جاهای گردشگری دنیا

راهنمای جامع سفر به پورتو

سفر یکی از مهم ترین اقدامات زندگی هر انسان به شما می‌رود و هر فردی به دنبال بهترین انتخاب است که ما سفر به پورتو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. شهری که با وجود برج‌های بلندش، کلیساهای زیبا و حیرت انگیزش و اماکن طبیعی و شگفت آورش شما را برای ساعتهای طولانی محو تماشای خود می‌کند و قطعا رفتن به آنجا یکی از بهترین سفرهای عمرتان خواهد بود.

در واقع  به خاطر تاریخی بودن، این شهر اماکن زیبا و بی‌نظیری را در خود جای داده و قطعا یک شهر قرون وسطایی  می‌تواند با سلیقه هر فردی جور باشد، پس نگران خوب یا بد بودن آن نباشید چرا که  هر مسافر در برگشتن  از آنجا با کوله باری از خاطرات خوش و سوغاتی‌های به یادماندنی، زیبا و خوشمزه بازگشته است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم  این مقاله اختصاص داده شده به پورتو یکی از زیباترین شهرهای  پرتغال که بعد از لیسبون دومین شهر بزرگ این کشور نیز به شمار ‌می‌رود و جزو یکی از ارزشمندترین شهرهای یونسکو است که بیشتر گردشگران پرتغال برای دیدن زیبایی‌ها و اماکن تاریخی این شهر به آنجا سفر می‌کنند و ما هم قصد داریم شما را در این سفر رویایی و هیجان انگیز همراهی کنیم و مانند یک نقشه و راهنمایی کامل از اول تا آخر سفرتان کنار شما باشیم  و تمام اطلاعات مورد نیاز برای اقامت‌تان در آنجا را بازگو کنیم ، پس با ما در سپنجا همراه باشید تا ابتدا کمی از ویژگی‌ها و خصوصیات پورتو را برایتان بیان کنیم و بعد به سراغ اطلاعات مهم برویم و به معرفی جاذبه‌های زیبای آن بپردازیم.

سفر به پورتو

پرتغال در جنوب غربی اروپا قرار گرفته که پایتخت و اولین شهر بزرگ آن لیسبون است و مردم آنجا به زبان پرتغالی صحبت می‌کنند که می‌توانید در آنجا از انگلیسی نیز استفاده کنید. پورتو در کناره و نزدیکی رود دورو واقع شده و یکی از شهرهای قدیمی اروپا به شمار می‌رود که در پرتغال و شمال غربی آن قرار گرفته است و حدود ۳۸۹ کیلومتر مربع مساحت و ۲۰۴ میلیون نفر جمعیت کره زمین را به خود اختصاص داده است.

طبق گفته تاریخ شناسان در زمان‌های گذشته رومیان به شبه جزیره ایبری حمله کرده و آنجا را تصرف نموده اند و در همان دوران  شهر پورتو به یکی از بنادر مهم آن منطقه تبدیل شده  که در قرن های ۱۴ و ۱۵ نیز به توسعه کشتی سازی پرتغال  کمک به سزایی نیز داشته و از همین رو  به خاطر آثار تاریخی و باستانی آن در سال ۱۹۹۶ در آثار ملی و جهانی یونسکو به ثبت رسید.

همچنین می‌توانید در سفر به پورتو از شهرهای دیگری همچون کویمبرا، آویرو، گیمارش، براگا، ویلا رئال و… نیز دیدن کنید که آنها هم دسته کمی از پورتو ندارند و مملو از اماکن دیدنی و جذاب هستند.

مطالعه کنید: معرفی ۱۴ مورد از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

آب و هوای پورتو

این شهر به خاطر قرارگیری در کنار رود دورو از آب و هوایی معتدل و مرطوب برخوردار است که زمستان هایش نه سرد و تابستان هایش نه گرم است و دمای هوا در زمستان بین ۵ تا ۱۵ درجه سانتی گراد و تابستان به  ۱۶ تا ۲۷ درجه سانتی گراد می‌رسد که آب و هوای پاییز و بهار نیز تقریبا می‌توان گفت ثابت و بارانی است و در این فصول روزهای خنک و سرسبزی را مشاهد خواهید کرد و توصیه می‌کنیم که حتما لباس ضد آب و مناسب باران را به همراه داشته باشید و در نظر بگیرید که شب های این دو فصل یکم سرد تر می‌شود و لباس گرم را نیز با خود داشته باشید.

طبق آمار هوا، تابستان بهترین زمان سفر به این شهر است که از هر لحاظ بهتر و زیباتر می‌شود و بازدیدکنندگان آن نیز افزایش می‌یابند که باید در نظر داشته باشید وقتی بازدید از شهری بالا می‌رود هزینه های اقامت نیز به طور چشمگیری زیادتر می‌شوند و باید در این فصل با برنامه ریزی کاملی اقدام به سفر کنید تا در آنجا به مشکل هزینه برنخورید.

اما بهترین گزینه برای پرداخت کمتر هزینه سفر در فصل زیبای زمستان به این شهر است که هزینه هتل ها، رستوران ها و اقامت‌تان نسبت به دیگر فصول به شدت پایین است و به پول زیادی نیاز نخواهید داشت، اما همان جاذبه ها و زیبایی های شهر را خواهید دید و امکان دارد که برف زیبای این شهر نیز شما را سورپرایز و غافلگیر کند که لذت و هیجان سفر شما را دو چندان می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به سریلانکا

آب و هوای پورتو

اقامت در شهر پورتو

اینکه سفر به پورتو  پرتقال یک مسافرت ارزان قیمت یا گران باشد کاملا به انتخاب های شما برای اقامت در آنجا بستگی دارد و باید طبق یک برنامه  کامل پیش بروید و قبل از رفتن برای اقامت خود محلی را انتخاب کنید یا آنلاین یکی از هتل های این شهر را انتخاب و رزرو کنید تا هنگام رسیدن به آنجا با خیال راحت به تفریح و گردش بپردازید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در هتل های لوکس و مجلسی سفر خود را بگذرانید باید بگویم که باید پول زیادی برای اقامتتان در پورتو کنار بگذارید یا اگر با هتل ها یا هتلهای کم ستاره ایی کارتان راه می‌افتد هزینه کمتری نیز پرداخت خواهید کرد.

البته خوشبختانه برای اقامت و خوردو خوراک هر گردشگر یا مسافری در این شهر انتخاب ها با هزینه های مختلفی وجود دارد که به شما شانس سفری کم هزینه را می‌دهد  برای مثال اگر دلار ۵۸۰۰ تومان باشد اقامت در یک هتل دو ستاره بین ۱۶۰ تا ۲۵۰ هزار تومان ، سه ستاره ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان ، چهار ستاره ۳۰۰ تا ۴۰۰ و در آخر پنج ستاره ایی حدود ۴۰۰ تا هفتصد هزار تومان هزینه خواهد داشت که با توجه به رتبه هایشان خدمات بهتر و بیشتری را در اختیار شما قرار خواهند داد و هر چه هزینه کنید ارزشش را خواهد داشت اما برای افرادی که از پس هزینه های زیاد برنما‌آیند بهتر است از دیدن این شهر دست نکشند و تنها گزینه های ارزان تری را برای اقامت انتخاب کنند و از دیدن زیبایی های این شهر لذت ببرند چرا که پرداخت پول کم به این معنی نیست که خدمات خوبی هم نخواهد داشت بلکه خیلی هم مهمان نواز اند.

راهنمای سفر به پورتو

شکم گردی در سفر به پورتو

برای هر فرد در سفر خورد و خوراک سالم و مقوی یکی از اصل های مهم مسافرات به شمار می‌رود که باید بابت شکم گردی در سفر به پورتو خیالتان راحت باشد چرا که غذا های این شهر بسیار مقوی و خوشمزه و صد البته پر انرژی هستند و به شما برای بازدید از جاذبه ها و اماکن دیدنی این شهر پر انرژی  می‌کنند و با خوردن تنها یک وعده غذایی مانند صبحانه تا کل روز را سرحال و شاداب خواهید بود.

در ادامه چند نمونه از بهترین غذا های این شهر و کشور پرتغال را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفرتان حتما آنها را امتحان کنید و متوجه تعاریف ما شوید و قطعا با توجه به ترکیبشان باب میل هر ذائقه هایی خواهند بود .

شکم گردی در پورتو

باکالیائو

یکی از پرطرفدار ترین غذاهایی که در بین مردم پرتغال لقب دوست وفادار را نیز به خود گرفته باکالیائوی ساده و خوشمزه است که بیشتر در جشن ها و سال نو آن را درست و در کنار افراد خانواده میل می‌کنند و توصیه میکنیم حتما از این غذای معروف شهر پورتو که به راحتی نیز قابل تهیه است را  در سفر خود امتحان کنید.

مواد اولیه باکالیائو ماهی کاد، چیپس، جعفری، زیتون ، پیاز و تخم مرغ  است که به دستور های مختلفی پخت می‌شود و یک غذای سالم و مقوی نیز به شمار می‌رود و گزینه خوبی برای افرادی است که رژیم دارند.

کاتا پلا نا د ماریسکو

کاتاپا لانا نوعی خورشت دریایی سبزیجات است که با برنج سرو می‌شود و در بعضی اماکن آن را با چیپس نیز میل می‌کنند که بیشتر در دهکده ی پورتو براندو طبخ می‌شود و بهتر است به آنجا مهاجرت کنید هم برای گردش و خوردن این غذای خوشمزه که ارزش سفر به آنجا را خواهد داشت.

این با فاصله ی کمی با شهر زیبای لیسبون و در آن طرف رودخانه واقع شده که بیشتر مسافران آنجا با قایق های چوبی به آنجا مهاجرت می‌کنند که از این طریق نیز می‌توانید تمام مناظر زیبا و حیرت انگیز این رود را از نزدیک ببینید .

 پورکو پرتو

یکی دیگر از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای این کشور که در سفر به پورتو توصیه می‌کنیم که آن را از دست ندهید و حتما آن را امتحان کنید پورکو است که بیشتر در جنوب و مرکز این کشور دیده می‌شود و رواج دارد. در واقع پورکو یک نوع ژامبون است  از گوشت قرمز تهیه می‌شود و آن را دودی می‌کند که بیشتر آن را با چیپس و سالاد میل می‌کنند و عطر و مزه ‌ی خوب آن شما را متعجب و خوشحال می‌کند.

این غذا را بیشتر می‌توانید در رستوران های اطراف مزارع آل گنجو پیدا کرد که در درست کردن حرفه ایی و مزه بی نظیر آن ماهر اند.

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از جاذبه های گردشگری سوئیس

اطلاعات ضروری سفر به پورتو

یکی اصول ایمنی سفر به هر کشوری این است که شماره های ضروری آن کشور را حفظ کنید تا خدایی نکرده هنگام رخ دادن حادثه در سفر، بتوانید از مشکل هر چه زودتر جلوگیری کنید و از بدتر شدن حادثه جلوگیری فرمایید. از شماره های ضروری کشور پرتغال و شهر پورتو نیز ۱۱۲ است که حفظ کردنش بسیار راحت است.

بهتر است برای رفت و آمد در شهر  و صرفه جویی در هزینه هایتان ز تاکسی ها استفاده نکنید مگر در شرایط ضروری و بیشتر با وسایل حمل و نقل عمومی به رفت و آمد بپردازید چرا که هزینه تاکسی های ۲۴ ساعته یا دربست خیلی بیشتر از حد تصور و وسایل عمومی هستند  و حتی می‌توانید برای سوار شدن اتوبوس های عمومی از کارت های دیجیتالی و بلیط ها نیز استفاده کنید که هزینه کمتری را در بر می‌گیرند.

مطالعه کنید: فهرست عجیب ترین جنگل های جهان

جاذبه های گردشگری پورتو

همان طور که قبلا اشاره شد پورتو و کشور پرتغال به دلیل پیشینه و تاریخچه‌ی با ارزش و گرانبهای‌شان مملو از جاذبه های زیبایی هستند که بازدید از آنها شما را با شگفتی‌های فراوانی روبرو خواهند کرد و قطعا در برگشت به وطن خود به خاطر بازدید از آنها بسیار خشنود و راضی خواهید بود که از شگفتی های جهان دیدن کرده‌اید.

اگر حاضر هستید به سراغ معرفی چند مورد از بهترین جاذبه های کشور پرتغال می‌رویم، تا در سفر به پورتو با اطلاعات بیشتری از آنها بازدید کنید.

راهنمای سفر به پورتو

۱- برج کلیرگوس

اگر دوست دارید نمایی زیبا و متفاوت را از شهر پورتو مشاهده کنید بهتر است بازدید از برج بلند و خوش قد و قامت کلیرگوس بروید که علاوه بر نمای متفاوتش بسیار هیجان انگیز و شگفت آور است و توصیه می‌کنیم اگر توان بالا رفت از ۲۴۰ پله را دارید اقدام به رفتن کنید چرا که این برج ۷۵ متر ارتفاع و ۲۴۰ پله دارد که از سنگ گرانیت و در هجدهم ساخته شده است .

۲- کاخ دا بولسا

یکی از قدیمی ترین جاذبه های این شهر کاخ دا بولسا است که در قرن ۱۹ ساخته شده و در گذشته مکانی برای معاملات بورس بوده است که در واقع می‌توان گفت این بنا یکی از با ارزش ترین جاذبه های شهر پورتو می‌باشد که از سالن های زیبا و متعددی ساخته و تشکیل شده است که بازدید از آنها و تام این ینا قطعا لحظات خوشی را در کنار خانواده یا دوستان برایتان رقم می‌زند.

کاخ دا بولسا

۳- کلیسای سائو فرانسیسکو

 این کلیسا در قرن هجدهم و به سبک باروک ساخته شده  که بسیار زیبا و باشکوه است و قطعا بازدید از آن از آن خاطره هایی است که تکرار نشدنی هستند و از دیدن زیبایی و زرق و برق آن سیر نمی شوید . فرانسیسکو متفاوت از دیگر کلیسا ساخته شده و در ابتدای ورود شما را محو زرق و برق و طلاهای درخشان خود می‌کند که به یکی از کاربرد های طلا در این مشهور است و شکوه عظمتش چشم هر بیننده ایی را به طرف خود خیره می‌کند.

این کلیسا سازه ای است که گردشگران در سفر به پورتو محال ممکن است از آن دیدن نکنند و به شما توصیه میکنیم که در سفر خود دیدن این شگفتی را از دست ندهید و حتما آن را در برنامه گردش خود قرار دهید .

۴- پل دم لوئیس اول

یکی دیگر از دیدنی های معروف که در سفر به پورتو باید ببینید. پلی زیبا و باشکوه لوییس که بسیار متنوع و خاص، زیبایی خود را جلوه می‌دهد و عظمتش  هر فردی را محو تماشای خود می‌کند.

در واقع این پل مسحور کننده یک رابطه است که از روی دورخانه دورو می‌گذرد و شهر پورتو و ویلانوادوگا را به هم متصل می‌کند که به دست یکی از دستیاران گوستاو ایفل ساخته شده  و رفتن بر روی آن نمایی متفاوت و دیدنی را از شهر پورو تو برای شما به نمایش می‌گذارد.

حتما در سفر خود از این سازه خاکستری ، آهنی وغول پیکر دیدن کنید چرا که به خاطر آن همه شکوه و زیبایی از دست دادن آن ضرر بزرگی برای هر فرد محسوب می‌شود .

راهنمای سفر به پورتو

کلام آخر…

پورتو و کشور پرتغال از آن مناطقی هستند که با رفتن و سفر به آنجا شگفتی ها و عجایب زیادی را به انسان نشان می‌دهند که هر فردی را مملو از اطلاعات در رابطه با شگفتی های خلقت می‌کنند. امیدواریم در این مقاله از سپنجا توانسته باشیم تمام اطلاعات مورد نیاز برای سفرتان را بازگو کرده باشیم و تجربه مسافرتی شاد و مفرح و کامل را همراه با عزیزان‌تان، برای‌تان آرزومندیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 3.3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا