پزشکی و سلامت در سفر

دوران پس از کرونا یا عصر جدید معمول ؟ وارد شدن در دوران جدیدی از زندگی اجتماعی

دوران پس از کرونا،دوران جدیدی از زندگی اجتماعی

این روزها همه با نام آشنای کرونا آشنا هستیم، اما کرونا چیست؟ چرا اکثر کارشناسان آن را یک new normal یا به فارسی “معمول جدید” می نامند؟ کرونا چه مزایا و معایبی برای سبک زندگی ما داشت؟

واکسن و درمان کرونا در بهترین حالت چه زمانی بدست ما می رسد؟ در دوران پسا کرونا در سایت رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا به بحث جامعی در رابطه با موضوع شرایط معمول عادی می پردازیم!

معمول جدید چیست؟ (What Is New Normal?)

دوران معمول جدید یا پساکرونا

به صورت کلی معمول جدید یا new normal یک اصطلاح در دنیای تجارت است! این اصطلاح برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ بعد از رکود شدید اقتصادی مطرح شد. این اصطلاح از آن زمان تا به الان در متن ها و مقالات مختلفی به کار رفته است و صحبت های زیادی پیرامون آن شده است!
اساس و پایه ی تعریف اصطلاح معمول جدیدبر عادی شدن یک امر غیر طبیعی است! نمونه ی بارز این اصطلاح که در سبک زندگی خود مشاهده می کنیم، ویروس کرونا است.

ویروسی که در ابتدا با خطر گرفتن جان ما وارد دنیای کنونی ما شد و پس از گذشت چند ماه و پیدا نشدن واکسن آن، در حال حاضر واکنش ها نسبت به آن دیگر احساسی نیست. و اکثرا همه به زندگی عادی خود بازگشتیم! اما چه تغییراتی کرونا در سبک زندگی ما بوجود آورد؟

اقامت در هتل آپارتمان مبله در تهران

تغییراتی که کرونا در زندگی ما بوجود آورد، چیست؟

 

تغییر مسیر زندگی بعد از کرونا

شاید همه ی ما به سرکارهای خود بازگشته ایم و یا حتی آماده شده ایم که با خانواده خود یک مسافرت چند روزه برویم، اما چه چیزی تغییر کرده است؟ آیا شما هم این تغییرات را احساس می کنید؟ بله درست است!

ما دیگر روبوسی نمی کنیم و یا بجای دست دادن با مشت به آرامی به دست های یکدیگر می کوبیم. فاصله های اجتماعی خود را رعایت می کنیم و در یک مکان عمومی و شلوغ ماسک می زنیم!

کرونا باعث شد که بیشتر از همیشه بهداشت را رعایت کنیم و دست های خود را به صورت مرتب بشوییم! ما متوجه شدیم که باید با یک سبک زندگی جدید به استقبال کرونا برویم!

شاید شما هم عادت های جدیدی پیدا کرده اید که باعث و منشا آن کروناست! به عنوان مثال بسیاری از افراد با خرید وسایلی در خانه ورزش می کنند و باشگاه را به خانه آورده اند و یا حتی عده ای سبک دورکاری یا فریلنسینگ (Freelance) را انتخاب کرده اند.

در اوضاع و زمانی که اکثر افراد به خاطر از بین رفتن کسب و کارشان ناراحت بودند، افرادی با راه اندازی کسب و کارهای آنلاین و جدیدی، درآمدهای میلیونی و گاهی اوقات میلیاردی بدست آوردند!

همه ی ما عادت کردیم که خریدهای خود را به صورت غیرحضوری انجام دهیم و با ایمنی بیشتری، یک تجربه ی جدید در این زمینه بدست آوریم، اما واقعا بزرگ ترین کسب و کارهای دنیا چگونه با کرونا برخورد کردند؟

این مطلب را هم بخوانید
ضدعفونی کردن در دوران کرونا را اصولی فرابگیرید!

اقامت در سوئیت مبله در مشهد

تاثیر ویروس کرونا بر رشد کسب و کارهای بزرگ (کرونا و اقتصاد آنلاین در کنارهم)

شرکت های بزرگ دنیا مانند شرکت اپل و شرکت آمازون که احتمالا شما هم نام آن ها را شنیده اید، خود را با شرایط وفق داده بودند و برای چنین موضوعی کاملا آماده بودند!

آمازون که از ابتدا با فروش اینترنتی خود، سهم بزرگی در دنیای آنلاین داشت، تمام تلاش خود را کرد با بهداشتی نشان دادن بسته بندی و نحوه ارسال بسته های پستی، مشتریان بیشتری جذب کند و همین کار را هم کرد!

در نقطه ی مقابل، شرکت اپل که غول لوازم هوشمند و الکترونیکی در صنعت است، با آنکه بزرگترین کارخانه خود در آسیا در کشور چین را از دست داد، اما بازهم فروش محصولاتش افت نکرد!

این شرکت با فراهم کردن امکان خرید آنلاین و تقویت آن، به راحتی توانست، تمام محصولات خود را به تمام دنیا بفروشد و سود زیادی از آن خود کند.

بیشتر بخوانید : ضدعفونی کردنواکسن کرونا کی میاد

تغییر در ابتدا بسیار سخت، در میانه دشوار و در انتها لازم است. ما باید بتوانیم در هر وضعیتی خود را با تغییرات همسو کنیم تا دچار مشکلاتی نشویم!

در همین زمینه کسب و کارها و استارتاپ های ایرانی که چندی از فعالیت آن ها نمی گذرد به سبک دورکاری روی آوردند! سبکی که برای کارمندان سنتی دشوار و در گاهی اوقات غیرممکن بود.

در این سبک یک فرد در خانه ی خود به راحتی می تواند در هر زمان و مکانی کار خود را انجام دهد و پروژه های کاری خود را جلو ببرد، اما به طور قطع این موضوع به دیسیپلین و نظم شخصی نیاز دارد.

هرکسی این شرایط را نمی تواند، فراهم کند، اما افرادی که بتوانند این تغییرات را بوجود بیاورند، در نهایت برنده خواهند بود! آیا شما هم شخص یا اشخاصی را می شناسید که توانسته باشند، در این زمینه تجربیات مثبتی بدست آورند؟

یک نمونه ی واقعی از موج سواری بر روی تغییرات و استفاده از آن ها

بدون شک همه ی شما شرکت اپل (Apple) غول دنیای مدرن و ابزار الکترونیکی را می شناسید! این شرکت که یکی از فوق موفق های تکنولوژی و صنعت استریال همیشه بواسطه آینده نگری توانسته از تغییرات بهترین استفاده را داشته باشد.

برای این که بتوانید بهتر به درک این مسئله بپردازید، یک نمونه از موج سواری بر روی تغییر شرکت اپل را بررسی می کنیم.

شرکت اپل، قیمت تمامی آیفون های (iPhone) خود را که در واقع موبایل های هوشمند اپل بودند، در طول زمان های مختلف با قیمتی بیشتر از ۹۰۰ دلار به فروش می رساند! این موضوع باعث شده بود که افراد زیادی عاشق این محصول باشند، اما توان پرداخت پول برای خرید یک آیفون را نداشته باشند.

در همین مواقع، دولت فدرال ایالت متحده آمریکا، تصمیم گرفت که به هر شهروند آمریکایی مبلغ ۱۲۰۰ دلار راپرداخت کند! این موضوع باعث شد که افراد مختلف از حداقل توانایی لازم در این زمینه برخوردار باشند.

در نتیجه شرکت اپل برای استفاده از این فرصت بوجود آمده، یک آیفون جدید با مبلغ ۳۹۹ دلار را وارد بازار کرد تا همه ی افرادی که ۱۲۰۰ دلار از دولت آمریکا، پول دریافت کرده بودند، قادر باشند یک آیفون نو بخرند.

همین موضوع باعث افزایش فروش چشمگیر با ارقام عجیب و غریب برای شرکت اپل شد! در واقع اپل با یک موج سواری بر روی تغییر توانست که سهم زیادی در ۱۲۰۰ دلار هر شهروند آمریکایی داشته باشد. در نظر داشته باشید که هیچ تغییری پایدار نیست و هیچ کس نمی تواند که ساکن بماند. آیا شما هم مثال هایی از این دست را دیده اید؟

این مطلب را هم بخوانید
پیشگیری از کرونا در سفر ؛ 6 راهکار اساسی که خیال شما را راحت می کند

اقامت در خانه ویلایی در اصفهان

واکسن و درمان کرونا در بهترین حالت چه زمانی تولید می شود؟

اگر شما هم پیگیری اخبار ویروس کرونا باشید، متوجه می شوید که شرکت های بزرگ دارویی دنیا از جمله Regeneron Pharmaceuticals (REGN)، (GILD) Gilead Science Inkو (MRNA) Moderna Inc در آمریکا به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند تا هرچه سریعتر واکسن این ویروس منحوس را بدست آورند!

همچنین شرکت های داروسازی یا Biotechs در چین و اروپا، فعالیت های خود را در این زمینه ادامه می دهند، اما مسئله مهمی وجود دارد.

 

REGN

MRNA 1

GILD

تلاش شبانه روزی این شرکت ها برای نجات بشریت و برگرداندن سبک زندگی به گذشته، باعث شده است که علی رغم کاهش شدید ارزش سهام شرکت های مختلف در دنیا، شاهد افزایش بی نظیر و چشم گیر ارزش سهام خود در بازار بورس جهانی باشند. در ادامه می توانید مشاهده کنید که ارزش سهام این شرکت ها در حال حاضر بالاترین حد خود را در طول تاریخ تاسیس شرکت تجربه می کند:

طبق نظرات کارشناسان و افراد خبره در این زمینه علی رغم تمام تلاش هایی که برای درمان ویروس کرونا انجام می شود، خیلی بعید به نظر می رسد که زودتر از ۶ ماه آینده شرکتی بتواند به واکسن این ویروس دست پیدا کند.

دلیل این هم، وجود موانع قانونی، مدت زمان لازم برای تشخیص کارایی واکسن و … است! به صورت خلاصه هر واکسن جدید که می خواهد روانه بازار شود، باید مجوزهای لازم را از سازمان های معتبر مانند FDA دریافت کند.

معمولا این مدت زمان بین ۱۸ تا ۳۶ ماه متغیر است. در رابطه با کرونا که یک مورد اضطراری یا Fast Track محسوب می شود، این مدت زمان می تواند به ۶ ماه تغییر پیدا کند. با توجه به این مدت زمان طولانی به نظر شما آیا این سبک جدید زندگی حتی پس از درمان کرونا بازهم باقی خواهد ماند یا خیر؟

بیشتر بخوانید : علایم ویروس کرونا

چگونه با کرونا مانند یک “معمول جدید” برخورد کنیم؟

corona blog 0۵

کرونا اولین new normal دنیا نیست و نخواهد بود! کرونا به خاطر تلخی های بسیاری که برای ما بوجود آورد به عنوان یک خاطره بد در ذهن تمامی ما باقی خواهند ماند، اما چگونه بهترین واکنش را نسبت به کرونا نشان دهیم؟

کرونا چه درس مهمی برای ما داشت؟ برای آن که بتوانیم در هر شرایطی خودمان و کسب و کارمان در حال رشد باشیم، لازم است که تغییرات را بپذیریم!پذیرفتن تغییرات و سبک زندگی جدید قبل از آن که ما را از بین ببرند، بسیار مهم است.

اگر شما هم در این زمینه تجربیاتی دارید و یا افرادی را می شناسید که با وجود کرونا توانسته اند در این شرایط باقی بمانند، در بخش نظرات با ما و دیگر افرادی که این مقاله را مطالعه می کنند به اشتراک بگذارید. به امید آن که هرچه زودتر در کنارهم بتوانیم این ویروس را برای همیشه شکست دهیم!

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا