دیدنی های شیراز

دروازه قرآن | تنها دروازه جامانده از شیراز قدیم

دروازه قرآن شیراز یکی از نمادهای زیبای شهر شیراز به حساب می‌آید که در ورودی این شهر قرار گرفته است. شیراز قدیم ۶ دروازه به نام‌های دروازه قرآن، دروازه اصفهان، دروازه کازرون، دروازه شاه داعی اله، دروازه قصابخانه و دروازه سعدی دارد. امروزه تنها دروازه‌ای که در شیراز باقی مونده دروازه قرآن است. در ادامه می‌خواهیم درباره این دروازه کمی صحبت کنیم. لطفا تا انتها همراه تیم سپنجا باشید.

دروازه قرآن شیراز (2)

شیراز در قدیم ۸ دروازه داشت که کریمخان آن‌ها را به ۶ دروازه کاهش داد. وجود دروازه‌های متعدد در شیراز نشان از مهمان‌نوازی مردمان این خطه از سرزمینمان دارد. مردمانی که از قدیم تا به امروز همواره درهای شهرشان برروی همه اقشار جامعه باز بوده است.

چرا دروازه قرآن؟

دلیل نامگذاری این دروازه به خاطر قرار گرفتن قرآنی است که به دستور امیر عضدالدوله دیلمی در آن گذاشته شده تا مسافران به سلامت سفر کنند. این دروازه کم کم رو به خرابی رفت تا اینکه در زمان کریم خان زند مجدد ساخته شد. دروازه قران در ورودی تنگه الله اکبر واقع شده است

این بنای زیبا در سال ۱۳۷۵ جز آثار ملی ثبت شد. دروازه قرآن در کنار مقبره ی خواجوی کرمانی واقع شده است.

اگر قصد سفر به شیراز دارید می‌توانید اجاره سوئیت در شیراز را توسط سپنجا به‌صورت آنلاین انجام دهید. به روش‌های زیر هم می‌توانید دیگر اقامتگاه‌های شیراز و در نزدیکی دروازه قرآن را مشاهده و متناسب با بودجه خود رزرو کنید.

این مطلب را هم بخوانید
کویر مرنجاب ، معنای واقعی لذت در دل طبیعت زرد!

سپنجا سایت دو زبانه ی رزرو آنلاین اقامتگاه در سرار کشور است که اقامتگاه‌های متنوعی در شیراز دارد. در صورتی که قصد سفر به شیراز داشتید قبل از سفر حتما اقامتگاه‌های سپنجا در شیراز را بررسی کنید. سپس متناسب با بودجه و سلیقه خود، بهترین اقامتگاه را انتخاب کنید.

مسجد نصیرالملک

کلام آخردر این مقاله تلاش کردیم تا درباره دروازه قرآن شیراز صحبت کنیم. اگر شما هم به این محله از شیراز سفر کرده‌اید، نظرات خود را در کامنت بنویسید. تجربیات شما باعث می‌شود گردشگران دیگر بتوانند برنامه‌ریزی بهتری برای سفر به شیراز داشته باشند.

منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

اگر می‌خواهید با شهر شیراز بیشتر آماده شده و برنامه‌ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید، مقالات زیر را بخوانید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا