جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به زیمبابوه

سفر به زیمبابوه شما را با یک چشم انداز جذاب از مناظر طبیعی، تخته سنگ‌های برجسته، خرابه‌های تاریخی زیبا، دریاچه‌ها، کوه‌های سرسبز، دریاهای مخصوص غواصی، ارتفاعات صعب‌ العبور و همینطور مسیرهای عالی پیاده روی روبه رو می‌کند. در اینجا می‌توانید حیوانات نادری همچون پلنگ، شیر، کرگدن، فیل و گاومیش را در پارک‌های ملی آن مشاهده کنید و مکان‌های باستانی ذکر شده در میراث جهانی آن را کشف کنید و با هیبت یکی از عجایب طبیعی جهان، یعنی آبشارهای ویکتوریا متحیر شوید.

بسیار می‌شنویم که زیمبابوه، کشوری ناامن است. به همین دلیل اغلب ممکن است عده زیادی از سفر به این منطقه اجتناب کنند. اما بگذارید به شما بگوییم که زیمبابوه یک مقصد فوق‌العاده شگفت انگیز آفریقایی است که از دهکده‌های کوچک، کوه‌ها، فسیل‌های ماقبل تاریخ، انبوه حیات وحش، بومیان خونگرم و خوش برخورد که مدام لبخندهای مداوم بر لب دارند، تشکیل شده است. پس گفته‌های همه را نادیده بگیرید در مورد سفر به زیمبابوه جدی‌تر فکر کنید. در این مقاله از سپنجا می‌توانید همه آنچه که نیاز است در مورد سفر به این مقصد بدانید، پیدا می‌شود. اگر خیالاتی برای سفر به این کشور آفریقایی دارید ما را همراهی کنید.

موقعیت جغرافیایی زیمبابوه

کشور زیمبابوه که محصور در خشکی است، در جنوب خط استوا قرار دارد و بخشی از قاره آفریقا به حساب می‌آید. این کشور از شمال غربی با زامبیا، از شمال شرقی با موزامبیک، از جنوب با آفریقای جنوبی و بوتسوانا همسایه است. زیمبابوه حدود ۳۹۰،۷۵۷ کیلومتر مربع مساحت دارد که ۳۹۱۰ کیلومتر مربع آن را آب پوشانده است.

موقعیت جغرافیایی زیمبابوه

آب و هوای زیمبابوه

در زیمبابوه آب و هوا نیمه گرمسیری تا گرمسیری است و دما به میزان فصل تغییر می‌کند. تابستان به طور کلی در زیمبابوه گرم و مرطوب است و دمای آن در حدود ۳۵ درجه سانتیگراد و زمستان خشک‌تر با حدود ۲۵ درجه سانتیگراد است، در حالی که دما به ارتفاع منطقه بستگی دارد. در پایتخت این کشور یعنی شهر هراره میانگین دما ۲۰ درجه سانتی گراد است.

بهترین زمان سفر به زیمبابوه

زیمبابوه یکی از معدود مکان‌های جهان است که بیش از ۳۲۰ روز در سال آفتاب می‌گیرد و آن را به یک مقصد فوق‌العاده در طول سال تبدیل می‌کند. با این حال، بسته به فعالیت‌هایی که به آن علاقه دارید، زمان‌های بهتری برای بازدید وجود دارد.

ژانویه تا مارس از ماه‌های پرباران این کشور هستند. بنابراین جاده‌ها برای سافاری‌های حیات وحش کشور شکل خوبی ندارند و اردو زدن در چنین شرایطی می‌تواند کمی دشوار باشد. با این حال، بعداً در بهار، باران با سرسبزی بی‌نظیر نتیجه می‌دهد و حیوانات برای تغذیه از چمن‌های سبز می‌آیند.

در ماه مه، زمستان آغاز می‌شود اما زمستان زیمبابوه شباهت زیادی به تابستان اروپا دارد. هیچ برفی وجود ندارد، حیات وحش ظاهر می‌شود و شرایط برای مشاهده آبشارهای ویکتوریا ایده آل است. وقتی جولای فرا می‌رسد، فصل گردشگری آغاز می‌شود. هتل‌ها و سافاری‌ها نرخ خود را افزایش می‌دهند، اما واقعاً ارزشش را دارد وقتی دقیقه‌ای، حیوانات وحشی را در اطراف خود سرگردان می‌بینید. فقط زودتر از موعد مقرر برای سفر به زیمبابوه برنامه ریزی کنید تا هم مقداری در هزینه‌ها صرفه جویی کنید و هم محل اقامت مناسبی گیرتان بیاید.

بهترین زمان سفر به زیمبابوه

بهترین هتل‌های زیمبابوه

در این کشور گزینه‌های اقامتی متفاوتی پیش روی‌ شما است. بنابراین به راحتی می‌توانید محل اقامت مناسب با خود و میزان بودجه‌ای که در جیب دارید، پیدا کنید. در ادامه دو مورد از هتل‌های این کشور را بشناسید.

هتل کینگزمید گست

کینگزمید گست یک هتل ۵ ستاره واقع در شرق پایتخت زیمبابوه است. این هتل از همه آنچه که شما از محل اقامت خود در این کشور انتظار دارید برخوردار است. اگر بخواهید یک شب در این هتل اقامت داشته باشید باید حدود ۲۲۴ دلار بپردازید.

هتل رینبو تاورز

این هتل نیز یکی دیگر از بهترین هتل‌های زیمبابوه در پایتخت آن هراره است. هتل رینبو تاورز یا برج‌های رنگین کمان، یک هتل باکیفیت ۴ ستاره است که اگر بخواهید یک شب در آن اقامت داشته باشید باید حدود ۷۵ دلار هزینه کنید. اتاق‌های این هتل از اینترنت رایگان، سرویس خواب راحت، کتری برقی، ملحفه و… برخوردار هستند.

این مطلب را هم بخوانید
ایندوچاینا کجاست و چه جاذبه های گردشگری دارد؟

شکم گردی در زیمبابوه

یکی از مهمترین کارهایی که باید در سفر به زیمبابوه انجام دهید، خوردن غذاهای محلی این کشور است. ماده اصلی غذاهای زیمبابوه ذرت است و در غذاهای مختلفی استفاده می‌شود. غذا در زیمبابوه در بیشتر قسمت‌ها به طور سنتی آفریقایی باقی مانده است، اما مسلماً استعمار انگلیس آثار خود را برجای گذاشته است. ادویه‌ها، نان‌ها، شکر و چای رایج بریتانیا بخشی از زندگی روزمره در زیمبابوه شده است. غذا خوردن در خارج از خانه در زیمبابوه محبوب است و غذاهای محلی و بین المللی در دسترس است.

سادزا

Sadza یک فرنی سنتی است که از زیمبابوه نشات گرفته و از آرد ذرت و آب تشکیل شده است. نام سادزا به معنای وعده غذایی است و به همین ترتیب می‌توان آن را در هر زمان از روز، صبحانه، ناهار یا شام سرو کرد. آرد ذرت را با آب سرد مخلوط می‌کنند تا به یک خمیر صاف تبدیل شود و سپس ترکیب را در آب جوش پخته م‌ شود. سدزا معمولاً به عنوان غذای فرعی همراه با خورشت‌های گوشت یا سبزیجات گرم سرو می‌شود. جالب اینجاست که سدزا یکی از اولین غذاهایی است که در زیمبابوه به نوزادان داده می‌شود.

سادزا

مبورا

در سفر به زیمبابوه سعی کنید مبورا را امتحان کنید. موبورا یک غذای سنتی آفریقایی است که از زیمبابوه نشأت گرفته است. با ترکیبی از برگ کدو تنبل، روغن، گوجه فرنگی، پیاز، نمک و غیر تهیه می‌شود. این غذا در اکثر رستوران‌های این کشور قابل سفارش است.

دووی

دووی یک خورشت بادام زمینی سنتی از زیمبابوه است که با بادام زمینی خرد شده، سیر، پیاز، بامیه، سبزیجاتی مانند هویج یا سیب زمینی و مایعات تهیه می‌شود. این غذا را می‌توان با گوشت یا بدون آن تهیه کرد، معمولاً با مرغ،  گوشت بز یا گوشت بره آن را محیا با سدزا(آرد ذرت و آب) برنج یا سیب زمینی له شده جفت می‌کنند.

جاذبه های گردشگری زیمبابوه

زیمبابوه کشوری رنگارنگ است که در چشم اندازها، گیاهان و حیات وحش خود از زیبایی‌های بسیار زیادی برخوردار است. زیمبابوه همچنین دارای برخی از بناهای تاریخی و طبیعی بسیار تحسین شده است که بازدید از آنها برای هر بازدید کننده‌ای، تجربیات بی‌نظیر و لذتی وافر را به وجود می‌آورد. در اینجا لیست ۵ جاذبه برتر زیمبابوه آورده شده است تا در سفر به زیمبابوه از آها دیدن کنید.

بیشتر بدانید:زیباترین آبشارهای جهان را بشناسید

آبشار ویکتوریا

بازدید از آبشار ویکتوریا یک امر ضروری است. آبشار ویکتوریا که به عنوان یکی از هفت عجایب طبیعی جهان نامگذاری شده است، نه تنها یک گنجینه ملی آفریقا بلکه یک مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو است. این مکان با نام Mosi-oa-Tunya نیز شناخته می‌شود که به معنای «مه خروشان» است.  این آبشارها از بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین آبشارهای دنیا و میزبان بزرگترین پرده سقوط آب در جهان هستند.

از آنجا که آبشار ویکتوریا هم با زیمبابوه و هم با زامبیا هم مرز است، به دلخواه شخص شما است که از کدام طرف بازدید کنید. دیدن آبشارها از هر دو طرف مزایای زیادی دارد و برای اطمینان از اینکه تعطیلات شما در سفر به زیمبابوه عالی پیش برود، اقامتگاه‌های بسیار خوبی را در هر دو طرف ارائه داده شده است. شاید لازم به ذکر باشد که قسمت برتر آبشارها(حدود دو سوم) درزیمبابوه قرار دارد و رودخانه هرگز در این طرف خشک نمی‌شود، حتی در اوج فصل خشک. پارک ملی ویکتوریا فالز زیمبابوه همچنین میزبان انتخاب بیشتری از دیدگاه‌ها برای دیدن آبشارها است که شامل آبشارهای شیطان، آبشارهای اصلی و آبشارهای خیره کننده رنگین کمان است.

سفر به زیمبابوه

پارک ملی ماتابو

پارک ملی ماتابو در مجموع ۴۴ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارد. این پارک در ژوئن ۲۰۰۳ تاسیس شد و به میراث جهانی رسید. این پارک یک منطقه حفاظت شدید برای کرگدن‌های سیاه و سفید در معرض خطر است. پارک ملی Matobo در جنوب غربی زیمبابوه حدود ۴۲ کیلومتر با Bulawayo فاصله دارد که تقریبا ۴۰ دقیقه با ماشین فاصله دارد.

این مجموعه برای تپه های Matobo شناخته شده است. اینها طیف وسیعی از سازه‌های متعادل کننده سنگ هستند که در اثر فرسایش فلات گرانیت ایجاد شده‌اند. در سفربه زیمبابوه سعی کنید حتماً از این پارک دیدن کیند. این پارک دارای جمعیت قابل توجهی از عقاب‌های سیاه و سفید و کرگدن‌های سیاه و سفید است و می‌توان گفت بسته متنوعی از جاذبه‌ها و فعالیت‌های گردشگری را ارائه می‌دهد.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین هتل های پنج ستاره ی دبی

پارک ملی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد متعادل کننده سنگ با سنگ‌های متعادل محبوب مادر و کودک به خوبی شناخته شده است. این پارک ایده‌ای آرام برای گردش در فضای باز با دوستان، خانواده و… است.

سفر به زیمبابوه

پارک ملی هوانگ

یکی از برترین پارک‌های ملی آفریقا، پارک ملی هوانگ در شمال غربی زیمبابوه است که باید در لیست برنامه‌های هر عاشق سافاری قرار بگیرد. پارک ملی هوانگ که در جنوب آبشارهای ویکتوریا واقع شده است، بزرگ‌ترین زیستگاه حیات وحش جهان است که بیش از ۱۰۰۰ گونه حیوان و بیش از ۴۰۰ گونه پرنده را در خود جای داده است.

سعی کنید در سفر به زیمبابوه برای دیدن این همه ثروت، حتماً وقت بگذارید و اصلاً تنبلی نکنید. در غیر این صورت ممکن است، آن حس تکامل یافته‌ای که باید بعد از سفر داشته باشید به وجود نیاید. جالب است بدانید این پارک، زیستگاه یکی از بزرگ‌ترین خانواده‌های فیل غول پیکر آفریقایی و گاومیش در قاره آفریقا است. از دیگر حیواناتی که در این زیستگاه زندگی می‌کنند می‌توان به شیر، ایلند، زرافه، کرگدن، گورخر، گل مینای کوهی، کوادو و … اشاره کرد.

هراره

هراره پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر زیمبابوه است. هراره ترکیبی از شگفتی‌های دلپذیر برای هر بازدید کننده است، حتی کسانی که در این شهر بوده‌اند همیشه چیزهای جالب و جدیدی در آن پیدا می‌کنند. این شهر علاوه بر اینکه مقر دولت و مرکز تجاری زیمبابوه است، اوقات خوبی را همراه با لذت و کیفیت به گردشگران ارائه می‌دهد.

شهری مدرن با ساختمان‌های بسیار بلند، آب و هوای دلپذیر، مجسمه‌های جذاب، هنرها، مکان‌های زیبا، رستوران‌ها، پارک‌ها، باغ‌ها، نقاشی‌ها و بسیاری دیگر که هر بازدید کننده‌ای در هراره قطعاً آرزوی اقامت طولانی تر را خواهد داشت. در سفر به زیمبابوه و بازدید از هرازه جاذبه‌های این شهر که شامل پارک وحدت آفریقا، گالری هنر ملی، باغ گیاهشناسی و… می‌شود را حتماً ببینید.

هراره

دریاچه کاریبا

دریاچه کاریبا که در دره زامبزی در شمال غربی منطقه زیمبابوه واقع شده است، یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های ساخته شده توسط بشر در جهان است. تنها چند ساعت رانندگی از هراره، پایتخت زیمبابوه فاصله دارد و مقدار زیادی آب شیرین آن از رودخانه زامبزی، چهارمین رودخانه بزرگ قاره آفریقا تأمین می‌شود. دریاچه ساخته شده توسط انسان پس از ساخت دیوار سد کاریبا شکل گرفت، که منجر به طغیان دره تنگه کاریبا در میان تپه‌های بلند شد. ساخت آن با نیروی کار عظیم تقریباً سه سال به طول انجامید.

این دریاچه مجموعه وسیعی از ورزش‌های آبی را ارائه می‌دهد که برای بازدید کنندگان در دسترس است. قایق‌های این دریاچه از محبوبیت خاصی برخوردارند و برخی از اینها می‌توانند ۲۰ نفر را در خود جای دهند. ضمناً چندین هتل کلاس جهانی در ساحل دریاچه ساخته شده است که چشم انداز بسیار خوبی از دریاچه ارائه می‌دهند، برای همین بازدیدکنندگان برای لذت بردن از شکوه و استراحت در این هتل‌ها به دریاچه می‌روند. شما هم سعی کنید در سفر به زیمبابوه حتماً از این دریاچه بازدید کنید.

سخن آخر…

ما در این مقاله سعی کردیم یک گزارش نسبتاً جامع درباره سفر به کشور زیمبابوه گردآوری کنیم. در این مقاله درباره موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، بهترین زمان سفر، هتل‌ها و همینطور جاذبه‌های گردشگری این سرزمین صحبت کردیم. اگر این مقاله را با دقت بخوانید متوجه می‌شود که زیمبابوه بهترین موقعیت‌ها را برای سافاری‌های متنوع در اختیار بازدید کنندگانش قرار می‌دهد. بنابراین اگر دنبال کشورهایی هستید که بتوانند این موقعیت را در اختیار شما قرار دهند، هیچ جایی را بهتر از این کشور پیدا نمی‌کنید زیرا زیمبابوه بیشترین پارک‌های ملی را در خود جای داده است که هر کدام زیستگاه حیوانات مختلفی از جمله فیل، پلنگ، گربه وحشی، تمساح و انواع پرنده هستند. اگر هنوز، درباره سفر به زیمبابوه چندان مطمئن نیستید، نظرتان را برگردانید و با خیال راحت انتخاب کنید. اینجا همان جایست که میلیون ماجراجو انتظار دیدنش را در دل دارند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا