بدون دسته بندی

قلعه رودخان گیلان

وقتی از فومن خارج می‌شویم در ۲۳ کیلومتری جنوب غربی با بنای بسیار زیبایی با نام قلعه رودخان گیلان مواجه می‌شویم. قلعه رودخان هارمونی بی نظیری از ترکیب طبیعت و بنای تاریخی است. در ادامه به معرفی قلعه رودخان گیلان خواهیم پرداخت.

قلعه رودخان گیلان

این قلعه ی زیبا با نام های دژ سکسار، قلعه حسامی و قلعه هزار پله نیز معروف است. برای رسیدن به این بنا باید هزار پله را طی کنیم تصورش کمی سخت است! اما اگر مسیرتون جنگل و رودخانه باشه حتما جذاب می‌باشد.

قلعه رودخان گیلان (2)
قلعه رودخان گیلان (۲)

در مسیر محلی ها رو خواهید دید که محصولات متنوعی رو به فروش می رسونند. وقتی به ورودی قلعه رسیدید زیبایی این قلعه شما رو مسحور میکنه. این بنای آجری مقر حکومت حاکمان گیلان بوده. قلعه به بخش های متفاوت غربی، شرقی و مرکزی تقسیم می شود و بر روی دو تپه کنار هم بنا شده است.

در نهایت این بنا جز عجایب هفتگانه گیلان محسوب می‌شود. جهت آشنایی با دیگر مناطق گیلان می تونید از مقاله سقالکسار دیدن کنید.

قبل از سفر به گیلان می تونید از منازل مبله، اقامتگاه های بومگردی، ویلا و … در سپنجا دیدن کنید و با رزرو آنلاین اقامتگاه مورد نظرتون سفر خوشی رو برای خودتون رقم بزنید.


بیشتر بخوانید: سفر به ناشناخته های گیلان


کلام آخر: اقامت در گیلان

با سپنجا در هرکجای گیلان یا ایران هستید کافی است اسم شهر را جست و جو کنید تا تمامی اقامتگاه ها به شما نمایش داده شود.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به کلیبر، سرزمینی سرسبز در آذربایجان شرقی

اجاره سوئیت در فومن

اجاره سوئیت در رشت

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا