جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به لبنان

سفر به لبنان ، هرگز اولین انتخاب افراد برای گشت و گذار نبوده است! بسیار مشهود است که نزدیک بودن لبنان به کشورهایی مثل سوریه، اسرائیل و فلسطین باعث شده تا خیلی‌ها این کشور را به عنوان یک مکان مناسب برای تعطیلات نشناسند. ولی ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که همه چیز تغییر کرده است. لبنان بسیار مدرن شده است و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان شناخته می‌شود.

لبنان از همه چیز برخوردار است. از جمله قله‌های پوشیده از برف، چشم‌انداز مدیترانه‌ای، مکان‌های تاریخی، بارها، کلوب‌های شبانه، رستوران‌های سنتی همراه با غذاهای لذیذ، پارک‌ها و ده‌ها مکان تفریحی و دیدنی جذاب که برای همه مناسب هستند. این کشور به قدری زیباست که در برخی منابع از آن به عنوان عروس خاورمیانه یاد شده است. حالا اگر دوست دارید، همه چیز را در مورد این کشور بدانید مقاله ما را بخوانید. در اینجا هم از آب و هوا و بهترین زمان سفر به لبنان حرف می‌زنیم و هم از جاهای دیدنی و شکم‌گردی در آن و… بنابراین همراه ما در سپنجا باشید.

دلایل سفر به لبنان

اگرهنوز هم فکر می‌کنید که دلیلی برای سفر  به لبنان وجود ندارد، دلایل زیرا را بخوانید تا شما هم به زودی به جرگه هواردان این کشور بپیوندید. در زیر پنج دلیل اصلی توریست‌ها برای سفر به لبنان وجود دارد. از جمله:

  1. لبنان از آن دسته کشورهایست که مسافران را بدون در دست داشتن ویزا می‌پذیرد. بنابراین شما می‌توانید به راحتی آب خوردن وارد این کشور شوید و برای خود هتل رزرو کنید. هر ایرانی می‌تواند بدو ویزا به مدت ۲۰ روز در این کشور بچرخد و تفریح کند.
  2. لبنان از مردمی بسیار شاد برخوردار است و خیلی‌ها بعد از سفر به این کشور از مردم خونگرم و مهمانوازی حرف می‌زنند که تمام سعی‌شان بر نشاندن لبخند بر لب مهمانان کشورشان است.
  3. لبنان کشوری گران نیست و در دسته مقاصد کم هزینه قرار دارد.
  4. از دیگر دلایل سفر به لنان ، موسیقی است. این کشور مردم بسیار شادی دارد که همیشه در حال بزن و بکوب هستند. پس سعی کنید با مردم این کشور شادی کنید و برای خود خاطرات قشنگ ایجاد کنید.
  5. لبنان از فرهنگ غذایی بسیار غنی برخوردار است و عده‌ای تنها برای شکم‌گردی به این کشور سفر می‌کنند. فلافل‌ و غذایی به نام هوموس‌ در این کشور بسیار محبوب هستند و طعم بی‌نظیری هم دارند.

موقعیت جغرافیایی کشور لبنان

لبنان یک عضو کوچک از خاورمیانه است که در سواحل شرقی دریای مدیترانه در غرب آسیا واقع شده است. این کشور در نیمکره‌های شمالی و شرقی زمین واقع شده است. این کشور از غرب با دریای مدیترانه، از جنوب با اسرائیل و از شرق و شمال با سوریه هم مرز است.

مهم‌ترین شهرهای لبنان شامل: العریضه، المینیه، آنفاه، السرافند، بعلبک، باترون، بینو، بیروت، ال مینا، حلبا، حسبیه، هرمل، جبایل، جزینه، جونی، کوشا، ماچقارا، ناگورا و… می‌شود. مساحت لبنان در حدود ۱۰۴۵۲ کیلومتر مربع است. این کشور از شمال به جنوب حدود ۲۱۰ کیلومتر و از شرق به غرب ۲۵ تا ۸۰ کیلومتر امتداد دارد. بیروت، پایتخت و مهم‌ترین بندر آن است.

موقعیت جغرافیایی لبنان

آب و هوا و بهترین زمان سفر به لبنان

لبنان در هیچ جای خشکی مانند دیگر کشورهای خاورمیانه قرار ندارد و دارای آب و هوای معتدل و چهار فصل متمایز است. اواخر بهار، می و ژوئن، و همچنین ماه‌های پاییز اکتبر و نوامبر، بهترین ماه‌ها برای پیاده روی و گشت و گذار در مکان‌های تفریحی لبنان هستند. دمای تابستان از ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتی گراد در مناطقی مانند بیروت می‌تواند افزایش یابد، در حالی که این دما در ارتفاعات بسیار کم‌تر است. به طور کلی بهترین زمان برای رفتن به لبنان بهار و پاییز است، زمانی که هوا بسیار ملایم‌تر است و مناظر در زیباترین حالت خود قرار دارند و مکان‌های تاریخی به هیچ وجه شلوغ نیستند.

جاذبه‌های گردشگری لبنان

لبنان با جمعیتی بالغ بر ۶ میلیون نفر، شهرت مالی و تجاری زیادی در بین کشورهای عربی ایجاد کرده است. بیروت که پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور است به عنوان پاریس خاورمیانه شناخته می‌شود. قبل از سفر به لبان نیاز است بدانید که این مکان بیش از یک مقصد تعطیلات خیره کننده است و تجربه‌ای متفاوت را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. در زیر برخی از بهرتین مکان‌های تفریحی لبنان را معرفی می‌کنیم. اینها شامل:

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به قاهره

بعلبک

بعلبک یک شهر اخلاقی است که در دره بقاع لبنان واقع شده است و در آن جاذبه‌های ارزشمندی از گنجینه‌های لبنانی وجود دارد. در میان بناها، معبد باکوس بهترین زیارتگاه باستانی با برج‌های باشکوه است. یکی دیگر از نقاط گردشگری معروف، معبد ژوپیتر با ستون‌های فوق‌العاده آن است. این مکان سالانه میزبان جشنواره بین المللی بعلبک است که با حضور سازمان‌های بین المللی و هنرمندان برای کار بر روی خرابه‌های شهر قرون وسطایی برگزار می‌شود. زمین‌های سبز اطراف و مزارع نیز یک تجربه شگفت انگیز در فضای باز را ایجاد می‌کنند.

بعلبک

موزه ملی بیروت

موزه ملی بیروت مهم‌ترین موزه حفاظت از آثار باستانی لبنان باستان است که در سفر به لبنان باید از آن بازدید کنید. این موزه به سبک الهام گرفته از فرانسه طراحی شد و در سال ۱۹۴۲ به طور رسمی به روی گردشگران گشوده شد. در این موزه بیش از ۱۰۰۰۰۰ آثار باستانی، مجسمه و آثار باستانی متعلق به دوران قبل از تاریخ و قرون وسطی نگهداری می‌شود. آثار برجسته این موزه شامل مجسمه‌های فنیقی و جواهرات طلای بیزانس است. موزه ملی بیروت به دلیل آسیب‌های ناشی از جنگ‌های جهانی، چندین بار مرمت شده است.

مطالعه کنید: آشنایی با بهترین موزه های ایران

بیبلوس

بیبلوس یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که در طول این سال‌ها به طور مداوم ساکن بوده است. به احتمال زیاد این اولین شهری باشد که در زمان سلسله فنیقی ایجاد شده است و در حال حاضر یک میراث جهانی است. این مکان کوچک دارای تاریخ غنی است و یک شهر باستانی مهم است. Byblos یک منطقه ماهیگیری ساحلی است و  به عنوان یک بندر کوچک دنج بسیار مورد توجه علاقه‌مندان غذاهای دریایی قرار می‌گیرد.

غار جعیتا

اگر دوست دارید در سفر به لبنان از یک جای عجیب و غریب دیدن کنید، سراغ غار جعیتا بروید. در ۱۸ کیلومتری شمال بیروت، در لبنان، در دره نهر الکلب، غار جعیتا مایه افتخار لبنانی‌ها است و سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان مجذوب خود می‌کند. از کشف این جاذبه بیش از نیم قرن  می‌گذرد و شامل دو غار است: قسمت بالا و پایین. در سال ۱۸۳۶، کشیش ویلیام تامسون، مبلغ آمریکایی، غار پایینی را کشف کرد. او تا ۵۰ متر وارد این غار شد و از رودخانه‌ای عبور کرد که دریاچه‌ای را در نزدیکی ورودی تشکیل می‌دهد.

در سال ۱۹۵۸، غارشناسان لبنانی قسمت فوقانی غار را که در ۶۰ متری بالای غار پایینی واقع شده بود کشف کردند و امروزه توسط یک پل مخصوص پیاده روی مخصوص بازدیدکنندگان قابل دسترسی است. از آن زمان، این غار به یک جاذبه گردشگری و نگین طبیعت تبدیل شد.

بهترین مکان های دیدنی پاتایا

تایر

تایر در منطقه جنوبی کشور واقع شده است. این شهر کوچکی است که ابتدا بر روی سازه‌های سنگی ساخته شده است و نشان دهنده ویرانه‌های باستانی یک مرکز تجاری بزرگ است. سعی کنید در سفر به لبنان از شهر دیدن کنید چون این یک شهر قدیمی فنیقی است و به دلیل مکان‌های سنتی خود از جمله بقایای، هیپودرومهای رومی و بنادر دریایی که قدمت آنها به ۲۷۵۰ قبل از میلاد می‌رسد مشهور است. امروزه تایر یک شهر بندری شلوغ با تمام امکانات رفاهی مدرن است. حدود ۰.۲ میلیون ساکن در آن زندگی می‌کنند و یک مقصد گردشگری محبوب در منطقه است.

Beit ed-Dine

بیت الدین در قرن نوزدهم بر روی کوهی در اطراف یک شهرداری کوچک تأسیس شد، این یک قصر چشمگیر و نمونه‌ای خیره کننده از معماری لبنان است. این کاخ با حیاط‌ها و تراس‌های تزئین شده و زیبا، شیوه زندگی مجلل امپراتورهای اولیه خود را منعکس می‌کند. به موازات این شهر کوهستانی، دره‌های شیب دار و تنگه‌های زیبایی وجود دارد که چشم اندازهای پانورامایی را برای گروه‌های مسافر بازدید کننده به نمایش می‌گذارد. این مکان همچنین تابستان‌ها میزبان فستیوال بیت الدین است که هزاران نفر از طرفداران در آن شرکت می‌کنند.

غذاهای معروف لبنانی

مهم‌ترین بخش از سفر به لبنان ، شکم‌گردی است چون این کشور از غذاهای متنوع زیادی برخوردار است که طعم بی‌نظیرشان تا مدتها زیر زبان خواهند ماند. در اینجا چند مورد غذای لبانی را بشناسید.

سالاد تبوله

تبوله یک سالاد لبنانی منحصر به فرد است که از جعفری تازه و نعناع، یک مشت بلغور، گوجه فرنگی خرد شده و پیاز، و همینطور آب لیمو ترش و روغن زیتون تهیه می‌شود. این غذای سنتی و با مزه در واقع نوعی پیش غذا است که خوردن آن در همه ساعات روز بسیار مناسب و سیر کننده است.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین هتل های لندن در پایتخت انگلیس

سالاد تبوله

فلافل | Falafel

فلافل که دیگر نیازی به معرفی ندارد چون در سراسر دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است. این غذای مشهور و دوست داشتنی در لبنان هم به سبک و سیاق خود طبخ می‌شود و اتفاقاٌ در ایران نیز بسیار رواج پیدا کرده. فلافل از غذاهای اصیل لبنانی محسوب می‌شود و مواد اصلی آن نخود چرخ است. در سفر به لبنان حتماً این غذا را امتحان کنید زیرا فلافل لبنانی کمی با فلافل‌هایی که ما در کشور خودمان طبخ می‌کنیم یا از ساندویچی‌ها تهیه می‌کنیم، کمی فرق دارد. این نوع فلافل را به جای قرار دادن در نان باگت در نانی به نام پیتا قرار داده می‌شود و به آن سبزیجات و سس تاهینی اضافه می‌کنند.

مطالعه کنید: بهترین فلافلی های تهران + معرفی انواع فلافل

شاورما | Shawarma

یکی دیگر از لذیذ‌ترین غذاهای لبنانی شاورما است. این غذا از مقداری گوشت کبابی خرد شده یا گوشت مرغ تهیه می‌شود. جالب است بدانید وقتی شاورما با گوشت مرغ تهیه می‌شود به آن شاورمای مرغ می‌گویند. غالباً شاورما با مقداری گوشت کبابی خرد شده، سبزیجات و سس تاهینی طبخ می‌شود که معمولاً به همراه سالاد تبوله سرو می‌شود. این یک ترکیب بی‌نظیر و خوشمزه در فهرست غذاهی لبنان است.

کوفته | Kafta

غذای پیشنهادی دیگر در راهنمای سفر به لبنان ، غذایی بن نام کوفته است. این غذای لذیذ از ترکیب مقداری گوشت چرخ کرده، ادویه جات، پیاز، جغفری، خرده‌های نان و.. تهیه می‌شود. کوفته لبنانی یکی از لذیذترین غذاهای لبنانی است که طعمی فوق العاده خوشمزه دارد. برای تهیه این نوع کوفته، تمام مواد ذکر شده در هم ورز می‌دهند و به صورت کوفته‌های کوچک به سیخ می‌کشند. این غذا اغلب به همراه سیب زمینی یا سس گوجه سرو می‌کنند.

غذای لبنانی

چطور از وسایل حمل و نقل شهری استفاده کنم؟

برای رفت و آمد در کشور لبنان می‌توان از طرق زیر اقدام کرد:

اجاره‎ی خودرو

اگر دوست دارید در این سفر، خودتان مدیریت برنامه سفرتان را بر عهده بگیرید و به نوعی تمام برنامه ریزی‌ها دست خودتان باشد، پس سراغ اجاره اتومبیل بروید. فقط یادتان باشد که اجاره خودرو در این کشور، نیازمند گواهی نامه بین‌المللی است. هزینه اجاره هم بسته به نوع ماشینی که انتخاب ‌میکنید از ۳۵ دلار به بالا متغیر است.

تاکسی

اگر از گواهی نامه بین‌المللی برای کرایه خودرو برخوردار نیستید، می‌توانید سراغ آسان‌ترین گزینه یعنی تاکسی بروید. استفاده از این وسیله بسیار راحت است اما شاید گران‌تر از بقیه گزینه‌های حمل و نقل در سفر به لبنان باشد. تاکسی‌های لبنان به ازای هر نفر حدود ۶ دلار دریافت و به ازای هر یک کیلومتر اضافه‌تر،‌ ۱.۵ دلار  به کرایه اصلی می‌افزایند.

اتوبوس

در این کشور به طور کلی از دو نوع اتوبوس آبی و سفید برای حمل و نقل عمومی استفاده می‌شود که برای مسیرهای بین شهری بسیار مناسب هستند. هزینه بلیط اتوبوس در این کشور به ازای هر نفر، از ۱ تا ۵ دلار است.

مینی‌بوس

این کشور از یک گزینه حمل و نقل دیگر برخوردار است که در کشور خودمان هم بسیار رایج است. اینها مینی‌بوس‌های شبیه ون‌ هستند که بسیار هم مقرون به صرفه‌تر از گزینه‌های دیگر شناخته می‌شوند. هزینه این نوع ماشین به ازای هر نفر از ۱ تا ۶ دلار متغیر است.

بهترین مکان های دیدنی پاتایا

هزینه‌ی روزانه‌ام در سفر به لبنان چقدر است؟

میانگین هزینه‌های یک سفر نسبتاً کم هزینه به لبنان به شرح زیر است:

  • هزینه تخت‌های خوابگاهی: ۱۸ تا ۲۸ دلار
  • هزینه مینی‌بوس: ۱ تا ۶ دلار
  • هزینه غذا: ۱ تا ۵ دلار
  • بلیط موزه: ۳ تا ۷ دلار

سخن آخر…

این مقاله از سپنجا یک راهنمای نسبتاً جامع سفر به کشور لبنان بود که در آن، مسائل مهمی از جمله آب و هوا، بهترین زمان سفر، جاذبه‌های گردشگری، غذاها، حمل و نقل و… مورد بررسی قرار گرفت. امیدواریم خواندن این مقاله به شما در تجربه یک سفر لذتبخش کمک کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا