دانستنی های سفرپزشکی و سلامت در سفر

ضدعفونی کردن در دوران کرونا را اصولی فرابگیرید!

ضدعفونی کردن در دوران کرونا را اصولی فرابگیرید!

ضدعفونی کردن در دوران کرونا را اصولی فرابگیرید!

همه ی ما دغدغه داریم که از ویروس کرونا و مبتلا شدن به آن پیشگری کنیم، اما چطور باید این کار را انجام دهیم؟ این ویروس در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی از چین آغاز شد تا الان سرعت ابتلای بسیار بالایی گرفته است و طبق نظرات سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با این ویروس خود مراقبتی و استفاده از روش های صحیح ضدعفونی کردن است.

امروز در سایت سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا تمام سعی خود را کرده ایم که با جمع آوری منابع معتبر به شما آموزش ضدعفونی کردن محیط خانه، ضدعفونی کردن محیط کار و .. را به شما بگوییم. اگر شما هم آماده هستید تا در کنار هم این ویروس منحوس را شکست دهیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

البته قبل از پرداختن به ادامه مطلب توصیه می کنیم که دو مقاله زیر را در این زمینه مطالعه کنید تا اطلاعات شما در رابطه با این ویروس کامل شود تا به جنگ یک دشمن ناشناخته نروید:

این مقالات به شما کمک می کنند که دید کامل تری نسبت به این مسئله پیدا کنید. آیا آماده یادگیری شیوه صحیح انجام عملیات ضدعفونی هستید؟

شیوع کرونا، سریع تر از دیگر ویروس های موجود در جهان

یکی از نکاتی که در رابطه با این ویروس باید بدانید که لقب پرسرعت ترین ویروس منتقل شونده را در دهه اخیر از آن خود کرده است. این ویروس در دمای -۳۰ تا +۳۰ می تواند بر روی محیط ۲ تا ۳ روز باقی بماند! سطوح فلزی، استیل، چوبی، پلاستیکی بهترین مکان ها برای نشستن این ویروس هستند.

راهکارهای ضدعفونی کردن در برابر کرونا
ضدعفونی کردن محیط

همین موضوع باعث می شود که ما به فکر ضدعفونی محیط باشیم. ضدعفونی کردن محیط خانه و محل کار به صورت مرتب و طبق اصول می تواند تا حد زیادی از انتشار این ویروس جلوگیری کند. ما همه با هم می توانیم با رعایت نکات بهداشتی تا حد زیادی از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنیم. آیا در این زمینه شما هم تجربه مشابهی داشته اید؟

آموزش ضدعفونی کردن محیط خانه طبق اصول گزارش شده از منابع معتبر

محیط خانه را باید به شیوه های مختلف ضدعفونی کنید.. در واقع شما غیر از ضدعفونی کردن محیط به فکر ضدعفونی کردن هوای خانه هم باشید. برای این کار می توونید از اسپند یا دود عنبرنسا هم استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید
ارزان‌ ترین سوئیت‌ ها در تهران

بله شاید هیچ منبع علمی در این زمینه استفاده از این موارد را تایید نکرده است، اما طب گیاهی نشان داده است که این کار می تواند مفید واقع شود. این کارها برای شما ضرری ندارند، پس سعی کنید از انجام آن ها غفلت نورزید.

شما پس از مراجعه به بیرون خانه در موارد اضطراری مثل خرید، کارهای بانکی ضروری و … باید در نظر داشته باشید که باید بعد از بازگشت به خانه به صورت کامل ضدعفونی کردن را جدی بگیرید.

دوران پس کرونا یا عصر جدید

شما پس از خرید از سوپر باید تمامی موادغذایی خود را ضدعفونی کنید. این کار را با دورانداختن بسته بندی آن ها و یا شستن بسته بندی آن ها انجام دهید. این کار باعث می شود که تا حد زیادی نکات لازم در این زمینه را رعایت کرده باشید.

راهکارهای ضدعفونی کردن در برابر کرونا
ضدعفونی کردن تلفن همراه

همچنین این نکته بسیار مهم است که اگر برای خرید میوه به بیرون رفته اید و به خانه بازگشته اید، حتما قبل از قراردادن میوه ها و سبزیجات به درون یخچال آن ها را ضدعفونی کنید و پلاستیک را دور بیندازید. همچنین دستگیره درب ورودی خانه را حتما با استفاده از الکل یا مایع ضدعفونی کننده قوی ضدعفونی کنید.

 

در ابتدای ورود به خانه اولین کاری که می توانید  انجام دهید، شستشوی دست ها با استفاده از آب و مایع است. توصیه شده است که در این زمان از خوردن مواد خام، غذاهای سرد و … جلوگیری کنید تا احتمال ابتلا به این ویروس کاهش پیدا کند. شما چه راه های دیگری برای ضدعفونی کردن محیط خانه و دست ها بلد هستید؟ با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. این کار کمک می کند که افراد اطلاعات بیشتری در این زمینه پیدا کنند.

از چه موادی برای ضدعفونی کردن محیط خانه می توان استفاده کرد؟

شما باید تمامی لوازم پرکاربرد و پرمصرف خانه مانند سطوح آشپزخانه، ریموت های کنترل، تلفن همراه و … را به صورت منظم از آلودگی ها پاک کنید. برای این کار می توانید از مواد شوینده و الکل استفاده کنید. این موضوع باعث می شود که تمامی آلودگی های محیط از بین برود و از احتمال انتقال ویروس تا حد زیادی کم شود.

ضد عفونی کردن در مقابل کرونا
ضدعفونی کردن دست ها

طبق برخی از آمارها توصیه شده است که شستشوی ملحفه ها، روتختی ها، روبالشی ها و … را هم باید جدی گرفت. این مکان ها طبق گزاشات می توانند از بهترین مکان های زندگی ویروس ها از جمله ویروس کرونا یا همان کووید ۱۹ باشند. در این زمینه استفاده از محلول های خانگی با شرایط خاص توصیه می شود.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی 10 تا از خوشمزه ترین دسرهای ایرانی!

آموزش ضدعفونی کردن محیط کار برای مقابله با ویروس کرونا یا کووید ۱۹

در این مدت زمان لازم است که برخی از افراد برای انجام امور خاصی به محل کار خود مراجعه کنند و همین موضوع باعث می شود که شما روزانه با افراد زیادی در ارتباط باشید. همین ارتباطات باعث می شود که شما نیاز به ضدعفونی کردن محیط داشته باشید. شاید شما هم از این کارها خسته شده اید، اما بدانید که بهترین روش برای حفظ جان شما انجام همین پیشگری ها است. پس لطفا آن ها را جدی بگیرید.

 

ضدعفونی کردن در دوارن کرونا
تمیزکاری در دوران کرونا

حداقل محلول الکی که باید در رابطه با این کار استفاده کنید، ۶۰ درصد است چرا که کمتر از آن مطمئن باشید هیچ تاثیری برای ویروس کشی و پاک کردن محیط از ویروس کرونا را ندارد. برای این کار بهتر است که از دستمال های یکبار مصرف استفاده کنید و بعد از اقدام به تمیز کردن محیط با استفاده از مواد شوینده یا محلول الکل ۶۰ درصد به بالا بکنید.

برای این کار لازم است که در ابتدا دستمال را به محلول آغشته کنید، دقت داشته باشید که دستمال شما نباید بیش از حد خیس شود! سپس روی کیبورد، موس یا هر چیزی که در اطراف شماست را به خوبی تمیز کنید. چند دقیقه ای صبر کنید، سپس اقدام به خشک کردن محیط و وسایل خود بکنید.

 

ضدعفونی کردن دست ها
ضدعفونی کردن دست ها

سعی کنید که در محیط کار حتما از لیوان شخصی در این مدت زمان استفاده کنید. البته توصیه می شود که تا حد امکان دورکاری کنید و از رفتن به محیط کار خودداری کنید.

شما چه روش هایی برای ضدعفونی کردن محیط کار بلد هستید که می تواند باعث از بین رفتن ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری شود؟

در بخش نظرات می توانید تجربه های خود در این زمینه را با ما و دیگر افرادی که این مقاله را می خوانند به اشتراک بگذارید. با این کار می توانید به دیگران هم در این زمینه کمکی کرده باشید.

همچنین اگر در این مدت خواستید که به صورت ایمن و بهداشتی بنا به هر دلیلی سفر کنید، می توانید از سایت سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا کمک بگیرید. این سایت به شما کمک می کند که اطلاعات بهتر و بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا