جاهای دیدنی دنیا

معروف ترین جاذبه های گردشگری اوکراین

اوکراین جزو یکی از کشورهای اروپای شرقی به حساب می‌آید. جاذبه های گردشگری اوکراین از یک طرف و خونگرمی مردم این کشور از طرف دیگر باعث شده است تا این کشور قدیمی به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل شود. ما در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا شما را با بناهای تاریخی و مکان های گردشگری اوکراین آشنا کنیم. اطلاع از این جاذبه‌ها به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید.

آشنایی با جاذبه های گردشگری اوکراین

قدمت کشور اوکراین به ۴۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. همین موضوع باعث شده است تا این شهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کشورهای اروپای شرقی شهرت پیدا کند. همچنین افزایش توریست در سال‌های اخیر باعث شده است تا این کشور به عنوان یکی از مقاصد گردشگری دنیا به حساب بیاید.

خیابان‌های پر زرق و برق، کوچه و پس کوچه‌های قدیمی، مردم خونگرم، طبیعت بکر و غیره همگی یک تجربه‌ی متفاوتی را در سفر به اوکراین برای شما رقم خواهد زد. در رتبه‌بندی‌های سازمان جهانی گردشگری، این کشور اروپایی در رتبه هشتم از نظر گردشگر قرار دارد. این کشور با تاریخ و فرهنگ غنی خود، جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد. عجایب هفت گانه اوکراین جزو جاذبه های گردشگری اوکراین به حساب می‌آید که دیدن آن خالی از لطف نیست.

از جمله دیدنی های اوکراین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

میدان استقلال کیف

در فهرست مناطق دیدنی اوکراین حتما از میدان استقلال دیدن کنید. کیف پایتخت اوکراین محسوب می‌شود. اولین ساختمان‌های این شهر در خیابانی به نام خرشاتیک در قرن ۱۸ام میلادی ساخته شده‌اند. بعدها با پیشرفت ساخت و ساز و ساخته شدن ساختمان‌های سه طبقه، بانک‌ها، ادارات دولتی و غیره این خیابان به یکی از خیابان‌های اصلی این شهر تبدیل شد.

بعد از انقلاب کشور اوکراین و استقلال این کشور، نام میدان اصلی این شهر به میدان استقلال تغییر پیدا کرد. در حال حاضر این میدان جزو یکی از اصلی‌ترین میادین این شهر به حساب می‌آید. بعد از انقلاب اوکراین، این میدان به عنوان محلی برای گردهمایی‌های سیاسی این کشور است. همچنین بسیاری از مردم کیف رویدادهای عمومی خود را در میدان استقلال برگزار می‌کنند.

این میدان علاوه بر اهمیت سیاسی و اجتماعی از معماری بسیار باشکوهی برخوردار است. به خصوص شب‌های این میدان جذابیت دیگری دارد. فواره‌های آب با رقص نور و موسیقی، زیبایی این فضا را دوچندان می‌کند.

میدان استقلال

موزه ملی جنگ اوکراین

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اوکراین موزه ملی جنگ اوکراین در شهر کیف است. بازدید از این موزه برای علاقه‌مندان به وقایع تاریخی یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. در این موزه شما می‌توانید آثار مربوط به جنگ جهانی دوم و روزهای سیاه هیتلر در این شهر را ببینید. این موزه تاریخی سرنوشت ناراحت‌کننده کارگران زیرزمینی و شهامت جنگجویان شوروی را به نمایش گذاشته است.

قلعه خوتین

یکی از قلعه‌های دیدنی شهر اوکراین، قلعه خوتین است. این قلعه مستحکم و مهم در سال ۱۳۲۵ میلادی در کنار سواحل رودخانه دنیستر در شهر خوتین ساخته شده است. این قلعه زیبا و دیدنی با معماری قدیمی خود جزو یکی از مناطق مهم گردشگری غرب کشور اوکراین به حساب می‌آید.

نمای ساختمان این قلعه به گونه‌ای است که قطعا شما را مبهوت خواهد کرد. زیبایی این قلعه به حدی است که از آن به عنوان لوکیشن‌های چندین فیلم استفاده شده است. به طوری که برخی از آن به عنوان قلعه انگلیسی و فرانسوی یاد کرده‌اند.

بر روی قلعه خوتین به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری اوکراین چندین لکه سیاه دیده می‌شود. برخی از مردم این منطقه معتقد هستند که این لکه‌ها به دلیل اشک‌های شورشی‌هایی است که علیه عثمانی‌ها جنگ کرده‌اند. افسانه‌ی دیگری نیز در رابطه با این لکه وجود دارد و برخی آن را به اشک‌های دختری نسبت می‌دهند که توسط عثمانی‌ها درون دیوار زنده به گور شده است.

جاذبه های گردشگری اوکراین

کاخ Vorontsov در Alupka

یکی از جذاب ‌ترین مکان ‌های دیدنی اوکراین قصر مشهور Vorontsov است. از این قصر مشهور هر ساله تعداد ۷۰۰ هزار نفر توریست دیدن می‌کنند. به طوری که در اواسط سال و در ماه مه، تعداد گردشگران به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. ساختمان باشکوه این قصر دیدنی جزو یکی از شگفتی‌های کشور اوکراین به حساب می‌آید. سبک معماری این کاخ به سبک قرون وسطایی ساخته شده است.

این مطلب را هم بخوانید
فهرست ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان

از جمله امکانات این کاخ دیدنی می‌توان به قابلیت وای فای و پلارید اشاره کرد. بنابراین شما می‌توانید صدا را با شش زبان مختلف دنیا از جمله اوکراین، آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، چینی و روسی بشنوید.

مجسمه سرزمین مادری

از دیگر جاذبه‌ های گردشگری اوکراین مجسمه سرزمین مادری است. شما می‌توانید برای بازدید از این مجسمه به پایتخت اوکراین یعنی کیف سفر کنید. یکی از ویژگی‌های خاص این مجسمه جنس فولاد ضد زنگ آن است. این مجسمه نشان‌دهنده یک زن جنگجو خشن است. همین موضوع باعث شده است تا به مجسمه مادر سرزمین شهرت پیدا کند.

این مجسمه به عنوان یکی از جاذبه‌های شهر کیف در موزه ملی تاریخ اوکراین قرار دارد. ارتفاع این مجسمه ۶۸ متر و وزن آن ۶۵۰ تن است. در این مجسمه شمشیری به درازای ۱۶ متر در دست راست و سپری با نماد شوروی در دست چپ دیده می‌شود. این مجسمه در جهان به عنوان مادر Brezhnev شهرت دارد. امروزه از مجسمه سرزمین مادری به عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی اوکراین یاد می‌شود.

مجسمه سرزمین مادری

کلیسای پیچرسکایا لاورا

یکی از زیباترین کلیساهای اوکراین، کلیسای منحصر به فرد پیچرسکایا است. قدمت این کلیسای قدیمی به قرن ۹ برمی‌گردد. نام این کلیسا در لغت به معنای غار است. از آنجایی که راهبان در غارهای نزدیک به این کلیسا زندگی می‌کردند، در نتیجه این کلیسا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری اوکراین به این نام شهرت پیدا کرده است. بعدها برخی از این روحانیون محل زندگی خود را از این غارها ترک کردند و به بازسازی این کلیسا به سبک معماری شرقی پرداختند.

پادیل

یکی از زیباترین موزه‌های کشور اوکراین، موزه پادیل است. این موزه در نزدیکی روستایی در شهر کیف به نام پیراگووا واقع شده است. محیط زیبای این موزه حس یک تابلوی نقاشی را به شما القا می‌کند. اگر قصد سفر به اوکراین را دارید، بازدید از این موزه به عنوان یکی از بزرگترین موزهای جهان را از دست ندهید.

دروازه طلایی کیف

یکی از جذاب ‌ترین مکان ‌های گردشگری اوکراین دروازه طلایی کیف است. این دروازه به عنوان یکی از استحکامات اصلی شهر در قرن یازدهم میلادی به شمار می‌رود. بنای اصلی این دروازه در قرون وسطی بعد از جنگ‌های این منطقه به کلی نابود شده بود. اما سال‌ها بعد با تلاش مسئولان شوروی دروازه طلایی کیف دوباره مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.

بر روی این دروازه یک کلیسا قرار گرفته است. برخی معتقد هستند که این کلیسا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری اوکراین علاوه بر محلی برای عبادت، محافظ معنوی شهر نیز است.

جاذبه های گردشگری اوکراین

شهر کامیانتس – پودیلسکیی

بسیاری از مکان های دیدنی اوکراین در شهر تاریخی کامیانتس پودیلسکیی قرار گرفته است. یکی از جاذبه‌های مهم این شهر قلعه‌ی باستانی آن است که باعث شده است تا هرساله گردشگران بسیاری جذب این منطقه شوند. فلسفه ساخت اصلی این قلعه نظارت بر روی رودخانه اسموتریچ است. برخی شواهد تاریخی نشان می‌دهد که قدمت این قلعه باستانی به ۲۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد.

پارک سوفیفسکی

یکی از محبوب ترین مراکز تفریحی اوکراین پارک دیدنی سوفیفسکی است. مساحت این باغ به ۱۵۵ هکتار می‌رسد و هرساله میزبان ۵۰۰ هزار بازدیدکننده از سراسر دنیا است. در این باغ بالغ بر ۲ هزار گونه درخت و بوته وجود دارد. یکی از جذابیت‌های این باغ شباهت بسیار زیاد آن به پارک‌ها و باغ‌های انگلیسی است.

باغ سوفیفسکی در سال ۱۷۹۶ میلادی توسط یکی از ثروتمندان لهستانی به نام استانیسلاو پوتوتسکی ساخته شده است. این نجیب‌زاده این باغ زیبا و دیدنی را به همسر خود یعنی سوفیا هدیه داده است.

خانه اپرای ملی اوکراین

یکی از جاذبه های گردشگری اوکراین خانه اپرای ملی آن است که در شهر رنگارنگ کیو واقع شده است. این ساختمان در سال ۱۸۷۶ میلادی تاسیس شده است و به عنوان سومین اپرای بزرگ کشور اوکراین شهرت پیدا کرده است. بسیاری از گردشگران معتقد هستند که معماری داخلی این ساختمان در مقایسه با برنامه‌های داخلی آن جذابیت بیشتری دارد.

بر روی درب ورودی این شاهکار معماری مجسمه بزرگ نویسنده و شاعر معروف اوکراینی یعنی تاراس شوچنکو وجود دارد.

پارک تاراس شفچنکو

یکی از معروف‌ترین پارک‌های شهر کیف، پارک دیدنی و قدیمی تاراس شفچنکو است. زیبایی و آرامش این پارک مورد علاقه بسیاری از اقشار مختلف مردم قرار گرفته است. نام این پارک برگرفته از یک شاعر معروف اوکراینی یعنی تاراس شفچنکو است. سرسبزی و زیبایی این پارک به اندازه‌ای است که حس نابی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به اوکراین سفری متفاوت به اروپا

این پارک در تابستان نیز از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. گل‌های قرمز و صورتی این پارک در شب‌های گرم تابستان تمام نگاه‌ها را به سمت خودش جلب می‌کند. در نزدیکی این پارک، دانشگاه ملی اوکراین با همین نام قرار گرفته است.

پارک تاراس

کاخ Livadiya

کاخ لیوادیا جزو یکی از جاذبه های گردشگری اوکراین به حساب می‌آید. این کاخ سفید رنگ و زیبا یک خانه تابستانی برای مسئولین کشور روسیه در قرن نوزدهم تا بیستم به حساب می‌رفت. همچنین این قصر دیدنی به عنوان یکی از زیباترین بناهای ساحل جنوبی کریمه و برجسته‌ترین مکان‌ها در جنگ جهانی دوم به شمار می‌رفت.

امروزه این کاخ به نمایشگاهی دیدنی  از زندگی امپراطورها و خانواده‌های آنها تغییر کاربری داده است. البته توجه به این نکته ضروری است که برای بازدید از این کاخ نیاز به راهنما دارید تا برای مشاهده قسمت‌های مختلف این کاخ و دیدن نمایشگاه منحصر به فرد آن دچار مشکل و سردرگمی نشوید.

رودخانه دنیپر

یکی از جاذبه های مهم گردشگری اوکراین رودخانه خروشان دنیپر است که در بزرگترین جزیره اوکراین یعنی Khortytsia واقع شده است. این جزیره با طول ۱۲ کیلومتری خود، آثار شگفت‌انگیزی از ثروت‌های تاریخی کشورهای مختلف دنیا را در خود جای داده است.

همچنین چشم‌اندازها و غارهای بسیار زیاد این منطقه شما را حیرت‌زده خواهد کرد. دره‌ها، تپه‌های سرسبز، رودخانه‌ها و دریاچه‌های اطراف این جزیره از دیگر جذابیت‌های این منطقه به شمار می‌رود.

میدان مارکت

یکی از جاذبه های گردشگری اوکراین شهر دیدنی و توریستی لووف است. در مرکز اصلی این شهر، یک میدان زیبا و دیدنی به نام میدان مارکت وجود دارد که قدمت ساخت آن به نیمه دوم قرن ۱۳ میلادی برمی‌گردد. این میدان مستطیلی شکل به گونه‌ای طراحی شده است که از هر گوشه‌ی آن می‌توانید به دو خیابان مختلف بروید.

ساختمان‌های اطراف میدان مارکت با سبک‌های معماری رنسانس تا مدرنیسم، یک زیبایی بی‌نظیری به شهر بخشیده است. قدمت فواره‌های چهار گوشه‌ی این میدان به سال ۱۷۹۳ برمی‌گردد. این میدان در حال حاضر در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

میدان مارکت

قلعه اولسکو

دیدن قلعه اولسکو قطعا شما را یاد فیلم‌های انگلیسی می‌اندازد. این قلعه جزو یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی اوکراین به حساب می‌آید. شواهد تاریخی در این منطقه نشان می‌دهد که قدمت این قلعه به سال ۱۳۹۰ میلادی برمی‌گردد. این قلعه باستانی زیبا در ۵ کیلومتری شهر لووف واقع شده است. در اطراف این قلعه باتلاق‌های عمیقی وجود دارد. همچنین زمین بیضی شکل این قلعه، توسط دیوار و خندق محاصره شده است.

قلعه اولسکو به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری اوکراین با معماری جذاب، ساختمان‌های بی‌نظیر داخل آن و طبیعت بکر اطراف قلعه، یک بازدید خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

موزه پیسانکا

این موزه مدرن در سال ۲۰۰۰ میلادی در کولومیا اوکراین تاسیس شده است. نمای کلی این موزه تخم مرغ عید پاک را به یاد می‌آورد. این موزه اولین موزه در جهان به حساب می‌آید که به موضوع تخم مرغ عید پاک پرداخته است. در این موزه شما می‌توانید بیش از ۱۰ هزار تخم مرغ عید پاک مخصوص کشورهایی مانند پاکستان، هند، لاروس، جمهوری چک، اوکراین و غیره را ببینید.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با جاهای دیدنی اوکراین صحبت کردیم. اگر شما هم تصمیم دارید که یک سفر تفریحی به این کشور داشته باشید تا تعطیلات خودتان را در این کشور زیبا سپری کنید، می‌توانید از دیدنی‌های گفته شده در این مقاله در طول سفرتان دیدن کنید.

البته توجه به این نکته ضروری است که جاذبه های گردشگری اوکراین تنها به موارد گفته شده در بالا ختم نمی‌شود؛ بنابراین اگر تجربه‌ای دیگر از سایر مکان‌ های دیدنی اوکراین دارید، می‌توانید زیر همین پست با دیگران به اشتراک بگذارید.

درباره “معروف ترین جاذبه های گردشگری اوکراین” بیشتر بخوانید:

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا