دیدنی های گیلان

معرفی جاهای دیدنی ماسال | هیجان در ارتفاعات گیلان

5 تا از جذاب ترین جاهای دیدنی ماسال ، هیجان در ارتفاع طبیعت گیلان

ماسال یکی از زیباترین شهرهای شمالی است که در استان گیلان واقع شده و شاید از چشم بسیاری از گردشگران به دور مانده باشد. این شهر در بین کوه‌ها واقع شده و همین موضوع سبب منحصر به فرد بودن آن شده است.

اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، محال است از قید ماسال بگذرید! قرار است به معرفی جاهای دیدنی ماسال بپردازیم. با سامانه رزرو و اجاره ویلا، سوئیت، اقامتگاه بومگردی و … سپنجا همراه باشید تا با هم سفری به جاهای دیدنی ماسال داشته باشیم.

برای افرادی که می خواهند به دور شلوغی شهرها در طبیعت بکر همراه با آرامش، اوقات فراغتشان را بگذرانند؛ ماسال بهترین انتخاب است. دیدنی های بی نظیر این شهر دلیل دیگر انتخاب آن برای مقصد گردشگری است.

چگونه به ماسال برویم؟

اولین نکته ای که باید در ابتدای سفرتان بدانید، موقعیت مکانی دقیق شهر ماسال است و اینکه چگونه خودتان را به آنجا برسانید؟

در اینجا لازم است بگوییم ماسال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساکنین تهران است. اگر از شهرهای دیگر هستید، می‌توانید ابتدا به پایتخت بروید و در سفری یکی دو روزه به ماسال بروید. در این صورت دیدنی های فوق العاده شهر تهران را هم از دست نداده اید.

برای رفتن به ماسال از تهران ۵ ساعت در راه هستید. فاصله ماسال تا تهران در حدود ۳۶۳ کیلومتر است.

مکان های گردشگری ماسال
جاهای دیدنی ماسال

اگر می‌خواهید با خودرو شخصی به ماسال بروید، ابتدا از تهران خودتان را به سمت کرج اتوبان تهران-قزوین برسانید. مسیرتان را تا رسیدن به تابلوی “به شهر شهید پرور ماسال خوش آمدید” ادامه دهید. در آنجا باید راهتان را به سمت ماسال کج کنید.

اگر هم ماشین شخصی ندارید، می‌توانید با قطار یا هواپیما به رشت بروید و از آنجا با وسایل حمل و نقل عمومی خودتان را به ماسال برسانید.

مناطق گردشگری شهرستان ماسال

جاهای دیدنی ماسال شما را حیرت زده خواهد کرد. تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید از آن‌ها بگذرید. می‌پرسید این دیدنی‌ها چه هستند؟ با ما همراه باشید :

۱- ییلاقات ماسال

ییلاقات ماسال تبدیل به یکی از بهترین تجربه هایتان در سفر به این شهر خواهد شد. جالب است بدانید ییلاقات ماسال خود ماسال نیست؛ بلکه یکی از دیدنی‌های شهر کوچک آن است. برای بازدید از این منطقه تنها باید ۱۰ دقیقه به سمت شمال ماسال بروید. این جاده دو طرفه است، پس حسابی حواستان جمع رانندگی باشد.

این مطلب را هم بخوانید
دریاچه گهر ، راهنمای سفر برای عاشقان طبیعت گردی!

در ابتدا چشمان به تعدادی خانه‌های روستایی می‌افتد و پس از آن به یک آبشار بی‌نهایت زیبا می‌رسید. درختانی که به صورت عمودی در این منطقه هستند، زیبایی متفاوتی را به آن داده اند. اگر کمی به راهتان ادامه دهید، به ابرها می‌رسید؛ گویی در لا به لای ابرها در حال رانندگی هستید.

مقاله “راهنمای سفر به ییلاقات ماسال” کمک می‌کند این مناطق را بیشتر بشناسید.

معرفی ییلاقات ماسال

۲- روستای اولسبلنگاه، جاذبه ای مرتفع

یکی دیگر از جاهای دیدنی ماسال، روستای اولسبلنگاه است که در ارتفاعی بیش از ۱۸۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است. در این منطقه تنها هتلی تازه ساز وجود دارد که می‌توانید در آن اقامت کنید؛ به جز این هتل تنها خانه‌های روستایی چوبی به چشمتان می‌خورد.

قدم زدن در روستای اولسبلنگاه را هرگز فراموش نخواهید کرد! اگر خوش شانس باشید ممکن است مه‌ها هم شما را یاری کنند و لذت پیاده روی تان را چندین و چند برابر کند.

روستای اولسبلنگاه ماسال
روستای اولسبلنگاه ماسال

3- غار آویشو ماسال

از مهیج ترین جاهای دیدنی ماسال می‌توان به غار آویشو اشاره کرد. این غار لذت طبیعت گردی را برای شما معنا می‌کند.

غار آویشو در ۲۲ کیلومتر ماسال قرار گرفته است.

معمولا اگر در ذهنمان به غار فکر کنیم، یاد کوه‌های سنگی و بدون پوشش گیاهی می‌افتیم. اما غار آویشو درست در وسط طبیعت بکر گیلان قرار گرفته است!

در داخل غار رودخانه ای در جریان است و در انتهای آن هم به یک آبشار می‌رسید.

جالب است بدانید، غار آویشو طولانی ترین غار آبی جهان است و افتخاری برای کشورمان محسوب می‌شود.

غار آویشو ماسال
غار آویشو ماسال

4- آبشار رامینه، از بهترین جاهای دیدنی ماسال

ماسال شهر کوچکی است که معمولا گردشگران آن را با آبشار های زیبایش می‌شناسند.

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ماسال همین آبشار رامینه است که حتما باید از آن بازدید کنید. رامینه تنها آبشار نیست؛ بلکه آبشار زیادی در این شهر وجود دارد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارا می‌باشد.

شیب این آبشار بسیار تند است و در طبیعت سرسبز گیلان فرو می‌ریزد. اگر می‌خواهید برای مدتی در این منطقه اقامت داشته باشید، می‌توانید از هتل رامینه استفاده کنید و پنجره‌های هتل رامینه به سمت آبشار باز می‌شود.

منظره این فضا را هرگز فراموش نخواهید کرد.

 ۵- پارک جنگلی ریزمندان، دیدنی جذاب ماسال

ماسال شهری کوچک است اما دیدنی‌های زیادی را در خود جای داده است. یکی از جاهای دیدنی ماسال که در نظر گردشگران بسیار محبوب است، پارک جنگلی ریزمندان است.

این مطلب را هم بخوانید
تفرجگاه کوهستانی تبریز، مکانی جذاب برای گردشگران (معرفی+تصویر)

این پارک دارای وسعتی به اندازه ۲۰۰ هکتار است و در آن تمامی امکانات رفاهی برای مسافران تدارک دیده شده است. پارک جنگلی محلی بسیار مناسب برای اقامت است.

پارک جنگلی ریزمندان از جاهای دیدنی ماسال
پارک جنگلی ریزمندان

کی به ماسال برویم؟

آخرین نکته‌ای که لازم است در رابطه با سفر به ماسال بدانید، آن است که چه زمانی بهترین موقع برای بازدید از جاهای دیدنی ماسال است؟

از آنجایی که ماسال در ارتفاعات واقع شده است، آب و هوای نسبت به مناطق دیگر شمالی کشور متفاوت است.

پیشنهاد می‌کنیم تحت هیچ شرایطی در ماه‌های دی، بهمن، اسفند به ماسال نروید. در این بازه زمانی هوای بسیار سرد و پر رطوبت است و نمی‌توانید لذت کافی را از سفرتان ببرید.

ماه اردیبهشت بهترین زمان برای سفر به ماسال است. در کنار آن فصل بهار و پاییز هم انتخاب مناسبی است.

در ماسال کجا بمانیم؟

یکی از مهمترین مسائلی که پیش از هر سفری باید به آن توجه کنیم، مسئله محل اقامت است.

در واقع معمولا ما ایرانی ها دقیقه ۹۰ به فکر مکان اقامت می‌افتیم و در این زمینه ممکن است مشکلاتی هم برایمان پیش آمده باشد.

فرقی نمی‌کند مقصد سفرتان ماسال باشد یا هر نقطه دیگر از ایران؛ در هر صورت، سامانه سپنجا به شما کمک می‌کند.

سپنجا این امکان را به وجود آورده است تا در کوتاه‌ترین زمان محل اقامت ایده آلتان را پیدا کنید و خیال خود و خانواده تان را از این بابت راحت کنید.

در نظر داشته باشید، برای بازدید از جاهای دیدنی ماسال، هم می توانید برای اجاره سوئیت در ماسال و هم اجاره سوئیت در تهران اقدام کنید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات جامعی درباره جاهای دیدنی ماسال ارائه دهیم.

در تمام مسیر سفر به ماسال، تیم پشتیبانی سپنجا همراه شما است. در صورت تمایل می‌توانید به صورت مستقیم با ما تماس بگیرید. پیشاپیش اقامت و سفری دلپذیر را برایتان آرزومندیم!

اگر تجربه ای در زمینه بازدید از جاهای دیدنی ماسال دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا