جاهای گردشگری دنیا

زیباترین و بهترین مکان های نروژ

در این مطلب قصد داریم شما را با طبیعت نروژ، که یکی از بکرترین طبیعت‌های جهان است، آشنا کنیم؛ اگر به مسافرت علاقه‌مندید و دوست دارید با  خاص‌ترین نقاط گردشگری جهان آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر حتما در مورد مکان‌های گردشگری مختلف مطالعه داشته باشید. آشنایی با بهترین مکان های نروژ موضوع اصلی این مطلب است، اگر تا به حال به این کشور سفر نکرده‌اید، مطالعه‌ی این مطلب به شما کمک خواهد کرد که سفر دلنشینی داشته باشید. با سپنجا همراه باشید و با بکرترین نقاط گردشگری نروژ آشنا شوید. امیدواریم سفر خوبی داشته باشید.

آشنایی با برخی از بهترین مکان های نروژ

نروژ جزو بهترین کشورهای گردشگری در جهان‌ و زیباترین و خوش آب و هواترین کشورهای اروپا است‌. داشتن مکان‌های تفریحی زیاد و خوش آب و هوا بودن‌، این کشور را به یکی از معروف ترین مکان‌‌های گردشگری تبدیل کرده است‌‌ که در این مقاله با برخی از جاذبه‌های گردشگری این کشور آشنا می‌شوید.

 ترومس

ترومس در ۳۴۹ کیلو متری قطب شمال واقع شده است‌. شمالی بودن ترومس به ویژگی های آن افزوده است‌ و این منطقه را به بهترین مکان برای افرادی که علاقه به دیدن نورهای دریایی یا شفق های قطبی دارند تبدیل کرده است‌. این مکان تفریحی در دهه ۱۸۰۰ به عنوان پایگاه سفر‌های بسیار مهم قطب شمال انتخاب شده است‌ و همچنین در اوایل قرن سیزده ترومس به دهکده ماهیگیری شناخته شد که این دهکده ماهیگیری جذابیت دریاهای آن را بسیار زیادتر می‌کرد. در ترومس باغ گیاه شناسی هم وجود دارد که به آلپ ترومس معروف است. در این باغ انواع گیاهان گلدار مانند خشخاش‌های آبی غول پیکر‌، گل صد تومانی و… قرار دارد‌. به علاوه بخشی از این باغ را به گیاه‌های دارویی اختصاص داده‌اند‌.

جزیره لوتوفن

یکی دیگر از بهترین مکان های نروژ جزیره لوتوفن است؛ این منطقه به خاطر جریان خلیج و وجود داشتن در قطب شمال آب‌وهوای معتدلی دارد‌.  معتدل بودن هوا در این منطقه گردشگران بیشتری را به خود جذب می‌کند‌. گردشگران  برای خوشگذرانی در این سواحل کایاک سواری و پیاده روی می‌کنند‌، در روستای سنتی نزدیک به جزیره ماهی‌گیری می‌کنند و  از حیوانات وحشی دیدن می‌کنند و لذت میبرند. دو مورد از مهم ترین ویژگی‌هایی که گردشگران را به این منطقه جذب میکند دیدن نور‌های شمالی و وجود موزه جنگ‌‌ لوتوفن‌ است که در این موزه میتوان یخ‌های جادویی‌، آثار‌هایی از جنگ جهانی دوم و مجسمه‌های یخی را مشاهده کرد.

مطالعه کنید: فهرست عجیب ترین هتل های دنیا

قلعه آکرشوس

این قلعه در قرون وسطی توسط هوکن پنجم در‌ سال ۱۲۹۹ ساخته شده است و سال ها بعد در قرن هفدهم به دستور پادشاه کریستین چهارم به مقر سلطنت رنسانس ها تبدیل شد.

به این قلعه تنها در تابستان‌ها می‌توان دسترسی پیدا کرد و تور های راهنما در زمستان و سایر فصل‌ها موجود نیستند. قلعه آکرشوس، اسلو روی پرتگاه قرار دارد که اطراف آن‌را زمین‌های سر سبز بسیار جذاب و دیدنی پوشانده‌ است؛ حتی بعضی اوقات هم در محوطه قلعه کنسرت‌ها و مراسم های عمومی و…را برگزار می‌کنند.

لیلهامر

لیلهامر که از بهترین مکان های نروژ است، در قسمت جنوبی دره گوربراند‌سدال پایین تر از دریاچه میسا قرار دارد. اگر در تابستان به لیلهامر سفر کنید می‌توانید از کارگاه‌های آموزشی، کلیسای سنگفرشی، پارک مالهاوژن، خانه‌هایی که در قرن هجدهم ساخته شده‌اند و موزه روباز دیدار کنید. و اما یکی دیگر از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی لیلهامر پیرگنت است که از دهه ۱۷۰۰  قدمت دارد. لیلهامر زمانی به اوج زیبایی خود می‌رسد که برف ببارد. این شهر در زمستان شاهد بازی های المپیک ۱۹۹۴ بوده است. از نمونه فعالیت‌های این شهر در زمستان میتوان اسکیت، بازی‌های چرخشی و سورتمه سواری را نام برد.

لیلهامر

جوتون هایمن

یکی دیگر از بهترین مکان های نروژ جوتون هایمن است که این مکان یکی از بزرگترین مناطق کوهستانی در نروژ است؛ و حدود ۳۴۹۹ کیلو متر وسعت دارد. از مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان رودخانه‌ها، آبشارهای دیدنی، دریاچه‌ها، یخچال‌های طبیعی و حیات وحش که یکی از حیوانات موجود در آن گوزن‌های شمالی هستند، را نام برد‌. از پارک ملی نروژ دو کوه بالا می‌روند که حدود ۲۴۳۸ کیلومتر ارتفاع دارند و مرتفع ترین آن‌ها گالدوپین است.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین مکان های خرید در استانبول

گالدوپین ارتفاع بسیار زیادی دارد که پرش از روی آن تقریبا ۴ ساعت طول می‌کشد، اسکاگ استولسبر و اسکاگ استولوباتن دو مورد دیگر از مکان های مرتفع نروژ هستند که پرش از روی آن‌ها هم مانند گالدوپین ۴ ساعت زمان می‌برد‌.

افرادی که علاقه زیادی به دیدن خورشید نیمه شب و شفق‌های افسانه‌ای دارند، این مکان بهترین گزینه برای آن‌ها است. همچین سفر به لوتوفن برای کسانی‌ که به دنبال طبیعت‌های زیبا هستند هم می‌تواند مناسب باشد.

استکهلم تاریخی شهری است که در شرق نروژ در سوئد است و در چند کیلومتری اوپسالا قرار دارد که برای گردشگری مناسب است. همچنین در قرن سیزدهم به کلیسای جامع دوست معروف شده است.

علاوه بر استکهلم مکان‌های دیدنی دیگری هم وجود دارد برای مثال، جزیره مجلل گوتلند و مالمو که از گوتلند به عنوان جزیره طولانی بالتیک یاد آوری می‌کنند.

پارک مجسمه سازی ویگلند

یکی از بهترین جذابیت‌های گردشگری اسلو پارک مجسمه سازی ویگلند است. این پارک دارای ۶۵۰ مجسمه است که این مجسمه‌‌ها به دستور گوستاو ویگلند ساخته شده‌اند. جنس مجسمه‌های پارک ویگلند از گرانیت و فرفوژه هستند که آن‌ها را در ۵ گروه دسته‌بندی کرده‌اند.

مشهورترین مجسمه‌ها در بخش چشمه‌ها قرار گرفته‌اند. بخش چشمه‌ها در سنگی یکپارچه که اندازه آن ۱۶ متر است زندگی انسان‌ها را به نمایش می‌کشند.

پارک مجسمه سازی ویگلند

گیرانگرفیورد از بهترین مکان های نروژ

این منطقه‌ی جذاب قسمتی از آب‌دره‌های کشور نروژ است که به ثبت یونسکو‌ رسیده است.‌‌ وسعت بسیار این منطقه آن‌را چشم‌گیرتر کرده‌ است. در قسمت شمالی گیرانگر فیورد منطقه‌ای وجود دارد به نام آلسوند؛ این منطقه به علت داشتن مناظر یخیِ هیجان‌انگیز، شهرت بسیاری دارد. دیگر مناطق چشم‌نواز گیرانگر فیورد عبارت‌اند از قله‌ی دالسنیبا و سونیلوس‌ فیورد. قله‌ی دالسنیبا با ارتفاع ۱۴۷۶ متر منظره‌ی بسیار با شکوهی را ایجاد کرده است که سزاوار تماشا کردن است. و منطقه‌ی سونیلوس فیورد با چشم‌انداز زیبایش چشم‌ هر بیننده‌ای را به سمت خود می‌کشاند.

مدار شُمالگان

بیشتر مساحت کشور نروژ در مدار شمالگان قرار دارد.. خورشید در مناطقی که در مدار شمالگان قرار دارند در نیمه شب بسیار زیبا دیده می‌شود؛ به این معنی که خورشید به صورت کامل غروب نمی‌کند و می‌توان گفت که آنجا شب نمی‌شود و دائم روز است. پدیده‌ی طبیعی‌ِ غروب نکردن خورشید در مدار شمالگان هر ساله در نزدیکیِ انقلاب تابستانی یعنی زمانی که ارتفاع خورشید در یکی از مدارهای عرضیِ شمالی یا جنوبی اوج پیدا می‌کند اتفاق می‌افتد.

بهترین مکان های نروژ

کوه‌های لینگنِ آلپ از بهترین مکان های نروژ

کوه‌های لینگن آلپ که در مدار شمالگان قرار دارند، ۹۰ کیلومتر ارتفاع دارند و تا مرز سوئد با نروژ ادامه دار هستند. این کوه‌ها یکی از فوق‌العاده‌ترین جذابیت‌های گردشگری شهر نروژ هستند. این منطقه‌ی جذاب، پر از یخچال‌های طبیعی، آب‌دره‌ها، قله‌ها و رودخانه‌هایی است که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. برف پیمایی کردن، اسکی کردن، سورتمه سواری کردن و دیدن شفق قطبی از کارهایی است که می‌توانید در این منطقه انجام دهید.

اگر کتاب “خداحافظ گاری کوپر” اثر رومن گاری را مطالعه کرده باشید می‌توانید تصور کنید که لنی در چطور منطقه‌ای در حال زندگی کردن بود، و چطور کار اسکی روی برف را انجام می‌داد.

مطالعه کنید: معرفی بهترین هتل های فنلاند

آب‌ دره‌های ترومسو

آب‌ دره‌های ترومسو را می‌توانید در بین شاخابه‌ها (آب‌هایی که از رود اصلی جدا می‌شوند و دیگر به آن برنمی‌گردند شاخابه می‌گویند) و جزایری که در پشت قله‌های یخی هستند مشاهده کنید.‌ این مسیرهای آبی که از شبکه‌های آبی طولانی‌ای ساخته شده‌اند، در زمان عصر یخبندان به وجود آمده‌اند. در این مناطق می‌توانید ماهی‌های کاد، هالیبوت و سالمون را در ماهیگیری شکار کنید.

اگر به قایقرانی و کایاک سواری علاقه‌مندید می‌توانید  در روزهای گرم سال این تفریحات جذاب را در اینجا تجربه کنید. اگر هم دوست دارید حداقل برای یکبار از شفق قطبی دیدن کنید، می‌توانید در ماه‌های دسامبر و فوریه اینجا باشید و امکان مشاهده‌ شفق قطبی را برای خودتان فراهم کنید.

بهترین مکان های نروژ

ارشفیوربتن

علاوه بر مدار شمالگان و آب دره‌های ترومسو که امکان دیدن شفق قطبی در آنجا وجود دارد، می‌توانید با بازدید از دهکده‌ی ارشفیوربتن هم این امکان را برای خودتان به وجود بیاورید. این منطقه یکی از بهترین مکان های نروژ برای گردشگری است زیرا  به دلیل احاطه شدن این منطقه به وسیله‌ی کوه‌های برفی، محل فوق‌العاده مناسبی برای سورتمه سواری، اسکی و برف پیمایی است. اگر به صخره‌نوردی و کوه‌نوردی علاقه‌مندید می‌توانید تابستان‌ها به دهکده‌ی ارشفیوربتن بروید و مسیر لذت ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
لیست بهترین هتل های هلند

باغ گیاه‌شناسی قطبی‌ آلپی

نام این باغ گیاه‌شناسی به زبان نروژی بوتانسیکه هاگه است که با وسعت ۲ هکتاری‌اش در مدار شمالگان قرار دارد. در باغ بوتانسیکه می‌توانید انواع گونه‌های گیاهیِ مختلف از سرتاسر جهان را مشاهده کنید‌. گیاهان مشهور و دیدنی این باغ عبارت‌اند از زنبق سیبریایی و خشخاش قطبی. همچنین مجموع مختلفی از گیاهان دارویی و خزه‌ها در صخره‌های این باغ می‌رویند که مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر بازدید از گیاهان و باغ‌های متنوع در این باغ، می‌توانید از آبشارها و برکه‌های زیبا نیز دیدن کنید.

کاخ سلطنتی اسلو

کاخ سلطنتی اسلو به عنوان یک اقامتگاه برای چارلز سوم بنا شد. اما پادشاه قبل از ساخته شدن باغ به صورت کامل درگذشت.‌ در حال حاضر پادشاه هارالد پنجم، و ملکه‌اش سونیا در این کاخ اقامت دارند. بازدید از قسمت‌هایی از کاخ مانند باغ پرندگان در ایام تابستان آزاد است؛ گردشگران می‌توانند از آنجا دیدن کنند و بیشتر از ۴۰ گونه پرنده‌ متنوع را ببینند. قسمت‌های دیدنی دیگر باغ عبارت‌اند از تالار بزرگ و تالار آینه که بازدید از آنها پر از جذابیت است. علاوه بر این موارد، می‌توانید تعویض شدن گارد سلطنتیِ کاخ که سوار بر اسب هستند را هر روز بعد از ظهر مشاهده کنید و تشریفات کاخ را احساس کنید.

کاخ اسلو

تالار اسلو

اسلو یک شهر فرهنگیِ شیک است که جلسه‌ها فرهنگی و سیاسی شهر را در تالار فوق‌العاده‌اش که تالار اسلو نام دارد برگزار می‌کند. این بنا یکی از خوش‌ ساخت‌ترین بناهای کل کشور است که در سال ۱۹۱۵ ساخته شد. در داخل تالار می‌توانید از سالن‌های مختلفی مانند سالن گالری فستیوال دیدن کنید و مجموعه نقاشی‌های ارزشمند قرن بیستمی که در دیوار نصب شده‌اند را مشاهده کنید. یکی از نقاشی‌های معروف این مجموعه، نقاشی سِنت هالوارد، شخصیت مقدسِ حافظِ اسلو است که تماشای آن می‌تواند برای‌تان جذاب باشد.

موزه تاریخی فرهنگی اسلو

موزه‌ی تاریخی فرهنگی نروژ در آب‌دره‌ی اسلو واقع است و نروژ را از سال ۱۵۰۰ تا به الان روایت می‌کند. در این موزه می‌توانید اشیاء تاریخی مختلفی را از اقصی نقاط کشور مشاهده کنید. برای مثال می‌توانید چماقی که به قرن ۱۳ متعلق است را مشاهده کنید یا خانه‌های بازسازی شده‌‌ی نروژی یا لباس سامی‌ها را ببینید. همچنین رقص‌های محلی، نمایشگاه‌های عکس و اسباب‌ بازی‌ها از دیگر نقاط گردشگری این موزه هستند.

موزه‌ی کشتیِ وایکینگ از بهترین مکان های نروژ

موزه‌ی کشتی وایکینگ یکی از معروف‌ترین و دوست‌ داشتنی‌‌ترین مناطق گردشگری نروژ است که مصنوعات مختلفی از دوران وایکینگ‌ها را به نمایش گذاشته است. این مصنوعات متنوع از کشتی‌های وایکینگ و قبرستان‌های محلی به نمایش گذاشته شده‌اند‌. برخیی از قایق‌های موجود در این موزه به قرن نهم نسبت داده شده‌اند که هنوز هم که هنوز است سالم باقی مانده‌اند؛ برخی دلیل سالم ماندن قایق‌ها را وجود داشتن آنها در زمین‌های ذقال‌سنگ می‌دانند. معروف‌ترین این قایق‌ها هم قایق اُسِبرگ است که در دوران وایکینگ‌ها برای حمل و نقل و تدفین نجیب زادگان مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

بهترین مکان های نروژ

موزه‌ی مونک

ادوارد مونک از شناخته شده‌ترین شخصیت‌های هنری نروژ است که آثارش سبک نمادگرایی دارند. سال ۱۹۶۳ سالی بود که این موزه فعالیت خود را آغاز کرد. این موزه ۱۲۰۰ اثر نقاشی از مونک، و ۴۵۰۰ طرح نگهداری می‌کند. مجسمه‌ها و سنگ‌های لیتوگرافی از آثاری هستند که در این موزه نگهداری می‌شوند.

و در آخر…

همان‌طور که خواندید نروژ دارای مکان های تفریحی و گردشگری زیادی است که در این مطلب از سپنجا به معرفی بهترین مکان های نروژ پرداختیم، تمامی این مکان ها بسیار جذاب و دیدنی هستند.

اگر به نروژ سفر کردید علاوه بر این مکان‌ها به موزه مونک، جاده اقیانوس اطلس، مدار شمالگان و مسیر‌های آبی سری بزنید و از تمام مکان های گردشگری این کشور لذت ببرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا