی طغرود قم ؛ مقصدی منحصر به فرد گردشگری

رستوران شاندیز جردن

۲- رستوران سنتی عالی قاپو

اگر می‌خواهید یک رستوران سنتی ایرانی آنگونه که انتظارش را دارید تجربه کنید، ما به شما عالی قاپو را معرفی می‌کنیم. شاید غذاهای این رستوران کمی گران باشد؛ اما طعم غذاهای آن بی‌نظیر است. با کیفیت بالای غذاهای عالی قاپو، پرسنل حرفه‎‌ای و گارسون‌های مهربان و با ادب آن مورد توجه خیلی از مخاطبان قرار گرفته است.

علاوه بر تمام موارد گفته شده، بخش همیشگی این رستوران سنتی، اجرای موسیقی زنده در این فضاست که حال و هوای مهمانان این رستوران را عوض می‌کند و خاطره‌ای فراموش نشدنی را برایشان رقم می‌زند. رستوران عالی قاپو سابقه‌ای چند ساله دارد که از سال ۱۳۵۷ تا به الان فعالیت داشته و به عنوان نخستین رستوران مدرن به سبک سنتی شناخته می‌شود.

رستوران عالی قاپو، اول خیابان گاندی با پلاک ۵۵، در میدان ونک تهران قرار گرفته و ساعات کاری آن ۱۲ ظهر تا ۳ و نیم عصر و برای وعده شام نیز ساعت ۸ تا ۱۲ شب برای ارائه خدمات به مشتریان باز است. برای رفتن به این رستوران نگران پارک ماشین نباشید، چون پارکینگ اختصاصی دارد. با شلوغ بودن این رستوران به احتمال زیاد جایی برای نشستن پیدا نخواهید کرد، بنابراین توصیه می‌شود که حتما قبل از رفتن میز غذاخوری برای خود و همراهانتان رزرو کنید.

۳- رستوران حس توران

رستوران حس توران یکی از رستوران‌های سنتی در عین حال لاکچری تهران است و غذاهای ایرانی را در منوی این رستوران پیدا می‌کنید که تا به حال اسم آن‌ها را هم نشنیده‌اید. این رستوران تلاش می‌کند تا از غذاهای تکراری خبری نباشد و همیشه در تهیه و پخت غذا، خلاقانه عمل می‌کند. ساعات کاری رستوران سنتی حس توران از ساعت ۱۲ ظهر الی ۴ عصر و سپس از ساعت ۷ و نیم تا ۱۱ شب خواهد بود.

رستوران حس توران

بهترین رستوران‌های بین‌المللی تهران

رستوران‌های بین‌المللی همانطور که از نامشان پیداست می‌توانید انواع و اقسام غذاهای مختلف از کشورهای دیگر را بچشید و امتحان کنید. بسیاری از توریست‌هایی که از کشورهای خارجه به ایران سفر می‌کنند و از خوردن غذاهای ایرانی لذت نمی‌برند به این رستوران‌ها رفته و غذاهای کشور خود را سفارش می‌دهند. در پایتخت ایران رستوران‌های بین‌المللی زیادی به چشمتان می‌خورد که با فضاها و نماهای داخلی زیبایی که دارند حال و هوای شما تحت تأثیر قرار می‌دهند.

۱- رستوران بین‌المللی نارنجستان

رستوران نارنجستان یکی از رستوران‌های لاکچری، مدرنیته و لوکس تهران است که از سال ۱۳۸۵ مشغول به فعالیت بوده است. علاوه بر تجربه بالا و سابقه زیادی که این رستوران دارد، در پیش چشم شما صحنه‌ای جذاب از شهر تهران را به نمایش می‌گذارد که در میدان شهرداری و طبقه یازدهم برج سرو در سعادت‌آباد تهران قرار دارد.

اگر مهمان خارجی داشته و با گران بودن این رستوران و هزینه‌های بالای آن نگرانی ندارید، نارنجستان برای گذراندن یک شب عالی، بهترین انتخاب است؛ چون پرسنل آنجا به زبان‌های مختلف دنیا مسلط هستند و به راحتی با مهمانان خارجی شما ارتباط برقرار می‌کنند. ساعات کاری رستوران نارنجستان از ۱۲ ظهر تا ۳ و ۴۵ دقیقه عصر و شیفت بعدی نیز از ساعت ۷ شب تا ۱۱ شب خواهد بود.

۲- رستوران گردان برج میلاد

اگر اهل تفریح و گردش هستید حتما از رستوران گردان برج میلاد دیدن کنید. این رستوران با ۲۷۶ متر ارتفاع بسیار تماشایی و جذاب است. این رستوران از رستوران‌های لوکس و لاکچری در تهران محسوب می‌شود که می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی را در سه وعده صبحانه، ناهار و شام در آنجا سفارش داده و سرو کنید.

صرف غذاها در رستوران برج میلاد هزینه بالایی دارند و شاید برای رفتن به برج میلاد کمی دشواری بکشید؛ اما ارزشش را دارد و با دیدن تهران آن هم از ارتفاع بالا و تست غذاهای بین‌المللی و خاص در کنار موسیقی زنده بسیار لذت‌بخش خواهد بود. با برگزاری انواع همایش‌ها در برج میلاد و نزدیک بودن آن به رستوران برای صرف یک میان وعده خوب بسیار مناسب است.

رستوران گردان برج میلاد

۳- رستوران‌های نایب ساعی

رستوران نایب ساعی از رستوران‌های قدیمی تهران است که اکنون با گذشت ۱۵۰ سال هنوز هم یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین رستوران‌ها در تهران محسوب می‌شود. این رستوران برای خانواده نایب بوده و اولین کبابی هم نایب نام دارد. علاوه بر کباب‌های لذیذ این رستوران می‌توانید ماهی قزل‌آلا و چلو مرغ با باقالی پلو نیز سفارش دهید و طعم بی‌نظیر آن‌ها را تجربه کنید.

۴- رستوران خونه

رستوران خونه در کنار پارک آب و آتش، کوچه دیدار و چهار راه جهان کودک قرار گرفته است. یکی از بهترین رستوران‌های تهران رستوران خونه خواهد بود که با ورود به این رستوران خانه‌های قدیمی و مادربزرگ‌ها برای شما یادآوری می‌شود و غذاهای آن هم طوری می‌پزند که به دست‌پخت مادرها و مادربزرگ‌ها می‌رسد.

این رستوران از نظر تنوع غذایی در سطح پایینی قرار دارد و هر گونه غذایی که بخواهید نمی‌توانید سفارش دهید مگر اینکه در لیست غذاهایشان موجود باشد. در طول هفته وعده‌های ناهار و شام سرو می‌شود و در آخر هفته‌ها وعده صبحانه هم به آن‌ها افزوده خواهد شد. و همه روزه از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱۱ و نیم شب برای مشتریان باز است.

۵- رستوران مسلم

رستوران مسلم در کنار سبزه میدان و در دل بازار تهران قرار گرفته و از چلوکبابی‌های قدیمی تهران است و نیازی به اطلاعات خیلی دقیق راجع به آدرس آن نخواهید داشت و همین که از مغازه‌داران آنجا نام رستوران را سوال کنید، مسیر و آدرس را به شما خواهند داد. این رستوران با غذاهای خوب و محیطی جذاب و دلنشین خیلی از افراد را به سمت خود کشیده است و البته شلوغی آن را هم به علت قرار گرفتن در بازار بزرگ تهران در نظر بگیرید.

این مطلب را هم بخوانید
مرکز خرید دنیای نور | هر اطلاعاتی که نیاز دارید!

سعی کنید تنها برای خوردن وعده ناهار خود به رستوران مسلم مراجعه کنید و برای صرف شام به هیچ وجه روی این رستوران حساب باز نکنید؛ زیرا ساعات کاری آن از ۱۱ صبح تا ۶ عصر و در روزهای تعطیلی از ۱۱ صبح تا ۵ و نیم عصر خواهد بود. این موضوع کاملا طبیعی است که با ساعات کاری بازار هماهنگ است و با بسته شدن و تعطیل شدن بازار این رستوران هم تعطیل می‌شود؛ چون رفت و آمد افراد به بازار کمتر شده و مراجعه به این رستوران هم کاهش پیدا می‌کند.

رستوران مسلم در داخل بازار و نبش سبزه میدان قرار دارد که به طور دقیق‌تر باید وارد کوچه حاج رحیم خان شده و به پلاک ۴ بروید. به جز کباب‌های خوشمزه و لذیذ آن شما می‌توانید انواع غذاهای سنتی ایرانی و همچنین ته چین‌های فوق‌العاده لاکچری آن را سفارش دهید و در فضای زیبای آن میل کنید.

بهترین جاهای تهران برای زندگی را بشناسید!

۶- رستوران هانی

رستوران هانی با چلوکباب‌های خوشمزه‌اش ورد زبان‌ها افتاده است و خواهان بسیار زیادی هم دارد. مجموعه رستوران‌های هانی ترکیبی از سبک‌های مدرن و سنتی ساخته شده‌اند که شعبه‌های آن در قیام، اندرزگوی و قیامدشت از مهم‌ترین و مشهورترین شعبه‌های رستوران هانی هستند. شما می‌توانید در هر شعبه از هانی انواع خورش‎‌ها، خوراک‌ها و سالادهای فوق‌العاده خاص و متنوع  را یافته و میل کنید.

رستوران هانی

۷- رستوران البرز

رستوران البرز در مرکز شهر قرار گرفته و با داشتن دو سالن پذیرایی بزرگ و همچنین یک VIP برای برگزاری مراسمات مختلف مناسب است. با این تفاسیر این رستوران می‌تواند همزمان به چند مراسم مختلف رسیدگی کند و مدیریت درستی نیز داشته باشد. قدمت کبابی‌ها بسیار مهم بوده و اعتبار خوبی به آن‌ها می‌بخشد.

رستوران البرز نیز از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را در زمینه پخت غذا شروع کرده و مکان خوبی برای صرف وعده‌های غذایی خوشمزه خواهد بود. این رستوران در خیابان سهروردی شمالی و در نبش کوچه نیکوقدم قرار دارد. علاوه بر این‌ها رستوران‌های گیاهی و انواع فست‌فودها در شهر تهران وجود دارند.

رستوران ژوانی، مستوران، روحی، گیلانه، مرشد در نیاوران، لوکس طلایی، رستوران‌های زنجیره‌ای باروژ، شمرون در بام لند، کاخ رستوران لیدوما، کمالی لواسان، ستاره ونک، موبی دیک، شیک شک، مجموعه رستوران و کافه‌های ارکیده، رستوران کوبابا، ۱۳۳ تهرانپارس، رستوران سنتی شهربانو، اسفندیار و راه چوبی از دیگر رستوران‌های بسیار خوب تهران به شمار می‌روند.

برای اجاره آپارتمان در تهران به سایت سپنجا سری بزنید.

بهترین رستوران‌های ایتالیایی در تهران

رستوران‌های ایتالیایی طرفداران زیادی نسبت به بقیه رستوران‌ها حتی رستوران‌های بین‌المللی دارند. تمایل ایرانی‌ها به غذاهای ایتالیایی مثل انواع پستو ، پاستا و پیتزاهای مخصوص زیاد است و طعم خوب این غذاهای مدیترانه‌ای بی‌نظیر و مورد علاقه خیلی از مردم جهان خواهد بود. در ادامه چند رستوران ایتالیایی را به شما معرفی خواهیم کرد:

۱- رستوران بلامونیکا

رستوران بلامونیکا در مرکز شهر تهران واقع شده که در آنجا می‌توانید انواع غذاهای ایتالیایی مخصوصا پیتزاهای خاص آن را بچشید. این رستوران لوکس با فضای آرام و عکس‌های مربوط به ایتالیا، فیلم‌‌های ایتالیایی را در ذهنمان یادآور می‌شوند. لباس‌های هماهنگ گارسون‌ها به شما این حس را القاء می‌کند که در یکی از رستوران‌های ایتالیا غذای خود را سرو می‌کنید.

رستوران بلامونیکا

۲- کافه رستوران‌های سنسو

رستوران سنسو یکی از رستوران‎های لاکچری و لوکس تهران است که در این محیط دلنشین و دنج می‌توانید انواع غذاهای ایتالیایی را با بهترین کیفیت سفارش دهید. این رستوران که همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب آماده پذیرایی از مهمانان خود است، بسیار شبیه به رستوران‌های ایتالیا بوده و آن کشور محبوب در ذهنتان یادآور می‌شود.

۳- رستوران‌های جنارو

اولین رستوران ایتالیایی در تهران، جنارو یا ژوانی سابق است که از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه در زعفرانیه، کوروش، پاسداران و مرزداران شعبه‌هایش وجود دارد. این مجموعه رستوران‌های جنارو در تمام روزهای هفته از ساعت ۸ تا ۲۳ باز هستند؛ اما قبل از رفتن حتما میز خود را رزرو کنید، چون اگر سرزده بروید احتمال اینکه میز خالی برایتان نباشد زیاد است. علاوه بر غذاهای ایتالیایی، غذاهای گیاهی و رژیمی نیز در این رستوران پیدا می‌شود.

در آخر

در مجله سپنجا بهترین رستوران های تهران از کبابی تا ایتالیایی با تمام جزئیاتشان معرفی شدند. انواع رستوران‌های سنتی، لاکچری و بین‌المللی در سطح شهر تهران قرار دارند که هر کسی متناسب با معیارها و ملاک‌های خود می‌تواند رستوران مورد علاقه‌اش را انتخاب کند؛ مثلا فردی رستورانی با قیمت‌های پایین را ترجیح می‌دهد و دیگری محیطی لوکس که کیفیت غذا نیز برایش در اولویت است.

اگر شما هم از رستوران های تهران از کبابی تا ایتالیایی دیدن کرده‌اید لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا