دیدنی های گلستان

۲۳ مورد از جاهای دیدنی گرگان که باید تجربه کنید!

اگر در گوگل کمی جستجو کنید، متوجه می‌شوید که از نظر مسافران داخلی و خارجی بسیار زیادی، گرگان بهشت ایران زمین نام دارد و یک سرزمین بسیار مشهور و معروف در بین مسافران و توریست هایی است که ایران گردی کرده اند! فرقی نمی‌کند که به دنبال آرامش، طبیعت گردی، بازدید از مکان های تاریخی و یا … باشید!

گرگان شهری است که برای همه سلیقه ها، مکان یا فضای خاصی دارد! اگر دوست دارید که در مورد جاهای دیدنی گرگان مانند حوض بهشت، دریاچه توشن، روستاهای توریستی، ناهارخوران گرگان و … بدانید، کافی است که امروز با سایت رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید!

فهرست مطالب مخفی کردن
1 ۲۳ مورد از جاهای دیدنی گرگان که باید آن ها را بشناسید!

۲۳ مورد از جاهای دیدنی گرگان که باید آن ها را بشناسید!

در هر سفری داشتن اطلاعات کامل در مورد جاذبه های گردشگری و مناطق تفریحی و طبیعی به شما کمک می‌کند که یک برنامه ریزی خوب داشته باشید تا نهایت لذت را از سفر خود ببرید!

در این زمینه گرگان هم مستثنی نیست و اگر تصمیم گرفته اید که مانند دیگر مسافران شمال کشور، این منطقه را به عنوان مقصد انتخاب کنید، باید در مورد جاهای دیدنی آن اطلاعات کاملی داشته باشید! مهم ترین جاذبه های گردشگری گرگان که می‌توانید آن ها را از نزدیک مشاهده و سفر خود را دلچسب تر کنید، عبارت اند از:

آبشار باران کوه، زیباترین آبشار خزه ای،یکی از جاهای دیدنی گرگان

از بهترین جاهای دیدنی گرگان می‌توان به آبشار باران کوه اشاره کرد. در سرزمین های شمال کشور آبشارهای زیادی وجود دارد، اما همه ی آن ها زیبا نیستند و یا حداقل مانند باران کوه خزه ای نیستند!

این آبشار زیبا در ۱۸ کیلومتری گرگان و در مسیر راه رودخانه شصت کلا قرار گرفته است! شما می‌توانید این آبشار زیبا را در یک پارک جنگی پیدا کنید و ساعاتی در کنار آن بنشینید تا از صدای ریزش آب نهایت لذت را ببرید!

آبشار خزه ای باران کوه دارای یک مسیر راه آبشار به صورت شیب دار است! اگر دوست دارید که تاج این آبشار را ببینید و از آنجا یک منظره ی طبیعی زیبا را مشاهده کنید، لازم است که با تجهیزات کوهنوری از این آبشار بالا بروید!

در ضمن باید این نکته را هم بدانید که برای رسیدن به این آبشار لازم است که حدودا ۲ ساعت پیاده روی داشته باشید، پس سعی کنید که وسایل سنگین با خود حمل نکنید.

آبی که شما در حال مشاهده آن هستید از طریق چشمه های بالای آبشار تامین می‌شود! بخشی که زیبایی این منطقه را تضمین می‌کند، صخره های پوشیده شده از خز در اطراف این آبشار است که احتمالا در نگاه اول شما را هم از زیبایی بهت زده می‌کنند!

اگر فرصت داشتید، حتما تا غروب آفتاب در این منطقه باقی بمانید و از جوشش ابرها، رنگ زیبای خورشید، قطرات باران و یک چای آتشی دبش در کنار دوستان خود لذت ببرید!

مدنظر داشته باشید که برای رفتن به این آبشار لازم نیست که همه چیز را همراه خود داشته باشید، بلکه قادر هستید از طریق مغازه ها و رستوران هایی که در این منطقه وجود دارند، مایحتاج مورد نیاز خود را تامین کنید! اگر دوست دارید که در مورد زیباترین آبشار خزه ای گرگان بیشتر بدانید، کافی است که اینجا کلیک کنید.

آبگرم زیارت مصداق کامل یک تیر و چند نشان!

یکی از جاهای دیدنی گرگان روستای زیارت  است که نمی‌توان از آن گذشت. همه ی ما دوست داریم که با یک کار به چندین هدف مختلف برسیم! در سفر به گرگان، یکی از کارهایی که مصداق ضرب المثل یک تیر و چند نشان است، رفتن و بازدید کردن از روستای زیبا و دیدنی زیارت است!

شما با رفتن به این روستا به خیل عظیمی از جاذبه های طبیعی دسترسی دارید و حتی می‌توانید با بازدید از مکان ها و آثارهای تاریخی کمی درس عبرت از گذشتگان بگیرید!

یکی از جاهای دیدنی روستای زیارت که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، آب گرم آن است که دارای خاصیت های درمانی زیادی است! اگر به دنبال درمان بیماری خاصی نیستید، بازهم برای تفریح و آرامش هم که شده می‌توانید به این آبگرم سر بزنید و کمی در آن شنا کنید تا حالتان جا بیاید!

آب گرم زیارت که در بین مردم روستا به آب گرم گرماندو معروف است در ۱۸ کیومتری گرگان است و برای سفر به آن لازم نیست که مدت زمان زیادی منتظر بمانید و یا رانندگی کنید! شما می‌توانید این آبگرم را در کنار امامزاده این روستا که امام زاده عبدالله نام دارد، پیدا کنید. جالب است بدانید که به واسطه امام زاده عبدالله این روستا زیارت نام گذاری شده است.

هنگامی که وارد محدوده آبگرم روستا می‌شوید، خواهید فهمید که این آبگرم دارای چهار مظهر و محل خروجی است! فاصله این مظاهر از هم ۱۰ تا ۲۰ متر است.

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که کتیبه ای که در کنار مظهر اول وجود دارد چیست و روی آن چه چیزی نوشته شده است! در اولین مظهر زیر تخته سنگی شما می‌توانید یک کتبیه کوچک به ابعاد ۱۵ در ۲۰ سانتی متر پیدا کنید که بر روی آن با خط عربی نوشته ای مربوط به سال ۱۰۳۵ هجری وجود دارد! این کتبیه نشان دهنده اهمیت این چشمه و روستا در گذشته بوده است.

اگر دوست دارید که در مورد چشمه آبگرم و روستای زیارت که جزو جاهای دیدنی گرگان هستند، اطلاعات کامل تر و جامع تری داشته باشید، کافی است که سری به مقاله، روستای زیارت گرگان، سفری به دل طبیعت و تاریخ بزنید. در آن مقاله به صورت کامل تر و جامع تری در مورد این روستا و جاذبه های آن صحبت کردیم.

جنگل جهان نما، بام زیبا و مرتفع استان گلستان!

یکی از جاهای دیدنی گرگان در جنوبی ترین قسمت استان سرسبز گلستان با یک جنگل انبوه مواجه می‌شوید که نام آن جهان نما است! این جنگل به واسطه ارتفاع خود بام استان گلستان نام گرفته است و در بین جاهای دیدنی گرگان نباید آن را از دست بدهید!

اگر دوست دارید که بعد از سفر خود به گرگان پشیمانی خاصی نداشته باشید، حتما به این منطقه سر بزنید و در آن کمی گشت و گذار داشته باشید.

اگر از تهران به سمت شمال کشور حرکت کرده باشید و یا در این جاده باشید، هنگامی که وارد استان گلستان می‌شوید، احتمالا چشمان شما هم تنها درختان و سرسبزی ها را می‌بیند!

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این سرسبزی ها، این درختان و جاذبه های گردشگری همه و همه مربوط به این بخش هستند و زیبایی هایی که در آن مشاهده می‌کنید، مربوط به جهان نمای شمال کشور است!

جنگل جهان نما از بهترین جاهای دیدنی گرگان

منطقه حفاظت شده جهان نما که به جنگل جهان نما شهره دراد، یک منطقه وسیع با مساحت حدود ۳۰ هزار و ۶۵۰ هکتار است! ارتفاع این منطقه در حدود ۳ هزار و ۸۶ متر است که به همین علت به آن بام استان گلستان هم می‌گویند!

اگر دوست دارید که نهایت استفاده را از آب و هوا و  جاهای دیدنی این جنگل ببرید، لازم است که بین اواسط بهار تا اواسط پاییز به این جنگل سر بزنید چرا که در این ایام قادر هستید، گوسفند چرانی و برپایی کندوهای عسل روستا را از نزدیک مشاهده کنید.

در نزدیکی دهکده جهان نما و این منطقه جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی فراوانی وجود دارد که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • جاده شاه عباسی
  • شهر باستانی تمیشه
  • امامزاده روشن‌آباد
  • ابراهیم و چهار کوه
  • دهکده‌ ییلاقی درازنو
  • پارک جنگلی امام رضا (علیه السلام)
  • گورستان قدیمی کمرسرک
  • جلینگ بلینگ

اگر دوست دارید که در مورد این منطقه و جنگل اطلاعات بیشتری داشته باشید و  به صورت کامل تری خود را برای بازدید از این قسمت از جاهای دیدنی گرگان کنید، کافی است که مقاله راهنمای جامع از جنگل جهان نما برای مسافران را با دقت مطالعه کنید! راستی شما هم الان مشتاق بازدید از این جنگل و منطقه هستید؟

منطقه شکار ممنوع چلچی (اگر شکار دوست دارید به این قسمت نروید!)

یکی از جاهای دیدنی گرگان شاید یکی از تفریحات شماهم این باشد که به شکار حیوانات بروید! اگر این چنین است، بهتر است که بیخیال بازدید از منطقه چلچی بشوید. این منطقه که در جنوب ارتفاعات جنوب شرق گرگان قرار گرفته است، در نزدیکی منطقه حفاظت شده جهان نما است که در بخش قبلی، به صورت کامل در مورد آن صحبت کردیم!

منظقه شکار ممنوع چلچلی که احتمالا اسم آن هم برای شما کمی عجیب و غریب است، در یک جاده ی صعب العبور قرار گرفته است! سختی رفت و آمد در این منطقه باعث شده است که امکان توسعه راه های رفت و آمد در آن وجود نداشته باشد و همین مسئله باعث ایجاد یک طبیعت بکر و دست نخورده در این منطقه کند.

اگر به حیات وحش علاقه دارید، بهتر است که سری به این منطقه بزنید چرا که در آن انواع حیوانات از جمله موارد زیر را پیدا می‌کنید:

  • شوکا
  • پلنگ
  • خرس
  • خوک وحشی
  • کبک دری
  • قوچ
  • میش
  • کل
  • بز
  • انواع پرندگان
  • و …

بهتر است که مدنظر داشته باشید، کمک گرفتن از راهنماهای محلی و رعایت نکات امنیتی باعث می‌شود که سفر شما به این منطقه و بازدید از آن کمی ایمن تر باشد. اگر بعد از مراجعه به این منطقه فرصت را مناسب دیدید، می‌توانید در آن کمی تنی به آب هم بزنید چرا که منطقه شکار ممنوع چلچی گرگان، مملو از چشمه سار است!

اگر دوست دارید که در مورد این منطقه، ویژگی های جانوری آن و … بیشتر بدانید، اینجا کلیک کنید.

سد گلستان گرگان، چشم اندازی زیبا و دیدنی که نباید از دستش بدهید!

یکی دیگر از جاهای دیدنی گرگان که احتمالا برای شما هم جذاب باشد و از آن لذت ببرید، سد معروف گلستان است! شما می‌توانید این سد را در ۱۲ کیلومتری شهرستان گنبدکاووس و بر روی رودخانه پرآب گرگان پیدا کنید! جالب است که بدانید این سد جزو آثار ملی هم محسوب می‌شود و در سامانه ذکر شده به صورت رسمی ثبت شده است.

سازه و متریال اصلی برای ساخت این سد، نوع خاک است! آب جمع شده در پشت سد که احتمالا شما هم بتوانید آن را مشاهده کنید، سرچشمه گرفته از کوه های شرق این استان است.

شاید فکر می‌کنید که این سد به تازگی ساخته شده و یا برای ذخیره آب در ۱۰۰ سال اخیر مورد استفاده قرار گرفته است. اگر اینطوری فکر می‌کنید، باید بدانید که سخت در اشتباهید!

سد گلستان گرگان یک اثر تاریخی و باستانی است که تاریخ ساخت و احداث آن به صورت دقیق مشخص نیست، اما طبق نظر مورخان و کارشناسان در این زمینه، این سد در هنگام احداث دیوار دفاعی گرگان در زمان اشکانیان ساخته شده است و از آن زمان مورد استفاده قرار می‌گرفته است!

این سد بعد از اشکانیان در دوره ساسانیان به صورت کامل بازسازی شده است و از آن برای استفاده بهینه از آب در مواقع ضروری و رفع نیاز به آب برای کشاورزان استفاده می‌شده است.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به بندر ترکمن

در این سد برای پرورش ماهی هم فکر هایی شده است و از قدیم الایام در این منطقه به پروش ماهی هم فرد یا افرادی مشغول بوده اند. خبری بدی که برای شما داریم، این است که مسیر دسترسی و بازدید از این سد، کاملا خاکی است، اما باور کنید که ارزشش را دارد.

سد گلستان گرگان از جاهای دیدنی شهر

برای بازدید از این سد سعی کنید که امکانات کافی و وسایل لازم را همراه خود داشته باشید چرا که امکانات رفاهی خاصی در این منطقه وجود ندارد و نزدیک ترین مکان برای خرید و یا استفاده از امکانات رفاهی، شهر گنبدکاووس است!

بهترین تاریخ و زمان برای بازدید از این سد، اول بهار و تابستان می‌باشد. آیا تابحال در مورد این سد شنیده بودید؟ چه چیزی در مورد این سد می‌دانید که به آن اشاره نشد؟

زرشک کوه، کوهی با ارتفاع ۲۷۷۰ متر در جنوب گرگان

یکی از جاهای دیدنی گرگان اگر کوهنوری دوست دارید و یا علاقه مند هستید که در یک مکان مرتفع کمی استراحت داشته باشید و کمی خاطره برای خود و عزیزانتان بسازید، کافی است که سری به زرشک کوه بزنید! اگر به گرگان سفر کرده اید و حالا می‌خواهید از زرشک کوه که جزو جاهای دیدنی گرگان محسوب می‌شود، بازدید کنید، لازم است که مسیری در حدود ۲۴ کیلومتر را طی کنید!

این کوه در ۷ کیلومتری روستایی به نام حاج آباد در قسمت شرقی قرار گرفته است! در این منطقه شما می‌توانید سرچشمه دو رود مهم سوته رود و خاصه رود را ببینید و از آن لذت ببرید. نظر شما در مورد این جاذبه ی گردشگری شهر گرگان چیست؟ آیا از نزدیک این کوه را دیده اید و یا با آن خاطره ای دارید؟

کوه تل انبار، کمان محافظ گرگان

یکی از جاهای دیدنی گرگان در قسمت جنوبی شهر گرگان در نزدیکی زرشک کوه، شما می‌توانید رشته کوهی را مشاهده کنید که همچون کمانی محافظت از منطقه و شهر را بر عهده گرفته است! در لابه لای این رشته کوه، یک قله مرتفع با ارتفاع ۳۰۸۰ متر وجود دارد که تله انبار نام دارد! این رشته کوه که شاید از اهمیت آن برای تامین آب شهر گرگان مطلع باشید، سرچشمه رودهای چهارباغ، سوته رود و خاصه رود است.

کوه جنگل تل انبار که حتما پیشنهاد می‌کنیم به آن سر بزنید و کمی در آن وقت بگذارنید، در ۲۳ کیلومتری جنوب گرگان و در ۶ کیلومتری روستای چهارباغ قرار گرفته است! در این رشته کوه احتمالا دره های متعدد شما را هم متعجب می‌کنند و باعث می‌شوند که از خود در رابطه با این منطقه، سوال هایی بپرسید! اگر در رابطه با این جاذبه ی گردشگری شهر گرگان، اطلاعات یا تجربه ی خاصی دارید، می‌توانید در بخش نظرات به راحتی با ما و دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

کمی در مورد رودخانه طغیانگر قره سو گرگان بدانید!

یکی از رودخانه های گرگان که شاید در مورد آن در اخبار و شبکه های اجتماعی شنیده باشید، رودخانه قره سو است که طغیانگری آن حادثه ساز شده است. این رودخانه که در واقع از مازاد آب رودخانه های امام زاده و گرماب دشت تشکیل شده است، در ۱۶ کیلومتری شمال شرفی شهر گرگان قرار دارد که می‌توانید به آن سر بزنید!

این رودخانه منطقه های زیادی را سیراب می کند و در نهایت به نواحی سدن رستاق شرفی و غربی وارد می شود! مسیر رودخانه قره سو از دهستان استرآباد و روستاهای مزبور می گذرد.

درنهایت می توانید مشاهده کنید که از پس قطع راه آهن گرگان – بندر ترکمن، جاده ی کردکوی – بندر ترکمن و خط راه آهن ساری – بندرترکمن، این رود به دریای خزر می رسد!

شاید این اطلاعات کمی شما را یاد جغرافیا بندازد، اما قصد داشتیم که کمی قبل از سفر خود بیشتر در مورد این روستا بدانید و آمادگی لازم برای بازدید  از آن را برای شما بوجود بیاوریم. قبل از حرکت به سمت این رود در مورد وضعیت آب و هوایی آن تحقیق کنید و سپس سفر کنید تا خطری متوجه شما نباشد.

منطقه گردشگری توسکستان، یکی  از مهم ترین نشانه های یک تیر و چند نشان!

یکی از زیباترین جاهایی که می توانید ببینید و با رفتن به آنجا اصطلاحا با یک تیر چند هدف را بزنید، منطقه گردشگری توسکستان است! این منطقه گردشگری مطرح و محبوب که در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان همیشه سبز گرگان است، منطقه وسیعی را در بر می گیرد!

منطقه گردشگری توسکستان که یکی از جاهای گردشگری گرگان محسوب می شود از ابتدای روستای توسکستان تا دشت سرعلی آباد ادامه دارد! این منطقه با طولی در حدود ۳۵ کیلومتر در امتداد جاده شاهرود- گرگان قرار دارد!

منطقه گردشگری توسکستان در گرگان

جاذبه های طبیعی این منطقه گردشگری که احتمالا برای عاشقان طبیعت بی نظیر باشد، شامل موارد زیر است:

  • جنگل توسکستان: جنگلی در دامنه ی البرز که نام خود را از روستایی با همین نام گرفته است!
  • روستای توسکستان: یکی از روستاهای معروف شهرستان گرگان که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر گرگان قرار دارد! جمعیت این روستا در حدود ۲۲۰ نفر است!
  • آبشار توسکتان: یکی از آبشارهای این منطقه که در تابستان و فصل های گرم آب و هوای بی نظیری دارد، آبشار توسکتان است که می توانید به آن سر بزنید و لذت ببرید.
  • دشت سرعلی آباد: یکی از منطقه های این مجموعه مناطق دیدنی با پوشش گیاهی استپی که در فصول سرما بسیار آب و هوای سردی دارد!
  • چشمه باغ سرهنگ: یکی از چشمه های روستای توسکستان که حدود ۴ کیلومتر با آن فاصله دارد و می توانید به آن سر بزنید!
  • روستای چهارباغ

در کنار جاذبه های طبیعی منطقه توسکستان، جاذبه های تاریخی آن هم بسیار جذاب و دیدنی هستند! مهم ترین جاذبه های تاریخی این منطقه که می توانید به آن ها سر بزنید، عبارت اند از:

  • کاروانسرای قزلق: یکی از کاروانسراهای قدیمی و تاریخی است که بعد از ورود اسلام به ایران ساخته شده است!
  • گورستان قدیکی خاک عمر: مکانی که در کنار تاریخی بودن به همه ی ما انسان ها یادآوری می کند که یک روز باید از این جهان برویم!

از موارد بالا که بگذریم، شاهد مجتمع های گردشگری موجود در این منطقه هستیم که می توانید از آن ها استفاده کنید تا اواقات خوشی را بگذارنید! اگر می خواهید که با این منطقه وسیع بیشتر آشنا شوید، کافی است که مقاله منطقه گردشگری توسکستان، یکی از بهترین جاهای دیدنی گرگان سر بزنید.

آبشارهای دره تل انبار، یکی از خاص ترین جاهای دیدنی گرگان

در استان گلستان، نزدیکی روستای زیارت، مجموعه آبشارهایی قرار دارند که آن ها را به عنوان جاهای دیدنی شهرستان گرگان می شناسند! روستای زیارت از شهر گرگان حدود ۱۷ کیلومتر فاصله دارد و در قسمت جنوبی آن قرار گرفته است! این روستا به واسطه جاهای دیدنی خود، بسیار مورد توجه است و پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر دارد.

اگر با خودروی شخصی به مسافرت رفته باشید، می توانید با استفاده از خودروی خود یک جاده ی خاکی از روستا به سمت این آبشار را طی کنید و به راحتی مقصد خود را پیدا کنید.  آبشارهای دره تل انبار متشکل از ۵۳ آبشار ۲ تا ۴۰ متری هستند که ۲۰ مورد از آن ها بیش از ۱۰ ارتفاع دارند. توصیه می کنیم که اگر تنها یک کوهنور حرفه ای و با تجهیزات هستید به این منطقه سفر کنید.

آبشار نومل یکی از جاهای دیدنی گرگان

در میان جاذبه ها و مکان های گردشگری شهرستان گرگان که تابحال معرفی کردیم، یکی از باصفاترین آن ها که می‌توانید به آن سر بزنید و یک سفر مملو از تجربه را داشته باشید، آبشار نومل است! این آبشار که از ۶ آبشار دیگر تشکیل شده است، با مسیر سخت دسترسی خود بکر و دست نخورده باقی مانده است!

این آبشار خاص و با صفا به واسطه دیدنی های خود بسیار مشهور است و در بین گردشگرانی که به دنبال منطقه های خاصی برای بازدید هستند، بسیار خوب به نظر می‌رسد!

بلندترین آبشار این منطقه که می‌توانید از آن دیدن کنید، کلاه را از سرتان بر می‌دارد چرا که ارتفاع آن ۳۰ متر است. در صورت نیاز به آشنایی بیشتر با این آبشار کافی است که اینجا کلیک کنید.

آبشار جنگلی شصت کلاته برای علاقه مندان طبیعت

در میان آبشارهای شهرستان گرگان که تعداد آن ها کم نیست، آبشار شصت کلاته در آن دسته قرار می‌گیرد که می‌توانید آن را در میان جنگل پیدا کنید و برای رسیدن به آن از مسیر هم می‌توانید لذت ببرید. شما برای دیدن این آبشار باید از مسیری عبور کنید که انواع قارچ های سمی و غیر سمی در آن رشد می‌کند. دیدن همه این ها احتمالا شما را هم به وجد خواد آورد.

البته این را هم باید در نظر بگیرید که دیدن این آبشار به خودی خود کافی نیست و شما باید از آبشارهای دیگری همچون باران کوه هم دیدن کنید تا سفر شما کامل شود و به سرانجام خود برسد.

اگر علاقه مند هستید که کمی اطلاعات گردشگری خود را راجع به آبشار شصت کلاته در جنگل شصت کلا بالا ببرید، کافی است که سری به مقاله جنگل و آبشار شصت کلاته، منطقه ای اسرار آمیز بزنید.

مطالب بیشتر:این ۸ مورد از مکان‌های ناشناخته گرگان را هرگز ندیده‌اید!

آبشار شصت کلاته گرگان

کاروانسری رباط سفید، فرمانده جاذبه های تاریخی گرگان

یکی از جاهای دیدنی گرگان که در حدود یک ساعت با آن فاصله دارد، کاروانسرای رباط سفید است که در ۴۹ کیلومتری شهر گرگان در مسیر منطقه گردشگری توکستان قرار گرفته است!

این کاروانسرا در قبل از شروع این منطقه گردشگری و قبل از روستای چهارباغ قرار گرفته است.

این کاروانسرا در زمان حکومت صفویان ساخته شده است و تابحال به خوبی پاربرجا مانده است! عرض دروازه ورودی این کاروانسرا که در نگاه اول احتمالا شما را هم مجذوب خود می‌کند، ۳ متر است!

در کنار این کاروانسرا می‌توانید، چشمه ی آبی هم پیدا کنید که در تمام ایام سال حتی فصول گرم سال، آب بسیار خنکی دارد.

اگر دوست دارید که در مورد این کاروانسرا بیشتر بدانید و با معماری آن بیشتر آشنا شوید، کافی است که در مورد این سری از جاهای دیدنی گرگان، مقاله کاروانسرای رباط سفید، یکی از خاص ترین کاروانسراهای شمال ایران سر بزنید.

در رابطه با این کاروانسرا هم اگر نظری دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات در انتهای مقاله به اشتراک بگذارید.

خانه امیر لطفی خان، خانه ای تاریخی و باقدمت،یکی از جاهای دیدنی گرگان

یکی از خانه ها و آثار تاریخی که زیاد در مورد آن صحبت شده است و افراد زیادی با اشتیاق فراوان به سمت آن رفته اند تا یک منطقه زیبا و دیدنی را مشاهده کنند، خانه امیر لطفی خان بوده است! این خانه در مرکز محله و بازار قدیمی نعلبندان قرار گرفته است، پشت مسجد جامع گرگان قرار گرفته است.

این بنا را می‌توان از لحاظ تقسیم بندی به دو بخش هسته اصلی و بخش های خدمات دسته بندی کرد! عمدتا مردم به بخش اصلی این بنا روی خوش نشان می‌دهند و از آن استفاده می‌کنند! در این بخش اصلی شما می‌توانید در هر طبقه یک اتاق سه دربی، دو راه پله در مجاورت، یک اتاق در هر قسمت و … پیدا کنید. دیدن همه ی این موارد در کنارهم برای شما کار جذابی خواهد بود.

نمایی از خانه امرخان لطفی گرگان

اگر علاقه مند باشید که کمی اطلاعات تاریخی، گردشگری و عمومی خود را راجع به این خانه و ارباب آن بالا ببرید، کافی است که مقاله خانه امیر لطفی خان متعلق به کیست و چرا باید آن را ببینید؟ سری بزنید. داشتن اطلاعات به شما کمک می‌کند که لذت بیشتری بتوانید در هنگام بازدید داشته باشید.

اسرارآمیز بخش از جاهای دیدنی گرگان، باغ روس ها

یکی از جاهای دیدنی گرگان در میان جاهای دیدنی گرگان به طور قطع لقب اسرار آمیزترین متعلق به همین باغ روس ها است! این باغ که مملو از داستان ها و مطالب خاص در پیرامون خود است، برای بازدید مکان بسیار مناسبی به نظر می‌رسد که می‌توانید به آن سر بزنید و از آن لذت ببرید.

شاید برای شما هم نام این مکان را شنیده باشید، اما آن را ندیده باشید! در ادامه اطلاعات بیشتری راجع به این مطلب به شما ارائه می‌کنیم.

باغ و عمارت قدیمی که به باغ روس ها معروف شده است، در بخش جنوبی خیابان امام خمینی و قسمت غربی امام زاده بی هور قرار گرفته است سقف این عمارت چون به صورت سفالی ساخته شده است، یر اثر باران و برف دچار آسیب های نسبتا جدی شده است.

اگر علاقه مند هستید که از این باغ و عمارت بازدید کنید، باید در نظر بگیرید که می‌توانید با از درهای چوبی، ستون های آجری، طاق های هلالی و نیم دایره، درب و پنجره های چوبی، تراس و نرده های خراطی و … بازدید کنید و از آن دیدنشان لذت ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی زیارت را چقدر می شناسید؟ معرفی کامل + تصویر

جالب است که مدنظر داشته باشید، ساختمان اصلی باغ و کنسولگری دقیقا در وسط باغ جای گرفته است و شما می‌توانید از آن دیدن کنید! اگر شما هم از نزدیک این عمارت خاص و تاریخی را مشاهده کرده اید و در مورد آن نظر دارید، می‌توانید، تجربیات و صحبت های خود در این  زمینه را در بخش نظرات با ما و دیگر کسانی که این مقاله را برای آشنایی با جاهای دیدنی گرگان مطالعه می‌کنند به اشتراک بگذارید.

قله زبله روستای زیارت گرگان، یکی از جاهای دیدنی گرگان  که باید از آن بازدید کنید!

یکی از جاهای دیدنی گرگان قله زبله روستای زیارت گرگان است،در سفر به شمال و شهر گرگان اصلا نباید از این جاذبه ی گردشگری و دیدنی های آن حواستان پرت شود! قله زبله که یکی از قله های مشرف به روستای زیارت هم محسوب می‌شود، دارای چشم انداز بی نظیر و شگفت انگیزی است که تمامی چشم ها را مات و مبهوت می‌کند. شاید برای شما هم این سوال بوجود آمده باشد که مسیر دسترسی و آدرس قله زبله کجاست؟

اگر تصمیم گرفته اید که از نزدیک سری به این قله بزنید و نگاهی به چشم انداز آن بیندازید، کافی است که یکی از دو روستای علی آباد یا زیارت را برای مسیر انتخاب کنید چرا که از هر دوی این روستاها امکان رفتن به این مکان وجود دارد.

اگر دوست دارید که کمی هم مسیر شما هیجان انگیزتر شود، صعود کردن از رودخانه پیرشیخ هم می‌تواند گزینه ی خوبی باشد.

ارتفاع این قله که آن را جزو بی نظیرترین جاهای دیدنی گرگان محسوب می‌کنیم در حدود ۲۵۰۰ متر است! شما اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشید و شخصی همراه شما باشد که دارای تجربه در این زمینه است، با گذراندن حدود ۵ الی ۶ ساعت قادر به فتح این قله هستید!

اگر نگران فاصله ی گرگان از این قله ی دیدنی هستید، باید به شما بگوییم که با طی کردن مسیر ۱۰ کیلومتری می‌توانید به دامنه شمالی کوه برسید. آیا تا بحال منظره بالای این قله را از نزدیک دیده اید؟

مطالب بیشتر: روستای زیارت گرگان، گل روستاهای ایران و گرگان

آب بندان روستای شموشک،یکی از جاهای دیدنی گرگان

یکی دیگر از جاهای دیدنی گرگان که متاسفانه زیاد شناخته شده نیست و معمولا افراد کمی برای بازدید از آن اقدام به طی مسیر لازم می کنند، آب بندان روستای شموشک گرگان است!

این آب بندان در حدود ۶۰ هزار متر مربع است و آبی در حدود نیم میلیون متر معکب در خود ذخیره سازی کرده است! این آب بندان در جنوبی روستای شموشک قرار گرفته و محوطه آن را دور تا دور جنگلی سرسبز فراگرفته است.

شاید باورش کمی سخت باشد، اما همین ۶ هکتار قادر است که ۲۰۴۰۰۰ متر مربع زمین را آبیاری کند. این آب بندان و ساخته شدن آن توسط سازندگان باعث شده است که چشمه های فراوانی از این منطقه شروع بشوند و کمک زیادی برای کشاورزی بوده است! اگر دوست دارید که ببینید، آب مایع حیات چگونه زندگی کشاورزان را کنترل می‌کند و به آن ها در فصل تابستان کمک می‌کند، سری به این آب بندان بزنید.

شما برای رسیدن به این آب بندان و روستای شموشک کافی است که حدود ۱۵ دقیقه از شهر گرگان به سمت این روستای رانندگی کنید. آیا آماده بازدید از این جاذبه ی گردشگری و مکان مهم در نزدیکی شهر سرسبز و همیشه سربلند شمال هستید؟ چه تصویر ذهنی از این منطقه دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

آبشار لاملیچ ،یکی از جاهای دیدنی گرگان و تمام اطلاعاتی که از آن موجود است!

حقیقت این است که به خاطر ناشناخته بودن این بخش از جاهای دیدنی گرگان، اطلاعات زیادی از آن موجود نیست و از شما خواهشمندیم که در صورت داشتن اطلاعات بیش تر از این مطلب حتما آن را با ما به اشتراک بگذارید.

این آبشار که در استان گلستان و در نزدیکی شهر گرگان قرار گرفته است، در منطقه ای به نام لاملیج سرکلاته قرار دارد.

این آبشار همچنین با نام خراب شهر هم معروف است و شما می‌توانید از آن دیدن کنید. ارتفاع این آبشار در حدود ۸۱ متر است و علت نام گذاری آن به لاملیچ به این دلیل است که مسیر رفت و آمد آب در آن دارای شیب بسیار تندی است!

اگر از روستا تصمیم گرفته اید که به سمت این آبشار حرکت کنید، باید در نظر داشته باشید که حداقل ۴ ساعت در مسیر خواهید بود!

در بین راه مسیر خود از روستا تا آبشار اصلی، آبشارهای کم ارتفاعی خواهید دید و از یک جا به بعد بدون داشتن تجهیزات صخره نوردی قادر نیستید که به مسیر خود ادامه دهید! مدنظر داشته باشید که طبق گزارشات مسافران و توریست هایی که برای بازدید از این منطقه رفته بودند، حرکت به سمت آبشار به دلیل وجود جنگل های انبوه بدون راهنمای محلی مسلط به مسیر امکان ناپذیر است.

پارک جنگلی قرن آباد یکی از جاهای دیدنی گرگان برای بازدید در تعطیلات نوروز

یکی از جاهای دیدنی گرگان پارک جنگلی قرن آباداست،اگر در ایام عید و تعطیلات نوروزی تصمیم گرفته اید که به سمت شهر گرگان حرکت کنید و از جاهای دیدنی آن بازدید کنید، باید مدنظر داشته باشید که حتما سری به پارک جنگلی قرن آباد بزنید. این پارک جنگلی در ۲۰ کیلومتری شرق گرگان قرار گرفته است و در جاده ی گرگان -فاضل آباد می‌توانید، آن را پیدا کنید.

جالب است که بدانید برای زیارت هم می‌توانید به امام زاده ای که در این منطقه وجود دارد سر بزنید. بدون شک گذراندن وقت در یک پارک جنگلی با برگ های سرسبز و منظره ای رویایی برای شما هم بسیار جذاب خواهد بود! پس وقت را تلف نکنید و ماشین را روشن کنید تا به سمت این جاذبه ی گردشگری بروید.

مطالب بیشتر:

آبشار رنگو، یکی از جاهای دیدنی گرگان

یکی از جاهای دیدنی گرگان آبشار رنگو یکی از خاص ترین و زیباترین آبشارهایی است که می‌توانید آن را در شمال کشور و مخصوصا شهر گرگان پیدا کنید! این آبشار که فاصله ی ۱۵ کیلومتری از شهر گرگان دارد، در جهت جنوب غربی این شهر قرار گرفته است. شما می‌توانید برای بازدید از این مکان و دیدن منظره ی خارق العاده ی آن، از مسیر پارک جنگلی و روستای توشتن در ۵ کیلومتری جنوب گرگان حرکت کنید.

این موضوع را باید بپذیرید که مسیر دسترسی به این آبشار کمی دشوار و سخت است و به همین راحتی قادر نیستید که به سمت آن حرکت کنید! بهترین کار این است که برای پیدا کردن مسیر به به شیوه ای درست، حتما از یک راهنمای محلی کمک بگیرید. برای رسیدن به این آبشار حدود ۲ کیلومتر مسیر را باید پشت سر بگذارنید و یک مسیر خاکی را بگذارنید.

بعد از گذشتن از این مسیر خاکی، خود را می‌توانید در میان بوته های تمشک و درختان بلند ببینید. در میان همین درختان قادر هستید که رودخانه ای را مشاهده کنید که از چشمه های زلال و مرتفعی  در جنگل نشات گرفته اند و آب را به سمت شما روانه می‌کنند. در ادامه ی مسیر خود قادر هستید که دره ای با عمق ۵۰ متر را ببینید که بهتر است از آن فاصله ی لازم را بگیرید!

این دره با شیب های تند ۸۰ درجه ای خود بسیار خطرناک است! پس بهتر است که حواس خود را جمع کنید! بعد از ۵ ساعت پیاده روی در امتداد این دره و مسیر رودخانه، آبشار رنگو از فراز صخره های عظیمی را می‌توانید مشاهده کنید که بسیار جالب و دیدنی است.

در نگاه اول حتما شما هم متوجه خواهید شد که این آبشار در بستر نیم دایره ای شکل قرار گرفته است و دارای چندین محل ریزش اصلی و فرعی است که آب از آن مکان ها سقوط می‌کند. شما می‌توانید از نمای این آبشار و وضعیت زیبای آن نهایت لذت را ببرید.

اگر علاقه مند هستید که به این مکان سفر کنید، سعی کنید که حتما بعد از بازدید خود تجربیات و نظراتتان را راجع به این بخش از جاهای دیدنی گرگان با ما و دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

پارک جنگلی النگ دره، یکی از جاهای دیدنی گرگان

یکی از جاهای دیدنی گرگان  پارک جنگلی النگ دره است،سفری که بدون بازدید از این مکان و منظقه ی گردشگری به گرگان باشد، عملا سفری ناقص و بدون دستاورد است که حتما از آن پشیمان خواهید شد و حسرت می‌خورید که چرا به این جاذبه ی دیدنی و مکان گردشگری سر نزدید.

این پارک جنگلی بسته به این که در کدام فصل و یا ماه سال به آن سر می‌زنید، رنگ و شکل متفاوتی به خود می‌گیرد و برای عاشقان طبیعت، همیشه جذابیت خاص خود را دارید!

این پارک جنگلی به دلیل زیبایی خود در تمامی ایام سال، شهرت و محبوبیت فراوان، قرار داشتن در لیست بهترین جاهای دیدنی گرگان، امکانات رفاهی بالا و متنوع برای مسافران و گردشگران و … باید حتما مورد توجه شخص یا اشخاصی که به گرگان سفر می‌کنند، قرار بگیرد.

اگر دوست دارید که به سمت این پارک جنگلی حرکت کنید و از آن بازدید کنید، کافی است که از سمت مرکز شهر گرگان به سمت جنوب آن حرکت کنید و خود را به جنوب غربی شهر برسانید! در اینجا نزدیک پارک جنگلی ناهارخوران گرگان قادر هستید که طبیعتی زیبا و چشمگیر را مشاهده کنید.

اگر دوست دارید که با این پارک بیشتر آشنا شوید، کافی است که مقاله همه چیز در مورد پارک جنگلی النگدره، بهشت پاییزی گرگان را مطالعه کنید. در این زمینه هم اگر تجربه ی خاصی برای بازدید از این مکان داشتید و یا خاطره ی زیبایی دارید که می‌خواهید آن را تعریف کنید، کافی است که با دیگر افراد در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

پارک جنگلی ناهارخوران، یکی از جاهای دیدنی گرگان

آخرین بخش از جاهای دیدنی گرگان را به پارک جنگلی ناهارخوران اختصاص داده ایم تا با بررسی و دادن توضیحات کافی در مورد آن، پرونده ی جاذبه های گردشگری مرکز استان گلستان را ببندیم و اطلاعات شما را تکمیل کنیم! این پارک جنگی دارای جاهای دیدنی، تفریحات، امکانات خاص و متنوع و … است!

پارک جنگلی ناهارخوران از معروفترین جاهای دیدنی گرگان

از جمله دلایلی که باعث می‌شود، شما سختی راه را بر جان خود بخرید و به این جاذبه ی گردشگری سری بزنید، داشتن امکانات رفاهی مانند آلاچیق، زمین بازی، رستوران، پارکینگ، شهرت ملی و جهانی این منطقه و پارک، آب و هوای بی نظیر، قدمت ۴۰ میلیون ساله آن و … است.

به صورت کلی برای همه ی انسان ها جالب است بدانند که در زمان دایناسورها چه جنگل هایی بر روی زمین وجود داشته است و به چه شکل بوده اند.

ناهارخوران با وسعتی در حدود ۳۰۰ هکتار به عنوان یکی از بزرگترین پارک های جنگلی شناخته می‌شود که اکثر امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران را فراهم کرده است. برای آشنایی بیشتر با این پارک جنگلی کافی است که مقاله راهنمای بازدید و گذراندن زمان در پارک جنگلی ناهارخوران گرگان را مطالعه کنید.

جمع بندی: جاهای دیدنی گرگان که باید به آن ها سر بزنید

و در نهایت لازم به ذکر است، در سفر به گرگان، هزار پیچ ان را از دست ندهید! هزار پیچ که از آن با عنوان بام گرگان یاد می شود، جاده ای پیچ در پیچ با منظره ای بی نظیر است!یکی از جاهای دیدنی گرگان

بعید است بتوانید چنین دیدنی ای را بتوانید در شهرهای دیگر ایران تجربه کنید. بالای کوه با توجه به فضای مناسبی دارد، می توانید همراه با مربی، پرواز کنید و لذت سفرتان را چندین و چند برابر کنید! خاطره هزار پیچ را هرگز از یاد نخواهید برد!

حالا که با ۲۲ مورد از جاهای دیدنی گرگان آشنا شدید و اطلاعات کافی در مورد همه ی آن ها کسب کرده اید، شاید وقت آن رسیده که قبل از برنامه ریزی دقیق تر به فکر مکان اقامت خود باشید!

اگر برای اجاره ویلا، باغ و یا حتی سوئیت در گرگان به دنبال مکانی مطمئن هستید، کافی است که از سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا کمک بگیرید.

سپنجا کمک می کند که در سریع ترین زمان ممکن، بهترین ویلاهای شهر گرگان را برای خود و همسفرانتان پیدا کنید. اگر در این زمینه نظراتی هم دارید، می توانید آن را در ادامه با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 6 میانگین: 3.5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا