دیدنی های بندرعباس

جاهای دیدنی بندرعباس

به نظر می‌رسد که جاهای دیدنی بندرعباس کمتر مورد توجه گردشگران قرار دارند زیرا اکثر ایرانیان از وجود بناها و جاذبه‌های شگفت انگیز این شهر تاریخی بی‌خبر هستند. خبر خوب این است که ما امروز در این مقاله از سپنجا، جاهای دیدنی این مقصد کم‌نظیر را زیر ذره بین قرار می‌دهیم! اگر موافق هستید با ما همراه شوید.

جاذبه‌های گردشگری بندرعباس

بندرعباس که از مراکز مهم فعالیت‌های تجاری و اقتصادی ایران است، در گذشته به بندر گمبرون معروف بود. این بندر زیبا و توریستی واقع در جنوب کشور، زمستان‌های بهاری دارد و در این فصل به بهشت مسافران تبدیل می‌شود. به خواندن ادامه دهید تا جاهای دیدنی این بندر اعجاب انگیز را بشناسید.

برای اجاره سوئیت در بندرعباس روی لینک کلیک کنید.

معبد هندوها (پرستشگاه بت‌گوران)

معبد هندوها یا پرستشگاه بت‌گوران که از نظر جغرافیایی در قدیمی‌ترین و مهم ترین خیابان بندرعباس قرار دارد توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در نگاه اول به دلیل سبک معماری این معبد فکر کنید که در هند هستید. این معبد که امروز یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی بندرعباس است، روابط تجاری خوب بازرگانان ایرانی و هندی را به تصویر می‌کشد و بنای منحصر به فردی است که توسط بازرگانان هندی ساخته شده است. مصالح به کار رفته در ساخت معبد هندوهای بندرعباس شامل سنگ، ساروج، گل، سنگ‌های مرجانی و گچ چند لایه می‌شود.

قلعه فین

فصل پاییز و زمستان فصل سفر به جنوب ایران است. آب و هوای مطبوع، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد، آب‌های زلال خلیج فارس، مردم خون گرم همه دور هم جمع شده‌اند تا سفری فراموش‌نشدنی را برای گردشگران بندرعباس رقم بزنند. در سفر به استان هرمزگان در ۹۵ کیلومتری بندرعباس وارد شهر فین می‌شوید و از شاهکار معماری دوره ایلخانی و تیموری در قلعه فین بندرعباس دیدن می‌کنید. قلعه وسیع فین ۱۸۰ متر عرض و ۲۹۰ متر طول دارد. باستان شناسان معتقدند این قلعه در وسط ورودی اسلام به ایران ساخته شده است و در گذشته کاربردهای نظامی و حفاظتی بیشتری داشته است.

در ساخت قسمت‌های مختلف قلعه فین یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی بندرعباس از مصالحی مانند ساروج، آجرهای مربع و سنگ‌های نامنظم استفاده شده است. در گوشه شمال شرقی قلعه برجی مدور وجود دارد که قسمت زیادی از آن فروریخته و فقط دیواری به طول نزدیک به ۹ متر و ارتفاع حدود ۳ متر باقی مانده است. شهر فین با فضای وسیع، نخل‌های انبوه و خیابان‌های بدون ساختمان، یکی از نمونه‌های کمیاب و واقعی باغ‌شهر در کشور است و بیشتر مکان‌های این شهر در میان نخل‌ها قرار گرفته‌اند.

مطالب بیشتر: معرفی بهترین قلعه های ایران

قلعه فین

حمام گله داری بندرعباس

حمام گله‌داری در جنوب ایران و در بندری زیبا به نام بندرعباس، بنای تاریخی زیبایی است که قدمت آن به دوران قاجار می‌رسد. این حمام در طول سی سال گذشته از دو نوسازی بهره برده است. برای نشان دادن آداب و رسوم و فرهنگ مردم محلی به گردشگران مشتاق، حمام گلداری این روزها به موزه مردم شناسی تبدیل است. معماری این بنا مانند سایر بخش‌های فلات مرکزی ایران دارای بخش‌های مختلف است و در ساخت آن از سنگ، ساروج و گچ استفاده شده است. این موزه از مهم‌ترین جاهای دیدنی بندرعباس است.

در سقف غسالخانه چند چاه نور برای تامین نور و همچنین تهویه هوا تعبیه شده و با باز یا بسته شدن آن چاه‌های نوری، دما و رطوبت داخل غسالخانه را تنظیم می‌کردند. آب مورد نیاز توسط چاهی به عمق ۱۰ متر تامین می‌شد که همچنان در وضعیت خوبی قرار دارد. آب را در محلی به نام «خزینه» گرم می‌کردند و از طریق مجاری ساروج و سنگ به نقاط مختلف منتقل می‌شد. با بازدید از حمام گله داری، احساس می‌کنید که مردم باستان چگونه حمام می‌کردند.

مطالب بیشتر: از بندرعباس تا کیش چطور میشه رفت؟

بازار سنتی بندرعباس

یکی از هیجان انگیزترین قسمت‌های سفر به بندرعباس، پرسه زدن در بازار سنتی آن است.  امروزه بندرعباس بازارهای مدرن و سنتی زیادی دارد، اما برخی تاریخی آن فضایی گرم و پرنشاط را برای کسانی که دوست دارند با فرهنگ و لباس‌های شهر آشنا شوند فراهم می‌کند. این بازار از جذاب‌ترین جاهای دیدنی بندرعباس است و در خیابان طالقانی که به رنگارنگ ترین نقطه شهر معروف است، قرار دارد.

تنها چیزی که بازار تاریخی بندرعباس را از دیگر بازارهای این بندر متمایز می‌کند داشتن صنایع دستی هنرمندان این شهر است. روی دیوار مغازه‌ها سبدها و حصیرهای آویزان شده را می‌بینید که از برگ درختان خرما ساخته شده‌اند. همچنین لباس‌ها و پارچه‌هایی را می‌بینید که به زیبایی سوزن دوزی شده‌اند. در این بازار همچنین اشیای رنگارنگی وجود دارد که از صدف‌ها و پوست انواع نرم تنان دریایی درست شده‌اند.

دره داماش(سیاهو) بندرعباس

بندرعباس یکی از زیباترین شهرهای توریستی و پرطرفدار ایران است که در سواحل جنوبی کشور واقع شده است و برای اکثر مردم ایران یادآور چهره‌های گرم و لبخند مردمانی مهمان‌نواز است. لبخندی که آرامش خلیج فارس را یادآور می‌شود. گردشگران می‌توانند با سفر به جنوب ایران و بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس مانند دره داماش (سیاهو) و آبگرم گنو سفری خاطره انگیز را برای خود و دیگر اعضای خانواده رقم بزنند.

از همان ابتدای سفر و ورود به شهر می‌توانید راه موسیقی را بیابید و گفت و گوی مردم محلی را بشنوید که نشان از فرهنگ و اصالت مردم این منطقه دارد. در سفر خود به بندرعباس، سعی کنید یک جاذبه طبیعی به نام دره رودخانه داماش (سیاهو) را حتماً ببینید که از کوه‌های هماگ سرچشمه می‌گیرد و سپس از میان دره می‌گذرد و با چندین رودخانه دیگر یکی می‌شود و در انتها به خلیج فارس می‌ریزد.

داماش

این جاذبه یکی از بکرترین نقاط استان هرمزگان است و در ۸۰ کیلومتری شمال بندرعباس واقع شده است. کوه هماگ دارای بالاترین ارتفاع در استان است و قسمتی از رشته کوه‌های زاگرس جنوبی محسوب می‌شود. این منطقه در فصول بهار، پاییز و زمستان معتدل و مرطوب است و در تابستان گرم به نظر می‌رسد.

دره رودخانه داماش که یکی از زیباترین جاهای دیدنی بندرعباس است در شمال روستای سیخوران از توابع شهرستان سیاهو قرار دارد. در بندرعباس، از اینجا دیدن کنید زیرا می‌توانید خلیج فارس را در بالای دره تماشا کنید و از غروب آفتاب لذت ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
فهرست بهترین مکان های هرمزگان

بازار ماهی فروشان بندرعباس

همانطور که گفته شد بندرعباس در جنوب ایران واقع شده و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. هر ساله بازدیدکنندگان زیادی به خصوص در نیمه دوم سال به این شهر سفر می‌کنند. به جز سواحل زیبای این شهر، می‌توانید از بازار ماهی فروشان آن نیز دیدن کنید. این بازار در بلواری قرار دارد که اسکله را به شهر متصل می‌کند و در بین مردم محلی به بلوار صیادان معروف است.

بازار ماهی و پارکینگ دو طبقه آن به مساحت ۱۱۰۰۰ متر مربع حدود ۱۰ سال پیش ساخته شده و از زمان افتتاح مکانی برای صیادی بوده است. بازدیدکنندگان می‌توانند ضمن بازدید از بازار ماهی، وارد منطقه مسقف شده و از چند مرد ماهیگیر دیدن کنند که همراه با زنانشان انواع ماهی را تمیز می‌کنند و می فروشند.

گوشه گوشه این بازار که یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی بندرعباس است، از انواع ماهی‌هایی پر شده که به دلیل تازه و لذیذ بودن، شما را به خرید بیشتر وسوسه می‌کنند. تنوع ماهی‌های خلیج فارس باعث شده تا بازار ماهی فروشان بندرعباس رنگارنگ به نظر برسد. مسافران می‌توانند از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب به بازار ماهی بندرعباس مراجعه کنند و هر آنچه را که می‌خواهند خریداری کنند.

بازار ماهی

چشمه آبگرم گنو

چشمه آبگرم گنو و مجتمع توریستی گنو در نزدیکی بندرعباس در هرمزگان قرار دارند و از جاذبه‌های گردشگری و درمانی منطقه به شمار می‌روند. این مجموعه با مساحت ۱۰ هزار متر مربع شامل استخرهای زنانه و مردانه، جکوزی، مجتمع مسکونی با ۲۳ اتاق، رستوران سنتی، شهربازی و … است و شرایط مناسبی را برای استفاده افراد از ویژگی‌های طبی آبگرم و گذراندن اوقات خوش فراهم کرده است. منطقه حفاظت شده گنو دارای ۴۰ چشمه است که آب مورد نیاز منطقه را در طول سال تامین می‌‎کنند.

مطالب اضافه: ۰ تا ۱۰۰ بندرعباس | همه آنچه پیش از سفر باید بدانید+اقامتگاه

گنبد نمکی خرسین

گنبد نمکی خرسین سیاهو یکی دیگر از جاهای دیدنی بندرعباس است. این جاذبه به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصربه‌فرد نسبت به سایر گنبدهای نمکی استان، مورد توجه بیشتری قرار دارد و دارای مناظر بی بدیل به ویژه آبشار نمکی، غار و تاج‌های مختلف با ستون‌های نمکی عظیم است. این منطقه توسط اداره حفاظت محیط زیست حفاظت می‌شود.

پل لاتیدان

پل لاتیدان که قدمت آن به چند صد سال پیش بازمی‌گردد، یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین آثار تاریخی ساخته شده در استان هرمزگان است. این پل ابتدا در سال ۱۶۲۷ برای اهداف نظامی ساخته شد اما بعداً به عنوان یک مسیر تجاری مورد استفاده قرار گرفت. این جاذبه در ۵۰ کیلومتری غرب بندرعباس و در نزدیکی روستای نیمه کار قرار دارد.

کارشناسان می‌گویند این پل با ۱۵۰۰ متر طول زمانی یکی از طولانی‌ترین پل‌های ایران بوده است. طول آن سه برابر سی وسه پل اصفهان است. به گفته کارشناسان میراث فرهنگی استان هرمزگان، بر خلاف بسیاری از پل‌های خشتی که در دوره صفویه ساخته شده‌اند، پل لاتیدان از سنگ ساخته شده است. این عضو از جاهای دیدنی بندرعباس عمدتاً برای مقاصد نظامی در زمان جنگ با پرتغالی‌ها در زمان شاه عباس ساخته شد. سپس با پایان یافتن درگیری، به یک راهرو تجاری تبدیل شد.

با توجه به سطح بالای آب رودخانه در فصل بارندگی، پروژه‌های نوسازی برای تقویت سازه در حال انجام است تا به دوام آن کمک کند. این میراث ارزشمند ملی با این وجود هنوز در معرض خطر است و نیاز مبرمی به سرمایه گذاری و حفاظت دارد.

جاهای دیدنی بندرعباس

محله باستانی سورو، بندرعباس

سورو یکی از محله‌های تاریخی بندرعباس است که در ضلع غربی آن واقع شده است. تاکنون سکه‌های متعددی از دوره‌های ساسانی، صفویه و قاجاریه در این منطقه کشف شده است که هم اکنون در موزه بندرعباس نگهداری می‌شوند. محققان از کشفیات به این نتیجه رسیده‌اند که ملوک هرمز، صاحب ضرابخانه بوده و به غیر از مس و نقره، سکه‌های طلا هم ضرب می‌کردند.

مسجد جامع اهل سنت

در شهر بندرعباس سنی‌های زیادی ساکن هستند و مسجد جامع اهل سنت یکی از نمادهای اصلی شهروندان سنی در این شهر است. این مسجد که یکی از زیباترین جاهای دیدنی بندرعباس است در سال ۱۱۷۵ هجری قمری توسط زین‌العابدین ابوالقاسم اوزی تأسیس شد و تا امروز چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است. چشمگیرترین بخش این بنا، کاشی‌کاری هنرمندانه‌ای است که در محراب به کار رفته است. دلگشا، نام دوم مسجد اهل سنت بندرعباس است و شبستان آن در دو طبقه ساخته شده و ۲۰ درب بزرگ دارد.

مسجد جامع اهل سنت

مجموعه برکه‌های باران

مجموعه برکه‌های باران بندرعباس شامل شش حوض یا آب انبار است که قدمت آنها به دوران صفویه می‌رسد. این مجموعه در گذشته از منابع آب شیرین بندرعباس بوده است. هر حوضچه دارای چهار دهانه اصلی برای برداشت آب بود. این حوض‌ها در حیاطی بزرگ در خیابان ۲۲ بهمن بندرعباس با گنبدهای زیبا و شیک قرار دارند و در حال حاضر توسط اداره میراث فرهنگی استان تعمیر شده و به عنوان آمفی تئاتر و موزه آب بازسازی شده است.

موزه آب بندرعباس

در شهر بندرعباس موزه‌های مختلفی وجود دارد که موزه آب یکی از مهم‌ترین آنها در سطح استان است. این موزه که از مهم‌ترین جاهای دیدنی بندرعباس است در بلوار امام خمینی واقع شده و قدمت بنای آن به دوران صفویه برمی‌گردد. تا به حال بنای موزه آب چندین بار بازسازی شده و محیط آن فرصت خوبی برای آشنایی با آثار و ابنیه تاریخی در زمینه‌های مختلف مربوط به آب به شما می‌دهد. چیزهایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده است شامل کوزه‌های گوناگون، خمره‌هایی به نام کروش، خمره‌های سنگی، پایه مشک و همینطور عکس‌هایی از ظروف آب و گاوچاه و چاه چرخ گاوی می‌شود.

مطالعه بیشتر: چشمه آبگرم سیاهکش بندر خمیر در بندرعباس

امامزاده شاه محمد تقی (ع)

آخرین جاذبه شهر بندرعباس در مقاله ما، امامزاده شاه محمد تقی (ع) است. این امامزاده در بین مردم استان هرمزگان به ویژه بندرعباس جایگاه ویژه‌ای دارد و مردم اعتقاد و ارادت خاصی به آن نشان می‌دهند. چیزی که در نگاه اول شما را شگفت زده می‌کند، سقف و مناره‌های میناکاری شده‌ی بنای امامزده شاه محمد تقی است که در کنار شیشه‌های رنگی پنجره‌های آن، آرامش زیادی به شما القا خواهد کرد.

عمارت کلاه فرنگی بندر عباس

این عمارت تاریخی از دوران حکومت صفویات  تا به امروز کاربردهای بسیاری داشته و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی بندرعباس به شمارمی‌رود. در مرکز این شهر قرار دارد. در گذشته از آن به عنوان یک تجارتخانه برای داخل و خارج کشور ایران استفاده شده است. این عمارت با قدمتی پیش از سه صده، در سال ۱۰۸۴ هجری شمسی در کنار اسکله قدیمی  بندر عباس ساخته شده و با شماره ۱۳۸۳۵ در تاریخ ۱۳۸۴ به عنوان یکی از  آثار ملی ایران ثبت شد.

این مطلب را هم بخوانید
روستای خورگو بندرعباس + چشمه آبگرم خورگو 🌋 (آدرس و عکس)

عمارت کلاه فرنگی در کل از سه طبقه به ارتفاع ۹ متر و ۳۰ متر طول و۱۴ متر عرض در زمینی به وسعت ۴۲۹ متر مربع ساخته شد. مسالحی که در ساخت بنا به کار رفته از سنگ، گچ و ساروج است. از گچ‌بری برای تزئینات داخل اتاق‌هااستفاده کردند. سقف طبقه دوم به صورت هشت گوشه درآمده که بر بالای آن یک گنبد از جنس چوب ساختند. این گنبد مخروطی شکل در اصل نمادی از کلاه فرنگی‌هایی بود که زنان اوروپایی آن زمان با نام فرنگی‌ها بر سر می‌گذاشتند. از طبقه همکف این بنا برای حفظ و نگهداری کالا ها استفاده می‌شد.

همانطور که اشاره شد در طول تاریخ تا کنون استفاده‌های بسیاری از این عمارت شده مدتی به عنوان تجارتخانه و پس از آن یک دارالحکومه و سپس وقف حوضه علمیه بندرعباس شد. متاسفانه امروزه بسیاری از بخش‌های عمارت تخریب شده و کم کم دارد به دست فراموشی سپرده می‌شود.

پارک ساحلی سورو

یکی از سواحل غربی بندرعباس با دارا بودن امکاناتی کامل و مجهز، پارک ساحلی سورو است. اگر در سفر به استان هرمزگان و دربین جاهای دیدنی بندر عباس به دنبال مکانی با انواع مختلف تفریحات هستید ما این پارک ساحلی را به شما معرفی می‌کنیم. در بین سفر و گردش هر لحظه احساس خستگی کردید نگران نباشید چون در این مکان کافه و رستوران‌هایی برای رفع خستگی و سرحال شدن مسافران وجود دارد.

با فرا رسیدن فصل بهارفصل همه می‌خواهند  که از تعطیلات  نوروزی نهایت استفاده را ببرند. عده‌زیادی از مسافران به بندرعباس سفر می‌کنند و به همین خاطر این ساحل در بهار و تابستان از هر فصل دیگری شلوغ‌تر است. قایق سواری، جت اسکی، بنانا سواری، عکاسی با تندیس‌های کنار ساحل و پیکنیک از جمله تفریحات ساحل سوروهستند.

بخشی از زمین ساحل به عنوان زمین بازی برای  بچه‌ها اختصاص داده‌شده تا خانواده‌های که بچه کوچک دارند  با خیال راحت‌تری، هم خودشان و هم بچه‌هایشان از سفر لذت ببرند. این ساحل به صورت شبانه روز باز است اما در شب امنیت آن کامل نیست پس بهترین ساعت برای بازدید همان صبح تا عصر است.

امام زاده سید مضفر(ع)

امام زاده سید مضفر(ع) از نوادگان موسی کاظم محسوب می‌شود.ایشان همیشه مورد توجه مردمان مهربان و خونگرم استان هرمزگان بودند و از سراسر کشور برای بازدیداز این امام زاده، در همه فصل‌های سال به شهر بندرعباس مراجعه می‌کنند. بنای امام زاده از لحاظ معماری، یک شاهکار تمام عیار است. گنبد زرین گون، با مناره‌های کاشی کاری‌ شده به رنگ زیبای فیروزه‌ای، چشم همه بازدیدکنندگان را به طرف خود خیره می‌کند. این مکان از دیرباز تا کنون محل آرامش و عبادت مردم بوده وحتی سبب آرامش روح گردشگران هم می‌شود.

گفته شده که سال ۴۰۴ هجری قمری این عالم سربر خاک گذاشته و از آن به بعد تا چند سالی ناشناخته بوده است. طبق شواهد و آثار موجود، پس از سال ۱۳۰۵ این ساختمان نوزساز و مرمت شده و در بین افراد به شناخت بیشتری رسیده است.

آبشار ترزج

یکی از اماکن طبیعی و جاهای دیدنی بندرعباس آبشار ترزج است که در ۱۷۵ کیلومتری شمال این شهر قرار دارد. منطقه این آبشار جزو اماکن کوهستانی و سرسبز استان هرمزگان به شمارمی‌رود. برای رسیدن به آبشار ترزج ابتدا باید به شهرستان حاجی آباد بروید. در فاصله ۱۷ کیلومتری جنوب این شهرستان یک جاده فرعی قراردارد که پس از طی کردن مسافتی ۱۰ کیلومتری به یک دوراهی می‌رسید. اینجا را خوب دقت کرده و مسیر سمت راست را انتخاب کنید. با طی کردن ۱۱ کیلومتر دیگر و عبور روستای ترزج و معدنویه با نخلستان‌های زیبایش به آبشار می‌رسید.

این مسیر راهی خستگی ناپذیر را پیش روی شما می‌گذارد، خاطرات خوشی برای افراد رقم می‌خورد چرا که در دامان طبیعت یک سفر ماجرا جویانه را شروع کردند. جالب‌تر اینکه می‌توان با استفاده از پلکان‌های کنار آبشار خودرا به بالای کوه رساند و چشم اندازهای زیبایی را مشاهده کرد. اولین و جذاب‌ترین آنها آسیاب‌های چوبی هستند که در گذشته با استفاده از آبشار می‌چرخیدند و گندم را به آرد تبدیل می‌کردند.

بازار لاری‌ها و اوزی‌ها

این بازار حدود ۳۰۰ سالی قدمت دارد و یکی از کهن‌ترین اماکن موجود در شهر بندر عباس است.  پس از تاریک شدن هوا که بیشتر اماکن خرید و فروش کار خودشان را تعطیل می‌کنند. بازار لاری ها معروف به بازار شب، تازه کار خود را آغاز می‌کنند و شور و حال وصف ناپذیری در بین مغازه ها و محصولات موج می‌زند. البته فعالیت در شب به علت گرم و شرجی بودن هوای بند عباس است. بیشتر فروشنده‌ها زن هستند ومحصولاتشان برای فروش پوشاک و لباس . بین بازار اوزی‌ها و لاری‌ها تنها ۵ دقیقه فاصله است.

بوستان دولت

به افرادی که اهل ورزش و پیاده روی‌های چند ساعته هستند پارک ساحلی دولت را پیشنهاد می‌دهیم، این بوستان یکی از جاهای دیدنی بندرعباس است که در شرغ این شهر قراردارد.یک فرصت عالی برای دوچرخه سواری و گردش و تفریح را می‌توان در بوستان دولت به دست آورد. اگر خسته شدید اصلا نگران نباشید ‌می‌توانید به کافه و رستوران این پارک مراجعه کنید و با خوردن یک دسر یا بستنی خوشمزه حال و هوایی تازه کنید.

  می‌کنیم قبل از سفر وسایل لازم برای پیکنیک را آداده کنید و به همراه ببرید تا در آنجا چند روزی را مستقر شوید. البته خود پارک به اماکنات رفاحی همچون آلاچیق ، سرویس بهداشتی، قهوه خانه، مسجد، امکانات ورزشی، پارک کودکان و پارکینگ مجهز است.

 بیشتر افرادی که در این بوستان از آرامش و طراوتش لذت می‌برند، راهی سفری طولانی بوده و خستگی خود را با اقامتی چند روزه به در می‌برند. درطی ایام نوروزی داخل پارک شلوغ می‌شود اگر قصد تان سفر به بوستان دولت است پس در این ایام زود تر مراجعه کنید.

سخن آخر…

در این مقاله از سپنجا جاهای دیدنی بندرعباس به شما معرفی شد. این شهر بندری بزرگ‌ترین بندر ایران با جاذبه‌های گردشگری متعدد است. همچنین یک مرکز استراتژیک و تجاری در خلیج فارس و خلیج عمان است. موزه مردم شناسی، معبد هندوها، مجموعه برکه‌های باران، پل لاتیدان، آبگرم گنو و… مکان‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بندرعباس هستند. امیدواریم از مطالعه مقاله ما لذت برده باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا