دانستنی های سفر

راهنمای اجاره ویلا در چالوس

سفر به هر نقطه از ایران جذابیت‌های خاص خود را دارد و می‌تواند با مناظر خاص و محصربه فرد خود، ساعاتی رویایی را برای شما به وجود بیاورد. یکی از این نقاط دیدنی استان مازندران است که به دلیل آب و هوای باصفای خود، مقصد بسیاری از سفرهای داخلی است.

از میان تمام شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ این استان، شهرستان چالوس از طرفداران بیشتری برخوردار است و در سفرهای ایام تعطیلات مقصدی محبوب است.

در این مقاله از وب سایت سپنجا قصد داریم نقاط زیبای شهر چالوس را به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر به این شهر دچار سردرگمی نشده و از تمام پتانسیل‌های گردشگری آن استفاده کنید. همچنین در صورتی که قصد اقامت در این شهر رویایی را دارید می‌توانید با استفاده از وب سایت سپنجا اقدام به اجاره ویلا در چالوس کنید. در ادامه با وب سایت سپنجا همراه باشید.

جاذبه‌های دیدنی چالوس

این شهر زیبا که مسافران به آن لقب بهشت گردشگران را داده‌اند، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی است و به همین دلیل سالانه میزبان تعداد بی‌شماری گردشگر و مسافر است. از سمت شرق و مشهد بعد از گذشت از شهرهای بابلسر و محمودآباد و همچنین از سمت تهران می‌توان بعد از گذر از شهر کلاردشت به این شهر رویایی رسید. در ادامه با سپنجا همراه باشید تا به بررسی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر بپردازیم.

جاده چالوس

شاید بتوان گفت که زیباترین و دیدنی‌ترین جاده در کشور متعلق به جاده چالوس باشد که در سال ۱۳۱۲ بنا شده و به بهره‌برداری رسیده است. جاده چالوس از آن جایی که که در اطراف خود دارای طبیعتی زیبا و بکر است و به دلیل این که یکی از رویایی‌ترین مسیرهای مواصلاتی در کشور است، مسافران در تعطیلات و فصل تابستان با استفاده از جاده چالوس به این شهر سفر می‌کنند.

در فصل پاییز جاده چالوس به یکی از رویایی‌ترین و خوش رنگ‌ترین جاده‌ها تبدیل می‌شود و در عین حال مسیر پیچ در پیچ این جاده نیز بسیار هیجان‌انگیز و دیدنی است. همچنین در فصل بهار نیز جذابیت و شکوه این جاده مضاعف شده و لوکیشنی بی‌نقص برای عکسبرداری و ثبت خاطرات است. در عین حال توجه داشته باشید که جاده چالوس از جاده‌های خطرناک محسوب شده و امکان ریزش سنگ یا لغزش وجود دارد و حین سفر باید به آب و هوای این منطقه توجه کنید.

جاده چالوس

کاخ چایخوران

کاخ دیدنی چایخوران در دوران رضاشاه پهلوی ساخته شده است و مساحت آن ۴۰۰۰ متر مربع است که در یک طبقه با زیرزمین بنا شده است. در حقیقت کاخ چای‌خانه مکانی برای استراحت کوتاه مدت شاه پهلوی بوده است، از این رو به صورت بنای کوچک و ساده‌ای ساخته شده است و آن را کاخ چایخانه نامیده‌اند.

در ساخت کاخ چایخانه رضاشاه از مصالحی همچون آجر و سنگ بهره‌برداری شده است و بام این کاخ نیز به شکل شیروانی طراحی شده است. بنای کاخ چایخوران در آثار ملی و تاریخی ایران ثبت شده است و در حال حاضر نیروهای مسلح از این بنا استفاده می‌کنند.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی 9 سس تند جهان که هوش از سرتان می پراند!

کاخ چایخوران

مرداب هسل

یکی از دیدنی‌های شهر چالوس مرداب هسل است که آن را تالاب کنیچال نیز می‌نامند. این تالاب در نزدیکی و حدود ۱۰ کیلومتری شهر چالوس واقع شده است. این تالاب در نزدیکی روستای سینوا، قرار دارد که مساحت آن کمتر از ۱ هکتار است و در عین حال هنگام بارندگی به عمق ۱۵ متری نیز می‌رسد. جالب است که در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و همچنین تبخیر سطحی، مرداب هسل خشک شده و کف آن به راحتی دیده می‌شود.

از دیگری ویژگی‌های خاص این تالاب می‌توان به جلبک‌های آن اشاره کرد، تالاب هسل جلبک‌هایی به ضخامت نیم سانتی متر در سطح خود دارد که در هر زمان از سال، رنگ‌های خود را تغییر داده و منظره‌ای فوق‌العاده به این تالاب می‌بخشند که می‌تواند طیفی از رنگ‌های سبز، صورتی و قرمز باشد.

کلمه هسل در زبان محلی به معنای آب راکد بوده و به همین خاطر این تالاب دیدنی به نام هسل شناخته شده است. همچنین در این تالاب انواع پوشش گیاهی خاص و همچنین دوزیستان مختلفی وجود دارد که علاقمندان را به خود جذب کرده است.

در نظر داشته باشید که تنها فصل برای بازدید از مرداب هسل فصل تابستان نیست و گردشگران زیادی در فصول سرد سال مانند فصل پاییز و زمستان نیز به این منطقه سفر می‌کند تا شاهد رنگ‌های خاص جلبک‌های تالاب هسل باشند.

مرداب هسل

پارک جنگلی فین چالوس

یکی دیگر از نقاط دیدنی در اطراف شهر چالوس پارک جنگلی فین چالوس است که بعد از پلیس‌راه چالوس قرار دارد و کیلومتر ۶ جاده چالوس – کرج است.

به طور معمول اغلب مسافران در فصول گرم سال مانند بهار و تابستان به این پارک جنگلی سفر کرده و از زیبایی‌های این پارک جنگلی در نهایت زیبایی و شکوه خود دیدن کنید. علاوه بر این، پارک جنگلی فین چالوس در فصل زمستان نیز مانند عروسی زیبا و دیدنی شده و می‌تواند محلی عالی برای تفریحات زمستانی باشد.

پارک جنگلی فین چالوس

جنگل‌های چهار باغ مرزن آباد

اگر به چالوس سفر کرده‌اید، جنگل‌های چهار باغ مرزن آباد را فراموش نکنید، این جنگل دیدنی در منطقه سربیشه قرار گرفته است و در کیلومتر ۹۰ جاده کرج – چالوس است.

مساحت جنگل چهار باغ مرزن آباد حدود ۱۹ هزار هکتار است و منابع طبیعی زیبایی مانند روستاهای مختلف، رودخانه و جنگل کوهستانی است. همچنین این جنگل زیستگاه حیوانات وحشی مانند گرگ، گراز، روباه، خرس و پلنگ است که سبب جذابیت و خاص بودن این منطقه دیدنی شده است.

جنگل‌های چهار باغ مرزن آباد

نحوه رزرو ویلا در وب سایت سپنجا

اگر در سفر خود به چالوس قصد دارید که به طور کامل از زیبایی‌های شهر دیدنی چالوس بهره ببرید، بهتر است به فکر اجاره ویلا در چالوس باشید چرا که به این شکل با خیال آسوده‌تری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر دیدن کرده و محل اقامت خود را نیز به صورت پیشاپیش رزرو کرده‌اید.

به همین دلیل وب سایت سپنجا امکانات لازم را برای اقامت شما تدارک دیده و تنها کافیست که شما ویلا مبله خود را انتخاب کرده و اجاره آن را قبل از سفر به انجام برسانید.

برای اجاره ویلا در چالوس تنها کافیست به بخش ثبت نام وب سایت سپنجا مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد کنید، سپس یک صفحه کاربری برای شما ساخته می‌شود. بعد از اتمام این مرحله، در قسمت جستجو، مقصد گردشگری خود را وارد کرده و تمامی ویلاهای مناسب شما در این منطقه به نمایش در خواهد آمد.

برای این که بتوانید ویلا مبله مورد علاقه خود در شهر چالوس را در مدت زمان کوتاه‌تر و با دقت بیشتری بیابید، تنها کافیست از قابلیت فیلتر وب سایت استفاده کرده و مشخصات مورد نظر خود را در آن وارد کنید.

این مطلب را هم بخوانید
اجاره ویلا در شمال عید نوروز

به این شکل تمام ویلاهای مبله‌ای که دارای ویژگی‌ها و مشخصات مورد نظر شما است به نمایش درخواهد آمد و شما می‌توانید یکی از آن‌ها را برای تاریخ مورد نظر خود اجاره کنید.

شرایط لغو رزرو ویلا در سپنجا

در صورتی که در آخرین روزهای نزدیک به سفرتان مشکلی برای شما پیش آمده و قصد لغو و یا کنسل کردن اجاره ویلای مبله خود را دارید، نیازی به نگرانی نیست چرا که تیم سپنجا برای راحتی و آسودگی خاطر شما شرایطی را برای این موقعیت در نظر گرفته است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

شرایط لغو اجاره ویلا شامل:

  • لازم است برای لغو رزرو ویلا مبله در هر نقطه از ایران از ۵ روز قبل از تاریخ رزرو شده، درخواست لغو رزرو خود را اعلام کرده تا مبلغ پرداختی به صورت کامل به شما برگشت داده شود.
  • اگر اقدام به لغو رزرو ویلا مبله شما دیرتر از بازه زمانی ۵ روزه باشد، مبلغ برگشتی به شما با کسر هزینه شب اول اقامت به علاوه ۵۰ درصد از هزینه ی شب‌های دیگر خواهد بود.
  • در صورتی که تصمیم به کاهش تعداد شب‌های اقامت خود در روستای پلور دماوند را دارید، با اعلام درخواست خود می‌توان، هزینه ۵۰ درصد از شب‌های باقیمانده را دریافت کنید.

قوانین و مقررات محل اقامت

برای این که بتوانید اقامت خوشی را در ویلاهای مبله و سوئیت‌های سپنجا سپری کنید، نیاز است که چندی از قوانین را به خوبی رعایت کنید تا سفری خاطره‌انگیز داشته باشید، قوانین محل اقامت به شرح زبر است.

  • همراه داشتن کارت ملی افرادی که قصد اقامت دارند ضروری است.
  • خودداری از آوردن هر گونه حیوان خانگی و رعایت قوانین
  • خودداری از ایجاد هرگونه سروصدا که منجر به آزار و اذیت دیگر ساکنین می‌شود.
  • اجاره ویلا مبله ویژه افراد متأهل است.

از شما که این قوانین را در محل اقامت خود به خوبی رعایت می‌کنید پیشاپیش سپاسگزاریم.

کلام آخر…

شمال ایران خطه‌ای است که به دلیل طبیعت زیبا و سرسبزی که دارد همواره مورد توجه گردشگران و مسافران بوده است. این ناحیه همچنین دارای بناهای تاریخی و باستانی است که وقایع مهمی در آن اتفاق افتاده است. شهر چالوس نیز از این قاعده مستثنی نیست و از نظر جاذبه‌های گردشگری بسیار غنی است.

اگر قصد سفر به شمال ایران را دارید، سفر به شهر دیدنی و باصفای چالوس را فراموش نکنید. تیم سپنجا با معرفی بهترین نقاط دیدنی شهرستان چالوس و همچنین ارائه بهترین اقامتگاه‌ها و اجاره ویلا در چالوس با تمام امکانات رفاهی و رعایت پروتکل‌های بهداشت در تلاش است تا سفری شیرین و خاطره‌انگیز برای شما عزیزان فراهم کند.

 

درباره “راهنمای اجاره ویلا در چالوس” بیشتر بخوانید:

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا