دیدنی های گلستان

 روستای زیارت گرگان، گل روستاهای ایران و گرگان

روستای زیارت گرگان، گل روستاهای ایران و گرگان

از دیگر مناطق طبیعی شهر دیدنی گرگان همراه با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا به سراغ روستای زیارت گرگان می رویم. با سفر به این روستای دیدنی می توانید تجربه سفری متفاوت داشته باشید.

همان‌طور که گفتیم مقاله های جاهای دیدنی گرگان در سپنجا و راهنمای سفر به گرگان می تواند به خوبی در طول سفر همراه شما باشد و برای بازدید از مناطق دیدنی شما را راهنمایی کند. در این بین یکی از بهترین دیدنی های این شهر، روستای زیارت گرگان است. با سپنجا همراه باشید تا سفری کوتاه به این جاذبه فوق العاده داشته باشیم:

سفر به روستای زیارت گرگان چه مزایایی دارد؟

در حقیقت شما از زمانی وارد مسیر روستای زیارت می شوید طبیعتی سراسر جذابیت و زیبایی را می بینید. علاوه بر جاذبه های گردشگری روستای زیارت مسیر روستای مزیت های خاص خود را دارد.

از مسیر پر پیچ و تاب در مسیر جنگل گرفته تا جاده سنگفرش شده، چشم‌انداز های بی نظیر روستا، بهترین اقامتگاه روستایی، تاریخچه روستای زیارت و مغازه های محلی همه از مزایای کم‌نظیر روستای زیارت گرگان می باشد.

گشت و گذار در روستای ییلاقی زیارت

کافیست مسیر نیم ساعتی را از مسیر گرگان به سمت روستا آغاز کنید و از دره رودخانه خاصه رود و سایر روستاها عبور کنید سپس به مقصد اصلی یعنی روستای زیارت برسید. با وجود امکانات رفاهی به راحتی می توانید برای چند روز در این روستا بمانید.

این روستا دارای دیدنی های جذاب و معماری تماشایی خانه های قدیمی و بافت سنتی دیوار ها می باشد. روستای زیارت از لحاظ آبشار های متنوع پتانسیل بسیار زیادی دارد. آبشار دوقلو که تنها ۵ کیلومتر با روستا و ۱۹ کیلومتر با شهر گرگان فاصله دارد. قرار گرفتن این آبشار در مجاورت رود و رودخانه خاصه رود زیبایی کم‌نظیری را به وجود آورده است.

 

سفر به روستای زیارت گرگان

از دیگر جاهای دیدنی روستای زیارت گرگان می توان به آبشار های تل انبار که دره ای است با ۵۳ آبشار در ارتفاعات و اندازه های مختلف اشاره کرد. در قسمت شرقی روستای زیارت هم آبشاری به نام خال دره یا جل دُره قرار دارد که برای رفتن به آنجا باید از طریق یک راهنمای حرفه ای روستای کمک بخواهید.

این مطلب را هم بخوانید
این 8 مورد از مکان‌های ناشناخته گرگان را هرگز ندیده‌اید!

چشمه آبگرم روستای زیارت هم از جاذبه های منحصر به فرد استان گلستان است که در قسمت شرقی خاصه رود قرار دارد. این چشمه دارای چهار مظهر در کنار هم با فاصله های ۲۰، ۱۵ و ۱۰ متری می باشد. مظهر اولی درست زیر یک تخته سنگ بسیار قدیمی دیده می شود که تقریباً ابعادی ۲۰ در ۱۵ متری دارد و روی آن نوشته های به زبان عربی است.

آب چشمه آبگرم روستای زیارت خاصی درمانی دارد و بسیاری از گردشگران علاوه بر بازدید و تفریح برای آب درمانی به این مکان می آیند.

تور کامل جنگل گردی و کوهنوردی در روستای زیارت گرگان

بعد از گشت و گذار در اطراف چشمه آبگرم روستای زیارت گرگان کمی آن طرف تر، آستان امامزاده عبدالله و چند امامزاده دیگر را خواهید دید. بناهای مربوط به این مکان که در مجاورت رودخانه قرار دارد از قدمت بسیار زیادی برخوردار هستند حتی این رامی توانید از درختان کهنسال سروی که در آن جا وجود دارند بفهمید.

امامزاده عظیم حسنی، امام زاده صالح، بابا قنبر سر و گورستان تاریخی امام زاده عبدالله از سایر مکان های تاریخی روستا هستند.

 

روستای زیارت از بهترین جاهای دیدنی گرگان

علاقمندان به کوهنوردی می توانند با سفر به روستای زیارت بهترین پیمایش ها را در ارتفاعات این روستا داشته باشند. این ارتفاع نظیر بندسر، خمام شهر، خال دره، اُدیم، مازوکش و کمر سر می باشد. وجود جنگل های سرسبز هیرکانی شرایط را برای جنگل گردی در خاص ترین جنگل جهان فراهم کرده است.

این جنگل های پوشش های گیاهی و درختان مهمی مانند درخت سرخدار جهان و درختان انجیر هستند. در ضمن غیر از امکانات رفاهی این روستا می توانید، به دلیل نزدیکی مجموعه ناهارخوران از این مکان دیدنی هم بازدید کنید.

بعد از یک آب‌تنی در روستای زیارت گرگان، شکم گردی و تجربه خوشمزه سفر با غذا های محلی این روستا می چسبد. برخی از غذا های محلی و بی نظیر این روستا عبارت اند از ته چین، انواع آش های محلی و نان های تنوری و سنتی.

این مطلب را هم بخوانید
منطقه گردشگری توسکستان، جنگلی در دامنه شمال ایران

برای بازگشت از سفر خرید سوغات و صنایع دستی روستا را فراموش نکنید. بهترین محصولات لبنیاتی، سبزیجات، خوراکی ها و عسل را می توانید در این منطقه پیدا کنید. برای سوغات هم گلیم های دستباف با رنگ های متنوع، کیف های دستی، روفرشی و … در مغازه های روستا فروخته می شود.

نتیجه‌گیری: از چه راهی و چگونه به روستای زیارت برویم؟

از جنوب منطقه ناهارخوران گرگان، می توانید با عبور از مسافت ۷ کیلومتری وارد روستای زیارت گرگان شوید؛ بنابراین اگر سفری به استان گلستان در پیش دارید به راحتی می توانید از جاهای دیدنی گرگان و روستای زیارت بازدید کنید.

به دلیل زیبایی های متنوعی که در فصول مختلف سال در روستای زیارت وجود دارد، گردشگران می توانند در هر فصلی از سال این روستا را برای سفر انتخاب کنند.

خانه و هتل های مختلفی در روستای زیارت وجود دارند که شما مایلید هر کدام از آن ها را برای اقامت انتخاب کنید، اما اگر دوست دارید سفری بدون چالش را تجربه کنید و در حال سفر نگران محل اقامت خود نباشید، ساده ترین راهکار مقابل شما است یعنی با یک تماس و یا بازدید از سایت رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا قبل از سفر اقامتگاه خود را تعیین خواهید کرد و به سفر خود ادامه می دهید. سپنجا این امکان را برایتان به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان اقدام به رزرو سوئیت در گرگان و رزرو سوئیت در زیارت کنید.

نظرات و پیشنهادات شما بازدیدکنندگان و کاربران سایت برای ما مهم است. اگر تمایل دارید می توانید در بخش نظرات از چگونگی سفر به روستا و بازدید از آبگرم روستای زیارت گرگان بنویسید و به جاذبه های دیگر این منطقه دیدنی اشاره کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای سفر به شمال ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا