دانستنی های سفر

معرفی ۹ سس تند جهان که هوش از سرتان می پراند!

سوختن دهان ، بینی ، چشم ها و در نهایت سیستم گوارش و سرخوشی مملو از ترشح اندورفین تنها حسی است که فقط آتشی خوران واقعی می توانند آن را درک کنند. در سراسر دنیا هستند افرادی که عاشق خوردن غذاها ، سس ها و انواع ادویه جات تند می‌باشند و ذائقه آنها به سمت خوردن تندیجات تمایل دارد. مطالعات دانشمندان و محققان نشان می‌دهد که مردم کشورهایی که از سس تند و غذاهای تند استفاده می‌کنند با افزایش متابولیسم کمتر دچار حملات قلبی می‌شوند و روند گسترش سلول های سرطانی را کاهش می دهد.

علاوه بر این تحقیقات انجام شده این حقیقت را فاش کرده که مصرف فلفل چیلی اثرات کلسترول بد را خنثی می‌کند. همچنین ترکیبات شیمیایی درون فلفل، باعث ایجاد مبارزه با التهاب دهان می‌شوند.

در میان خوراکی های تند ، یکی از پرطرفدارترین چاشنی ها ، سس های تند هستند. این سس ها گاهی به صورت  ابتکاری ساخته شده و تعدادی از افراد سس مخصوص به خود را ایجاد کرده‌اند. سس‌هایی که هر کسی جرات امتحان کردن آن را ندارد. اما در سراسر دنیا سس های تند معروفی نیز وجود دارد که آشنایی با آنها خالی از لطف نیست این سس‌ها بر اساس تندی، بافت، و طعم و مزه برترین و محبوب‌ترین سس‌های تند به شمار می‌روند.

از همین رو در این مقاله از الی گشت به مناسبت روز جهانی غذاهای تند (۲۲ ژانویه) ، قصد معرفی تندترین سس‌ های دنیا را داریم ، پس اگر شما هم در دسته ی علاقمندان به فلفل و سس های تند هستید با ما در ادامه ی این مقاله ی تند و آتشین همراه باشید! با سپنجا همراه باشید.

معرفی-تند-ترین-سس-های-جهان-که-باید-آن-ها-را-شناحت

۱-سس Mad Dog 357

اولین سس تندی که در این لیست  قرار دارد سس Mad Dog 357 است که پلوتونیوم لقب گرفته، زیرا پس خوردن آن احساس قرار گرفتن چیزی شبیه رادیواکتیو را در دهان خود دارید! این عصاره فلفل با داشتن ۹ میلیون Scovilles درجه تندی ، تندترین سس دنیاست و برای کسانی است که بدنبال آخرین حد از تندی و آتش گرفتن دهانشان هستند ، مناسب است. نظر یکی از تندی دوستان در رابطه با این سس اینگونه است ” قبل از امتحان این سس خود را آماده کنید ، این سس داغ دهانتان را می سوزاند ، ذائقه تان را می سوزاند  و سپس شما را مجبور می کند که در یک استخر مملو از یخ شیرجه بزنید.” با این حال بسیاری از افراد از این موضوع استقبال می کنند و اعتقاد دارند که سس فلفل  Mad Dog 357 بسیار خوش طعم است. یکی از منتقدان می نویسد: “علاوه بر سوختگی فوری و فراگیر ، این سس دارای عطر و طعم خوب ، کمی مزه دودی و شیرین است.” یکی دیگر از آنها می گوید اگر خیلی کم و در ترکیب با سس های دیگر استفاده شود عالی است. ” و یک کاربر دیگر می گوید ، “این یک سس طعم دار بسیار خوشمزه است ، که مانند بسیاری از سس های دیگر افزودنی های شیمیایی ندارد” ، و اضافه می کند که “با ریختن سس مد داگ بروی هر غذایی، طعم و مزه آن غذا افزایش می یابد ، من آن را به همراه وعده های غذایی بر پایه به سس بال و چیلی اضافه می کنم.”

۲-سس Best Carrot-Based Hot

سس Best Carrot-Based Hot Sauce یک سس تند پرطرفدار با پایه هویج است که طبق نظرات کاربران یکی از بهترین سس تند در جهان است ،یکی از آنها می گوید” سس پایه هویج بسیار خوش طعم است و این سس دارای طعمی متعادل بین سبزیجات ، هویج و پیاز است . بسیاری از افراد اولین بار این سس تند را در بلیز امتحان کرده اند و می گویند از آن زمان تا کنون آن ها را درگیر طعم خود کرده است. خاصیت سس بست کروت این است که همان زمان یک اثر تجمعی گرما بخش درونتان ایجاد می کند ، بنابراین بلافاصله شما را نمی سوزاند ، طعم خوشمزه سس طوری است که دیگر نمی توانید آن را روی غذا بریزید و بخورید.

۳-سس Best hot sauce with truffle oil

معرفی-9-سس-تند-جهان-که-هوش-از-سرتان-می-پراند!-و-باید-آن-ها-را-بشناسید

سس Best hot sauce with truffle oil بهترین سس تند با روغن ترافل است. اگر دوست دارید سس تند و منحصر به فرد با طعم جذاب ترافل بخورید پیشنهاد ما به شما این سس است. برای لذت بردن از این کار نیازی به کام تندی دوست کاملاً پیشرفته ندارید. یکی از مشتریانی که همیشه تست سس های تند جدید سس را انجام می دهد در رابطه با این سس می گوید” مزه این سس چیزی شبیه خوردن شکلات سفید تند است ، طعم و مزه ای خاص که شاید تا قبل ازین آن را نچشیده باشید من آن را روی ساندویچ مرغ تنوری امتحان کردم ، طعمی حیرت انگیز بمن داد.” یکی دیگر از هواداران سس های تند درباره این سس می گوید ” بنظر من سس تند با روغن ترافل بهترین سس روی زمین است. من  آن را روی همه چیز می ریزم زیرا عطر و طعم این سس باعث می شود مزه هر نوع غذایی لذیذتر شود. این که چه کاری با این سس انجام شود فرق نمی کند در هر صورت ترکیبی خوشمزه را خلق خواهد کرد. وی در پایان گفت: “از سفارش این سس عالی و خوشمزه پشیمان نخواهید شد.”

این مطلب را هم بخوانید
6 ویژگی یک آژانس گردشگری موفق که باید بدانید!

۴-سس Yellowbird, Habanero

سس Yellowbird, Habaneroسس انواع مختلفی از طعم و تندی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و همین باعث محبوبیت هرچه بیشتر آن شده است . اگر عاشق سس های خوش طعم هستید هبانرو یک انتخاب عالی است . طبق نظرات “این سس خیلی تند نیست ، اما عطر و طعم میوه ای عالی دارد. سس های Yellowbird, Habanero از ترکیب مرکبات با ادویه مناسب ساخته شده است. طعم آن کمی شیرین و  کمی تند است  و بیشتر غذاها را می توان با سس های خوش طعم هبانرو خورد.دیگری می نویسد: “من و پسرم تقریباً هر روز از آن ، برای صبحانه با تخم مرغ ، برای ناهار با سبزیجات و ترکیب آن با چیپس سیب زمینی استفاده می کنیم.” کاربران دیگر نیز گزارش می دهند که این سس را بارها و بارها سفارش داده اند ، حتی یک نفر بزرگترین ترس خود را از قطع تولید آن اعلام کرده است ، او می نویسد “من شوکه شدم که چقدر طعم سس تند Yellowbird, Habanero عالی بود وقتی مادرم پنج ماه پیش یک بطری از آن را برایم خرید دیگر وابسته به آن شدم و اکنون چهار بطری را دوباره سفارش داده ام. تنها ترس من این است که تولید کنندگانش دیگر از تهیه این سس دست بردارند.”

۵-سس Pepper Plant Original Hot Pepper

بازرسان در توصیف عطر و طعم دقیق این سس تند مشکل دارند ، اما متوجه می شوند که درست در وسط مقیاس درجه تند قرار می گیرد. یکی از منتقدان می نویسد: “عطر و طعم سس Pepper Plant Original Hot Pepper تند است ، اما گرم نیست و شما را نمی سوزاند.”  دیگری آن را به عنوان “یک سس دودی ، با عطر و طعم کمی شور ، مقدار متوسطی از گرما که درطول خوردن غذا به خوبی حس می شود ” توصیف می کند. با این حال میزان ادویه این سس تا متوسط است و کاربران می گویند آنها از این سس ، که معمولاً آن را با سس Cholula مقایسه می شود ، در همه چیز از “تخم مرغ ، پنیر دلمه و مرغ” گرفته تا “سیب زمینی ، ساندویچ صبحانه و پیتزا” استفاده می کنند. اگرچه یکی از آنها اشاره می کند که “همانطور که از نام این سس پیداست ، یک طعم کاملا فلفلی و تند دارد ، بنابراین اگر انتظار طعم سرکه تاباسکو ، یا طعم های آسیایی Sriracha را ازین سس دارید ، احتمالاً سس Pepper Plant Original Hot Pepper برای شما مناسب نیست.”

۶-سس Cholula Original Hot Sauce

سس-تند-جهان-را-بشناسید

یکی از محبوبترین سس های تند در دنیا سس  Cholula است. منتقدی درباره ی آن می نویسد: “بگذارید فقط به شما بگویم که این سس بهترین سس تند مکزیکی است که تاکنون چهره سیاره ما را جلا داده است.” “مثل اینکه خورشید و ماه عشق ورزیدند و صاحب فرزندی شدند.” خریدارانش اذعان می کنند که این داغ ترین سس تند موجود نیست ، از نظر عطر و طعم جایگاه شماره ۱ را به خود اختصاص داده است. یکی از آنها می گوید: “Cholula قطعاً سس تندی است ، اما به نوعی طعم غذا را افزایش می دهد، این سس پوست را از سقف دهان می سوزاند.” دیگری یادداشت می کند ، “من عاشق طعم فلفل Arbol و Piquin این سس بی نظیر هستم. تعادل عالی سرکه و عطر و طعم فلفل در این سس برجسته است.” یکی از دوستدارانش می گوید شما می توانید آن را روی همه چیز بریزید از پیتزا گرفته تا بوریتو ، تخم مرغ و غیره. من حتی وقتی هوس می کنم بطری آن را سر می کشم!” یکی دیگر می گوید: “هیچ چیز منفی برای سس Cholula وجود ندارد ، با این تفاوت که شاید من در نهایت همه چیز را کنار بگذارم تا بتوانم Cholula بیشتری بخرم.”

این مطلب را هم بخوانید
مدیر هتل کیست و باید چه شخصیتی داشته باشد؟

۷-سس Secret Aardvark Habanero

بیش از هزاران نفر پس از امتحان سس Secret Aardvark Habanero به این سس تند پنج ستاره و علامت های برتر می دهند. این سس از تقاطع یک نقطه شیرین بین ادویه ها و مواد معطر تشکیل شده است یکی از منتقدان می نویسد: “من اغلب از سس هایی که به دلیل گرما و بدون عطر و طعم گرم هستند ، لذت نمی برم ، اما این یکی با داشتن طعم غنی و پیشرفته یک طعم خوب را ارائه می دهد.” دیگری می گوید: “این سس برای کسانی که به دنبال کشتن خود با سس تند هستند ، مناسب نیست ، بلکه برای کسانی که می خواهند طعم غذای خود را با سس تند افزایش دهند ، ایده آل است.”

تند-ترین-سس-جهان

سس Secret Aardvark Habanero شیرین ، خوش طعم ، ملایم و پر ادویه است غلظت آن بالاست و باعث می شود این سس چاشنی کاملی برای همه غذاها باشد ، از برنج سفید ساده گرفته تا سینه مرغ کبابی. در نظرات درج شده است که “این سس آنقدر تند است که می تواند غذاهای مختلف را آتش بزند ، اما طعم آن را نمی گیرد و فقط مزه آن را افزایش می دهد. ” ده ها نفر می گویند آنها آنقدر این سس را دوست دارند که فقط یک بطری سس را در عرض چند روز تمام می کنند.

۸-سس Dave’s Original Insanity Hot

این سس یکی از صدرنشین ها در حوزه تندی و داغی است. یکی از منتقدان درباره این سس تند می گوید ” ” “شما فقط به یک قطره ازین سس نیاز دارید. سس Dave’s Original Insanity Hot خوشمزه است اما وقتی می گوییم یک قطره ، باور کن یک قطره کافی است و تحمل بیشتر از یک قطره آن امکان ناپذیر است.” یک بررسی دیگر می گوید ، در حالی که دیگری می گوید ، “یک قطره برای یک بخش شخصی زیاد است” ، اضافه می کند ، “دو قطره و یا شما باید ساختار کیت ریچاردز یا شما اشتباه جدی کرده اید. ” یکی از کاربران با نوشتن مطلب دیگری توضیح می دهد: ” تندی بیش از حد این سس باعث صرفه جویی در هزینه می شود و به شما کمک می کند مصرف سس های گرم دیگر را کاهش دهید، ما تقریباً هر روز از آن استفاده می کنیم و بعد از ۳ سال تازه بطری اول آن تمام شد.”

 

مطالب بیشتر:اینها ۱۰ رستوران برتر جهان هستند

۹-سس Satan’s Blood Chile Extract Hot

معرفی-تند-ترین-سس-های-جهان-که-باید-بشناسید

بیش از ۸۰ درصد کاربران به سس تند Satan’s Blood امتیاز پنج ستاره ارائه می دهند. در حالی که بسیاری از دیگر داستان هایی راجع به میزان خطرناک بودن تندی بیش از حد این سس تعریف می کنند ، یکی کاربران خاطرنشان می کند: “بر روی بطری یک برچسب هشدار دهنده وجود دارد که می گوید” این یک سس تند نیست. “” در واقع این مطلب  یک چالش را مطرح می کند و آن هم این است که این سس بهتر است با غذا ترکیب شود تا آنکه بصورت سس روی غذای پخته شده ریخته شود. وقتی غذا ها را با سس تند Satan’s Blood می پزید می توانید از طعم حیرت انگیز آن لذت ببرید. یکی از منتقدان توضیح می دهد ، ” اگر می خواهید انرژی خود را دوباره بازیابی کنید و از سردی بدن و کسلی خسته شده اید ، ۸ قطره از Satan’s Blood را در قابلمه غذای خود با اندازه مناسب ترکیب کنید ؛ این مقدار کافی است تا گرمای بیشتری را در بدن خود احساس کنید. ” دیگری می گوید ” این سس گرمای خوبی را ایجاد می کند که افزایش گرمای بدن را بسیار سریع و آسان می کند و تغییری هم در طعم اصلی یا بافت غذاها ایجاد نخواهد کرد.”سپنجا

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا