دیدنی اصفهان

جلوه ای از سفر به باغ بهادران

سفر به باغ بهادران یکی از شیرین ترین تجربه‌های هر فردی می تواند باشد. اگر قصد سفر به استان اصفهان را دارید، در معرفی شهر باغ بهادران با سپنجا همراه باشید تا به یکی از مقاصد سفرهای شما تبدیل شود.

جغرافیای شهری باغ بهادران

شهر باغ بهادران در مسیر راه ارتباطی اصفهان به شهرکرد قرار دارد. این شهر از شمال و شمال غربی به ارتفاعات ملک آباد و روستاهای مورکان، چم پیر و همام و از جنوب به جاده آسفالته اصفهان شهرکرد و از غرب به روستای قلعه لای بید و از شرق به جاده اصفهان و روستای چم آسمان محدود می‌شود.

شهری در شهرستان زرین شهر که در ۶۰ کیلومتری اصفهان واقع شده است. باغ بهادران به دلیل وجود طبیعت بکر و دست نخورده و آب و هوای ییلاقی که دارد، به عنوان نگین انگشتری اصفهان شناخته شده است. این شهر به خاطر عبور رودخانه زاینده رود در میان شهر، شهری ساحلی بحساب می‌آید.

حضور رودخانه زاینده رود میان شهر باغ بهادران باعث شده تا درختان تنومد و سر به فلک کشیده و هوای بسیار لطیف و معتدلی به فضای باغ بهادران بدهد.

از دیگر نام‌های باغ بهادران می‌توان به باغبادران، باغ آذران، باغ بدران، باغوردان اشاره کرد که هر کدام وجه تسمیه خاص خویش را دارد.

سفر به باغ بهادرن

چرا سفر به باغ بهادران

باغ بهادران حال و هوای سنتی دارد و مناسب آن دسته از گردشگرانی است که به دنبال اصالت مناطق بومی هستند.

می‌توانید در کوچه و پس کوچه‌های باغ بهادران قدم بزنید و از بوی گل‌ها و درختان میوه، طراوت و دلنشینی هوای آنجا نهایت لذت خود را ببرید.

به‌علت قرار گرفتن این شهر در حاشیه رودخانه زاینده رود و داشتن آب و هوایی خنک و معتدل، مقصد بسیار مناسبی برای سفرهای بهاره و تابستانی است.

این مطلب را هم بخوانید
هر آنچه باید درباره کویر مصر پر طرفدار بدانید!

همچنین بخوانید: کویر مرنجاب

همچنین بخوانید: جاذبه های دیدنی دهکده توریستی وگردشگری چادگان


سفر یک روزه به باغ بهادران

تمام خستگی‌های زندگی خود را می‌توان در یک روز سفر به باغ بهادران کاملا برطرف نمایید. تجربه یک سفر شاد و مفرح در کوچه ها و خیابان های باغ بهادران تجربه شیرینی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر حس شما، حس تفریح و شور و نشاط و سرگرمی است باغ بهادران می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

سفر به باغ بهادران

سوغاتی باغ بهادران

سفر هست و خرید سوغاتی های خوشمزه و زیبای آن. از جمله خوشمزه‌ترین سوغاتی‌هایی که می‌توان از سفر به باغ بهادران خرید، می‌توان به گردو، بادام، فندق و انواع آلو خشکه اشاره کرد.

سفر به باغ بهادرن

از فرآورده‌های قنادی باغ بهادران که از گذشته تا به امروز در این منطقه تولید می‌شود نیز پولکی، انواع گز، نبات، شکر پنیر و انواع شیرینی و شربت نام برد. معروف‌ترین این سوغاتی‌ها، پولکی و نبات است.

از سوغاتی‌های زیبای باغ بهادران می‌توان به هنر درودگری که شامل انواع درهای چوبی قدیمی و انواع کرسی در اندازه‌های مختلف، قفس پرندگان و وسایل چوبی سنتی اشاره کرد.

پولکی

گز

اجاره ویلا در سفر به باغ بهادران

با اجاره ویلا در باغ بهادران اقامتی دلنشین و رویایی را در خوش منظره ترین نقطه اصفهان تجربه کنید و به سفرتان جلوه بدهید. بدون شک اجاره ویلا در اطراف زاینده رود می‌تواند لذتی فراوان به سفرتان ببخشد.

بنابراین با اطلاع از قیمت اجاره ویلا در باغ بهادران مقدمات رزرو اقامتگاه را تکمیل کنید.

در اپ یا سایت سپنجا می‌توانید ویلای مورد نظر خود را انتخاب نمایید و نهایت لذت را از یک سفر پر رمز و راز ببرید. تنها کافی است اجاره وبلا در باغ بهادران را در نوار جست و جو وارد کنید تا تمامی اقامتگاه‌ها به همراه عکس برای شما نشان داده شود.

توجه داشته باشید که به دلیل هجوم گردشگر در فصل بهار و تابستان به این منطقه، حتما دو هفته قبل از سفر خود اقدام به رزرو ویلا و اقامتگاه در باغ بهادران نمایید.

این مطلب را هم بخوانید
هر آنچه لازم است درباره چادگان اصفهان بدانید

اجاره ویلا

جاذبه های گردشگری سفر به باغ بهادران

در ابتدای مسیرتان به سمت باغبادران، مکان‌های گردشگری زیادی خواهید دید که اگر به همه آنها هم آشنا نباشید، هجوم ماشین ها و جمعیت شما را مجبور می کند تا بایستید و نهایت لذت خود را از تک تک جاهای آن ببرید.

پل کله

پل کله و روستای تاریخی مدیسه دارای محله‌های قدیمی، برجک و قلعه‌ه‎ای کوچک است، اشاره کرد و سد چم آسمان، استودان و سنگ‎ نگاره‎‌های باغ بهادران، محله ملک‎آباد که از بافت قدیمى و زیبایى برخوردار است، همه سر راه شما منتظرند که پیشنهاد می‌شود مسیر را پیاده طی کنید تا از زیبایی‌های آن ها نهایت بهره را ببرید.

سد

در سفر به باغ بهادران می توانید لذت آفرود سواری در کوه‌های نزدیک زاینده رود را نیز تجربه کنید.

باغ بهادران بین اصفهان و شهرکرد قرار دارد و همین نزدیکی باعث شده تا از ویژگی های طبیعی و زیبای هر دو منطقه بهره مند شود.

اتشکده کافر

از مکان‌های دیدنی باغ بهادران می‌توان به قلعه قدیمی چهار برج، آتشکده قلعه کافر (بقایای آتشکده زرتشتیان)، دشت مش محمد جان، امام زاده شاهزاده ابراهیم، قلعه کبوتر خانه کرچگان، مسجد جامع باغبادران و باغ‌ها و ساحل زیبای زاینده رود اشاره کرد.

کبوترخانه

کلام آخر

در این مقاله از سپنجا تلاش کردیم تا اطلاعاتی را درباره سفر به باغ بهادران ارائه دهیم. اگر به این منطقه سفر کرده‌اید، لطفا نظرات خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید. نظرات شما می‌تواند به کاربران دیگر در انتخاب مقصد گردشگری کمک کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 19 میانگین: 2.8]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا