دیدنی های یزد

کویر کاراکال یزد، یکی از دیدنی ترین جاذبه های یزد (+تصاویر و معرفی کامل)

کویر کاراکال یزد یکی از جاذبه های گردشگری در استان یزد می باشد. از این کویر به عنوان زیبا ترین کویر یزد یاد می شود. این کویر هرساله بازدید کنندگان زیادی را به خود اختصاص می دهد. موارد مهمی وجود دارد که تمام آنها را در خصوص کویر کاراکال توضیح می دهیم.

شما در مسیر کویر کاراکال هیچ مشکلی ندارید. این حرف به این دلیل گفته می شود چون کویر کاراکال یزد در نزدیکی شهر یزد قرار دارد. جاده ای که وجود دارد به صورت آسفالت است. شما می توانید خیلی راحت و با آرامش کویر گردی کنید. به فکر اقامت هم نباشید. در نزدیکی کویر اقامتگاه وجود دارد که می توانید شب را در آنجا بگذرانید. ما هم به شما توصیه می کنیم حتما شب در آنجا مستقر شوید . چون مشاهده شب های کویر بسیار لذت بخش است.

با سپنجا همراه باشید.

بهترین فصل برای سفر به کویر کاراکال یزد

کویر-کاراکال-یزد

بهترین فصلی که می توانید از کویر کاراال یزد استفاده بهینه را ببرید، پاییز تا اوایل بهار است. در آن موقع هوا بسیار خنک است و شما به دلیل گرمای زیاد اذیت نمی شوید. پس خیلی راحت بدون اینکه اذیت شوید می توانید از تفریحات کویر کاراکال یزد استفاده کنید.

نیازی به راهنما ندارید و خیلی راحت می توانید خودتان کامل در کویر گردش کنید. یکی از مزیت های دیگر آنتن موبایل است که در دسترس شما قرار دارد. وقتی آنتن باشد اینترنت هم موجود می شود.

کویر صادق آباد امکانات رفاهی نیز دارد. از بهترین امکانات میتوان به کافه، رستوران، سرویس بهداشتی، اقامتگاه و… اشاره کرد. به صورت خلاصه در کویر صادق آباد می توانید یک روز استثنایی را رقم بزنید.

برای آخر هفته عالی، می توانید کویر زیبای یزد را در اولویت قرار بدهید.

نکاتی جالب راجع به کویر کاراکال یزد

نکات کویر کاراکال یزد بسیار جالب و قابل صحبت هستند. کویر صادق آباد یا همان کویر کاراکال  یزد در روستای صادق آباد قرار دارد. این روستا در نزدیکی شهر بافق است. روستای صادق اباد در ۱۸ کیلومتری شهر بافق قرار دارد. همانطور که قبل تر هم گفتیم این کویر لقب زیبا ترین کویر یزد را به خود اختصاص داده است. این کویر چون در روستای صادق آباد قرار دارد به آن کویر صادق آباد هم گفته می شود.

در نزدیکی این کویر کمپینگ تفریحی گردشگری شهید برزگری وجود دارد. همین امر باعث می شود تا دیگر مشکل برای مستقر شدن نداشته باشید. در این کویر همه چیز دست به دست هم می دهد تا شما سفر خوشی را داشته باشید.

تماشای ستارگان در شب از مزیت های این کویر است. پس با خیال راحت میتوانید در تاریک ترین زمان از شب با ستارگان خلوت کنید. می توانید تجربه شتر سواری، آفرود و… را داشته باشید. اقامتگاهی هم وجود دارد که به صورت بافت سنتی یزد ساخته شده است. اقامت در این اقامتگاه بعد از کلی خوشگذرونی بسیار لذت بخش است.

شاید برای شما سوال باشد که چرا نام دیگر این کویر، کاراکال یزد  است. این نام بخاطر گربه سانانی به نام کاراکال است که در آنجا زندگی می کنند. همانطور که به خاطر دارید گونه های زیادی در کشور ما انتقراض یا در حال انقراض هستند. این اتفاق بد به دلیل شکار بی رویه این موجودات است. کاراکال ها هم از این گونه ها هستند. این گربه سانان هم در معرض خطر منقرض شدن هستند. به همین دلیل به این کویر زیبا، کویر کاراکال گفته می شود.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بازارهای سنتی یزد

در این کویر تپه های شنی فوق العاده ای وجود دارد. یکی از لذت ها و تجربه های عالی قدم زدن بین تپه ها است.

امکانات کویر کاراکال یزد

از امکانات کویر کاراکال یزد  هرچی بگوییم، کم گفته ایم. تا خود به این کویر سفر نکرده باشید احساس و حسی که ما به شما می گوییم را درک نمی  کنید. اما اگر بخواییم از امکانات کویر کاراکال یزد  بگوییم می توانیم موارد زیادی را لیست کنیم. همانطور که در قبل گفته شد، این کویر دارای کافی شاپ و رستوران است. شما می توانید هر وقت که احساس گرسنگی کردید به رستوران و کافی شاپ مراجعه کرده و شکم خود را سیر کنید.

 

در مسیر کویر هم سازه ها و قلعه های باستانی از جمله قلعه باقرآباد را مشاهده می کنید. در محدوده ۹ کیلومتری این کویر قلعه زیبایی مشاهده می شود که قلعه باقرآباد نام دارد. این منطقه مربوط به دوره قاجار است که ساخته شده است. این قلعه به دستور پسر محمد تقی خان به نام عبدالرحیم خان وضع شده است. این یک قلعه استراتژی تور است. چون در این قلعه ۴۵ اتاق، ۲ برج نگهبانی، ۳ جایگاه سنگ اندازی و ۱۰ جایگاه دارد که تیرانداز ها در آنجا مستقر می شدند. در زمانی که مردم منطقه احساس ناامنی می کردند به این قلعه پناه می بردند.

 

شاید به درخت و طبیعت هم علاقه داشته باشید. اگر شما انسانی هستید که به گل و گیاه علاقه دارید توصیه می کنیم بین نخلستان ها قدم بزنید. در میان این همه زیبایی نخلستان ها و باغ های انار و پسته زیبایی را چندین برابر می کند. حتما به نخلستان ها و باغ ها مراجعه کنید چون اگر عکاس هستید میتوانید تصاویر جالبی را ثبت کنید. غروب آفتاب بین برگ نخلستانها بسیار صحنه قشنگی را آماده می کند.

شاید علاقه داشته باشید در شن های داغ قدم بگذارید و بین آنها گردش کنید. یکی از بهترین حس های موجود این است که در بین شن های داغ راه رفته. پاها را بین شن ها فشار داده تا از خنکی در دل شن ها استفاده کنید.

تفریحات کویر صادق آباد

تفریحات کویر صادق آباد قابل توصیف نیستند چون بسیار لذت بخش هستند. مجدد به شما تاکید می کنیم که پا به این کویر زیبا بگذارید. اگر بخواهیم تفریحات کویر صادق آباد را برای شما توضیح بدهیم می توانیم شترسواری را یاد کنیم. اگر شما انسانی باشید که به حیوانات علاقه داشته باشید می توانید مقداری از زمان خود را با شتر ها بگذرانید. قیمت هر نفر برای شتر سواری ۲۰ هزار تومان است.

 

اگر فردی عشق هیجان هستید آفرود و موتور چهارچرخ را به شما پیشنهاد میکنیم. بالارفتن از تپه هایی که ارتفاع آنها گاهی به ۵۰ متر هم میرسد بسیار هیجان انگیز است. شما می توانید با پرداخت ۴۰ هزار تومان برای هر نفر سوار بر ماشین های آفرود شوید. البته به شما پیشنهاد میکنیم حتما شکلات یا یک چیز شیرین همراه خود داشته باشید چون ممکن است که سر گیجه بگیرید. گاها ممکن است حالت تهوع هم بگیرید. اما اگر بخواهید بین شن های نرم سواری کنید میتوانید با کرایه چهارچرخ به مراد دلتان برسید. شن سواری یکی از تفریحات بسیار سالمی است که در کویر صادق آباد میتوانید یافت کنید. البته مراقب باشید از هیجان بیش از حد به کسی آسیب نرسانید. قیمت هر نفر برای موتور چهارچرخ ۳۰ هزار تومان است.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی لیدر محلی یزد + جاذبه‌های گردشگری

 

انسان هایی که به نجوم علاقه داشته باشند هیچوقت فرصت تماشای ستارگان را از دست نمی دهند. اگر شما هم از این قبیل هستید به شما تماشای ستارگان در آسمان شب کویر را پیشنهاد می کنیم. همانطور که مطلع هستید ستارگان در آسمان مناطق کویری به صورت کامل قابل رویت هستند. این مسئله به این دلیل است که در مناطق کویری آلودگی در آسمان کمتر است. اگر بخواهید با علم ستارگان آشنا شوید می توانید نوبت رزرو کنید و اگر تعداد مورد نظر به ۱۰ نفر رسید آسمان را رصد کنید.

موارد قابل توجه کویر کاراکال یزد 

جاذبه-های-کویر-کاراکال

اگر در برنامه خود کویر گردی را ثبت کرده اید پس مواردی که میخواهیم برای شما بگوییم را با دقت بخوانید. در اولویت باید بگوییم جوری برنامه ریزی کنید که در فصل پاییز تا زمستان سفر کنید. در این زمان از سال هوای معتدلی منتظر شما است. اما سعی کنید که وسایل مورد نیاز را حتما با خود همراه داشته باشید. برفرض مثال: کلاه گرم، تلفن همراه، کارت شناسایی و… را حتما با خود ببرید. سعی کنید دارو های عمومی و دفترچه بیمه را همراه خود حمل کنید.

 

شارژر موبایل و پاور بانک هم حتما با خود همراه داشته باشید. کلاه گرم و کلاه آفتاب گیر به همراه کرم ضد آفتاب را به کویر کاراکال یزد حتما بیاورید. داشتن یک اسکارف و عینک هم توصیه می شود تا اگر باد زیر شن ها رفت شما کمتر اذیت شوید.

اگر عکاس هستید هم مقداری گازوئیل همراه خود داشته باشید. به این دلیل که همانطور که طبیعت کویرکاراکال یزد زیبا است می تواند وحشی و خشن هم باشد. اگر می خواهید از شر حیوانات سمی مانند عقرب و مار در امان باشید تا دو متر اطراف خود را با به صورت خط نازک گازوئیل پر کنید. برای شما عزیزان کویرگردی هیجان انگیزی را آرزو می کنیم.

مطالب بیشتر: دیدنی های خود شهر یزد

کلام آخر

نظر شما در رابطه با کویر کارال یزد چیست؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر به دنبال اجاره سوئیت در یزد هستید، می توانید بر روی خدمات سپنجا حساب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا