جاهای دیدنی ایران

بازدید از بکرترین روستاهای گیلان

اگر از زندگی شهری و پر از استرس تهران خسته شده‌اید و می‌خواهید برای مدتی از دود و ترافیک این شهر بزرگ نجات پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم که دیدن روستاهای گیلان را از دست ندهید. روستاهای مناطق شمالی با آب و هوای مناسب و مناظر بکر و طبیعی خود خاطره‌ای به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بکرترین روستاهای گیلان آشنا کنیم. در ادامه این مطلب از سپنجا ما را همراهی کنید. برای اجاره سوئیت در گیلان روی لینک کلیک کنید.

آشنایی با بکرترین روستاهای گیلان

اگر جزو کسانی هستید که به طبیعت‌گردی علاقه بسیار زیادی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که دیدن روستاهای گیلان را از دست ندهید. استان گیلان به تنهایی دارای ۲ هزار ۶۰۰ روستا است که هر کدام از آنها می‌تواند مقصد سفر شما باشد. روستاهایی که طبیعتی بکر و دست‌نخورده دارند. با رفتن به این مناطق گویی بهشت را تجربه کرده‌اید.

اگر برنامه سفر به یکی از این شهرهای شمالی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از این روستاهای شمال کشور دیدن کنید. البته زندگی و یا مسافرت به برخی از این روستاها امکان‌پذیر نیست. چرا که وسایل زندگی و دسترسی به انرژی در این روستاها بسیار مشکل است؛ بنابراین قبل از سفر بهتر است که نسبت به امکانات روستا اطلاعات کافی داشته باشید تا در طول سفر به مشکل برنخورید.

از جمله بکرترین روستاهای گیلان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مطالب بیشتر:۱۵ مورد از مکان‌های ناشناخته گیلان را که نمی‌دانید کجاست!

۱-روستای حیران آستارا

یکی از بکرترین روستاهای گیلان، روستاهای اطراف شهر آستارا است. به این دلیل که این روستاها دارای امکانات اولیه رفاهی مانند آب و گاز و برق هستند؛ بنابراین زندگی کردن و یا مسافرت به این روستاها بسیار دلچسب است. یکی از معروف‌ترین و زیباترین روستاهای گیلان، روستای گردنه حیران است که تا شهر آستارا نیم ساعت فاصله دارد.

این مکان توریستی به دلیل زیبایی بی حد و اندازه خود به یکی از بهترین روستاهای شمال تبدیل شده است. در صورت مسافرت به این روستا حتما تله کابین حیران را سوار شوید. دیدن طبیعت بکر این منطقه از بالای جنگل یک چشم‌انداز رویایی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

از جمله جاذبه‌های گردشگری منطقه حیران می‌توان به پایگاه حیات وحش لوندویل، آبشار لاتون، قلعه شیندان، چشمه‌های آبگرم علی داشی، ساحل صدف آستارا، پارک جنگلی بی بی یانلو و …. اشاره کرد.

روستای حیران

۲-روستای سوئه چاله

یکی از بکرترین روستاهای گیلان،روستای سوئه چاله است،دیدن زیبایی‌ها و طبیعت بکر ییلاق سوئه چاله قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. روستای سوئه چاله بیست و پنج کیلومتر با ماسال فاصله دارد و به عنوان یکی از بکرترین روستاهای گیلان شناخته شده است. این منطقه در ارتفاع سه هزار متری از سطح آب‌های آزاد قرار دارد و به دلیل داشتن تعداد زیادی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل‌های کوهستانی به یکی از بهترین روستاها برای گردشگری تبدیل شده است.

یکی از جاذبه‌های طبیعی این روستا، جنگل ابر است که برای دوستدارن طبیعت‌گردی یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. در صورت تمایل به سفر به این منطقه می‌توانید از کلبه اجاره‌ای حبیب الله فتحی، هتل کوهسار، کافه خوشحال علی نصیری و کلبه اجاره سفری استفاده کنید.

۳-روستای سوباتان

روستاهایی که در اطراف شهرستان طوالش گیلان وجود دارد، جزو یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای مسافرت و یا زندگی کردن است. ورود گردشگران به این روستاها باعث شده است تا مردم این روستا بتوانند درآمد بسیاری از صنعت گردشگری کسب کنند. همچنین این موضوع باعث شده است تا مهاجرت روستایی‌ها به سمت شهرهای بزرگ کمتر شود. در نتیجه مردم انگیزه‌ی بیشتری برای زندگی کردن در این روستاها دارند.

شهرستان طوالش با دارا بودن ۳۰۳ روستا جزو یکی از مناطقی است که می‌توانید برای سفر به این منطقه به آن فکر کنید. روستای سوباتان که در اطراف این شهرستان قرار دارد، جزو یکی از بکرترین روستاهای گیلان است. در صورت سفر به این منطقه می‌توانید با اجاره کلبه‌های روستایی یک شب به یادماندنی را در این روستا تجربه کنید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به کلیبر

از جمله جاذبه‌های تفریحی این روستا می‌توان به غار گنج خانه، چشمه باتمان بلاق، آبشار ورزان، دشت گل‌های شقایق، گودال سنگی، زمین‌های اسب دوانی، آبشار ماهار و … اشاره کرد. این روستا برخلاف سایر روستاهای گردشگری استان گیلان، بسیار بکر است و یک مقصد مناسب برای سفر است.

۴-ییلاقات لیلاکوه

اگر از روستاهای پرجمعیت و پر توریست گیلان خسته شده‌اید و به دنبال یک روستای بکر و آرام هستید، منطقه ییلاقی لیلاکوه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. فاصله این روستا از شهر لنگرود سه کیلومتر است. وجود جنگل‌های بزرگ و خارق‌العاده و سبز رنگ، وجود باغ‌های درخت پرتقال و مزارع کشاورزی چای تجربه‌ای دیدنی را برای شما رقم خواهد زد.

یکی از ویژگی‌های خوب این روستا وجود امکانات گردشگری و توریستی است؛ بنابراین شما می‌توانید بعد از یک روز گردش در داخل این روستا، از غذاهای سنتی کافه رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی این منطقه لذت ببرید.

مطالب بیشتر:سفر به شهر دیلمان منطقه زیبای ییلاقی استان گیلان

ییلاقات لیلا کوه

۵-روستای کله سر

برای رسیدن به یکی از بکرترین روستاهای گیلان یعنی روستای کله سر کافی است تا از شهرستان نمین به روستای میانی سولا، آریا تپه و ننه کران بروید. روستایی که با جنگل‌ها و طبیعت بکر خود در شمال خودنمایی می‌کند. فاصله این روستا از رشت و آستارا فقط ۳ کیلومتر است؛ بنابراین شما می‌توانید حتی با چند دقیقه پیاده‌روی به این روستای زیبا برسید.

شاید بتوان گفت که نزدیکی به شهر اسالم یکی از ویژگی‌های خوب این روستا است؛ بنابراین اینگونه تصور کنید که برای خرید از شهر اسالم باید چند دقیقه در یک جنگل پیاده‌روی کنید. در طبیعت بکر این منطقه شما می‌توانید انواع حیوانات مانند خرس قهوه‌ای، گراز وحشی، گرگ، خوک، عقاب طلایی، خرگوش و سایر پرندگان را ببینید.

از دیگر ویژگی‌های خوب این روستا، آسفالت بودن جاده آن است؛ بنابراین برای مسافرت به این روستا سختی زیادی نخواهید کشید و با ماشین شخصی می‌توانید از آن دیدن کنید.

۶-روستای امام زاده ابراهیم شفت

به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین و زیباترین روستاهای گیلان، روستای امام زاده ابراهیم شفت است که به دلیل داشتن خانه‌های زیبا و جنگل‌های انبوهش شهرت بسیار زیادی دارد. از بخش‌های دیدنی این روستا می‌توان به رودخانه‌های پرآب، چشمه‌های متعدد، مقبره امام زاده ابراهیم، مناظر بکر طبیعت و … اشاره کرد.

از آنجایی که این امام‌زاده در فاصله ۲۰ کیلومتری این روستا واقع شده است، نام این مکان همنام روستا گرفته شده است.

۷-روستاهای اطراف جنگل گیسوم

در اطراف یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز گیلان یعنی جنگل گیسوم می‌توانید بکرترین روستاهای گیلان را پیدا کنید. روستاهایی که به دلیل جنگل‌های فراوان به یکی از مقاصد گردشگری طبیعت دوستان تبدیل شده است. از جمله این روستاها می‌توان به روستای گنگسر، لهاورد، لتیین، پیرهرات و … اشاره کرد.

۸-روستای جواهر دشت رودسر

یکی از بکرترین و زیباترین روستاهای جنگلی گیلان، روستای جواهردشت است که در بین گردشگران ایرانی شهرت بسیار بالایی دارد؛ بنابراین اگر در روزهای تعطیل سفر به این روستا را انتخاب کنید، طبیعت‌گردان‌های بسیاری را خواهید دید که برای تماشای این روستا به این منطقه آمده‌اند.

این روستا دارای امکانات گردشگری بسیار از جمله کافه رستوران سنتی، فروشگاه، منازل روستایی اجاره‌ای، سرویس بهداشتی و … است. در نتیجه یک روز به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

جواهر دشت

۹-روستای داماش

حتما اسم آب معدنی داماش نیز به گوش شما خورده است. اگر عاشق طبیعت گیلان هستید، دیدن روستای داماش را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روستا به دلیل قرارگیری در کنار چشمه معروف داماش به این نام مشهور شده است. در کنار این روستا کارخانه‌ای احداث شده است که آب این چشمه را جهت فروش بسته‌بندی می‌کنند.

گل‌های سوسن چلچراغ یکی از خاص‌ترین و نادرترین گل‌های این منطقه است. این گل‌ها فقط در ارتفاع ۲۰۰۰ متری این روستا پیدا می‌شود. به‌طوری‌که هیچ‌جای ایران همچین گلی را پیدا نخواهید کرد. همین موضوع باعث شده است تا گل‌های این منطقه شهرت بسیار زیادی داشته باشد.

دشت‌های سرسبز در فصل بهار و تابستان و هوای مطبوع و خنک، داماش را به یکی از بکرترین روستاهای گیلان تبدیل کرده است. این روستای ییلاقی میزبان دامداران و کوچ‌نشینان بسیاری است، اما جمعیت یکجانشین کمی در آن ساکن هستند.

در صورت سفر به این روستای ییلاقی پیشنهاد می‌کنیم که از جاذبه‌های اطراف این روستا مانند کوه درفک، غار دربند رشی و دریاچه ویستان دیدن کنید. برای سفر به این روستای دیدنی می‌توانید جاده قدیم قزوین رشت را انتخاب کنید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به عسلویه

۱۰-روستای ویستان

روستای ویستان در فاصله بسیار کمی از روستای داماش قرار گرفته است. یکی از جاذبه‌های دیدنی این روستا در کنار طبیعت بکر آن، دریاچه ویستان است. فاصله داماش از ویستان به اندازه ۵ کیلومتر و از بره سر تا دریاچه ۲ کیلومتر فاصله است. برای رفتن به این دریاچه باید از مسیر جاده خاکی بره سر عبور کنید. چشمه‌های آب زیرزمینی و آب‌های حاصل از ذوب شدن برف از جمله مواردی است که باعث شده است تا این دریاچه به وجود بیاید.

در صورت رفتن به روستای بکر و زیبای ویستان می‌توانید از این دریاچه دیدن کنید. روستای ویستان دارای امکانات اقامتی و خدماتی بسیاری است. اما در کنار این دریاچه هیچ مکان اقامتی وجود ندارد. اما می‌توانید با قایق‌های فایبرگلاس پدالی که در این منطقه وجود دارد، قایق‌سواری کنید و از طبیعت اطراف این منطقه لذت ببرید.

بکرترین روستاهای گیلان

۱۱-روستای دربند آستارا

یکی از بکرترین روستاهای گیلان روستای دربند آستارا است. این روستای زیبا در کنار تالاب استیل آستارا قرار دارد و به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه شناخته می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب این روستا وجود یک هتل پنج ستاره در آن است؛ بنابراین شما می‌توانید در صورت سفر به این روستا، اقامت‌ چند روزه در آنجا داشته باشید.

فاصله این روستا تا آستارا فقط ده کیلومتر است؛ بنابراین در صورت تمایل می‌توانید یک طبیعت‌گردی چند ساعته نیز در این مکان انجام دهید.

۱۲-روستای قلعه رودخان

برای تمام طبیعت دوستان، بازدید روستای قلعه رودخان گیلان را پیشنهاد می‌دهیم. این روستا که محل زندگی چهره‌های مشهور گیلان مانند میرزا کوچک خان جنگلی است، امروزه تبدیل به یک مقصد گردشگری شده است. در این روستای بکر و زیبا، بزرگ‌ترین قلعه آجری ایران قرار دارد. این قلعه بیش از هزار پله دارد و جزو یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان گیلان به شمار می‌رود.

وجود سفره‌خانه‌های سنتی و رستوران‌ها بسیار عالی، تجربه خوردن یک غذای محلی بسیار عالی در یک منطقه طبیعی و تاریخی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

بکرترین روستاهای گیلان

13-روستای سرولات چابکسر

روستای سرولات چابکسر جزو یکی از بکرترین روستاهای گیلان است. یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز این روستا وجود جنگل، کوه، دریا و رودخانه در کنار یکدیگر است که کمترجایی از ایران آن را پیدا خواهید کرد. این روستای زیبا جزو توابع شهرستان استان سرسبز گیلان است و با امکانات رفاهی و تفریحی عالی خود یک روز بی‌نظیر را برای شما رقم خواهد زد.

۱۴-روستای اولسبلنگاه

یکی از بکرترین روستاهای گیلان اولسبلنگاه است،اگر می‌خواهید که در دریایی از ابرها چند ساعتی از روز را بگذرانید، روستای اولسبلنگاه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روستای زیبا با طبیعت بکر خود در زمره یکی از بی‌نظیرترین روستاهای گیلان به شمار می‌رود.

۱۵-روستای ماسوله

یکی از بکرترین روستاهای گیلان مطمئنا روستای ماسوله است،مطمئنا شما هم اسم روستای ماسوله گیلان را شنیده‌اید. این روستای زیبا به دلیل ساخت متفاوت خانه‌های آن به روستای پلکانی دنیا شناخته می‌شود. همین ویژگی باعث شده است تا این روستا به ثبت میراث ملی برسد. اگر شما هم به دنبال روستایی هستید که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی داشته باشد، دیدن روستای ماسوله را پیشنهاد می‌دهیم.

۱۶-سلانسر

یکی از بکرترین مناطق روستایی گیلان، روستای سلانسر است که فاصله دوری از شهر دارد. با رفتن به این روستا چیزی جز آرامش و زیبایی پیدا نخواهید کرد؛ بنابراین اگر می‌خواهید برای چند روز از ترافیک و استرس شهری دور باشید، سلانسر یک انتخاب بسیار عالی است. این منطقه در کوهستان غربی سفید رود واقع شده است و از روستای دارستان کمی فاصله دارد.

بکرترین روستاهای گیلان

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با بکرترین روستاهای گیلان صحبت کردیم. در صورتی که روستایی از قلم افتاده است و یا تجربه رفتن به یک روستای زیبای گیلان را دارید، می‌توانید در زیر همین پست نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 9 میانگین: 2.4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا