دیدنی های رشت

۶ مورد از بهترین رستوران های شهر رشت را بشناسید!

از آنجایی که شمال کشور و شهرهای زیبای آن از پربازدیدترین مناطق گردشگری وتفریحی محسوب می‌شوند، مردم آن منطقه نیز می‌کوشند تا بهترین پذیرایی را از مهمانان خود داشته باشند. از این رو قرار است در این بخش از مقاله بهترین رستوران های شهر رشت را به شما معرفی کنیم.

رشت شهری سرسبز و زیبا، با مردمی مهمان نواز و خونگرم است که به داشتن تغذایه‌ای سالم بسیار اهمیت می‌دهند و همین اصل مهم که در حفظ سلامتی اهمیت بسزایی دارد را برای مهمانان خود نیز  در نظر می گیرند. در شهر رشت هر نوع غذایی با هر سلیقه و هر قیمتی موجود است و حتی می‌توانید غذاهای محلی و سنتی شهر رشت را نیز بسیار راحت و آسوده از رستوران های آنجا تهیه و نوش جان کنید. همراه سپنجا باشید و برای رزرو سوئیت در رشت روی لینک کلیک کنید.

معرفی ۶ مورد از بهترین رستوران های شهر رشت

داشتن تغذیه سالم یکی از مهم‌ترین اصل‌های زندگی است و همین اصل را در سفر نیز باید  رعایت کرد. اگر شما در سفر غذای مناسب و سالمی را در وعده غذایی خود استفاده نکنید پنجاه درصد از لذت سفر خود را کاهش می‌دهید، چرا که انرژی مورد نیاز بدن برای سرحال و شاداب بودن انسان از طریق تغذیه سالم و غذاهای مقوی به دست می‌آید و اگر شما به مضرات روی بیاورید قطعا سفر با کیفیت و مطلوبی نخواهید داشت؛ پس به شدت به این موضوع اهمیت داده و برای سلامتی و تندرستی خود ارزش قائل باشید.

و اما در این بخش از مقاله قرار است بهترین رستوران های یکی از شهر های زیبای ایران یعنی رشت را به شما معرفی کنیم و شما را از تمام اطلاعات و خصوصیاتشان آگاه کنیم. شهر رشت یکی از سرسبزترین و خوش آب و هواترین شهرهای کشور ایران است. از آنجایی که هر ساله سیل عظیمی از گردشگران و توریست ها به شمال کشور سفر می‌کنند و تعداد بیشترین بازدید در سال به خطه‌ی سرسبز کشورمان اختصاص داده شده است، رشت و تمام شهر های شمال کشور نیز خود را برای مهمان نوازی و پذیرایی از گردشگران و بازدیدکنندگان آماده می‌کنند و سعی دارند بهترین‌ها را به مهمانان خود ارائه دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ۶ مورد از رستوران های خوب این شهر آشنا کنیم.

۱- رستوران شکم‌ الملوک

یکی از بهترین رستوران های شهر رشت، رستوران شکم الملوک است که تمام غذاهای آن بی‌نظیر و کارکنانش بسیار کاربلد هستند. از همه مهمتر اینکه رستوران شکم الملوک وابسته به هتل معروف و پنج ستاره کادوس است؛ در اصل جزئی از آن به شمار می‌رود که زیبایی و امکانات قابل توجه بسیاری دارد.

رستوران های شهر رشت

این رستوران سالن‌های پذیرایی بسیار بزرگ و مدرنی دارد که پخش موسیقی زنده جذابیت آنها را دوچندان می‌کند. کارکنان و پرسنل آن مهربان و مهمان نوازند و با نهایت احترام از میهمانان خود خود پذیرایی می‌کنند. غذای رستوران شکم الملوک به گونه‌ای طبخ می‌وند که بدون شک حتی با یک بار امتحان کردن، طعم، عطر و مزه‌شان زیر زبانتان باقی خواهد ماند و برای همیشه خوشمزگی آنها را فراموش نخواهید کرد. این گفته‌ها حاکی از تجربه های کسب شده و تمام امتیازات و نظرات مشتریان این رستوران مشهور است.

از انواع غذاهای دریایی تا بهترین غذاهای ایرانی را نیز می‌توانید در منوی رستوران شکم الملوک مشاهده و سفارش دهید. خیالتان از بابت کیفیت غذا و بهداشتی بودن نیز راحت باشد چرا که دارای مجوز بهترین سرآشپزها ایت. اگر در سفر به رشت به دنبال مکانی برای دعوت دوستان یا خانواده هستید این رستوران می‌تواند لحظات خوشی را برایتان به ارمغان بیاورد چرا که از هر نظر تکمیل و مجهز است.

این رستوران در بلوار منظریه و در جنب هتل معروف کادوس واقع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با این شماره  ۰۱۳۳۳۳۳۴۲۵۱ یعنی شماره تخصصی این رستوران تماس بگیرید.

۲- رستوران محرم

یکی دیگر از بهترین رستوران های شهر رشت محرم است، رستورانی اصیل و قدیمی، که بیش از ۷۰ سال سابقه کار و تجربه دارد. این رستوران نام و آوازه‌ای خوش در بین گردشگران و مسافران دارد، چرا که در جلب نظر مشتریان خود توانسته بسیار موفق عمل کند. محرم  یک رستوران با امکانات و ویژگی‌های بسیار است که یکی از آنها پاکیزگی و نظافت و صد البته تهیه مواد اولیه تازه و بهداشتی است. سر آشپزان مجرب و کاربلد دارد که همگی در تلاشند تا بتوانند غذاها را به بهترین شکل ممکن پخت و آماده سرو کنند.

این مطلب را هم بخوانید
خورش خوشمزه ی انار مسما

این رستوران  روبروی دانشکده پزشکی، بلوار امام خمینی (ره) و در تقاطع منظریه قرار گرفته است که در زمان های گذشته و در اوایل شروع کار، این رستوران در خیابان ناصریه شهر رشت شروع به کار کرد و مثل تمام شغل‌های موفق، این رستوران نیز اوایل کار خود را در یک مغازه کوچک گذراند و به دلیل حرفه ای بودن، با گذشت زمان توانست به یک رستوران بزرگ و نامدار تبدیل شود.

فضای داخلی این رستوران به گونه ای طراحی و ساخته شده که فضایی کاملا آرام بخش و دوستانه را برای مهمانان به ارمغان آورده است. از ابتدا تا کنون شعار این رستوران کیفیت برتر، راز ماندگاری بوده که به دلیل کیفیت بالا در طبخ غذاها و ارائه خدمات عالی، مشتریان زیادی دارد.

ساعت کاری محرم از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب است؛ همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره این رستوران ۰۱۳۳۳۶۶۶۰۹۰ تماس بگیرید.

۳- رستوران رازقی

رازقی از دیگر رستوران های خوب شهر رشت است که در خود رشت طرفداران بسیاری دارد. رزاقی در سال ۱۳۸۴ کار خود را به صورت رسمی و جدی آغاز کرد و تاکنون توانسته موفق و سربلند باشد. نمای داخل این رستوران بسیار مدرن و شیک  است و فضایی دلنشین و چشم نواز دارد که شامل دو طبقه همراه با پارکینگ اختصاصی است. از ویژگی های مهم آن می‌توان به نوای دلنشین و پر آوازه موسیقی اشاره کرد که با پیانو زده می‌شود و سر تا سر وجود مشتریان را مملو از آرامش و حس سر زندگی می‌کند.

رستوران رزاقی

هر نوع غذای محلی، سنتی یا انواع غذاهای ایرانی را که بخواهید می‌توانید به کارکنان مجرب و مهربان این رستوران سفارش دهید که با کمال احترام و کاملا بهداشتی و درست شده با مواد اولیه تازه، غذا خیلی سریع حاظر و آماده روی میز شما قرار می‌گیرد. در واقع تنوع غذایی در این رستوران بسیار بالا بوده و با هر نوع سلیقه‌ای که به آنجا مراجعه کنید می‌توانید غذای مورد علاقه خود را میل بفرمایید.

ساعت کاری رستوران رازقی از ۹ صبح تا ۱۲ شب است و می‌توانید برای خوردن صبحانه و عصرانه نیز به این رستوران زیبا مراجعه کنید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با رستوران رزاقی به دست آورید با این شماره ۰۱۳۳۳۷۲۳۳۲۲ تماس بگیرید

  • منوی صبحانه: پنیر و گردو، کله پاچه، املت سالامی، حلیم مخصوص ، کیک خانگی،  املت اسفناج، عدسی، انواع مربا، سوسیس بندری، پنکیک، انواع آبمیوه‌ها.
  • منوی نهار: انواع غذاهای محلی، انواع کباب‌ها، فسنجان مرغابی، انواع ماهی‌ها، جوجه کباب، مرغ، گوشت ، قیمه بادمجان
  • منوی شام: انواع غذاهای ایرانی ، خورشت سبزی، قیمه، پلو گوشت و انواع غذاهای  فرنگی و پیش غذاهای مختلف

۴- رستوران شورکولی

شورکولی که به معنی ماهی کولی شور است، یکی دیگر از بهترین رستوران های شهر رشت است. شورکولی در این شهر طرفداران زیادی دارد به طوری که سال ۹۵ رتبه محبوب ترین رستوران در شهر رشت را به خود اختصاص داد. نمای داخلی این رستوران به گونه ای طراحی شده که فضایی گرم ، دلنشین و صمیمانه را برای میزبانان به ارمغان آورده است؛ همین سبب شده میهمانان احساس راحتی در این رستوران داشته باشند و از طعم و عطر غذاهای بی‌نظیر شور کولی لذت ببرند.

شرلوکی رستورانی سنتی است و داخل آن با گل و گیاه های رنگارنگ، طبیعی و مصنوعی تزیین شده است. غذاهای خوش عطر و طعم محلی و ایرانی در ظروف چینی و سفالی سرومی‌شوند و تنوع غذایی بالایی دارد. شاید تعجب کنید اما نصف بیشتر مشتریان این رستوران فقط برای امتحان کردن غذاهای محلی و خوشمزه به رشت سفر می‌کنند. توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به رستوران شرلوکی حتما میز خود را رزرو کنید و برای برای سفارش غذا یا رزرو میز می‌توانید با این شماره ۰۱۳۳۲۱۲۱۷۴۹ تماس بگیرید.

از دیگر ویژگی های جالب این رستوران می‌توان به قاب عکس های روی دیوار اشاره کرد که از عکس های شهر رشت گذشته تا به حال را بر روی دیوار قاب کرده اند، همین جذاییت شورکولی را دوچندان کرده که اطلاعاتی را هم در رابطه با تاریخ شهر زیبای رشت به شما می‌رساند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به رشت ، جذاب‌ترین شهر شمال

رستوران شورکولی در بلوار گلسار و ابتدای بلوار توحید قرار گرفته، پرسنل و کارکنان مهمان نواز و مهربان این رستوران از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ عصر و از غروب تا ۱۲ شب در خدمت میهمانان رستوران شرلوکی هستند و تا به حال امتیازات خوبی هم از مهمانان خود دریافت کرده اند.

۵- رستوران اردشیر

رستوران اردشیر در سال ۱۳۵۱ شمسی کار خود را به طور تخصصی و حرفه ای آغاز کرد و به دلیل کیفیت و تنوع بالایی غذاها تاکنون توانسته به یکی از بهترین رستوران های شهر رشت تبدیل شود. همچنین سرآشپزهای کاربلد و مجربی دارد که برای غذا پختن کاملا نکات بهداشتی را رعایت کرده و از بهترین مواد غذایی تر و تازه استفاده می‌کنند. قابل ذکر است که تمام غذهای این رستوران خوش عطر و طعم هستند اما اگر می‌خواهید غذایی مخصوص رستوران اردشیر میل کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم ماهی سفید، شیشلیک و مرغ شکم پر را که از بهترین غذاهای این رستوران هستند را امتحان کنید.

رستوران اردشیر

طعم، عطر  و مزه غذاهای این رستوران توانسته‌اند نظر هنرمندان و بازیگران ایرانی را به خود جلب کنند و بسیاری از آنها این مکان را برای سرو غذا انتخاب می‌کنند. در ادامه چند مورد از غذاهایی که در منوی رستوران اردشیر هستند را ذکر می‌کنیم:

ماهی سفید، جوجه کباب محلی با مخلفات، پلو کباب با مخلفات، پلو کباب کوبیده، باقالی خورشت، پلو کباب ترش با مخلفات، جوجه کباب زعفرانی با مخلفات، شیشلیک گوسفندی با مخلفات، میرزاقاسمی و سایر غذاها.

این رستوران در خیابان شهید ایزددوست، سه راه پاستوریزه در ابتدای خیابان فلسطین واقع شده که برای کسب اطلاعاتی بیشتر یا رزرو میز می‌توانید با شماره‌های آن یعنی  ۰۱۳۳۳۸۳۳۹۹۵ و ۰۱۳۳۳۸۲۰۲۰۱ تماس بگیرید.

۶- کباب سرای حاج حسین

و اما آخرین رستورانی که در این مقاله به شما معرفی میکنیم، رستوران حاج حسین است که در واقع یک کباب سرا به شمار می‌رود و بهترین غذاهای کبابی شهر رشت را برای مشتریان خود طبخ می‌کند.

یکی از بهترین غذاهای کباب سرای حاج حسین که در بین مردم شهر رشت نیز شهرت بسیاری دارد دوش کباب است که با دستور خاصی طبخ می‌شود و با توجه به سرآشپز های پر تجربه و کاربلد این رستوران عطر،طعم و خوشمزگی آن دو برابر شده و طرفدارهای زیادی دارد.

در یکی از بهترین رستوران های شهر رشت، یعنی کبابسرای حاج حسین، غذایی به نام دوش کباب با دستور پخت خاصی تهیه و آماده می‌شود، دوش به تکه گوشتی گفته می‌شود که از برآمدگی گردن گاو گرفته شده و بسیار مقوی و مفید است. این گوشت قرمز را چند روزی در پیاز میخوابانند و با دستور پخت بخصوصی، آن را برای مهمانان خود حاضر می‌کنند. بدون شک با یک بار امتحان کردن آن، شما هم طرفدار این غذا خواهید شد.

رستوران های شهر رشت

علاوه بر تمام اینها قیمت غذاهای این کباب سرا نسبت به دیگر رستوران های شهر رشت بهتر و به صرفه تراست. کارکنان مهمان نواز و مهربانی دارد به گونه‌ای که شما احساس می‌کنید به خانه یکی از مردم رشت دعوت شده ایید و با کمال احترام از شما پذیرایی می‌شود. همچنین کباب ترش نیز یکی دیگر از معروف ترین های این کباب سرا به شمار می‌آید که توصیه می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید.

این کباب سرا در جنب پل آهنی و در میدان زرجوب واقع شده و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با این شماره ۰۱۳۳۳۳۴۰۸۱۹ تماس بگیرید.

کلام آخر…

رشت شهری سرسبز و خوش آب و هوا است، و از آنجایی که بازدیدکنندگان فراوانی دارد، رستوران های بسیار باکیفیتی را نیز در خود جای داده که ما در این مقاله سعی کردیم بهترین آنها را به شما معرفی کنیم. امیدواریم در سفر به شهر زیبای رشت بهترین تجربه‌های را کسب کنید و از خوردن غذاهای محلی آن نهایت لذت را ببرید.

درباره “۶ مورد از بهترین رستوران های شهر رشت را بشناسید!” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا