دانستنی های سفر

راهنمای اجاره سوئیت ارزان در کرج

شهرهای شمال ایران و همچنین روستاها و شهرهای اطراف تهران از مقاصد محبوب پایتخت نشینان محسوب می‌شوند. از آن جایی که در آخر هر هفته تنها می‌توان به مکان‌های دیدنی نزدیک شهر تهران سفر کرد، خواه ناخواه استان‌های مجاور استان تهران میزبان بسیاری از تهرانیان خواهند شد. یکی از این استان‌های نزدیک به تهران، استان البرز و شهر کرج است.

شهر کرج دارای جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی بسیاری است که می‌تواند مکانی دیدنی و باصفا برای گذراندن آخر هفته و یا تعطیلات تابستان باشد.

بسیاری از پایتخت نشینان به این شهر سر زده و از هوای پاک و طبیعت شهرستان کرج بهره می‌برند و روزهای تعطیل خود را در یکی از اقامتگاه‌های این شهر سپری می‌کنند.

در صورتی که قصد سفر به این شهر را دارید، بهتر است که پیشاپیش محل اقامت خود را رزرو کرده و از راهنمای اجاره سوئیت ارزان در کرج که در ادامه به آن پرداخته‌ایم استفاده کنید.

جاذبه‌های دیدنی شهر کرج

شهر کرج به دلیل نزدیکی به تهران که از قدیم الایام پایتخت ایران بوده است، دارای بناهای تاریخی فراوان و منحصربه‌فردی است. همچنین طبیعت این شهرستان نیز از دلایلی است که گردشگران و مسافران به این منطقه سفر می‌کنند.

در ادامه با وب سایت سپنجا همراه باشید تا به بررسی هر یک از این جاذبه‌ها بپردازیم و اهمیت و زیبایی هر یک از این نقاط را با شما در میان بگذاریم.

کاخ مروارید

در زمان حکومت محمدرضا شاه پهلوی یکی از زیباترین و خاص‌ترین کاخ‌های ایران در مهرشهر کرج ساخته شده است. این کاخ به دلیل بیماری شمس پهلوی در شهر کرج ساخته شد و همین دلیل علاوه بر نام کاخ مروارید، کاخ شمس نیز آن را نامیده‌اند.

کاخ شمس پهلوی از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۴۷ و با زیربنای ۲۵۰۰ متر مربع ساخته شده است. در معماری این کاخ از اصول معماری اروپایی وام گرفته شده است و در آن هیچ المان ایرانی وجود ندارد.

این کاخ از مرفه‌ترین، اشرافی‌ترین و مجهزترین کاخ‌های ساخته شده در دوره پهلوی است. به طور کلی سازه شبیه به یک سفره ماهی طراحی شده است و محوطه بیرونی دریاچه و ضلع شمالی کاخ نیز به باله‌های سفره ماهی شباهت دارد. در این کاخ امکاناتی مانند تالار پذیرایی، سالن سینما، استخر، آب‌نما، سالن بیلیارد و محل نگهداری پرندگان کمیاب است.

کاخ مروارید

خانه دکتر مصدق

اگر به تاریخ و فرهنگ معاصر ایران علاقه داشته باشید، به طور حتم با زندگی دکتر مصدق و آثاری که فعالیت‌های ایشان بر پیشرفت کشور ایران داشته است، آشنایی خواهید داشت.

خانه این بزرگ مرد در احمدآباد واقع شده است و خود دکتر محمد مصدق این خانه را ساخته است. دهستان احمدآباد در شهرستان نظرآباد استان البرز واقع شده است و در فاصله ۷.۵ کیلومتری جنوب غرب آبیک است.

دکتر مصدق بعد از گذراندن دوره زندان خود در این قلعه و به صورت حصر خانگی سالهای آخر عمر خود را گذراند و در همین قلعه نیز جان سپرد. با این که این بنای تاریخی اهمیت زیادی از نظر تاریخ و سیاست ایران معاصر دارد اما به مدت چند سال است که درب خود را به روی علاقمندان این انسان بزرگ بسته است.

این مطلب را هم بخوانید
6 ویژگی یک آژانس گردشگری موفق که باید بدانید!

مطالعه بیشتر: جاهای دیدنی کرج برای گشت و گذار

خانه دکتر مصدق

کاخ سلیمانیه

از دیگر بناهای تاریخی شهر کرج می‌توان به کاخ سلیمانیه اشاره کرد که در قسمت مرکزی این شهر واقع شده است و در دوره حکومت فتحعلی شاه قاجار و به دستور سلیمان میرزا، یکی از پسران شاه، به منظور اقامت تابستانی بنا شده است. از آن جایی که این بنای تاریخی دارای همه المان‌های سبک معماری قاجار است می‌توان گفت که از زیباترین و ساده‌ترین بناهای ساخته شده در دوران قاجار است.

این کاخ قاجاری دارای امکاناتی و طراحی‌هایی مانند ارسی‌ها، چندین تالار، نقاشی‌ها، قوس‌های نیم دایره نما، سقف شیروانی، آیینه‌کاری‌ها، تناسبات نما و نقشه و… است. در صورتی که به کرج سفر کردید حتما به این بنای تاریخی و همچنین سایر بناهای دیدنی در این شهر سر زده و دیدن کنید.

کاخ سلیمانیه

روستای برغان

اگر علاقه دارید که از طبیعت و جاذبه‌های زیبای طبیعی استفاده کنید، سفر به روستای برغان که در نزدیکی کرج قرار دارد، یکی از پیشنهادات تیم سپنجا به شما است.

این روستای باصفا در غرب استان البرز و در بین شهرهای کرج و هشتگرد واقع شده است و به دلیل قرارگیری در رود سنج و شاهرود دارای طبیعتی زیبا و سرسبز است. همچنین از جاذبه‌های گردشگری روستا می‌توان به این رودخانه که در مجاورت روستا در جریان است نیز اشاره کرد.

این روستا با نام مهد چنارهای هزار ساله نیز در بین مردم معروف است و بسیاری از افراد برای بازدید از این چنارها به این روستا مراجعه می‌کنند. همچنین آلوی برغان نیز یکی از سوغات‌های خوشمزه و پرطرفدار این روستا است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. از دیگر جاذبه‌های این روستا می‌توان به حسینیه اعظم برغان، درخت چنار داخل محوطه مسجد و پل صفویه اشاره کرد.

روستای برغان

راهنمای اجاره سوئیت ارزان در کرج

اگر به فکر گذراندن ایام تعطیل کوتاه مدت خود در یکی از مناطق نزدیک به تهران هستید، سفر به کرج یک گزینه ایده‌آل به نظر می‌رسد. اقامت چند روزه در این شهر سبب می‌شود که شما از تمامی پتانسیل‌های گردشگری این شهر دیدن کرده و با خیال راحت ساعاتی را با خانواده یا دوستان بگذرانید.

در این قسمت از مطلب قصد داریم راهنمای اجاره سوئیت ارزان در کرج با استفاده از وب سایت سپنجا را به شما آموزش دهیم. ابتدا نیاز است که در وب سایت سپنجا ثبت نام کنید و با دادن اطلاعات خود، صفحه کاربری جدیدی برای خود ایجاد کنید. سپس مقصد خود را که همان کرج است در باکس جستجوی سمت راست و بالای سایت وارد کنید. به این ترتیب تمام ویلاها و سوئیت‌های ارزان در کرج در این بخش به نمایش درخواهد آمد.

در این قسمت می‌توانید بازه بودجه خود را تعیین کرده و بنا به بودجه خود، میزان اجاره سوئیت را تعیین کنید. همچنین می‌توانید تعداد اتاق خواب و تعداد تخت خواب و همچنین نوع اقامتگاه را نیز تعیین کنید که سبب می‌شود مدت زمان جستجوی شما در این وب سایت کاهش پیدا کرده و اقامتگاه مورد علاقه خود را به راحتی پیدا کنید.

شرایط لغو رزرو ویلا در وب سایت سپنجا

شاید بتوان گفت که حداقل یک بار برای همه از ما پیش آمده است که بعد از برنامه‌ریزی برای یک سفر دور و دراز، اتفاقات ناگهانی و پیش‌بینی نشده می‌افتد که مجبور خواهیم شد برنامه سفر خود را لغو کرده و زمان انجام مسافرت را به عقب بیندازیم.

این مطلب را هم بخوانید
8 مورد از خوشمزه ترین غذاهای سنتی ایرانی بدون گوشت را بشناسید (+تصویر)

گاهی به همان دلایل مجبور به کاهش تعداد روزهای مسافرت خود می‌شویم که در این مواقع باید نسبت به لغو بلیط وسیله نقلیه و یا رزرو ویلا نیز سریعاً اقدام کنیم.

وبسایت سپنجا برای راحتی و آسودگی هر چه بیشتر کاربران خود، شرایطی را جهت لغو یا کاهش مدت زمان اجاره ویلا برای شما در نظر گرفته است که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم:

  • بسیار مهم است که در نظر داشته باشید جهت لغو رزرو ویلا، حتماً حداقل ۵ روز قبل از تاریخ رزرو شده، درخواست لغو خود را در وب سایت سپنجا ثبت کنید تا وب سایت مبلغ پرداختی شمارا به صورت کامل به حساب بازگرداند.
  • اگر بنا به هر شرایطی، دیرتر از این بازه زمانی ۵ روزه، جهت لغو رزرو ویلا اقدام کنید، مبلغی که به حساب شما بازمی‌گردد با کم‌کردن هزینه شب اول و ۵۰ درصد هزینه‌ی شب‌های دیگر خواهد بود.
  • گاهی نیز شما صرفاً میخواهید مدت زمان شب‌های اجاره ویلا را کاهش داده و به عنوان مثال از ۱۰ شب اجاره به ۵ شب اجاره برسانید؛ در این موقعیت شما دوباره باید درخواست خود را در سایت سپنجا ثبت کرده و سپنجا نیز موظف است تا مبلغ ۵۰ درصد از هزینه‌ی شب‌های باقی‌مانده را به شما بازگرداند.

قوانین محل اقامت برای اجاره سوئیت ارزان در کرج

لازم به ذکر است که برای اقامت در ویلا و اقامتگاه‌های سپنجا باید شرایط و قوانین اقامت در ویلا، سوئیت و آپارتمان‌هایی که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم، را رعایت کنید.

قوانین این ویلاها به شرح زیر است:

  • قبل از هر چیزی باید بدانید که اجاره اقامتگاه صرفاً برای زوج‌های متأهل صورت می‌گیرد.
  • همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه برای اجاره ویلا در کرج ضروری است.
  • همراه داشتن حیوانات خانگی به دلیل احتمال آسیب رساندن به فضای سبز و محیط، یا ایجاد آلودگی و سروصدا به داخل اقامتگاه ممنوع است.
  • و به طور کلی رعایت حقوق ساکنین دیگری که در مجاورت شما اقدام به اجاره ویلا کرده‌اند و یا ساکنین این منطقه هستند. به عنوان مثال خودداری از ایجاد آلودگی‌های صوتی و… ضروری می‌باشد.

پیشاپیش از درک بالا و همکاری شما جهت رعایت این قوانین و چارچوب‌ها کمال تشکر را داریم.

سخن آخر…

از قدیم الایام شهر کرج از شهرهای ییلاقی و خوش آب و هوای مجاور تهران محسوب می‌شده است و به همین دلیل مورد توجه شاهان و اطرافیان آن‌ها بوده است. وجود طبیعت زیبا، رودهای باصفا و پوشش گیاهی سرسبز و همچنین مجاورت آن به پایتخت از عواملی است که سبب شده مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار بگیرد.

در این مقاله از سپنجا سعی کردیم که راهنمای اجاره سوئیت ارزان در کرج را با شما در میان بگذاریم و بهترین مناطق تفریحی شهر کرج را به شما معرفی کنیم. همچنین تلاش شده است که بهترین سوئیت‌های ارزان در کرج را در وب سایت سپنجا معرفی کرده و اقامت خوشی را برای شما بسازیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا