دیدنی های بوشهر

هر آنچه که باید در مورد بندر سیراف بدانید!

هر آنچه که باید در مورد بندر سیراف بدانید!

بندر سیراف  استان بوشهر شهری با جاذبه‌های گردشگری تماشایی که در ایام تعطیلات میزبان گردشگران داخلی و خارجی فراوانی است. در این مقاله قصد معرفی بندر سیراف  را به شما علاقه مندان سفر به جنوب کشور را داریم.

قبل از سفر به این شهر می‌توانید عکس‌های بندر سیراف  را ببینید و جاذبه‌های گردشگری آن را بررسی کنید. اگر تا انتهای این مقاله همراه سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا باشید، می‌توانید درباره تمامی جاهای دیدنی بندر سیراف  اطلاعات گردشگری بدست آورید.

آیا می‌دانید چرا به بندر سیراف سفر می‌کنیم؟

همان طور که در عکس‌های بندر سیراف  می‌بینید، این شهر به عنوان یکی از زیباترین شهر‌های بندری در استان بوشهر شناخته شده‌است.

گردشگران برای لذت بردن از سواحل آبی رنگ خلیج فارس به این منطقه سفر می‌کنند.

اگر طرفدار بازدید از مکان‌های تاریخی هستید و می‌خواهید از مهم‌ترین جاذبه تاریخی این شهر بازدید کنید، باید به گورستان تاریخی بندر سیراف  بروید.

از این مکان معروف‌ترین جاهای دیدنی بندر سیراف  یاد می‌کنند. یکی از تفریحات خوشمزه ای که می‌توانید در سفر به این شهر تجربه کنید، شکم گردی با غذاهای محلی و دریایی است.

بررسی جنبه‌های مختلف بندر سیراف

سیراف بالغ بر ۶۹۹۲ نفر جمعیت دارد، از نظر جغرافیایی شهر بندری سیراف در جنوبی‌ترین بخش بوشهر و در نزدیکی بنادر کنگان و عسلویه واقع شده‌است.

گویش مردم سیراف کنگانی و زبن برخی از آن‌ها عربی می‌باشد. منابع اقتصادی و بیشترین درآمد این شهر از فعالیت‌های صنعتی در زمینه ماهیگیری و پتروشیمی تامین می‌شود.

کشاورزی و تولید محصولات دامی مانند لبنیات، صنایع دستی مانند حصیر بافی یکی دیگر از منابع اقتصادی شهر بندری سیراف می‌باشد.

نمایی از جاهای دیدنی بندر سیراف

متنوع‌ترین صنایع دستی و سوغات بندر سیراف

در سفر به بندر سیراف  می‌توانید از بهترین سوغات این شهر تهیه کنید.

این مطلب را هم بخوانید
9 تا سواحل خلیج فارس را تحت هیچ شرایطی نباید از دست داد!

همان طور که در عکس‌های بندر سیراف  می‌بینید، تنوع سوغاتی در این شهر بسیار زیاد است، انواع سوغاتی‌های رنگارنگ سیراف شامل شلیخ، الوک یا بادام وحشی، نان‌های محلی ارهین، نگاره، نان‌های تنوری و ماهیتابه ای، خارک، انواع ماهی و میگو، حلواهای برنجی، انگشت پیچ و خرما‌های مختلف می‌شود.

با رفتن به به بازار قدیمی بوشهر می‌توانید برای یادگاری سفر خود از صنایع دستی مانند سوزن بافی، گلیم بافی، حصیر بافی و زری بافی تهیه کنید.

شکم گردی در بندر سیراف  و غذاهای محلی این شهر

در این شهر می‌توانید با رفتن به رستوران‌های سنتی از خوردن غذا‌های محلی و دریایی سیراف لذت ببرید، انواع ماهی‌های تنوری، کبابی، وُدام، ته چین ماهی یا مشغول در این رستوران‌های این شهر طبخ می‌شوند.

تنوع غذایی در شهر‌های جنوبی ایران بسیار زیاد است و برای چشیدن طعم همه آن‌ها باید در سفر خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.

 

نمایی از بندر سیراف از بهترین جاهای دیدنی بوشهر

جاهای دیدنی بندر سیراف ، زیباترین جاذبه‌های شهر

همان طور که در بالاتر اشاره کردیم، مشهور‌ترین جاذبه تاریخی و گردشگری این شهر، گورستان صخره ای بندر سیراف  نام دارد.

قدمت این اثر تاریخی به دوران ساسانی بر می‌گردد. این گورستان محل دفن بسیاری از مردگان در طول تاریخ این شهر است. قلعه منصوری یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری و یادگاری‌های دوره قاجار می‌باشد.

مالک اصلی این قلعه فردی از خاندان منصوری بوده، این قلعه در بین سایر قلعه‌های ساخته شده در جنوب ایران، ساختار کامل تری دارد و روی تپه ای مقابل به خلیج فارس بنا شده‌است.

تمام آثار تاریخی را که به گورستان صخره ای تعلق دارد را می‌توانید در موزه سیراف ببینید. دکتر وایت هاوس به عنوان سرپرست گروه باستان‌شناسی گورستان خانه خود را در اختیار این موزه قرار داده‌است. با گشت و گذار در بوشهر می‌توانید گورهای تاریخی زیادی را ببینید که از قدمت آن‌ها چندین هزار سال می‌گذرد.

یکی از آن گورها، گور سیبویه نام دارد. در این گور مقبره یکی از اساتید دانشمند به نام سیبویه می‌باشد. اگر دلتان گشت و گذار در بازارهای قدیمی را می‌خواهد، رفتن به بازار قدیمی سیراف این مهم را برای شما فراهم می‌کند.

همان طور که در عکس‌های بندر سیراف دیده می‌شود، در این بازار می‌توانید بسیاری از سوغات خوراکی و صنایع دستی را ببینید.

این مطلب را هم بخوانید
چه بر سر عمارت ملک بوشهر آمده است؟ (توضیحات + عکس)

 

نمایی از بندر سیراف از جاهای دیدنی بوشهر

چه زمانی به بندر سیراف  سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به سیراف، اواسط اردیبهشت و فروردین ماه است، با حال و هوای بهاری که دارد، می‌توانید به راحتی از جاهای دیدنی بندر سیراف  بازدید کنید. سفرتان را به تابستان موکول نکنید، زیرا در این فصل هوای شرجی و تابش آفتاب لذت سفر را از شما خواهد گرفت.

سیراف در فصل‌های پاییز و زمستان آب و هوای خنک و دلپذیری دارد و برای اینکه آب و هوای معتدل و تازه پاییز را در سیراف تجربه کنید، می‌توانید در این فصل به سیراف سفر کنید. در پاییز و زمستان به هیچ عنوان احساس سرما نخواهید کرد.

 

بندر سیراف از دیدنی های بوشهر

اقامتگاه بندر سیراف  کجاست؟

امروز در سپنجا به گشت و گذار در یکی از بهترین و معروف‌ترین بنادر جنوب کشور پرداختیم. بندری که بزرگ‌ترین و تاریخی‌ترین گورستان باستانی را در خود جای داده‌است. آثار باستانی قبل از اسلام در این بندر به وفور دیده می‌شود.

 

برای بازدید از هر کدام آن‌ها می‌توانید، وقت خاصی را نظر بگیرید، در رابطه با سفر به سیراف و بازدید از جاهای دیدنی آن می‌توانید صفحه راهنمای سفر به بوشهر را بخوانید.

اما مسئله اقامت در این شهر یکی از مهم‌ترین مسائلی است که گردشگران همواره با آن مواجه می‌شوند. برای اینکه بتوانید سفری بدون دغدغه به سیراف داشته باشید، می‌توانید برای اجاره سوئیت به سایت سپنجا مراجعه کنید و با دیدن مکان‌های اقامتی که بر اساس معیار کاربران فیلتر بندی شده‌است، بهترین اقامتگاه را رزرو کنید.

در بخش نظرات سپنجا می‌توانید نظرات خود را در ارتباط با جاهای دیدنی بندر سیراف و غذاهای محلی آن به اشتراک بگذارید.

 

درباره “هر آنچه که باید در مورد بندر سیراف بدانید!” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا