جاهای گردشگری دنیا

معرفی ۱۴ مورد از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

 سفر کردن و بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان لحظات شگفت‌آوری را برای‌تان به ارمغان خواهد آورد. برخی از افراد به قدری سفر کردن و بازدید از اقصی نقاط جهان را دوست دارند که تنها هدف زندگی‌شان را همین کار قرار داده‌اند. اگر بخواهیم به اهمیت سفر کردن عمیق‌تر فکر کنیم، می‌توانیم نشانه‌هایی از آن را در کتاب قرآن هم مشاهده کنیم، اینکه در قرآن نیز ذکر شده است که سفر کنید و با آداب و رسوم مردمان مختلف آشنا شوید.

علاوه بر این موارد، سفر کردن می‌تواند دید افراد را نسبت به خیلی از مسائل زندگی تغییر دهد؛ اگر در زندگی خواستار تغییر خوب، تجربه‌ی مشاهده‌ی زندگی‌های مختلف، افزایش تجربه‌ و پیدا کردن یک زاویه‌ی دید مناسب در زندگی هستید، سفر کردن را شروع کنید و لذت ببرید. سپنجا در این مسیر همراه شما است.

آشنایی با برخی از بکرترین و زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

اگر سفر کردن را یکی از اهداف زندگی‌تان انتخاب کرده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم، هدفی را انتخاب کرده‌اید که در رسیدن به آن، بسیار شگفت‌ زده و خوشحال خواهید شد؛ زیرا مکان‌های گردشگریِ فوق‌العاده جذاب و زیادی در انتظار شما هستند که خاطرات بی‌نظیری برای‌تان،به وجود خواهند آورد.

۱- جنوبگان، یک منطقه‌ی یخیِ شگفت‌آور

جنوبگان پنجمین قاره‌ی بزرگ جهان بعد از قاره‌‌های آسیا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و آفریقا است. این قاره که سردترین نقطه‌ی زمین محسوب می‌شود، به عنوان یک قاره‌ی سرد و شگفت‌آور در اطراف قطب جنوب شناخته می‌شود. ۱۲ کشور جهان بخش‌هایی از این قاره را تحت مالکیت خود قرار داده‌اند و در مناطق تحت اختیار خود ایستگاه‌هایی را برای تحقیق یا استفاده از طبیعت یخیِ آن ایجاد کرده‌اند. ساکنان اصلی این قاره، پنگوئن‌ها، گونه‌هایی خاص از حیوانات و گروهی از محققان و دانشمندان هستند.

قاره‌‌ی  جنوبگان که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان است  می‌تواند در آینده بین کشورهای مختلف زمین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد؛ زیرا ۷۰ درصد از آب شیرین زمین در این قاره قرار دارد و احتمال وجود ذخایر نفت در آن بسیار است. در حال حاضر این منطقه مورد توجه دانشمندان و محققان و همچنین دوست‌داران طبیعت است.

جنوبگان

۲- آبشار آنجل ونزوئلا، بلندترین آبشار دنیا

جیمی آنجل این آبشار را به صورت اتفاقی در سال ۱۹۳۵ شناسایی کرد؛ ماجرای کشف این آبشار به این صورت بود که جیمی و همسرش در حال پرواز بر فراز ونزوئلا بودند که در این منطقه به مدت ۱۱ روز گرفتار شدند. این خلبان آمریکایی به قصد پیدا کردن سنگی با ارزش به این منطقه رفته بود، اما چیزی بسیار با ارزش‌تر را پیدا کرد و به جهان هدیه داد.

آبشار آنجل که به افتخار جیمی به این نام شهرت گرفت، با ارتفاع ۹۷۹ متری‌اش ۱۲ مرتبه بلندتر از آبشار نیاگارا است و به عنوان بلندترین آبشار جهان شناخته می‌شود. آب این آبشار با بارش‌هایی که در این منطقه اتفاق می‌افتد تقویت می‌شود و در تمامی فصول سال آب دارد. طبیعت بکر کوه‌ها و رودخانه‌ در کنار این آبشار، آن‌را به یک منطقه‌ی فوق‌العاده‌ی گردشگری تبدیل کرده است و امکان انجام تفریحاتی مانند قایق سواری، صخره‌نوردی، بندبازی و پرش از ارتفاع را برای بازدید کنندگان فراهم آورده است. این نقطه‌ی گردشگری بسیار جذاب و مخصوص طبیعت‌بازهای حرفه‌ای است.

برای مطالعه: آشنایی با بزرگترین آبشارهای جهان

۳- دره‌ی آنتلوپ کنیون واقع‌ در جنوب غربی آمریکا

این دره‌ی شگفت‌انگیز در محدوده‌ی دریاچه‌ی powell واقع در ایالت آریزونای آمریکا است. به احتمال بسیار زیاد تا به حال عکس‌هایی که از این ژرف‌دره گرفته شده است را در فضای مجازی دیده‌اید؛ شکاف‌های موجود در این دره پرتوهای نور را با حالتی خاص از خود عبور می‌دهد و منظره‌ای بی‌نظیر برای عکاسی ایجاد می‌کند. همچنین وجود نورپردازی‌های خاص و هیجان‌انگیز یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این دره برای عکاسی است. اگر می‌خواهید این نورپردازی‌های فوق‌العاده را مشاهده کنید بهتر است در ماه‌های آوریل الی سپتامبر به این منطقه سفر کنید و این رنگ‌های بی‌نظیر و نورپردازی‌های رویایی را مشاهده کنید.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین مکان های تفریحی جهان

فرسوده شدن ماسه سنگ‌های ناواهو، دلیل به وجود آمدن این منطقه‌ی گردشگری بکر است. سیل‌های شدید و متعددی که در این منطقه رخ داده است، ماسه سنگ‌های ناواهو را مورد فرسایش قرار داده است و آنتلوپ کنیون را تشکیل داده است.

دره انتلوپ

۴- جنگل بامبوی آراشی یامای ژاپن

جنگل بامبوی آراشی یاما از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان است که کیوتو را به یکی از فوق‌العاده‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان تبدیل کرده است. این جنگل بالغ بر ۱۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و جزو گنجینه‌های ملیِ ژاپن است. شرایط مناسب آب و هوایی در توکیو باعث شده است درختان بامبو به نحوی چشمگیر در این منطقه رشد کنند و طولی به اندازه‌ی ۱۰ متر داشته باشند. از دلایل جذابیت این جنگل می‌توان به کم نظیر بودن آن در دنیا اشاره کرد؛ همچنین وجود پیاده‌روها در اواسط این جنگل، امکان دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را برای گردشگران فراهم کرده است که برایشان بسیار جذاب و خاص است.

برای مطالعه: فهرست عجیب ترین جنگل های جهان

۵- خیابان بائوباب‌ها در ماداگاسکار

درختان بائوباب درختان عجیبی هستند که در مناطق محدودی از ماداگاسکار و آفریقا رشد می‌کنند. نام دیگر این درختان، درختان وارونه است؛ زیرا به نظر می‌رسد به صورت وارونه روی زمین قرار گرفته‌اند و ریشه‌هایشان رو به آسمان است. این درختان به شدت مورد توجه بومیان آفریقایی هستند چون می‌توانند از آنها مصارف بسیار زیادی داشته باشند. درختان بائوباب علاوه بر اینکه یک منبع عالی برای تولید الوار شناخته می‌شوند، می‌‌توانند به عنوان یک انبار برای دانه‌ها و بذرها یا محلی برای نگهداری و ذخیره آب باشند.

عمر برخی از این درختان به هزار سال هم می‌رسد، داشتن عمر طولانی در کنار خواص فراوانی که هر کدام از قسمت‌های این درختان دارد، آن‌ها را به یکی از عجیب‌ترین‌های آفرینش تبدیل کرده است‌.

۶- بوراکای فیلیپین جزیره‌ای گرمسیری و شیک

این جزیره‌ی رویایی با مساحت ۷ کیلومتری‌اش در قسمت مرکزیِ مجمع‌الجزایر فیلیپین واقع شده است. جاذبه‌های طبیعی، اقامتگاه‌های مجلل و سواحل فوق‌العاده زیبا در این جزیره، آن‌را به یکی از بهترین نقاط گردشگری فیلیپین تبدیل کرده است. آب و هوای جزیره‌ی بوراکای به دو بخشِ دمای معتدلِ همراه با بارندگی، و آب و هوای بسیار گرم تقسیم شده است. گردشگران بیشتر دوست دارند در ماه‌های مارس تا ژوئن از این جزیره دیدن کنند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

در بازدید از این جزیره که جزو زیباترین جاذبه های گردشگری جهان است می‌توانید علاوه بر استفاده از غذاخوری‌ها و رستوران‌های شیک و فوق‌العاده غذاهای نامتعارف فیلیپینی مانند خورش گوشت سگ، کله پاچه‌ی خوک و خورش خون خوک را هم تست کنید که البته خیلی توصیه نمی‌شود.

همچنین این جزیره میزبان یک سری از رقابت‌های ورزشی است و بعضی از جشنواره‌های ورزشی در آن برگزار می‌شود؛ اگر دوست دارید این رقابت‌ها را از نزدیک مشاهده کنید می‌توانید به این جزیره سفر کنید و از دیدن این مسابقات لذت ببرید.

بوراکای فیلیپین

۷- ساحل بولدرز آفریقای جنوبی، پربازدیدترین ساحل کیپ تاون

ساحل بولدرزِ آفریقای جنوبی که در کیپ تاون واقع است، تنها سکونتگاه موجود برای پنگوئن‌های بامزه‌ی آفریقایی است. سواحل زیبای بسیاری در آفریقای جنوبی وجود دارد، اما موردی که باعث شده است این ساحل محبوبیت بیشتری داشته باشد، وجود پنگوئن‌های پا سیاه است‌. گردشگران در این ساحل اجازه‌ی نزدیک شدن به پنگوئن‌ها را ندارند؛ زیرا با وجود اینکه حیواناتی با جثه‌ی کوچک هستند و بسیار بامزه بنظر می‌رسند، در گروه جانوران وحشی قرار دارند و با کسی رودربایستی ندارند و هنگام خطر ممکن است با نوک تیزشان دردسرساز شوند.

۸- کابو سن لوکاس و طاق‌های منحصر به فرد آن

این اشکال صخره مانند در انتهای قسمت جنوبیِ مکزیک و در مجاورت شبه جزیره‌ی باخا کالیفرنیا واقع شده است. این منطقه یکی از نقاط بکر گردشگری جهان است و بسیاری از فیلم‌ها در این منطقه فیلمبرداری شده است. همچنین این منطقه در گذشته محلی برای پنهان شدن دزدان دریایی بوده که قصد غارت کشتی‌های اسپانیایی را داشتند.

زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

۹- صخره‌های موهر ایرلند، یکی از شگفتی‌های فوق‌العاده‌ی طبیعت

صخره‌های موهر ایرلند که نام آن برگرفته از عنوان یک دژ قدیمی است، هر ساله بازدید کننده‌های بسیاری را به خود جذب می‌کند. این منطقه علاوه بر اینکه یکی از بهترین نقاط گردشگری ایرلند است، می‌تواند به عنوان یکی از خطرناک‌ترین نقاط گردشگری هم به شمار آید؛ زیرا برداشتن یک قدم اشتباه می‌تواند موجب سقوط از ارتفاع ۲۱۳ متری به درون اقیانوس اطلس باشد. البته این اتفاق زمانی می‌افتد که افراد در نقاط حفاظت شده مستقر نشده باشند. در این منطقه می‌توانید از بیش از ۲۰ گونه پرنده که تعدادشان تقریبا به ۳۰۰۰۰ پرنده می‌رسد دیدن کنید و غرق هیجان شوید.

مطالعه کنید: فهرست ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان

۱۰- منطقه‌ی باستانیِ کاپادوکیه‌ی ترکیه

کاپادوکیه نام شهری باستانی و بزرگ در آناتولیِ مرکزیِ  ترکیه است. در این شهر می‌توان انواع کلیساها، خانه‌ها، شهرهای زیرزمینی و مکان‌های تاریخی را در دل صخره‌ها مشاهده کرد. این شهر در سال ۱۹۸۵ به ثبت سازمان میراث فرهنگیِ یونسکو رسید و در لیست سه شهر اول صخره‌ای دنیا قرار گرفت. فوران شدن آتشفشان‌ در سال‌های گذشته باعث شد خاکستری ضخیم این منطقه را بپوشاند؛ این مواد مذاب به مرور زمان سرد و فرسوده شدند و این اشکال آب و موج مانند را به وجود آوردند.

این مطلب را هم بخوانید
همه چیز در مورد سفر به بلغارستان

این شهر که از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان است خیلی از استانبول دور نیست؛ به این صورت که اگر بخواهید به صورت زمینی از استانبول به آنجا بروید باید ۹-۸ ساعت وقت بگذارید تا به آنجا برسید. در این شهر می‌توانید، نقش‌های باستانی درون غارها، شهر زیرزمینیِ درینکویو، گورمه که به شهر دودکش جن‌ها معروف است، اوچیسار، آوانوس، دره‌ی دِروِنت و موزه‌ی گورای را مشاهده کنید.

۱۱- خلیج دیسکو، سرزمینی اسرارآمیز در گرینلند

گرینلند یک سرزمین یخیِ اسرارآمیز و شگفت‌آور است. این کشور در تمامی روزهای سال پوشیده از یخ است و چشمه‌های آب گرم فوق‌العاده‌ای دارد که دمای آنها معمولا ۳۷ درجه‌ی سانتی گراد است. این کشور به لحاظ جغرافیایی جزو آمریکای شمالی و به لحاظ سیاسی جزو اروپا محسوب می‌شود. خورشید از روز ۲۵ می تا ۲۵ جولای در این کشور غروب نمی‌کند. ماه جولای تنها ماهی است که این سرزمین از حالت یخ زدگی کامل در می‌آید. وجود یخ در این سرزمین باعث شده است که هر ساله رقابت‌های گلف روی یخ در این منطقه انجام شود و بازدید کنندگان بسیاری داشته باشد.

زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

۱۲- جزایر گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس واقع در ۹۷۲ کیلومتری غرب اکوادور یکی از منحصربه‌فرد‌ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری جهان هستند. این جزیره‌ها در حدود ۵ میلیون سال پیش بر اثر فوران آتش‌فشان‌ها به وجود آمدند و حتی امروزه برخی از آتش‌فشان‌های آنها مانند ایزابلا و فرناندینا هنوز هم در حال فعالیت هستند. این مجموعه جزایر زیستگاه جانوران و گیاهان متنوعی هستند که تا به حال گونه‌شان حفظ شده است و کسی نتوانسته است به آنها آسیبی برساند.‌

علاوه بر جزایر اصلیِ این مجمع‌الجزایر، این مجموعه دارای ۸ جزیره‌ی کوچک و ۴۰ جزیره‌ی صخره‌ای جالب است. جزیره‌ی سانتاکروز دارای شهری به نام پورتو آی است که بزرگ‌ترین شهر مجمع‌الحزایر گالاپاگوس شناختع می‌شود.

مورد دیگری که ممکن است این جزیره را برای‌تان خاص‌تر کند، سفر دانشمند سرشناس چارلز داروین به این منطقه در قرن نوزدهم و کامل کردن نظریه‌ی الهام بخش تکامل در این جزیره است.

۱۳- اوبود بالی

مرکز گردشگری اوبود در قسمت جنوبی جزیره‌ی بالی از فوق‌العاده‌ترین مناطق گردشگریِ جزیره‌ی بالی شناخته می‌شود. اوبود علاوه بر ‌داشتن طبیعتی خاص و الهام‌بخش، دارای مناطق تاریخی و باستانیِ متعدد، فرهنگی ویژه، هتل‌ها و رستوران‌های شیک، و مراکز فروشگاهی متنوعی است.

بازدید از تک تک نقاط این جزیره خصوصا اقامت در هتل‌هایی که به دریاچه‌ی Ayung مشرف هستند یکی از فراموش‌ نشدنی‌ترین خاطراتی است که در ذهن‌تان باقی خواهد ماند.

غار فیل‌ها، دریاچه‌ی براتان، جنگل میمون‌ها، معابد باستانی، مزرعه‌های پلکانیِ برنج و پارک فرهنگیِ GWK از دیگر نقاط پرجاذبه‌ی این منطقه هستند؛ بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان بدون شک از جذابیت بی‌نظیری برخوردار است و شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

۱۴- جزایر باستانی سقطرای یمن

نام جزایر سقطرا در باستان، جزایر دیوسکوریدس بوده و مصریان، یونانیان و رومیان با این جزیره‌ها آشنایی داشته‌اند. گفته شده است که نام این جزایر در کتاب مقدس انجیل هم آمده است. افراد این جزیره مدت‌ها پیرو دین مسیحیت نسطوری بودند ولی در قرن ۱۶ به آیین اسلام روی آوردند. این مجمع‌الجزایر دربرگیرنده‌ی جزیره‌های عبد‌الکوری، درسه، سهمه، جزایر مرجانی سوکوترا و چندین جزیره‌ی کوچک هستند.

این مجموعه جزایر دارای زیست بومی بسته و محدود هستند؛ به همین دلیل دارای گونه‌های گیاهی و جانوری منحصر به فردی هستند که دیدن آنها به معنی واقعی کلمه شگفت‌آور است.

و در نهایت

بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان را به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم. سپنجا در این مطلب تنها برخی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا را به شما معرفی کرد. اگر دوستدار سفر و بازدید از نقاط گردشگری منحصر به فرد جهان هستید، هیچ نگرانی‌ نداشته باشید و مطمئن باشید که نقاط گردشگری بسیاری برای بازدید در جهان وجود دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا