دیدنی های یزد

تجربه اقامتی به یاد ماندنی در بهترین هتل های یزد

آیا تصمیم دارید به تازگی سفری به عروس کویر داشته باشید؟ اگر اینطور است پس حتماً به لیست بهترین هتل های یزد نیاز دارید. ما این لیست را برایتان آماده کرده‌ایم، می‌توانید از آن استفاده کنید. هتل‌های شهر مسحور‌کننده یزد، به دو دسته تاریخی و مدرن تقسیم می‌شوند. این هتل‌ها تقریباً هر سلیقه و بودجه‌ای را پوشش می‌دهند و نیاز نیست در سفر به  این مقصد از لحاظ جای مناسب اقامت نگرانی داشته باشید.

یکی از مزیت‌های مهم و جالب سفر به یزد، اقامت در هتل‌‌هایی است که قبلاً خانه اشراف بوده‌اند. چنین فرصتی در هیچ کجای ایران به شما داده نخواهد شد. احتمالاً می‌دانید که یزد اولین شهر خشتی جهان است و پس از ونیز، به عنوان دومین شهر تاریخی زنده جهان شناخته می‌شود. این شهر تاریخی که در آغوش گرم کویر خوابیده است، به‌تازگی به  ثبت جهانی رسیده است.

فهرست بهترین هتل های یزد

به یزد؛ شهر بادگیرها هم گفته می‌شود و آنچه او را متمایز کرده است، حفظ بافت تاریخی حتی با گذشت سال‌های طولانی است. اگر در میان کوچه پس کوچه‌های این شهر خشتی قدم بزنید، می‌بینید که چهره تاریخی شهر هنوز هم تغییرات چندانی نداشته و چیز‌های خارق‌العاده‌ای برای نشان دادن دارد. در مورد بهترین هتل های یزد بیشتر بخوانید.

لذت سفر به یزد با اقامت در هتل‌های تاریخی و کم‌نظیر دو چندان خواهد بود. فکرش را بکنید، شب را در اتاقی بخوابید که در گذشته یکی از اتاق‌های خانه اشراف بوده‌ است! لذت بخش نیست؟ معماری فوق‌العاده هتل‌های یزد باعث شده تا گردشگران از آنها به عنوان  جاذبه‌ها و جاهای دیدنی شهر نام ببرند. بیایید باهم سری به هتل‌های اولین شهر خشتی جهان بزنیم. همراه سپنجا باشید.

اگر دوست دارید پیش از سفر به یزد، هتلی مناسب با سلیقه و بودجه خود پیدا کنید به ادامه این مطلب مراجعه کنید. در ادامه بهترین هتل‌های شهر تاریخی یزد را معرفی کرده و توضیحات مفصلی درباره خصوصیات هریک ارائه خواهیم داد.

هتل سنتی مهر یزد

هتل سنتی مهر در بافت تاریخی شهر قرار دارد و معماری کاملاً سنتی دارد اما از امکانات جدید و تجهیزات پیشرفته برخوردار است. این هتل سه ستاره یکی از بهترین هتل های یزد به حساب می‌آید و تقریباً ۲۰۰ سال پیش در دوران قاجار، متعلق به یک تاجر به نام «زرگر یزدی» بوده. مهر یزد از ۲۳ باب فضای اقامتی با امکانات خوب و مناسب برخوردار است.

هتل سنتی مهر یزد

هتل سنتی مهر از یک حوض زیبا در مرکز حیاط برخوردار است و این اولین چیز جذابی است که به‌محض ورود به هتل می‌بینید. بعد از حوض، این شیشه‌های رنگین و درهای چوبی هستند که چشمتان را نوازش می‌کنند. هشتی تالار بزرگ، نارنجستان، بادگیرهای بلند، اتاق سه دری و پنج دری و معماری خاص این بنا شما را به سالها پیش خواهند برد.

جالب است بدانید، از پشت بام این هتل یک رستوران و کافی‌شاپ ساخته شده است که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به بافت تاریخی شهر دارند. انواع غذاهای ایرانی و سنتی و حتی فرنگی در رستوران سرو می‌شود و خدمه تمام سعی‌شان بر این است تا اوقات فراموش‌نشدنی را برای میهمانان هتل بسازند. جاذبه‌های نزدیک به هتل مهر یزد شامل: میدان تاریخی امیرچخماق، موزه آب، زندان اسکندر، بازار زرگرها، بازراخان،‌ بازار شاهزاده و… می‌شود.

امکانات هتل سنتی مهر یزد: پارکینگ، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه، کافی‌نت، سالن بیلیارد، غرفه صنایع‌دستی، خدمات پزشکی، فضای سبز، تاکسی سرویس،

آدرس: یزد، خیابان قیام، کوچه لب‌خندق

هتل سنتی رز یزد

هتل سنتی رز؛ یکی دیگر از بهترین هتل های یزد به حساب می‌آید و دارای ۱۱ باب فضای اقامتی با گنجایش حدود ۳۵ تخت است. این هتل سه ستاره بیش از ۲۵۰ سال قدمت دارد و ساخت آن به دوران قاجار برمی‌گردد. بنای این هتل از خشت و گل ساخته شده و در گذشته متعلق به  شخصی به نام «شیخ مهدی عرب» بوده است. حسی که در بدو ورود به هتل سنتی رز به شما دست می‌دهد، مانند لحظه وارد شدن به خانه‌های قدیمی و دنج است. همانقدر دلچسب و دوست داشتنی.

هتل تاریخی رز؛ از یک حیاط فوق‌العاده سرسبز و باصفا با یک حوض بزرگ در مرکز برخوردار است. چیدمان حیاط با تخت‌های چوبی بسیار زیبا، شما را یاد خانه‌های فیلم‌های قدیمی می‌اندازد که حس و حال خاصی به ما منتقل می‌کردند. هتل رز از این فضا به عنوان سالن رستوران استفاده می‌کند و مهمانان خود را با انواع غذاهای سنتی و ایرانی خوشحال می‌کند. از دیگر جذابیت‌های این هتل، دسترسی آسان مهمانان هتل به بافت تاریخی و اماکن دیدنی و تفریحی شهر است.

امکانات هتل: اینترنت، کافی‌نت، خدمات پزشکی، تاکسی سرویس، تنیس روی میز، شطرنج، بیلیارد، جکوزی و سونا، فضای سبز زیبا، رستوران و کافی شاپ.

آدرس: یزد، میدان شهید‌بهشتی، ابتدای خیابان امام، انتهای کوچه فرهنگ

هتل موزه فهادان

از هتل موزه فهادان نیز می‌توان به عنوان یکی از بهترین هتل های یزد نام برد. تعداد ستاره‌های این هتل ۴ عدد است و یکی از اعضای مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای مهر است. قدمت این هتل نیز به دوران قاجار باز می‌گردد و برای دسترسی به آن باید به بافت تاریخی شهر مراجعه کنید. این هتل در ابتدا محل زندگی خانواده‌ای از تجار بنام «تهرانی» بوده و معماری آن بسیار منحصربه فرد است.

هتل موزه

۲۸ باب فضای اقامتی این هتل، بیش از ۶۰ تخت باکیفیت را در خود جای داده‌اند و پنجره‌های چوبی و شیشه‌های رنگارنگ آن چشم هر بیننده‌ای نوازش می‌کند. فضای بزرگ و بسیار زیبای این ساختمان باعث شده تا مدتی از آن به‌عنوان دفتر کنسولگری اقتصادی برخی کشورها از جمله فرانسه و آلمان استفاده شود.

این اولین هتل موزه ایران است و سه حیاط اصلی دارد. بخش‌های دیگر شامل نارنجستان، سه عدد بادگیر، عمارت کلاه فرنگی، یک تالار بزرگ، هشتی و … است. این هتل یکی از بهترین هتل های یزد است و پشت بام آن ، چشم انداز بسیار زیبایی به بافت تاریخی شهر دارد. همچنین زندان تاریخی اسکندر در جاور آن قرار دارد.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک هتل: خانه لاری‌ها، خانه ملک زاده و زورخانه ابوالفضل

امکانات هتل: اینترنت بی‌سیم، کافی‌نت، خدمات پزشکی، تاکسی سرویس، محوطه‌ای با فضای زیبا، خدمات آژانس مسافرتی، رستوران، کافی شاپ

آدرس: یزد، فهادان، روبه‌روی زندان تاریخی اسکندر

هتل باغ مشیر الممالک یزد

هتل باغ مشیرالممالک که در جایگاه اولین هتل باغ ایرانی قرار دارد، قدمتی بیش از ۲۵۰ سال دارد. ساخت آن به دست معماران چیره دست دوران قاجار صورت گرفته و، وسعتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع دارد. این هتل از بهترین هتل های یزد است و اگر تصمیم گرفتید آن را برای اقامت در یزد انتخاب کنید به محدوده شمال غربی شهر، بروید. این هتل در نزدیکی بافت قدیمی شهر ساخته شده و شخصی به نام میرزا فتح الله مشیرالممالک در دوران مظفرالدین شاه قاجار آن را بنا کرده است باغ مشیرالممالک به تمام امکانات رفاهی مدرن و تجهیزات پیشرفته روز دنیا مجهز است.

هتل باغ مشیر

یکی از جذابیت‌های خاص هتل مشیر الممالک این است که اتاق‌ها و سوئیت‌های سنتی آن چشم‌اندازی از باغ زیبای هتل دارند و شما این فرصت را دارید تا هر ساعت از شبانه روز از بالکن اتاق خود به تماشای محوطه سرسبز باغ، فواره‌ها و همینطور معماری اصیل هتل بپردازید. از دیگر مزیت‌های اقامت در این هتل می‌توان به دسترسی راحت به مرکز شهر و جاذبه‌های تاریخی مثل امیرچخماق، موزه آب، باغ دولت‌آباد و بازار خان ‌اشاره داشت.

امکانات هتل: سالن کنفرانس، خشکشویی، کافی‌شاپ، باغ، لابی، رستوران، اینترنت بی‌سیم، کافی‌نت، تاکسی سرویس، چایخانه سنتی، پارکینگ

آدرس: شهر یزد، خیابان انقلاب، بلوار مشیر

هتل پارسیان صفائیه یزد

هتل پارسیان صفائیه هم از بهترین هتل های یزد به شمار می‌رود. این هتل ۴ ستاره در محله‌‌ای خوش آب‌ و هوا در یک باغ بزرگ و سرسبز بنا شده است. درختان سر به فلک کشیده و باغچه‌های فوق‌العاده زیبای این باغ، تا زمانی که آنجا هستید، به شما انرژی می‌بخشند. این هتل از دو بخش مختلف تحت عنوان هتل باغ و هتل جدید برخوردار است. هتل باغ به صورت خیلی سنتی و باصفا طراحی و چیده شده و هتل جدید  تلفیقی از معماری مدرن و سنتی است.

ساختمان هتل صفائیه ۳ طبقه است و مجموعاً ۲۰۰ باب فضای اقامتی را با امکانات رفاهی پیشرفته و لوکس در خود جای داده است. خصوصیت ویژه هتل صفائیه این است که مسافران می‌توانند از پنجره اتاق‌های خود، فضای باغ را ببینند و با آواز پرندگان از خواب بیدار شوند. این هتل دسترسی راحت به نقاط مهم شهر از جمله پایانه مسافربری، مراکز تفریحی، تجاری و جاهای تفریحی دارد.

هتل پارسیان

امکانات هتل: سالن بدن‌سازی، کافی‌شاپ، کافی‌نت، سالن همایش، رستوران فضای باز، رستوران سنتی، مرکز خرید، فضای سبز، خشکشویی، تاکسی سرویس، اینترنت بی‌سیم، پارکینگ اختصاصی، کتابخانه، آرایشگاه، خدمات پزشکی، استخر روباز، فست‌فود، ماهواره، خودپرداز.

این مطلب را هم بخوانید
شهر یزد امپراطوری خشتی ایران

آدرس: یزد، خیابان تیمسار فلاحی، جنب میدان امام حسن

هتل داد یزد

هتل چهار ستاره داد از بهترین هتل های یزد است و در بافت تاریخی شهر واقع شده است. قدمت ساختمان این هتل به یک قرن می‌رسد اما با وجود آن هنوز هم اصالت تاریخی و معماری سنتی خود را به خوبی حفظ کرده است. هتل داد با اینکه یک هتل سنتی محسوب می‌شود اما امکاناتی مدرن و به روز دارد تا مهمانان بتواند در طول اقامت خود، آسایش کامل را تجربه کنند.

جالب است بدانید، مصالحی که این ساختمان را تا امروز زنده نگه داشته‌‌اند چیزی جز کاهگل و آجر نیست! مجاورت هتل داد با جاذبه‌های دیدنی و شناخته شده  شهر باعث شده تا افراد زیادی خواهان اقامت در آن باشند. در رستوران سنتی این هتل زیبا، هر غذای محلی و ملی را که بخواهید می‌توانید سفارش دهید و از فضای دلنشین کافی‌شاپ آن که در پشت بام قرار دارد استفاده کنید.

بهترین هتل های یزد

امکانات هتل: سالن بدن‌سازی، سالن ماساژ، کافی‌شاپ، کافی‌نت، سالن همایش، رستوران فضای باز، رستوران سنتی، مرکز خرید، فضای سبز، خشکشویی، تاکسی‌ سرویس، اینترنت بی‌سیم، پارکینگ اختصاصی، کتابخانه، آرایشگاه، خدمات پزشکی، فست‌فود، خودپرداز

آدرس: یزد، میدان شهید‌بهشتی، خیابان دهم فروردین، پلاک ۱۱۴

هتل علی بابا

علی بابا یکی دیگر از بهترین هتل های یزد است. این هتل ۱ ستاره از هتل‌های ارزان قیمت اما باکیفیت شهر یزد به حساب می‌آید و یادگاری از دوران قاجار است. بسیاری از جاذبه‌های مهم یزد از جمله برج ساعت، مسجد جامع یزد، مقبره سید رکن الدین و مجموعه خان در نزدیکی این هتل هستند و مهمانان می‌توانند به راحتی به آنا دسترسی داشته باشند. صبحانه تازه در این هتل رایگان است و مهمانان می‌توانند از هر صبح اقامت خود در سالن صبحانه لذت ببرند.

فضای باز بزرگ و دلنشین، فضای سبز، خشکشویی، پذیرش ۲۴ ساعته و کارکنان انگلیسی زبان از امتیازات این هتل هستند. این هتل دارای ۸ اتاق و ۲ سوئیت است و برای هر یک از آنها یخچال، تلویزیون، وای فای، سیستم تهویه مطبوع، بخاری، خشک شویی و… در نظر گرفته شده است.

بهترین هتل های یزد

هتل سنتی اورینت

یکی دیگر از هتل‌های سنتی و ارزان قیمت شهر یزد، هتل ۲ ستاره اورینت است. این هتل که یکی از بهترین هتل های یزد است در مرکز شهر و در نزدیکی برخی از جاذبه‌های مهم قرار دارد. مجموعه خان، مقبره سید رکن الدین، زندان اسکندر، برج ساعت مارکار، باغ دولت آباد، موزه آب یزد، مجموعه امیر چخماق و خانه لاری‌ها در فاصله کمی از هتل قرار دارند. در این ملک سنتی ۲۰ اتاق در یک طبقه وجود دارد.

غذاهای ایرانی در رستوران مارکوپولو برای شما آماده است. علاوه بر این، کافه هتل نوشیدنی‌های گرم و سرد و همچنین میان وعده‌های خوشمزه را برای شما فراهم می‌کند. این فرزندان زیر ۲ سال شما می‌توانند به صورت رایگان از خدمات هتل بهره مند شوند.

هتل اورینت

هتل واحه یزد

پیشنهاد اقتصادی بعدی ما برای اقامت در یزد، هتل ۱ ستاره یزد واحه است. این ملک ۱۲۰ ساله، اثری از دوران قاجار است. برای نام بردن از جاذبه‌های اطراف آن می‌توان به مقبره سید رکن الدین، مجموعه امیر چخماق و مسجد جامع یزد اشاره کرد. گردشگرانی که اینجا اقامت کرده‌اند، چیزهای گرانبهایی را روی در فلزی سمت راست پذیرایی به یادگار گذاشته‌اند.

هتل واحه از بهترین هتل های یزد است و تمام خدمات و امکانات رفاهی خود را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. چای ایرانی الاصل با طعم رنگ عالی در حیاط کوچک هتل سرو می‌شود و مهمانان می‌توانند با نوشیدن یک فنجان از آن لحظات و خاطرات با ‌ارزشی برای خود خلق کنند. اتاق‌های هتل دارای امکاناتی مانند تلویزیون، وای فای و ماشین لباسشویی هستند.

هتل ادیب الممالک

یکی دیگر از هتل‌هایی که بر روی ساختمان قاجاری ساخته شده است، هتل ۱ ستاره ادیب الممالک است. ۱۳ اتاق زیبا با چیدمان سنتی برای پذیرایی از مهمانان وجود دارد و تمام خدمات با ارزان‌ترین قیمت در اختیار مهمانان قرار داده می‌شود. علاوه بر این، این هتل برای کودکان مناسب است و کودکان زیر ۳ سال بدون پرداخت هزینه هستند.

از جاذبه‌های اطراف هتل می‌توان به مسجد جامع یزد، خانه لاری‌ها، موزه حیدرزاده، زندان اسکندر و مجموعه خان اشاره کرد. این از بهترین هتل های یزد است و  امکاناتی چون رستوران، پارکینگ، کافه، تاکسی سرویس، ماساژ درمانی و مینی بار با هزینه اضافی دارد. صبحانه تازه هر روز صبح آماده سرو رایگان است. علاوه بر این، از امکانات برجسته اتاق‌ها می‌توان به تلویزیون، تلفن، وای فای، چای ساز و یخچال اشاره کرد.

هتل ادیب

هتل سنتی فیروزه

آخرین پیشنهاد ما برای شما، هتل سنتی فیروزه از هتل‌های ۳ ستاره یزد است. برج ساعت مارکار، مقبره سید رکن الدین، دخمه زرتشتیان(برج‌های سکوت) و آتشکده زرتشتیان از دیدنی‌های نزدیک آن هستند. یکی دیگر از امتیازات هتل این است که کودک پسند است. بر این اساس، کودکان زیر ۶ سال هزینه ای را پرداخت نمی‌کنند. علاوه بر این، هزینه‌ای که برای رزرو اتاق خود می‌پردازید شامل صبحانه روزانه نیز می‌شود. یک محوطه بیرونی سبز و پارکینگ نیز برای راحتی بهتر شما در دسترس است. همچنین می‌توانید از بالکن اتاق خود از منظره شهر لذت ببرید.

هتل ارگ جدید یزد

این هتل در مکانی بسیار خوش آب و هوا و به دور از هر گونه آلودگی صوتی قرار دارد. از لحاظ موقعیت مکانی به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری شهر یزد یعنی دخمه زرتشتیان نزدیک است، سال ۱۳۹۳ این هتل افتتاح شد و اکنون به یکی از بهترین هتل های یزد تبدیل شده است. شاید بتوان گفت  بیشترین چیزی که مسافران و گردشگران شهر یزد را به این اقامتگاه می‌کشاند معماری و نمای زیبای آن است که در منطقه‌ای خوش آب و هوا و ییلاقی با چشم اندازی از رشته کوه‌های شیرکوه قرار گرفته است.

نمای بیرونی ساختمان از کاهگل و آجر ساخته شده اما داخل آن بسیار مدرن و بروز است، این هتل در دو طبقه مجلل با ۱۵۰ واحد اقامتی و تفریحی در خدمت تمام  مهمان های شهر یزد است.

هر اتاق چشم اندازی رو به دخمه، یا رشته کوه‌ها دارند. با ۱۳۸ اتاق کامل و مجهز به امکانات رفاهی و ۱۲ سوئیت  دنج و باصفا به استقبال هر مسافر با هر سلیقه‌ای می‌رود.

همچنین دارای  فضای ورزشی، سالن کنفرانس، سالن جشن، سالن تولد، رستوران های مخصوص (صبحانه، ناهار شام)، کافی شاپ، غرفه مخصوص صنایع دستی و ترمه  که همه و همه برای بهتر گذراندن لحظات خوش شما عزیزان تدارک دیده شده اند امیدواریم در اقامت خود بهترین انتخاب و بهترین لحظات را داشته باشید.

تنها فاصله هتل تا شهر ده دقیقه و تا فرودگاه یزد ۱۵ دقیقه است. همین طور که در متن بالا اشاره کردیم علاوه بر این شما به همه امکانات رفاهی  در هتل دسترسی دارید و می‌توانید با خیال راحت در هتل ارگ جدید یزد اقامت کنید.

هتل لاله یزد

هتل لاله متعلق به دوره قاجار است و قدمت بالایی دارد، گفته شده در اواخر سال های ۱۳۵۷ این اقامتگاه به خانه گلشن معروف بوده و از آن به عنوان مکانی مسکونی استفاده شده است،  در سال های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۲ مرمت و بازسازی آن به طول انجامیده است. امروزه این اقامتگاه  سه ستاره را به عنوان  یکی از بهترین هتل های یزد  می‌شناسند که در قلب شهر جا گرفته است . به آب انبار تاریخی گلشن و اماکن خرید زیادی دسترسی آسانی دارد.

دارای چهل اتاق اقامتی سنتی و مدرن است، برای کودکان زیر پنج سال هزینه اقامت رایگان محسوب می‌شود و دارای پارکینگ روباز، اینترنت بیسیم، تاکسی سرویس، فروشگاه صنایع دستی، گشت های توریستی به داخل و خارج شهر به همراه راهنماهای محلی، خدمات پزشکی، رستوران، سالن کنفرانس و صندوق امانات است.

هر اتاق یک الی چهار تخت دارد و امکانات کاملی که شامل یخچال، تلویزیون، تلفن، اینترنت و سرویس بهداشتی است.

هتل الزهرا یزد

هتل الزهرا از دوطبقه با بیست  و دو اتاق شیک و مدرن تشکیل شده است که در سال ۱۳۹۶ به صورت جدی و حرفه‌ای کار خود را شروع کرد. این هتل سه ستاره در مرکز شهر قرار دارد و به اماکن تاریخی همچون مسجد جامع یزد، باغ دولت آباد، امیرچخماق و خانه لاری ها نزدیک است. هنگام اقامت در هتل الزهرا شما می‌توانید دسترسی راحت‌تری به اماکنی مانند فرودگاه، بازارهای سنتی  و مدرن، ترمینال و فروشگاه ها  داشته باشید.

امکانات داخل هتل عبارتند از : یخچال، تلویزیون، اینترنت، رستوران، نمازخانه، کافی شاپ، تلفن در اتاق، اینترنت در لابی، سوئیت و لابی  که به صورت بیست چهار ساعته پذیرش دارند. هزینه اقامت کودکان زیر چهار سال به صورت رایگان حساب می‌شود.

هتل سنتی خوان دوحد یزد

و اما یکی دیگر از هتل های زیبا و محبوب شهر یزد که در قسمت بافت قدیمی این شهر قرار گرفته و میزبانی کامل و جامع برای تمام گردشگران یزد است. هتل سنتی خوان دوحد از پنج سازه تاریخی و کهن تشکیل شده که به سبکی زیبا و هنری هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند، در مجموع ۳۸ اتاق سنتی و مدرن در این عمارت باشکوه موجود است، با تمام امکانات رفاهی. هتل خوان دوحد از لحاظ موقعیت جغرافیایی به امکانات بسیاری نزدیک است که خیلی راحت می‌توانید به هر نقطه از شهر یزد رفت و آمد داشته باشید.

حد فاصل هتل خوان دوحد تا امکان نزدیک آن به شرح زیر است:

این مطلب را هم بخوانید
فهرستی از بهترین مکان های تاریخی یزد

هشت دقیقه تا ایستگاه راه آهن یزد، بیست و دو دقیقه تا پایانه مسافربری یزد، سه دقیقه تا میدان مارکار، پنج دقیقه تا آب انبار یزد، نه دقیقه تا خانه تاریخی لاریها، ۱۸ دقیقه تا برج خاموشان، شش دقیقه تا خانه ملک التجار، هفت دقیقه تا بازار و حمام خان، ده دقیقه تا باغ دولت آباد، ده دقیقه تا موزه آینه .

فضای آرام و دلنشین این هتل زبانزد خاص و عام است ، گلدان‌های کوچک و زیبا بر روی حوضچه ، تخته های چوبی که به عنوان استراحتگاه موقتی برای مسافران است. همه اینها  شادی و نشاط در زندگی روزمره انسان ها را بیشتر می‌کند و صد البته که اقامت را دو چندان لذت بخش تر خواهد کرد.

بهتر بگویم که اقامتگاه سنتی خوان دوحد یکی از بهترین هتل های یزد به شمار می‌رود که ظرفیتی حدود ۱۲۰ نفر را در خود جای می‌دهد. امکانات هر اتاق شامل تلوزیون، سیستم سرمایشی و گرمایشی، حمام با امکانات کامل(شامپو، صابون و..) یخچال، توالت فرنگی و…است .

هتل فاضلی یزد

این هتل دو طبقه است با شانزده اتاق مدرن و به روز که با قدمتی دویست و پنچاه ساله ظرفیت ۵۰ مسافر را دارد. معماری آن شبیه به سبک های معماران  دوران قاجار، صفویه و پهلوی است. خدمه این هتل به سه زبان خارجه فرانسوی، ژاپنی و انگلیسی مسلط اند و به راحتی پذیرای مهمانان خارج کشور هستند.

این مکان از قوانین خاصی برخوردار بوده که باعث نظم انظباط بیشتر هتل شده است. ارائه مدارک کامل شناسایی هر فرد لازم و ضروری است، هر گونه حیوانات خانگی را نمی پذیرند و مسئولیتی در قبال آنها ندارند.

اما ناگفته نماند آرامش و صفای هتل فاضلی زبانزد است. پارکینگ اختصاصی مهمان ها با دوربین مدار بسته در اختیارشان قرار می‌گیرد و مسافران می‌توانند از وای فای هتل به صورت رایگان استفاده کنند.

رستوران هتل فاضلی مخصوص انواع صبحانه است و شما می‌توانید برای خوردن یک صبحانه عالی سفارش خود را از منوی متنوع این رستوران سفارش دهید، قابل ذکر است که برای صرف نهار و شام می‌توانید به رستوران های اطراف هتل مراجعه کنید. این اقامتگاه از لحاظ موقعیت مکانی دسترسی آسانی به همه امکانات رفاهی گردشگری دارد.

مکان هایی نظیر بازار و حمام خان، باغ دولت آباد، عمارت بوستان ناجی، موزه قصر آیینه، مجموعه امیر چخماق، آتشکده یزد، دخمه زرتشتیان و… در نزدیکی هتل قرار دارند که در اقامت خود می‌توانید به این اماکن رفت و آمد کنید.

هتل کاروانسرای مشیر یزد

هتل کاروانسرای مشیر در لیست بلند بالای بهترین هتل های یزد قرار گرفته است که سازه‌ای کهن بر جای مانده از دوران قاجار محسوب می‌شود.  حدود ۱۵۰ سال قدمت دارد که مربوط به دوره مظفرالدین شاه قاجار است. سال ۱۳۸۵ پس از بازسازی این کاروانسرا به هتلی زیبا و دلنشین تبدیل شد که امروزه پذیرای پنجاه گردشگر از جای جای ایران است.

این هتل دو ستاره دارای دو طبقه با ۱۹ اتاق ( سه سوئیت و شانزده اتاق )است، بعضی از اتاقهای سه تخته یا چهار تخته هستند، بسته به تعداد مهمان به آنها پیشنهاد داده می‌شوند.

پارکینگ اختصاصی هتل مجهز به دوربین مداربسته و نگهبانان  بیست و چهار ساعته است. پرسنل آن مسلط به زبان انگلیسی هستند و با هماهنگی آنها می‌توانید از غذای های طبخ شده محلی موجود در هتل را سرو کنید، غذاهایی همچون کوفته یزدی، انواع خورشت و کباب یزدی، آش شولی، قیمه یزدی و…که بسته به ذائقه و میل شما برایتان آماده می‌کنند.

هر اتاق مجهز به یخچال، تلویزیون، اینترنت رایگان، تلفن و سرویس بهداشتی است. اگر کودک زیر هفت سال سن به همراه دارید، به صورت رایگان می‌تواند همراه شما اقامت داشته باشد.

اقامتگاه سنتی خانه سه نیک یزد

این هتل از قدمتی دویست ساله برخوردار است، گفته شده در زمان های گذشته خانه ای بوده متعلق به خاندانی زرتشتی که به گفتار و رفتار و کردار نیک معروف شده اند. به همین خاطر این هتل به اقامتگاه سنتی خانه سه نیک نامگذاری شده است که در اسفند ماه سال ۱۳۹۵ کار خود را به عنوان یک اقامتگاه بروز و مدرن آغاز کرد.

هتل خانه نیک از سه طبقه  با ۱۳ اتاق تشکیل شده است؛ هر کدام از اتاق ها  با القابی همچون  داریوش ، کوروش ، آناهیتا و…نامگذاری شده‌اند. معماری به کار رفته در ساخت این بنا به شکل حیرت انگیزی کمیاب و زیبا است، هر کدام از اتاق های دارای تجهیزاتی برای استراحت و اقامت هستند از جمله آنها میتوان به یخچال، سیستم سرمایشی و گرمایشی و تلویزیون اشاره کرد.

هتل سنتی والی یزد

هتل سنتی والی یکی دیگر از بهترین هتل های یزد است با قدمتی بالغ بر چهارصد سال و مربوط به دوره صفوی است. سه طبقه و شانزده اتاق مجلل دارد، در مجموع ۴۴ نفر را پذیرش می‌کند.

شهر یزد به دلیل تاریخی بودنش ، جاذبه های گردشگری بسیاری دارد، باغ دولت آباد، موزه آب، مسجد جامع و… همه اینها جاذبه های بکر و دیدنی شهر یزد است که هتل سنتی والی با آنها فاصله چندانی ندارد. این هتل در خیابان امام واقع شده و تنها ۱۳ دقیقه تا فرودگاه یزد فاصله دارد.

به یاد داشته باشید که پذیرش هرگونه حیوان خانگی ممنوع است، هنگام مراجعه به هتل سعی کنید مدارک کامل شناسایی را با خود به همراه داشته باشید. لازم به ذکر است این هتل از لحاظ امکانات کامل و مجهز است، پارکینگ آن دوربین مداربسته دارد و با مراجعه به رستوران هتل می‌توانید غذای مد نظر را سفارش دهید.

هتل بوتیک هومان یزد

هتل سه طبقه‌ای بوتیک هومان با بیست و دو اتاق ، سال ۱۳۹۸ افتتاح شد، زمین این سازه حدود دو هزار متر مربع است و حدود ۱۵۰ سالی قدمت دارد. به خاطر موقعیت جغرافیایی هتل بوتیک هومان تقریبا به تمام اماکن تاریخی و تفریحی شهر یزد دسترسی دارد، این یکی از ویژگی های اصلی هتل به شمار می‌رود که با جاذبه‌های همچون موزه آب، مجموعه امیر چخماق، بازار و حمام خان، خانه ملک التجار و خانه لاری ها فاصله چندانی ندارد.

این هتل بسیار زیبا و دلنشین است با معماری باشکوه تاریخی،  دارای یک اتاق سه تخته، ۱۵ اتاق دو تخته، یک اتاق چهار تخته، دو سوئیت دو تخته است. هزینه اقامت کودکان زیر پنج سال رایگان و پنج تا هفت سال به صورت نیم بها محاسبه می‌شود، برای کنسل کردن اتاق رزرو شده تا پانزده روز بعد از رزرو مشمول پرداخت پنجاه درصد هزینه هر اتاق است.

هتل راه و ما یزد

هتل چهار ستاره (راه و ما) در فاصله پانزده کیلومتری فرودگاه یزد قرار دارد، فضای آرام و به دور از شلوغی شهر امتیاز بزرگی برای این هتل به شمار می‌رود که گردشگران زیادی را به طرف خود جذب می‌کند. اقامتگاه راه و ماه یکی از بهترین هتل های یزد است، با ۳۰ اتاق کامل و مجهز به امکاناتی همچون صندوق امانات، اینترنت پرسرعت و رایگان، تخت هایی با تشک طبی و پزشکی، اتاق چمدان، یخچال و تلویزیون است.

امکانات هتل راه و ماه یزد شامل سالن عروسی، فروشگاه صنایع دستی، رستوران ایتالیایی، کافی شاپ و رستوران انواع غذاهای ایرانی است.

مراکز خرید یزد تنها پنج دقیقه با این هتل فاصله دارند و هتل دسترسی کاملی به امکانات رفاهی شهر یزد دارد.

هتل راه و ماه یزد

هتل سنتی پارس یزد

آخرین مورد از بهترین هتل های یزد اقامتگاه سنتی پارس می باشد که با دو طبقه و ۱۷ اتاق در منطقه فهادان یزد قرار دارد. گفته شده ساخت این سازه به دوره قاجار مربوط است و بیشتر از صد سال قدمت دارد. دسترسی آسانی به اماکن تاریخی شهر یزد دارد. از هتل پارس تا  تا فرودگاه ۱۸ دقیقه، تا مسجد جامع یزد ۴ دقیقه، تا زندان اسکندر ۳ دقیقه، تا پایانه مسافربری ۲۳ دقیقه و تا باغ دولت آباد ۹ دقیقه فاصله دارد.

پارکینگ اختصاصی مجهز به دوربین مدار بسته به صورت بیست و چهار ساعته در انتظار مسافران هتل پارس است با پرسنلی که به زبان انگلیسی مسلط هستند و با رویی خوش در خدمت تمام گردشگرانی هستند که برای اقامت خود در یزد، هتل پارس را انتخاب می‌کنند.

شهر یزد از زیبایی های بسیاری برخوردار است همچنین بیشتر گردشگران به خاطر جاذبه های تاریخی و تفریحی یزد به این شهر سفر می‌کنند. علاوه بر جاذبه تمام اقامتگاه های این شهر تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌گیرند تا اقامتگاهی امن و آرامش بخش را برای مسافران فراهم کنند. هتل پارس هم از این قضیه مستثنی نیست، امیدواریم در سفر به یزد خاطره های خوبی برایتان رقم بخورد.

سخن آخر…

در مطلب بالا، با بهترین هتل های  یزد آشنا شدید تا بتوانید هتل مناسب خود را برای اقامت، راحت‌تر انتخاب کنید. هتل‌های این شهر واقعاً منحصربه فرد هستند و این را می‌توان از معماری، نوع چیدمان و امکانات پیشرفته آنها فهمید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. برای اجاره سوئیت در یزد روی لینک کلیک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا