جاهای دیدنی تهران

بهترین فلافلی های تهران + معرفی انواع فلافل

در حال حاضر فلافل در اکثر شهرهای ایران درست می‌شود و طرفداران زیادی به ویژه در کلانشهری چون تهران پیدا کرده است. پس بیایید ببینیم بهترین فلافلی های تهران در کجای تهران قرار دارند. در سپنجا همراه ما باشید.

برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

فهرست بهترین فلافلی های تهران

قبل از اینکه بهترین فلافلی های تهران را معرفی کنیم بهتر است کمی در مورد این فست فود لذیذ و پرطرفدار صحبت کنیم. فلافل به توپ‌‌هایی سرخ شده گفته می‌شود که از ترکیباتی چون نخود چرخ کرده، پیاز، ادویه‌های معطر و… تشکیل شده‌اند. این توپ‌های نخودی و بسیار لذیذ هم مانند سمبوسه اصالتاً به جنوب ایران باز می‌گردند و اهواز بهترین مکان برای چشیدن طعم اصیل آنهاست. پس اگر گذرتان به اهواز افتاد از دستش ندهید.

انواع فلافل در ساندویچ فروشی‌های با سس‌های مختلف، ترشی، گوجه فرنگی و کاهو سرو می‌شود. این یک وعده غذایی کاملاً گیاهی است که شما را به طور کامل سیر می‌کند. ماده اصلی این غذا نخود است و گوشت ندارد. بنابراین اگر چندان تمایلی به خوردن گوشت ندارید می‌توانید از این مکمل مغذی و پروتئینی استفاده کنید.

فلافل از غذاهای خیابانی ارزان قیمت اما در عین حال سیر کننده است، بنابراین در مواقعی که موفق به خوردن یک وعده ناهار یا شام لذیذ خانگی نمی‌شوید، برای رفع گرسنگی خود این غذای فوری، ارزان، خوشمزه و بسیار سیر کننده را انتخاب کنید. اگر نمی‌دانید در کجای کلانشهر تهران می‌توانید بی‌نظیرترین فلافل‌ها را میل کنید، با ما همراه شوید تا فهرست کوچکی از فلافلی‌های خوب تهران را تقدیم حضورتان کنیم.

فلافل مروی

اگر از قدیمی‌های تهران آدرس بهترین فلافلی پایتخت را بخواهید، قطعا به شما خواهند گفت که فلافلی مروی یکی از بهترین‌هاست. این فلافلی خیلی سال است که در شهر تهران فعالیت می‌کند و دارای دو شعبه است که اصلی در بازار بزرگ و فرعی در خیابان کارگر شمالی واقع شده است. در حال حاضر هر دو شعبه مروی به ویژه شعبه دوم، به شدت در شهر تهران طرفدار پیدا کرده‌اند و باکیفیت‌ترین و خوشمزه‌ترین ساندویچ‌های فلافل‌ را ارائه می‌دهند.

فلافل مروی

شاید می‌پرسید چرا شعبه دوم؟ زیرا با تأسیس شعبه دوم بود که رقابت‌ها برای بهتر بودن بالا گرفت و در نهایت این شعبه دوم بود که توانست بیشتر از شعبه اصلی مشتری جذب کند. در واقع شعبه دوم خیلی زود توانست مانند بمب در کلانشهر تهران منفجر شود و فلافلی مروی را به یکی از بهترین فلافلی های تهران تبدیل کند.

آدرس شعبه اصلی فلافل مروی: بازار بزرگ تهران، خیابان ناصر خسرو، ابتدای کوچه مروی

آدرس شعبه فرعی فلافل مروی: میدان انقلاب، ابتدای خیابان کارگر شمالی، مقابل کوچه رستم

فلافل هفت چنار

اگر روزی به سرتان زد که یکی از خوشمزه‌ترین و اصیل‌ترین ساندویچ فلافل‌های تهران را بخورید، به یکی از شعب هفت چنار سر بزنید.  فلافل هفت چنار در اقصی‌نقاط تهران آماده پذیرایی از علاقه‌مندان فلافل است. از این جهت می‌گوییم در اقصی‌نقاط تهران چون تعداد شعبات این فلافلی در سطح شهر بزرگ تهران بسیار زیاد و بی‌اغراق می‌توان گفت در اغلب محله‌های این کلانشهر شعبه دارد.

یک نکته حائز اهمیت در مورد تمامی شعب هفت چنار این است که قیمت و کیفیت ساندویچ‌های آنها به قدری مناسب و مطلوب است که هر مشتری تنها با یک یکبار مراجعه به یکی از شعب این ساندویچ فروشی از دلباختگان غذاهای آن خواهد شد. شعب هفت چنار از بهترین فلافلی های تهران محسوب می‌شوند و بالا بودن تعداد شعبه‌ها باعث شده تا رضایت طیف وسیعی از مشتریان جلب شود. و جالب‌ است بدانید؛ هفت چنار بدون کوچک‌ترین تمرکزی بر روی کارهای تبلیغاتی توانسته این حجم از محبوبیت و شهرت را کسب کند!

این مطلب را هم بخوانید
نمادهای شهر تهران ، یادآور پایتخت ایران

فلافل هفت چنار

از آنجا که این روزها شاهد بالا رفتن قیمت تمامی ساندویچ‌ها حتی در بدترین ساندویچ فروشی‌ها هستیم توصیه می‌کنیم که حداقل ساندویچ مورد علاقه خود را در جایی بخورید که از کیفیت و سلامت غذایی که می‌خورید اطمینان داشته باشید. برای خوردن ساندویچ‌های فلافل و یا اصلا یک ساندویچ خوشمزه و مقرون به صرفه ، به یکی از شعب هفت چنار مراجعه کنید و با اطمینان خاطر از کیفیت، ساندویچ خود را نوش جان کنید.

آدرس و شماره تلفن شعبه اصلی فلافل هفت چنار: خیابان نواب جنوبی – خیابان بریانک – خیابان شهید دعوتی | ۹۱۲۷۱۱۹۲۰۰-۰۲۱

آدرس و شماره تلفن شعبه غرب فلافل هفت چنار: شهرک غرب – بلوار دادمان – بلوار درختی – جنب سپهر شرقی | ۸۸۵۸۳۶۴۰-۰۲۱

آدرس و شماره تلفن شعبه کوهک فلافل هفت چنار: بلوار کوهک – مجتمع تجاری طوبی – طبقه همکف | ۴۶۰۸۶۰۱۷-۰۲۱

اجاره سوئیت در شرق تهران

فلافلی ابوعلی

فلافلی ابوعلی هم در فهرست بهترین فلافلی های تهران قرار دارد و بدون اغراق می‌توان گفت که برای فلافل دوست‌ها، یکی از محبوب‌ترین‌ها هم هست. این فلافلی ادعا دارد که فلافل را مطابق دستور پخت فلافل عربی طبخ می‌کند و برای نشان دادن سبک و سیاق کار خود نیز، از یک اسم عربی یعنی ابوعلی برای معرفی فلافلی خود استفاده کرده است. آن طور که به نظر می‌آید، فلافل‌های ابوعلی از نظر طعم و سایز با دیگر فلافل‌ها فرق دارند و گفته می‌شود که ملات بیشتری دارند. این فلافل‌ها سایز بزرگی دارند و طعم و مزه‌شان تکراری نیست.

آدرس فلافلی ابوعلی: بزرگراه ارتش، شهرک محلاتی، بلوار بسیج شرقی

شماره تلفن فلافلی ابوعلی: ۲۲۴۴۶۱۲۶-۰۲۱

فلافل ابوعلی

فست فود کوروش

یکی دیگر از جاهایی که می‌توانید اصیل‌ترین فلافل‌ها را از آن بخواهید، فست فود کوروش واقع در خیابان کریم‌خان تهران است. چشیدن طعم فوق‌العاده فلافل‌های این فست فود هرگز فراموش‌تان نخواهد شد و مطمئن هستیم که اینجا را به دوستان و آشنایانتان نیز معرفی خواهید کرد. این از بهترین فلافلی های تهران محسوب می‌شود و سابقه فعالیت آن به عنوان یک فلافلی در کلانشهر تهران خیلی زیاد است. البته لازم است بدانید که فست فود کوروش در کنار طبخ فلافل‌های منحصر بفرد، ساندویچ‌ها و برگرهای لذیذی نیز طبخ می‌کند که این باعث رونق هرچه بیشتر آن شده است.

آدرس فست فود کوروش: خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، جنب کوچه ملکیان

شماره تلفن: ۸۸۳۰۵۷۵۰-۰۲۱

فست فود دولپی

فست فود دولپی یکی دیگر از فلافلی‌های معروف و پرطرفدار تهران است و می‌توان گفت قدمت بالاتری از سایر مواردی که معرفی شد دارد. این فست‌فود معروف برای شما خوشمزه‌ترین ساندویچ‌های فلافل را در کنار سس‌های مختلف و مخلفات آماده می‌کند و شما با میل کردن ساندویچ خود طعم و مزه‌ای را احساس خواهید کرد که با تمام فلافل‌هایی که تا امروز چشیده‎اید تفاوت دارد.

دولپی در غرب تهران واقع شده است و همه روزه مشتری‌های زیادی از سراسر تهران دارد. لازم است بدانید، از مهم‌ترین عواملی که باعث شده فست فود دولپی به یکی از بهترین فلافلی های تهران تبدیل شود ارائه انواع ساندویچ‌ با قیمت و کیفیت مناسب و مطلوب است.

آدرس فست فود دولپی: صادقیه، خیابان سازمان آب، نبش نهم شمالی، شماره ۳۲۰

شماره تلفن فست فود دولپی: ۰۹۱۲۸۹۲۹۶۹۹

این مطلب را هم بخوانید
لیستی از کافه های لوکس تهران

بهترین فلافلی های تهران

فلافل مامان جون؛ اولین فلافل سلف سرویس کشور

فلافل مامان جون با چند شعبه در کلانشهر تهران، به عنوان اولین فلافل سلف سرویس کشور شناخته می‌شود و جالب است بدانید خاستگاه آن شهر رباط کریم است. سایر شعبات این فلافلی در شهرهایی چون شهریار، تهران، اسلامشهر و… تأسیس شده‌ و در حال فعالیت هستند. شما می‌توانید با هر ذائقه و سلیقه‌ای که دارید به یکی از شعبه‌های فلافل مامان جون در تهران سربزنید و ساندویچ مخصوص به خود را میل کنید.

آدرس برخی از شعبه‌های فلافل مامان جون؛ یکی از بهترین فلافلی های تهران:

شعبه پاسداران: میدان هروی، بلوار پناهی نیا، پلاک ۴۴

شعبه فرجام: خیابان فرجام، چهارراه ولیعصر

شعبه مدنی: میدان رسالت، ابتدای خیابان شهید مدنی، پلاک ۱۴۸۹

معرفی کافه های بردگیم در تهران

انواع فلافل در بهترین فلافلی های تهران

کشورهای مختلف فلافل را از نظر مواد تشکیل دهنده متفاوت میپزند، مخصوصا کشورهای مدیترانه‌ای اما شکل کلی فلافل در همه جا  تقریبا مشابه است. اگر موافق هستید بیایید چند نوع فلافل را مورد بررسی قرار دهیم.

فلافل لبنانی

فلافل به سبک لبنانی ترکیبی از نخود و لوبیا فاوا است. بسیاری از کشورهای خاورمیانه فقط از نخود استفاده می‌کنند، در حالی که در کشورهای دیگر فقط از لوبیا فاوا استفاده می‌کنند. این فلافل مانند فلافل سنتی درست می‌شود اما ترکیبات اصلی آن متفاوت است.

فلافل مصری

در مصر به فلافل تمیا می‌گویند. در پخت فلافل سنتی مصری از باقلا چرخ کرده به عنوان ماده اصلی استفاده می‌کنند و معمولاً با پیاز، سیر، دانه‌های کنجد و گیاهان و ادویه‌های مختلف مخلوط می‌شود.

فلافل ایرانی

نه تنها بهترین فلافلی های تهران بلکه تمام ساندویچ فروشی‌های سراسر ایران، فلافل ایرانی را در منوی خود دارند. فلافل ایرانی یک غذای ایرانی است که در فرهنگ ما ریشه دوانده است. این فلافل مانند فلافل‌های دیگر با ریختن توپ‌ها در روغن داغ پخته می‌شود تا طلایی شود. در این نوع فلافل نیز از نخود به عنوان ماده اصلی به همراه سیر، زیره، تخم گشنیز و جعفری استفاده می‌شود.

فلافل ایرانی

فلافل بندری

همانطور که می‌دانید فلافل بندری در سراسر کشورمان به خصوص در مناطق جنوبی بسیار طرفدار دارد و به یکی از پردرخواست‌ترین ساندویچ‌های فلافل در اکثر ساندویچ فروشی‌ها تبدیل شده است. چاشنی اصلی این نوع فلافل، فلفل قرمز است و همین مزه تندش آن را محبوب دل‌ها کرده است. فلافل بندری هم مانند سایر فلافل‌ها با مخلفاتی چون خیار شور، ترشی، گوجه فرنگی و … سرو می‌شود.

سخن آخر

فلافل یک جایگزین سالم برای گوشت و همچنین منبع عالی پروتئین است. انواع مختلفی از فلافل وجود دارد که می‌توانید درست کنید یا در فلافلی‌های شهر و منطقه خود میل کنید. این توپی از نخود، گیاهان معطر و ادویه جات است که بعد از سرخ شدن پوششی طلایی به خود می‌گیرد.

اگر ساکن تهران هستید از فهرست بهترین فلافلی های تهران در بالا، جایی را برای نوش جان کردن این غذای ترد و لذیذ انتخاب کنید. اینها از بهترین و پرطرفدارترین فلافلی‌های کلانشهر تهران هستند و اکثر آنها ساندویچ‌های سالم و مقرون به صرفه‌ای برای مشتری آماده می‌کنند.

برای اجاره سوئیت، رزرو اتاق و خدمات اقامتی مورد نیاز خود می‌توانید از سامانه گردشگری سپنجا کمک بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا