بدون دسته بندی

گردشگری خوراکی یا توریسم غذایی

گردشگری خوراکی که امروزه به صنعت توریسم غذایی معروف شده است نقش مهمی در جذب توریست‌ها دارد. در این گونه گردشگری که مرتبط با آداب و رسوم و فرهنگ هر کشوری است ، جذابیت خوراک های و نوشیدنی های آن منطقه مطرح می باشد. در این مقاله از سپنجا قرار است درخصوص این مدل تز گردشگری صحبت کنیم. لطفا تا انتها همراه تیم سپنجا باشید.

اقامت در ویلا در شیراز

گردشگری خوراکی

گفته می شود در حال حاضر درآمد حاصل از توریسم خوراکی در دنیا ۲۰۰ میلیارد دلار است.

IMG 3248

در واقع هر کسی برای گردشگری انگیزه‌‌ متفاوتی دارد. افرادی هستند که بزرگترین انگیزه‌ آن‌ها امتحان غذاهای منطقه خاصی است. به این دسته از گردشگران اصطلاحا توریست خوراکی می‌گویند.

IMG 347

دیدن این تفاوت ها در ذائقه و نوع غذای هر قسمت از دنیا لذت بخش است. در دنیا جاهایی وجود دارد که توریست‌ها بیشتر برای تست غذاها به آن‌جا می‌روند.

 غذاهای شیرازی

IMG 3249

جزیره تاسمانی در استرالیا یکی از جاهایی است که علاوه بر طبیعت زیبا بخاطر منحصر بفرد بودن غذاهای آن منطقه معروف شده است.

خورش حوشمزه انار مسما گیلانی

گردشگری خوراکی

IMG 3250

در کنار جذابیت، کیفیت  غذاهای مناطق مختلف، عوامل دیگری  مثل تازگی، منحصر بودن، فصل تهیه و اصطلاحا نوبرانه ، ماندگاری و طبیعی بودن این غذاها اهمیت دارند که فرهنگ آشپزی آن منطقه را تشکیل می دهند.

هدف از توریسم خوراکی ، آشنایی با جزییات این فرهنگ بدون دیدگاه خیلی تخصصی از نظر پخت و آشپزی هست و همه جذابیت های آن به سادگی و دسترسی آسان به آنهاست به طوریکه غذاهای خیابانی یا street food مهمترین بازار گردشگران خوراکی است.

این مطلب را هم بخوانید
شهر پارسیان، مبدا چشمه ها و صخره های لایه ای ایران

کلام آخر

در این مقاله از سپنجا تلاش کردیم تا در خصوص گردشگری خوراکی اطلاعاتی را ارائه دهیم. اگر شما هم اطلاعاتی درباره این سبک از گردشگری دارید با ما در کامنت همین پست به اشتراک بگذارید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

اجاره کلبه چوبی در ماسال

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا