بدون دسته بندی

جاهای دیدنی کرج برای گشت و گذار

برخی تصور می‌کنند که کرج جاهای دیدنی و تفریحی بسیار کمی دارد. اما این شهر به عنوان یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شهرهای استان البرز به شمار می‌رود که با داشتن آب و هوای مناسب، از مکان‌های دیدنی و تفریحی بسیار زیادی برخوردار است. موقعیت قرارگیری مناسب این شهر در نزدیکی تهران باعث شده است تا گردشگران بسیار زیادی این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. ما در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا شما را با جاهای دیدنی کرج آشنا کنیم.

بنابراین با ما همراه باشید تا گشتی در این شهر زیبا بزنیم و با جاهای تفریحی آن آشنا شویم.

برای اجاره سوئیت در کرج روی لینک کلیک کنید.

جاهای دیدنی کرج و جاذبه‌های اطراف آن

مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز، روستاهای خوش آب و هوا، جاهای دیدنی و تفریحی و غیره باعث شده است تا کرج به عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای اطراف تهران شناخته شود؛ بنابراین اگر قصد دارید تا یک روز تعطیل خود را به دور از آلودگی شهری و سروصدا و شلوغی ترافیک تهران بگذرانید، کرج می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای شما باشد.

شهر کرج دارای جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بسیاری در دور و اطراف خود است. همین ویژگی باعث شده است تا بسیاری از مردم برای سفر یا گذراندن اوقات فراغت، این شهر را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند. از جمله جاهای تفریحی کرج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جاهای دیدنی کرج

جذاب‌ترین جاذبه اطراف تهران، جاده چالوس

تا وقتی اسم شمال و خاطرات آن به میان می‌آید، مسیر زیبای جاده چالوس برای هرکسی تداعی می‌شود. به جرات می‌توان گفت که جاده چالوس جزو یکی از زیباترین مکان های دیدنی کرج است. از نظر موقعیت مکانی این جاده زیبا و رویایی میان تهران و کرج قرار گرفته است و به دلیل داشتن رستوران، کافه و استراحت‌گاه‌های بسیار زیاد، به عنوان یکی از جاهای دیدنی کرج طرفداران بسیار زیادی دارد.

در نزدیکی جاده چالوس، سد زیبا و دیدنی کرج قرار گرفته است؛ بنابراین اگر برای استراحت یک روزه به دنبال یک مکان زیبا و خاص می‌گردید، این جاده پرخاطره و زیبا را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

آب و هوای تمیز کوهستانی در کنار چشم‌انداز تماشایی و متفاوت، یک جاده‌ی بی‌نظیر را پیش روی شما قرار می‌دهد. در نزدیکی جاده چالوس دیگر جاذبه های معروف کرج مانند روستای ارنگه، روستای یوش، روستای شهرستانک، باغ‌های لاله گچسر، روستای سیاه بیشه، پیست دیزین و غیره نیز قرار گرفته است.

اگر راهی جاده زیبای جاده چالوس شدید، خوردن دوغ آبعلی، بستی‌ محلی دهاتی و آش‌های مخصوص تونل کندوان را از دست ندهید. فاصله این جاده تا تهران ۴۰ کیلومتر است و تنها با ۳۰ دقیقه رانندگی به آن خواهید رسید.

جاده چالوس

مجموعه بین‌المللی تنیس در باغ فاتح

یکی از جاذبه‌ های طبیعی کرج باغ فاتح است که با درختان سر به فلک کشیده خود، هر آدمی را مجذوب خودش خواهد کرد. این باغ به عنوان یکی از جاهای دیدنی کرج در منطقه سرسبز جهان‌شهر قرار گرفته است. پیشینه این باغ به حدود نیم قرن پیش برمی‌گردد. شخص سرمایه‌داری به نام حاج محمد صادق فاتح یزدی، به دنبال محیطی مناسب جهت سرمایه‌گذاری و اسکان بود. در نتیجه این باغ زیبا و دیدنی را به پا کرد.

در کنار فضای سرسبز و درختان قدیمی این باغ، یک زمین تنیس بزرگ قرار دارد که امروزه با داشتن هفت زمین مخصوص تمرین و یک زمین مخصوص مسابقه به یک مجموعه بین‌المللی تبدیل شده است و علاقه‌مندان به این ورزش را از سراسر کشور به این مجموعه کشانده است. در کنار این زمین تنیس مجموعه‌های دیگری مانند زمین‌های بازی، ساختمان اداری، رستوران، استراحت‌گاه ورزشکاران، سرویس بهداشتی، محوطه فضای سبز و جایگاه ویژه خبرنگاران نیز قرار دارد.

اگر به دنبال یک روز خوب و با آرامش هستید، باغ باصفای فاتح را به شما پیشنهاد می‌دهیم. قدم زدن در تونل‌های درختی، نشستن در آلاچیق‌ها و دیدن منظره آبنماها، یک روز به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. اگر هم قصد دارید تا از زمین مخصوص تنیس آن استفاده کنید، می‌توانید هر روزه از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب از امکانات آن استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین سوئیت آپارتمان های شیراز

پارک چمران

یکی از جاهای دیدنی کرج پارک معروف چمران است. این پارک جزو معروف ترین جاهای تفریحی کرج است. به طوری که خود ساکنین این شهر آخر هفته‌ها را در این پارک سپری می‌کنند. آب و هوای عالی در کنار درختان تنومند و زیبا و همچنین نزدیکی آن به رودخانه کرج باعث شده است تا این محیط از زیبایی خاصی برخوردار باشد.

این پارک برای کودکان نیز جذابیت بسیار زیادی دارد. به این دلیل که این پارک جزو یکی از شهربازی‌های معروف ایران یعنی شهربازی شهید چمران است؛ بنابراین با رفتن به این پارک، انرژی و هیجان شما به خوبی تخلیه می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مثبت این پارک، برگذاری جشنواره گل لاله در فصل بهار است؛ بنابراین اگر قصد سفر به کرج را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که فصل بهار را انتخاب کنید. در این فصل پارک زیبای چمران غرق در رنگ و زیبایی خواهد شد. از دیگر جاذبه‌های تفریحی این پارک می‌توان به پیست دوچرخه سواری، باغ گل، پیست اسکیت، کافه و رستوران، فرش گل، سینما چهار بعدی، پارک بانوان، باغ پرندگان و … اشاره کرد.

این پارک در بزرگراه تهران کرج قرار گرفته و فاصله آن از مرکز تهران ۴۲ کیلومتر است.

پارک چمران

روستای بزغان کرج

اگر به دنبال یکی از زیباترین جاهای دیدنی کرج هستید، روستای بزغان کرج را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روستای زیبا به دلیل آب و هوای مناسب و طبیعت بکر و بی‌نظیر آن جزو یکی از معروف ترین جاهای تفریحی کرج به شمار می‌رود. این روستا در ۱۳ کیلومتری شهر کرج، در دامنه جنوبی البرز در شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته است.

اگر تجربه رفتن به این روستای دیدنی را داشته باشید، حتما چنارهای قدیمی و درختان آلوچه آن نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. همین ویژگی باعث شده است تا این روستا به مهد چنارهای هزارساله و سرزمین آلوچه شهرت پیدا کند.

باغ‌های زیبا، رودخانه خروشان در کنار مزارع زیبا و سرسبز، این روستا را به یک مکان توریستی برای علاقه‌مندان به طبیعت تبدیل کرده است. در کنار جاذبه‌های طبیعی این روستا، جاذبه‌های تاریخی و باستانی آن مانند حمام قدیمی، پل تاریخی برغان، تپه کش کلا، مسجد جامع بسیار مشهور است.

آرامش و طبیعت بکر و بی‌نظیر این روستا با غذاهای محلی و خوشمزه‌ی آن تکمیل خواهد شد؛ بنابراین اگر فرصت رفتن به این روستا را پیدا کردید، حتما غذاهای محلی آن را امتحان کنید. خاطرات سفر به این روستا به عنوان یکی از جاهای دیدنی کرج تا سال‌ها در ذهن شما ماندگار خواهد ماند.

دریاچه سد کرج و یا همان سد امیرکبیر

یکی از دیدنی ترین جاذبه های کرج سد کرج است که علاوه بر زیبایی بی‌نظیر خود به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع ذخیره آبی استان‌های تهران و البرز به شمار می‌رود. آبی که در پشت سد امیرکبیر ذخیره می‌شود، از آب رودخانه کرج است. این آب نقش بسیار مهمی در تولید انرژی برق و آب آشامیدنی شهر تهران دارد.

در کنار این موارد، اطراف سد امیرکبیر، تبدیل به یک منطقه تفریحی بسیار زیبایی شده است که به دلیل آب و هوای بسیار عالی و چشم‌انداز بی‌نظیر خود، همیشه میزبان تعداد بیشماری از گردشگران است.

اگر به ماهی‌گیری علاقه دارید، سد کرج می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای شما باشد. چرا که در این منطقه پرورش ماهی کپور و قزل‌آلا نیز از رونق بسیار زیادی برخوردار است؛ بنابراین شما می‌توانید در کنار لذت بردن از زیبایی سد، به تفریح مورد علاقه خود یعنی ماهی‌گیری نیز بپردازید. اما این منطقه مکان مناسبی برای شنا کردن نیست و امکان غرق شدن در آن وجود دارد.

سد کرج به عنوان یکی از جاهای دیدنی کرج تنها ۶۵ کیلومتر با تهران فاصله دارد. برای رسیدن به این سد باید از مسیر جاده چالوس وارد آن شده و بعد از ۳۵ کیلومتر رانندگی به این سد زیبا برسید.

آبشار هفت چشمه

اگر علاقه به طبیعت‌گردی دارید، کرج می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای شما باشد. اطراف کرج آبشارهای شگفت‌انگیز بسیار زیادی وجود دارد. تنها کافی است تا راهی مسیر جاده کرج چالوس شوید. به عنوان مثال یکی از آبشارهای زیبای این منطقه، آبشار هفت چشمه است که در نزدیکی روستای ارنگه و در ۱۷ کیلومتری کرج قرار گرفته است.

بعد از رسیدن به روستای ارنگه، بعد از طی مسافت ۵۰۰ متر باید ماشین خود را در جایی مناسب پارک کنید. سپس برای دیدن این جاذبه گردشگری مسیری را به مدت نیم ساعت پیاده‌روی ‌کنید تا به این منطقه شگفت‌انگیز برسید. آبشاری با ارتفاع حدود ۵ متر که قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

این مطلب را هم بخوانید
روستای ابیانه کاشان

آبشار هفت چشمه

آبشار آدران

یکی از بزرگترین آبشارهای ایران، آبشار آدران است که در ادامه مسیر آبشار هفت چشمه قرار دارد. برای دیدن این آبشار زیبا باید از میان آب رودخانه عبور کنید. البته در فصل بهار میزان آب رودخانه زیاد است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما از مسیر کنار رودخانه که به صورت سنگی است عبور کنید.

این آبشار با ارتفاع ۹۰ متر به عنوان یکی از جاهای دیدنی کرج به حساب می‌آید. اگر به آب بازی علاقه بسیار زیادی دارید، اواسط خرداد بهترین زمان برای آمدن به این منطقه است. البته بهتر است برای بازدید از این منطقه گردشگری یا به صورت جمعی و یا با تورهای یک روزه همراه شوید. چرا که ممکن است حوادثی در طول مسیر برای شما اتفاق بیفتد که به تنهایی از پس آن برنیایید.

پل دختر کرج

یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر کرج، پل دختر است که با نام‌های پل سلیمانیه و پل شاه عباسی نیز از آن یاد می‌شود. قدمت این اثر باستانی به دوران صفویه بر می‌گردد و به عنوان قدیمی‌ترین مکان تاریخی، در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. البته عوامل طبیعی مانند سیل و باران، باعث فرسودگی شدید این پل شده است. برای همین موضوع این پل بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

این پل در ابتدای جاده کرج به چالوس و در نزدیکی پارک چمران قرار دارد و فاصله آن تا تهران ۴۵ کیلومتر است.

پیست اسکی دیزین

یکی از جاهای دیدنی کرج پیست اسکی دیزین است که هم در تابستان و هم در زمستان، جزو بهترین مکان تفریحی کرج شناخته می‌شود. از جمله امکانات تفریحی این پیست می‌توان به تله کابین، تله سیژ، تله اسکی بشقابی و چکشی اشاره کرد. در کنار اینها، از آنجایی که پیست اسکی دیزین دارای امکانات رفاهی بسیار مانند هتل، رستوران، کلبه و غیره است؛ بنابراین در صورت تمایل می‌توانید اقامت چند روزه در این مکان نیز داشته باشید.

مسیرهای مختلفی برای رسیدن به پیست اسکی دیزین وجود دارد. اما بهترین مسیر برای رسیدن به آن، جاده چالوس است. فاصله این پیست تا تهران ۸۱ کیلومتر است.

پیست اسکی دیزین

کاخ مروارید و یا کاخ شمس کرج

اگر علاقه به مکان‌های تاریخی دارید، دیدن کاخ مروارید را از دست ندهید. این کاخ زیبا در زمان پهلوی برای خواهر محمدرضا پهلوی یعنی شمس ساخته شده است. همین موضوع باعث شده است تا این کاخ به این نام مشهور شود.

کاخ مروارید معماری منحصر به فردی دارد. تمام قسمت‌های این کاخ، به فرم حلزونی ساخته شده است. در قسمت شمالی این کاخ، یک دریاچه مصنوعی زیبا به شکل بال‌های سفره ماهی طراحی شده است. همچنین قسمت‌های مختلف این باغ با نورگیرهای گوناگون خود، این حس را به شما القا می‌کند که گویی در میان دانه‌های مروارید قرار گرفته‌اید.

بام کرج

یکی از جاهای دیدنی کرج بام کرج است که در مرتفع‌ترین بخش این شهر قرار گرفته است. این منطقه به دلیل داشتن امکانات رفاهی بسیار، یک گزینه‌ی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت است. در اطراف این منطقه کافه‌ها و رستوران‌های بسیار زیادی وجود دارد؛ بنابراین شما می‌توانید یک شکم‌گردی جذابی را تجربه کنید.

دیدنی‌ترین ساعت این منطقه، شب‌های آن است. چرا که شما می‌توانید شهر را به صورت چراغانی از بالا و در سکوت تماشا کنید. همچنین این منطقه برای کوه‌نوردی و پیاده‌روی روزهای جمعه بسیار مناسب است.

 

بام کرج

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با مکان‌های تفریحی و جاذبه‌های تاریخی شهر کرج صحبت کردیم. مکان های دیدنی شهر کرج تنها به موارد گفته شده در بالا خلاصه نمی‌شود؛ بنابراین اگر شما هم تجربه‌ای از یکی از این مکان‌ها دارید، می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

درباره “جاهای دیدنی کرج برای گشت و گذار” بیشتر بخوانید:

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 3]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا