جاهای دیدنی خرم آباد

آبشار بیشه ؛ از بلندترین های ایران و ابهت استان لرستان

آبشار بیشه ؛ از بلندترین های ایران و ابهت استان لرستان

آبشار بیشه ؛ از بلندترین های ایران و ابهت استان لرستان

لرستان بخشی از کشور است که جاذبه های آن شاید به خوبی شناخته نشده باشد. با این حال اگر به این استان، “بهشت ایران” را نسبت بدهیم، اغراق نکرده ایم. پیش از تاریخ انسان ها در این منطقه حضور داشته اند و از دوره های بسیار زیادی عبور کرده است؛ همین موضوع سبب شده است تا جاذبه های کوچک و بزرگ زیادی را در خودش جای دهد.

یکی از زیباترین دیدنی های استان لرستان، آبشار بیشه است که پیشنهاد می کنیم تحت هیچ شرایطی بازدید از آن را از دست ندهید. اگر می خواهید این پدیده را بیشتر بشناسید، با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید:

آبشار بیشه را چقدر می شناسید؟

اگر جزو افراد طبیعت دوست هستید، آبشار بیشه یکی از بهترین انتخاب ها برای شما است. این آبشار در دل جنگل های بلوط و کوه های زاگرس قرار دارد و عظمت خلقت خداوند را به معنا می کند!

در این منطقه امکانات بسیار خوب رفاهی برای مسافران تدارک دیده شده است و اگر نمی خواهید با ماشین شخصی تان به این منطقه سفر کنید، راه ریلی هم پیش رویتان قرار دارد.

اقامت در اتاق سنتی در خرم آباد

آبشار بیشه دارای ارتفاعی به اندازه ۴۸ متر است و یکی از بلندترین و جذاب ترین آبشارهای ایران به شمار می آید. پس از آنکه آب آبشار به زمین رسید، مسیری در حدود ۱۰ متر را طی می کند تا در نهایت به رودخانه سزار برسد.

حتما برایتان سوال پیش آمده است که آب آبشار از کجا تامین می شود؟

خوب است بدانید در اطراف این منطقه چشمه هایی وجود دارد که سبب خلق پدیده زیبای بیشه شده اند. همچنین جالب است بدانید این آبشار جزو میراث طبیعی ایران هم قرار گرفته است. خلاصه کلام آکه ارزش دیدن را بیش از حد دارد!

آبشار بیشه لرستان
آبشار بیشه لرستان

چگونه به آبشار بیشه برویم؟

با دیدن عکس ها و تعریف هایی که از این آبشار کردیم، محال است دلتان هوس بازدید از آن را نکند. خب پس چگونه به آنجا بروید؟همان طور که گفتیم این آبشار یکی از دیدنی های استان لرستان است.

آبشار بیشه در ۶۵ کیلومتری شهر زیبای خرم آباد و ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر دورود واقع شده است. اگر خواهان سفر با قطار هستید، باید بدانید قطار تهران-خوزستان در نزدیکی روستای بیشه که آبشار در آنجا توقف می کند، قرار دارد.

دریاچه گهر

چه زمانی از آبشار بیشه دیدن کنیم؟

دومین نکته ای که ممکن است ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد، آن است که بهترین زمان برای سفر به این آبشار کی است؟ از آنجایی لرستان یکی از استان های چهار فصل کشور است، در هر زمانی می توانید به آنجا بروید.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی سردشت ؛ از عظمت طبیعت تا بازارهای ارزان این شهر!

از طرفی دیگر این آبشار در منطقه ای کوهستانی واقع شده است و در زمستان آن منطقه، دارای آب و هوای بسیار سردی می باشد؛ از این رو پیشنهاد می کنیم فصل زمستان را انتخاب نکنید.

فصل بهار بهترین انتخاب برای بازدید از آبشار بیشه است؛ آن هم به خاطر آب و هوای فوق العاده است. یکی دیگر از بهترین انتخاب ها فصل پاییز است. در این فصل طبیعت رنگارنگ می شود و صحنه هایی را ایجاد می کند که در هیچ فصل دیگری، به چشمتان نمی خورد.

اقامت در اقامتگاه سنتی در خرم آباد

جاذبه های آبشار بیشه
جاذبه های آبشار بیشه

امکانات رفاهی بیشه

آبشار بیشه یکی از جاذبه های پرطرفدار در بین گردشگران است، از این در ابتدای مقاله اشاره کردیم که از امکانات رفاهی و تفریحی خوبی برخوردار می باشد. حال می خواهیم بدانیم، امکانات رفاهی بیشه چه چیزهایی است؟

نهایت استفاده از طبیعت اطراف آبشار

آبشار در دل طبیعت و در بین کوه های سر به آسمان کشیده زاگرس قرار دارد. اولین و مهمترین تفریح در این منطقه، لذت بردن از خود طبیعت بکر آن است.

صدای شرشر آب در کنار سکوت و آب و هوایی ملایم، روحتان را نوازش می دهد. به جرئت می توانیم بگوییم که چنین تجربه ای دیگر در طول عمرتان عایدتان نمی شود.

امکانات آبشار بیشه
امکانات آبشار بیشه

اسب سواری، در کنار آبشار

یکی دیگر از تفریحاتی که در نزدیکی آبشار بیشه وجود دارد، امکان اسب سواری است. این تفریح به خصوص برای خانواده هایی که فرزند کوچک دارند، بسیار می تواند جذاب باشد. افرادی در نزدیکی آبشار وجود دارند که با کرایه دادن اسب هایشان، شما و خانواده تان را سرگرم می کنند.

اقامت در خانه بومگردی در خرم آباد

شنا در آبشار تعطیل!

امکان دارد با دیدن تصاویر آبشار فکر شنا به سرتان زده باشد و بخواهید تنی به آب بزنید. متاسفانه باید بگوییم که فکر شنا را از سرتان بیرون کنید. شنا کردن در رودخانه سزار ممنوع است؛ آن هم به دلیل شدت جریان و عمق زیاد آب است.

با وجود این تفاسیر، هنوز هم افرادی هستند که از هشدارها سرپیچی می کنند و غریق نجات در آنجا به همین علت وجود دارد.

پیک نیک در کنار عظمت آبشار

یکی دیگر از بهترین امکانات رفاهی و تفریحی در آبشار بیشه، امکان راه انداختن پیک نیک است. می توانید از قبل غذایی برای خودتان آماده کنید و یا دست به کار شوید و جوجه را روی آتش بپزید!

اجازه دهید کودکان در طبیعت به بازی بپردازند و شما هم لحظات خوشی را در کنار آبشار برای خودتان رقم بزنید. راستی یادتان باشد که عکاسی را فراموش نکنید!

بازدید از جنگل های بلوط

اگر عاشق طبیعت گردی هستید، آبشار بیشه تنها انتخاب منطقه نیست. یا داشتن تجهیزات کوهنوردی لازم می توانید به دل طبیعت بزنید و از جنگل های بلوط هم بازدید کنید.

این مطلب را هم بخوانید
استان ایلام عروس زاگرس

همان طور که گفتیم جنگل های بلوط در نزدیکی آبشار قرار دارند و معنای واقعی مناطق کوهستانی ایران هستند.

آبشار بیشه در استان لرستان
آبشار بیشه در استان لرستان

فاصله دورود تا بیشه

برای رفتن به بیشه دو راه پیش رویتان قرار دارد. یکی با استفاده از قطار و دیگری همراه با ماشین شخصی تان است. اگر قطار را انتخاب می کنید، باید قطار تهران-اهواز را سوار شوید.

در ایستگاه بیشه پیاده شوید. از دورود تا بیشه تنها نیم ساعت فاصله دارید. با استفاده از تابلوهای راهنمای منطقه می توانید خودتان را به آنجا برسانید.

سفر به لرستان

اگر با ماشین شخصی تان قصد سفر دارید، در جاده دورود به سمت خرم آباد، پس از ۵۰ کیلومتر با دیدن تابلوی آبشار بیشه وارد فرعی شوید تا به یک سه راهی برسید. مسیر مستقیم را انتخاب کنید؛ چرا که شما را به مقصدتان می رساند.

اجاره سوئیت در بیشه

یکی دیگر از دیدنی های نزدیک آبشار، خود روستای بیشه است. اگر قصد اقامت در این منطقه را دارید، یا می توانید از خدمات کمپ زدن در اطراف آبشار استفاده کنید و یا می توانید از خانه های محلی روستا هم استفاده کنید.

انتخاب دیگر پیش رویتان، استفاده از اقامتگاه های خرم آباد است.

پیشنهاد ما به شما اقامت در خرم آباد است. می پرسید چرا؟ خرم آباد شهری بزرگ و دیدنی های بسیار دارد. با اقامت در این شهر نه تنها از جاذبه های گردشگری خود شهر خرم آباد، بلکه از روستا و آبشار بیشه هم دیدن می کنید. در واقع با یک تیر چند نشان می زنید.

اگر با پیشنهادمان موافق هستید، کارهای اقامتتان را به سپنجا بسپارید! سامانه سپنجا این امکان را به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان محل اقامت ایده آلتان در تمام نقاط ایران را پیدا کنید. خرم شهر هم از این قاعده مستثی نیست و امکان رزرو سوئیت در خرم آباد به راحتی برای شما فراهم شده است.

در نظر داشته باشید، اقامت گاه های موجود را براساس تعداد اتاق ها، محل، قیمت و … می توانید دسته بندی و تنها با صرف زمان کوتاهی، خیال خود و اعضای خانواده تان را از بابت اقامت در سفر راحت کنید!

در تمام این مسیر پشتیبانی سپنجا همراه شما است و در صورت تمایل می توانید با ما به صورت مستقیم تماس بگیرید. و در نهایت به عنوان جمع بندی از این مطلب لازم به ذکر است، اگر تجربه ای در بازدید از آبشار بیشه دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا