جاهای دیدنی دنیا

فهرست ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان

تفاوت‌های فرهنگی و ساختاری که در بخش‌های مختلف زمین وجود دارد، در برخی از موارد باعث ایجاد ساختار عجیب در جهان شده است. گردشگران و کسانی که به طبیعت‌گردی علاقه‌ دارند، گاهی به دنبال شناخت ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان هستند. مکان‌های ترسناک جهان به عنوان یک چالش جدی برای افرادی است که می‌خواهند گردشگری خود را با هیجان همراه کنند. در این بخش از مقاله سایت سپنجا قصد داریم تا به ترسناک‌ترین مکان‌های گردشگری جهان اشاره داشته باشیم. در صورتی که علاقه‌مند به شناخت این گونه مکان‌ها هستید، بهتر است تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

آشنایی با ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان

یکی از مهم‌ترین اهداف گردشگری به جاذبه‌های ترسناک جهان، تماشای آثار تاریخی کشورهای مختلف است که می‌تواند با وقایع تلخ رخ داده شده همراه باشد. وقایع ترسناک گذشته به نقل از مردمانی هست که در آن مکان زندگی می‌کردند. در این بخش به مهم‌ترین جاذبه‌های ترسناک جهان اشاره خواهیم داشت:

جزیره عروسک‌ها The Island of the Dolls

از زمان‌های گذشته تا به امروز یک ترس ذاتی در انسان در زمینه مشاهده عروسک، دلقک و عنکبوت وجود داشته است. همواره انسان از تصور یک عروسکی که دارای چشمان بی‌روح است و به شکل نامتعارف حرکت می‌کند، واهمه دارد. حال اگر عروسک‌ متصور شده به صورت گروهی از عروسک‌ها باشند، این ترس دوچندان می‌شود. جزیره عروسک‌ها یک جزیره در بخش شمالی مکزیک است که به صورت آویزان در مکان‌های مختلف قرار گرفته است. عروسک‌های آویزان شده دارای چشم‌های ترسناک هستند که می‌توانند افراد را با چشمان خود تعقیب کنند.

یک افسانه قدیمی در جزیره عروسک‌ها وجود دارد که بیان می‌دارد، فردی به نام جولیان سانتانا به این جزیره سفر می‌کند که با جسد دختری که در کنار آن یک عروسک شناور قرار گرفته است روبرو می‌شود. جولیان برای آرام کردن روح دختر سعی می‌نماید تا عروسک را به درخت آویزان کند. این کار تا جایی ادامه پیدا می‌کند که جولیان با آویزان کردن عروسک‌های مختلف در تلاش است تا بیشتر از قبل روح دختر را آرام کند.

او ادعا کرده است که بعد از آویزان کردن عروسک‌های متعدد توانسته است با روح دختر ارتباط برقرار کند. نقل است که صدای آن دختر تا زمانی که جولیان در جنگل جان باخته، ادامه داشته است. در حال حاضر گردشگران با حاضر شدن در این مکان مدعی‌اند که چشمان عروسک‌ها، آنها را در مسیر گردشگری به خوبی دنبال می‌کنند.

جزیره عروسک ها

بیمارستان هیلز واولی Waverly Hills Sanatorium

یکی دیگر از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان بیمارستان هیلز واولی است که در ایالت جنوبی جفرسون در کنتاکی قرار گرفته است. این بیمارستان یک مکان برای نگهداری کسانی بود که به بیماری سل مبتلا شده‌اند. شاید جالب باشد بدانید که کنتاکی به عنوان کشوری است که بیشترین میزان مرگ و میر را از بیماری سل داشته است. بعد از گسترش بیماری سل در سراسر جهان، تصمیم گرفته شده که این بیمارستان برای درمان بیماران گسترش پیدا نماید که از ۲ طبقه به ۵ طبقه افزایش یافت.

بعد از همه گیری بیماری سل، این بیمارستان با داشتن بیشترین مرگ و میر به بیمارستان مرگ سفید شناخته شد. علت نامگذاری مرگ سفید به این دلیل بوده است که بیماران پس از مبتلا به سل، رنگ پوست‌شان رو به سفیدی می‌رفت. طبق آمارهای اعلام شده حدود ۶۳ هزار بیمار در این بیمارستان توسط بیماری سل از بین رفتند. پس از کشف داروی درمان بیماری سل این بیمارستان به تیمارستان مبدل شود.

مراجعه کنندگان به این بیمارستان مدعی هستند که گاهی صداهای عجیب و غریب از راهروها شنیده می‌شود. شاید به جرات بتوان گفت که وحشتناک‌ترین اتاق این بیمارستان اتاق ۵۰۲ است که به متعلق به یک زن باردار بوده که پس از ابتلا به سل، خود را با سیم لامپ اتاق دار زده است.

بیمارستان هیلز واولی

چیچن ایتزا Chichen Itza

خانه‌های متروکه همواره به عنوان مکان‌های ترسناک شناخته می‌شوند. یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان که به شکل خانه‌های متروکه وجود دارد، چیچن ایتزا است. بخش ترسناک ماجرا آنجاست که بسیاری از افرادی که در این مکان کشته و دفن شده‌اند به دلیل شکنجه‌هایی بوده است که در سالیان قبل توسط افراد مهاجم انجام شده است. ارواحی که به صورت سرگردان در منطقه چیچن ایتزا قرار گرفته‌اند می‌توانند ترس این منطقه گردشگری را دوچندان نمایند.

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از جاهای دیدنی زوریخ

چیچن ایتزا به عنوان یک منطقه مرتبط با اقوام مایا است که مکانی بین مرگ و زندگی شناخته می‌شود. جالب است بدانید که قوم مایا بر این اعتقاد بودند که مرگ به عنوان یک راه ارتباطی میان زندگی حاضر و زندگی بعدی یک فرد است. این قوم معقتد بود که در برخی از موارد می‌توان آدم‌ها را برای هدیه به خداوند، قربانی کرد. این امر باعث شده است تا در حال حاضر این منطقه به عنوان یک خانه متروکه و ترسناک شناخته شود. وجود شعارهای قبیله‌ای که در این بخش وجود دارد باعث ایجاد رعب و وحشت در گردشگران می‌شود.

آسایشگاه Trans-Allegheny Lunatic

آسایشگاه وسترن یک مکان برای پاسخگویی به بیماران بود که در سال‌های بعد از ساخت به بیمارستان ایالتی تبدیل شد. این آسایشگاه نیز به دلیل داشتن شرایط خاص به عنوان یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان شناخته می‌شود. پس از تاسیس بیمارستان، عوامل و کارکنان آن مجبور به پذیرش بیماران الکی، معتادان و بیماران روانی شدند. وجود کمبودهای مختلف نظیر کمبود روشنایی و وسایل بهداشتی باعث شد تا بسیاری از کسانی که در آن زمان درگیر جنگ بودند نتوانند به راحتی از امکانات بیمارستان استفاده کنند.

مرگ و میرهای زیادی که در بیمارستان وسترن رخ داد، باعث ایجاد روح سرگردان در این مکان شده است. پس از شدت گرفتن مراجعات و عدم رسیدگی صحیح پرسنل، بسیاری از کارکنان نیز دچار بیماری شده و در این مکان از دنیا رفتند. در حال حاضر گردشگران با مراجعه به این مکان در برخی موارد روح سرگردان افراد را مشاهده می‌کنند که بسیار ترسناک به نظر می‌رسد.

عمارت سلطان The Sultan’s Palace

شایعات متعددی در مورد عمارت سلطان که در شهر نیواورلئان فرانسه واقع شده است وجود دارد. شواهد نشان می‌دهد که این عمارت توسط یک فرد ترک تبار در سال ۱۸۳۶ ساخته شد. وجود مهمانی‌های عجیبی که در این عمارت برگزار شده است مورد توجه بسیاری از همسایگان قرار گرفت. مصرف مواد مخدر وحشتناک در این مکان باعث ایجاد یک محیط رعب آور شده بود. همسایگان با مشاهده شکنجه افراد در این عمارت سعی کردند تا موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

عمارت سلطان به این دلیل به عنوان ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان شناخته می‌شود که در بخش‌های داخلی این عمارت، قسمت‌هایی از بدن افراد وجود دارد. دست و بازوهای به خون غلتیده باعث ترس و وحشت گردشگران می‌شود. افرادی که در نزدیکی این عمارت مشغول به زندگی هستند بیان می‌دارند که در حال حاضر نیز صدای فریاد برخی از اعضای خانه در سراسر این عمارت شنیده می‌شود. این موضوع باعث شده است تا همچنان این عمارت به عنوان یک مکان وحشناک برای گردشگران شناخته شود.

عمارت سلطان

برج لندن The Tower of London

برج لندن که حدود ۹۰۰ سال سابقه ساخت دارد به عنوان یک مکان گردشگری ترسناک در جهان شناخته می‌شود. ویلیام فاتح به عنوان مؤسس این برج شناخته می‌شود که در حال حاضر این برج به عنوان یک مکان متروکه برای گردشگران است. علت ترسناک بودن برج لندن به دلیل اعدام، قتل عام و شکنجه‌هایی بوده است که در هزاران سال پیش پشت این دیوارها انجام شد. افرادی که در این منطقه زندگی می‌کنند بیان می‌دارند که ارواح سرگردان زیادی در این برج وجود دارد. در میان ارواح دیده شده، روح بولین به عنوان یکی از معروف‌ترین ارواح پادشاهی دیده می‌شود که توسط افراد مخالف در سال ۱۵۳۵ اعدام و سر از بدنش جدا شد.

پناهگاه خالی از سکنه Borgvattnet

از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان که در کشور سوئد واقع شده است، پناهگاه خالی از سکنه Borgavattnet است. این منطقه به عنوان یک مکان مذهبی در سال ۱۸۷۶ ساخته شد. افرادی زیادی در سال‌های پس از ساخت این پناهگاه به این منطقه مراجعه کرده و در آن عبادت و استراحت می‌کردند. این مکان متروکه به دلیل یک اتفاق هولناک به جاذبه گردشگری ترسناک تبدیل شده است.

افرادی که در آن منطقه زندگی می‌کردند مدعی شدند که اواخر شب، سایه یک پیرزن که لباس خاکستری بر تن داشته را دیده‌اند. این پیرزن با ورود به پناهگاه در گوشه‌ای منتظر می‌نشست و در برخی از شب‌ها تعداد آنها به ۳ نفر می‌رسید. گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که فریاد پیرزن باعث تکان خوردن صندلی‌های آن ساختمان می‌شد. برخی از افراد معتقدند که این پیرزن در واقع به عنوان مادر کودکانی است که در این منطقه دفن شده‌اند.

این مطلب را هم بخوانید
ماجراجویی در جاذبه های گردشگری برزیل

ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان

زندان ایالت شرقی Eastern State Penitentiary

سلول‌های انفرادی همواره به عنوان یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های زندان شناخته می‌شود. در سلول‌های انفرادی رفتارهای هنجارشکنی وجود دارد که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان افراد می‌شود. این نوع مجازات به زعم روانشناسان به عنوان یکی از بدترین شکنجه‌های تاریخ محسوب می‌شود. زندان ایالت شرقی یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان است که در حال حاضر گردشگران می‌توانند به آن سفر کنند. ساختمان این زندان در بخش شرقی فیلادلفیا واقع شده است و تنها دلیل ساخت آن برای شکنجه‌های فردی بوده است.

داستان‌های عجیب و غریب و باورنکردنی زیادی در این زندان وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها وجود سیستم سلول‌ انفرادی برای تنبیه زندانیان بوده است. نگهداری افراد در این زندان‌ها باعث ایجاد توهمات مختلف در آنها شد. در حال حاضر این زندان به عنوان یکی ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیاست.

قلعه‌ بنگار Bhangarh Fort

در زمان‌های گذشته بنگار به عنوان یکی از شهرهای باستانی جهان بود که رونق زیادی داشت. قلعه بنگار متعلق به چهارصد سال پیش است که به دوره پادشاه سایا مادو سینگ در هند برمی‌گردد. این قلعه در آسیب جنگ به طرز عجیب و غریبی سالم ماند. به گفته افسانه‌های محلی که در آن منطقه وجود دارد، این قلعه به عنوان یک قلعه نفرین شده شناخته می‌شود.

وجود ارواح سرگردان در این قلعه باعث رعب و مردم گردشگران شده است. گفته می‌شود که شاهزاده زیبارویی در این قلعه با احساس عاشقانه فراوان زندگی می‌کرد. یکی افراد عاشق جادوگر بود که پس از رد شدن درخواستش توسط شاهزاده، شهر را به شکل کامل نفرین کرد. به همین دلیل شهر بنگار به نابودی کامل کشیده شد. این شهر پس از تهاجم ارتش به صورت کامل نابود شد اما قلعه آن به شکل عجیب و غریبی غیر قابل نفوذ بود. در حال حاضر به دلیل وجود ارواح سرگردان این قلعه به عنوان یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان است.

قلعه بنگار

جنگل خودکشی ژاپن

می‌توان گفت که یکی از محبوب‌ترین مکان‌های قابل سفر برای گردشگرانی که به هیجان و چالش علاقه‌مند هستند، جنگل خودکشی ژاپن است. این جنگل با نام Aokagihara شناخته می‌شود و در اساطیر ژاپنی با خانه مردگان ارتباط بسیار نزدیکی دارد. با افزایش مشکلات در کشور ژاپن، آمار خودکشی در این جنگل به شکل قابل توجهی افزایش یافت. در سال ۲۰۱۰ بیش از ۲۰۰ نفر در این جنگل اقدام به خودکشی کردند.

به همین دلیل در ورودی این جنگل به افراد هشدار داده می‌شود که در صورت مشاهده کسانی که قصد خودکشی دارند، مراتب را به مسئولان مربوطه اطلاع دهند. این جنگل نیز به عنوان یک مکان گردشگری مناسب و هیجان انگیز برای کسانی که به گردشگری در محیط‌های ترسناک علاقه‌مند هستند شناخته می‌شود.

غارهای کانایان

در فیلیپین می‌توان دست نخورده‌ترین مومیایی‌های انسان را پیدا کرد. درون این غار که در کشور فیلیپن واقع شده است مومیایی‌های عجیبی دیده می‌شود که متعلق به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ سال قبل هستند. تابوت‌های مخصوصی که افراد در آن به شکل چمباتمه قرار گرفتند باعث ترس گردشگران می‌شود. مردم این منطقه اعتقاد دارند که ارواح مومیایی‌های موجود در این غار هنوز در منطقه وجود داشته و می‌توانند رفتار و کردار آنها را مشاهده کنند. مومیایی‌های دست نخورده در این غار بسیار ترسناک هستند و برای گردشگرانی که می‌خواهند ترس را با تمام وجود لمس کنند به عنوان یک مکان مناسب شناخته می‌شود.

غارهای کانایان

جمع بندی

گردشگران و افرادی که به آثار تاریخی کشورهای مختلف علاقه‌مند هستند همواره به دنبال شناخت مکان‌های هیجان انگیز دنیا هستند. در این مقاله به ترسناک‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری جهان اشاره شده است. آیا شما وجود چنین مکان‌هایی را باور دارید؟ وجود ترس و استرس در این مکان‌ها به دلیل تاریخچه‌ای است که در زمان گذشته داشته است. آیا چنین مکان‌های ترسناکی در کشور ایران نیز وجود دارد؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.

درباره “فهرست ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا