جاهای دیدنی ایران

آشنایی با بهترین مکان های ماهیگیری ایران

ماهیگیری جزو یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند. کشور ما ایران پر از دریاچه‌های پرآب و جذاب است که برای ماهیگیری گزینه‌های مناسبی هستند. اگر شما هم علاقه به ماهیگیری دارید و می‌خواهید صید ماهی در این مکان‌ها را تجربه کنید، در ادامه این مقاله از سپنجا ما را همراهی کنید. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با مکان های ماهیگیری ایران آشنا کنیم.

مکان های ماهیگیری ایران

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ماهیگیری یک تفریح گران‌قیمت است؛ بنابراین فقط افراد پولدار و خاص می‌توانند از این تفریح استفاده کنند. اما شما می‌توانید تنها با یک هزینه‌ی اندک یک چوب ماهیگیری استاندارد تهیه کنید و سپس از این تفریح هیجان‌انگیز خودتان لذت کافی ببرید. ایران ما دریاچه‌های بسیار زیادی دارد که برای ماهیگیری بسیار مناسب هستند، چرا که در این دریاچه‌ها پر از ماهی‌های متنوع است.

بنابراین شما می‌توانید آخر هفته‌ها در یک منطقه بکر و زیبا و به دور از ترافیک و استرس شهری، به تفریح جذاب ماهیگیری بپردازید. از جمله این مکان‌های ماهیگیری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دریاچه هامون

اگر سفری به استان سیستان و بلوچستان داشتید، حتما سری به دریاچه هامون بزنید و از ماهیگیری در این مکان لذت ببرید. دریاچه هامون در فاصله کمی از شهر زابل قرار دارد. از نظر وسعت، این دریاچه بزرگترین دریاچه بعد از خزر و ارومیه است. شما می‌توانید انواع ماهی‌ها از جمله کپور، عروس ماهی و ماهی زردپر را در این دریاچه صید کنید.

دریاچه هامون

دریاچه آوان

در ۷۵ کیلومتری شهر قزوین، روستایی به نام زردآباد قرار دارد. در این روستا یک دریاچه زیبا و پر آبی به نام دریاچه آوان وجود دارد که زیستگاه اصلی اردک ماهی است. در صورت رفتن به قزوین دیدن این دریاچه را از دست ندهید.

دریاچه مارمیشو

یکی از مکان های ماهیگیری ایران منطقه پرطرفدار دریاچه مارمیشو است. این دریاچه در ۴۵ کیلومتری غرب ارومیه و در منطقه‌ای به نام موانا قرار دارد. این دریاچه زیبا و پر آب ۵ هکتار وسعت دارد و عمق آب آن به ۵۰ تا ۶۰ متر می‌رسد. اگر علاقه به ماهی کپور و قزل‌آلا دارید، می‌توانید این ماهی را در این دریاچه صید کنید. از دیگر ماهی‌های محلی این منطقه می‌توان به شیربت و زردپر نیز اشاره کرد.

دریاچه زیبای مارمیشو از رودخانه‌های نازلوچای که از کوه‌های بایبون و ستاره لوند سرچشمه می‌گیرد، ایجاد شده است. در صورت سفر به ارومیه پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این منطقه پرطرفدار ماهیگیری در ایران دیدن کنید و لذت ماهیگیری در طبیعت بکر و بی‌نظیر ارومیه را برای یک بار تجربه کنید.

دریاچه سد منجیل

استان گیلان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری است. شما می‌توانید علاوه بر دیدن این جاذبه‌ها، ماهیگیری در دامان طبیعت را نیز تجربه کنید. یکی از بهترین مکان‌های ماهیگیری در استان گیلان، مربوط به سد منجیل است که در نزدیکی شهر منجیل قرار گرفته است. این دریاچه مساحتی برابر با ۵۶ کیلومتر دارد و ماهی‌های موجود در آن شامل ماهی کپور، ماهی زردپر، ماهی سوف و ماهی اسبله است.

شما می‌توانید با ماهیگیری در این منطقه، در دامان طبیعت آن را نوش جان کنید و خاطره‌ای به یادماندنی برای خود رقم بزنید.

دریاچه سد منجیل

سد اکباتان

همدان از جمله شهرهای توریستی ایران است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد. در صورت سفر به همدان پیشنهاد می‌کنیم که از سد اکباتان دیدن کنید و از ماهی‌های این سد نهایت استفاده را ببرید. سد اکباتان در قسمت کوه الوند در شرق همدان قرار گرفته است و دارای ماهیان بسیاری از جمله کپور و شیربت است. این منطقه جزو یکی از بهترین مکان های ماهیگیری ایران به حساب می‌آید.

بند امیر مازندران

اگر مقصد سفر شما مازندران است، پیشنهاد می‌کنیم که از بندر زیبای امیرآباد حتما دیدن کنید. این بندر در ۷۰ کیلومتری شهر بهشهر قرار دارد و صیادان بسیاری به فعالیت در این بندر می‌پردازند؛ بنابراین در صورت رفتن به بندر امیرآباد صیادان بسیاری را در این منطقه خواهید دید. این منطقه برای علاقه‌مندان به ماهیگیری یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است که می‌توانند بهترین ماهی شمال یعنی ماهی سفید را صید کنند.

این مطلب را هم بخوانید
معروف ترین بناهای تاریخی ایران که شما را شگفت زده خواهند کرد

دریاچه نئور

یکی از پرطرفدارترین مناطق ماهیگیری در ایران، دریاچه نئور است که بین شهرهای خلخال و اردبیل قرار گرفته است. این دریاچه با وسعت ۲۲۰ هکتاری خود یکی از بزرگترین دریاچه‌های این استان است که در فصل بهار بسیار پر آب است. آب این دریاچه به دلیل جمع‌آوری از باران و چشمه‌های کوه‌های اطراف بسیار شیرین است.

این دریاچه محل پرورش ماهی قزل‌آلای خال قرمز بوده که در نوع خود بی‌نظیر است. اگر می‌خواهید که لذت ماهیگیری در این منطقه را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که تا قبل از زمستان به این منطقه سفر کنید. چرا که با فرا رسیدن فصل زمستان زمان صید ماهی‌های این منطقه نیز به پایان می‌رسد.

دریاچه گهر

مکان های ماهیگیری ایران بسیار زیاد است. به طوری که شما در هر قسمتی از کشور می‌توانید به تفریح لذت‌بخش ماهیگیری بپردازید. یکی از مناطق معروف ماهیگیری در استان لرستان، دریاچه گهر است. این دریاچه که در نزدیکی شهر دورود و اشترانکوه قرار واقع شده است، جزو یکی از مکان‌هایی است که عاشقان ماهیگیری هر ساله به این مکان می‌آیند.

شما می‌توانید در این دریاچه زیبا و پرآب انواع ماهی‌ها از جمله ماهی قزل‌آلای خال قرمز، رنگین‌کمان و زردک را صید کنید.

لیست ۱۹ تایی از زیباترین دریاچه های ایران

دریاچه تار و هویر

در فاصله ۳۰ کیلومتری دماوند، دریاچه‌ای زیبا به نام تار و هور واقع شده است که جزو بهترین مکان‌های ماهیگیری استان تهران است. این دریاچه به دلیل آب و هوای کوهستانی خود، هر ساله میزبان عاشقان ماهیگیری و علاقه‌مندان به طبیعت است. شما می‌توانید در این دریاچه انواع ماهی‌ها  از جمله ماهی زردک، ماهی قزل‌آلای رنگین کمان، ماهی قزل‌آلای خال قرمز و … را صید کنید.

تالاب میانکاله

تالاب‌ها جزوی یکی از بهترین مکان های ماهیگیری ایران به شمار می‌روند. یکی از معروف‌ترین تالاب‌ها، تالاب میانکاله است که در استان مازندران واقع شده است. برای رفتن به این تالاب باید به شهرستان بهشهر بروید تا بتوانید از این تالاب دیدنی، لذت ببرید. بیشتر صیادان و محلی‌های مازندران برای صید ماهی، تالاب میانکاله را انتخاب می‌کنند. چرا که صید این منطقه بسیار حاصلخیز است و شما را دست خالی برنمی‌گرداند.

تالاب میانکاله

دریاچه زریوار

جای جای ایران پر از مکان‌هایی است که می‌توانید با سفر به این مکان‌ها از ماهیگیری در این مناطق لذت کافی ببرید. یکی از مکان‌های مناسب برای ماهیگیری، دریاچه زریوار استان کردستان است. شما می‌توانید علاوه بر ماهیگیری در این منطقه، از طبیعت‌ بکر و زیبای آن نیز لذت کافی ببرید. عمده ماهی‌های موجود در دریاچه زریوار انواع ماهی کپور است که گوشت بسیار لذیذی دارد.

دریاچه پریشان

شیرازی‌ها برای صید ماهی دریاچه پریشان را انتخاب می‌کنند. این دریاچه به جزو یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین ایران به شمار می‌رود، دارای ماهیانی مانند کپور، کولی و زردک و ماهی‌های وارداتی مانند کپور، آمور و فیتوفاگ است. این دریاچه نزدیک شهر کازرون قرار دارد؛ بنابراین در صورت سفر به استان فارس، دیدن این دریاچه را از دست ندهید. منبع آب این دریاچه از باران و برف و چشمه‌های کف دریاچه است.

سد طالقان

یکی از پرطرفدارترین مکان های ماهیگیری ایران سد طالقان است که در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی تهران و در رشته کوه‌های البرز قرار گرفته است. مساحت این سد به ۱۳۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد و شما می‌توانید انواع ماهی‌ها مانند کپور، زردپر و قزل‌آلای رنگین‌کمان را در آن صید کنید. در نزدیکی این سد، سایر جاذبه‌های استان تهران مانند پارک ژوراسیک تهران قرار دارد.

بنابراین در صورت آمدن به تهران می‌توانید با رزرو هتل در نزدیکی این سد، از تفریح هیجان‌انگیز ماهیگیری لذت کافی ببرید.

دریاچه ولشت

یکی از محل‌های مناسب ماهیگیری در شمال، دریاچه زیبای ولشت است که جاده‌ی زیبا و بکر آن در جاده‌های پر پیچ و خم چالوس قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این منطقه در کنار دریاچه زیبای خود، کلبه‌های چوبی و مناظر روستایی بسیار زیادی دارد که جذابیت این منطقه را دوچندان کرده است. یکی از ویژگی‌های خوب این منطقه تعداد کم گردشگران است؛ بنابراین شما می‌توانید در یک منطقه خلوت و کم رفت و آمد به تفریح لذت‌بخش خود یعنی ماهیگیری بپردازید.

دریاچه ولشت چالوس و هرآنچه باید در مورد این جاذبه دیدنی بدانید!

مکان های ماهیگیری ایران

دریاچه ایمر

اگر به دنبال صید ماهی‌های خاص و مخصوص شمال هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به استان گلستان سفر کنید. در فاصله بین شهر آق قلا و گنبد کاووس دریاچه ایمر قرار دارد که شما می‌توانید بهترین ماهی‌های شمال را در آنجا صید کنید. از جمله این ماهی‌ها می‌توان به ماهی کپور، ماهی اسبله، ماهی زردپر و ماهی شاه کولی اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی هیجان انگیزترین تفریحات زمستانه ایران

تالاب انزلی

یکی از بهترین مکان های ماهیگیری ایران تالاب انزلی است که هرساله میزبان گردشگران زیادی است که هم برای دیدن این تالاب منحصر به فرد و هم برای صید ماهی به این نقطه سفر می‌کنند. رودهای زیادی وارد این تالاب می‌شود. همین ویژگی باعث شده است تا این تالاب جزو یکی از پرآب‌ترین تلاب‌های این استان باشد. یکی از ویژگی‌های خوب این تالاب تنوع بالای ماهی‌های موجود در آن است. از جمله آن می‌توان به ماهی سوف،  ماهی سیاه کولی، اردک ماهی، ماهی کپور نقره‌ای، ماهی اسبله، ماهی سفید، ماهی کپور، ماهی آمور، ماهی شاه کولی، ماهی کولمه و ماش ماهی اشاره کرد.

مطالعه بیشتر: جاذبه گردشگری تالاب انزلی، نگین دریای خزر

خلیج گرگان

یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد استان گلستان، خلیج گرگان است که در شرقی‌ترین قسمت دریاچه خزر و در کنار بندرترکمن قرار گرفته است. شما می‌توانید در این منطقه گونه‌هایی خاص از ماهیان شمال مانند ماهی سفید، ماهی کفال و ماهیان غضروفی را صید کنید. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه صید ماهیان خاویار است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رودخانه ارس

یکی از بهترین مکان های ماهیگیری ایران رودخانه پرخروش ارس است که در ۲ کیلومتری جلفا قرار گرفته است. آب این رودخانه از کشور ترکیه سرچشمه می‌گیرد. همچنین حدود ۴۵۰ کیلومتر از این رودخانه مرز آب ایران و کشور آذربایجان و ارمنستان است. شما می‌توانید در این رودخانه بیش از ده گونه مختلف از ماهیان مختلف را صید کنید.

از جمله این ماهی‌ها می‌توان به ماش ماهی، اسبله و یا همان گربه ماهی، زردپر، سوف، کپور، فیتوفاگ و یا همان کپور نقره‌ای اشاره کرد.

سد ساوه

کسانی که ساکن شهر ساوه هستند، برای صید ماهی به سد ساوه مراجعه می‌کنند. این سد جزو یکی از پرطرفدارترین مناطق ماهیگیری در ایران است. این سد بر روی رودخانه قره‌چای قرار گرفته است و با شهر ساوه ۲۵ کیلومتر فاصله دارد. در صورت رفتن به این سد می‌توانید ماهی‌هایی مانند کپور معمولی، عروس و زردک را در این منطقه صید کنید.

تالاب چغاخور

استان چهارمحال بختیاری با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی بسیار هرساله میزبان گردشگران بسیاری است. در صورت سفر به این استان زیبا می‌توانید از تالاب‌های این منطقه دیدن کنید و از ماهیگیری در آن لذت کافی ببرید. یکی از مناطق پرطرفدار ماهیگیری در این منطقه تالاب چغاخور است که مساحتی در حدود ۲۳۰۰ هکتار دارد.

توده هوای پرفشار اروپا، توده هوای قطبی شمال کشور، توده هوای حاره بحری و توده هوای مدیترانه‌ای باعث شده است تا این تالاب همیشه خوش آب و هوا باشد. منابع آبی این تالاب از باران و چشمه‌های کوه کلار است. تالاب چغاخور جزو یکی از بهترین مکان های ماهیگیری ایران است که می‌توانید انواع ماهی‌ها مانند عروس ماهی، آمور، زرده پر، کپور، فیتوفاک و ماهی گورخری را در آن صید کنید.

مکان های ماهیگیری ایران

دریاچه الیمالات

یکی از زیباترین دریاچه‌های شمال دریاچه الیمالات است که در جنگل‌های شهرستان نور قرار گرفته است. این دریاچه زیبا علاوه بر زیبایی‌های بکر و منحصر به فرد یک مکان مناسب برای کسانی است که علاقه بسیاری به ماهیگیری دارند. اگر شما هم جزو عاشقان ماهیگیری هستید، می‌توانید انواع ماهی‌های شمال از جمله قزل‌آلا، آمور و کپور صید کنید.

سد لار

در ۸۰ کیلومتری شرق تهران در مسیر رودخانه لار، سدی زیبا به نام سد لار احداث شده است که مکانی مناسب برای صید ماهی است. شما می‌توانید در این مکان ماهی قزل‌آلای خال قرمز صید کنید.

رود نکا و تجن

یکی از بهترین مکان‌های ماهیگیری رودهای نکا و تجن است که در دامنه رشته کوه البرز قرار دارد. شما می‌توانید در این رودخانه‌ انواع ماهی مانند ماهی کفال، اردک ماهی، ماهی کپور، ماهی قزل‌آلای خال قرمز، ماهی سفید و … را صید کنید.

سخن نهایی

در این مقاله از سپنجا در رابطه با مکان های ماهیگیری ایران صحبت کردیم. در صورت داشتن تجربه ماهیگیری در یک مکان بکر می‌توانید زیر همین پست نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 10 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. با سلام. من از استان گلستان هستم. مطالبی که در مورد سد ایمر و خلیج گرگان نوشتید کاملا قدیمی و با واقعیت جور نیست.الان این مکانها به محلی برای دپوی زباله تبدیل شده. تالاب بین المللی آلاگل فقط ۱۰ درصد آب داره. آلماگل و آجی گل هم کم کم دارن به سرنوشت آلاگل تبدیل میشن. سد گلستان ۱ هم کاملا خشک شده و دارن داخل محوطه ذرت علوفه ای میکارن. کجای کارین شماها؟ لطفا اصلاح کنید مطالبتون رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا