جاهای گردشگری دنیا

معرفی ۷ مقصد برتر در فصل پاییز

معرفی 7 مقصد برتر در فصل پاییز

گاه با تمام شدن تابستان اغلب مردم این تصور را می کنند که دیگر تعطیلات تمام شده است و سفر کردن هم دیگر تمام شده است.

اما برعکس با شروع فصل پاییز، آغاز سفرهای رویایی و مناطق بکر و خوش آب و هوا تازه شروع می شود.

رفتن به مکان هایی که در فصل تابستان طاقت فرسا بود، در فصل پاییز تازه شروع می شود و نهایت شگفتی و زیبایی در این فصل خود را نشان می دهد.

جنوب به خاطر گرمای طاقت فرسا، شمال به علت شرجی بودن و کویر که دیگر گفتنی ندارد، آن هم بخاطر گرمای سوزان خود در تابستان، در پادشاه فصل ها، پاییز بهترین زمان برای سفر به این سه منطقه از ایران عزیزمان است.

با سپنجا همراه باشید تا با معرفی چند مقصد برتر در فصل پاییز راهنمایی باشد برای عازم شدن شما به سفر در پاییز.

سفر به کویر ایران در فصل رنگارنگ پاییز

پاییز بدون شک بهترین زمان سفر به کویر است.

آن هم کویرهایی که آسمان پر ستاره شب و هوای خنک در روز آدم را مدهوش خود می کند.

به معرفی بهترین کویرها و بیابان های ایران پرداخته ایم تا با انتخاب یکی از این کویرها در پاییز سفری خوش و خرمی برای خود رقم بزنید.

 کویر مرنجاب اصفهان

کویر مرنجاب در حاشیه شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان واقع شده است و یکی از مقاصد مشهور کویرگردی در فصل پاییز ایران است.

در کویر مرنجاب  کاروانسرای شاه عباسی و چاه تاریخی دستکن، پیاده روی بر رمل های طلایی و تماشای زیبایی های دریاچه نمک از تفریحات دیدنی این کویر است.

 

کویر مرنجاب

کلوت شهداد کرمان

کلوت شهداد کرمان یکی از بیابان های منحصر به فرد و تک ایران است که در دشت لوت قرار دارد. تفریحات هیجان انگیزی که می توان در این کویر تجربه کرد، شامل سافاری و موتور چهار چرخ و پیاده روی بر روی شن های داغ کویر می شود.

کویر شهداد

کویر مصر اصفهان

کویر مصر در نزدیکی روستایی با همین نام قرار گرفته است، این کویر با وجود ساده بودن، زیبایی های بسیاری دارد که هر گردشگری را به خود جذب می کند.

تفریحات حیرت آوری که باید در کویر مصر آن ها را تجربه کرد شامل، تماشای آسمان و رصد آن، پیاده روی بر روی شن های داغ، دوچرخه سواری، شتر سواری و گشت با موتور چهار چرخ و… سفر به کویر را دلچسب تر می کند.

از دیدنی ترین کویرهای ایران می توان به کویر ورزنه، کویر حلوان طبس، کویر ریگ جن مرز سمنان و اصفهان، کمپ متین آباد اصفهان، کویر ریگ زرین اردکان یزد، کویر کاراکال بافق یزد، ساحل درک سیستان بلوچستان و کویر دروازه قرآن یزد اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید
جزیره لاوان - مروارید گمشده خلیج فارس را بیشتر بشناسیم!

اقامت در اصفهان

اگر می خواهید جاذبه های گردشگری در اصفهان را ببینید ما در سپنجا همراه شما هستیم با جست و جوی اجاره سوئیت در اصفهان تمامی سوئیت ها و اقامتگاه ها را در اصفهان همراه با تصاویر و قیمتی مناسب ببینید.

کویر مصر

سفر به جنوب ایران در پادشاه فصل ها، پاییز

پاییز و زمستان یکی از بهترین فصل ها برای مسافرت به سمت جنوب است.

این منطقه از ایران به دلیل گرمای طاقت فرسا در تابستان کمتر قابل بازدید است و بهترین زمانی که می توان به جنوب کشور سفر کرد، فصل سرما است.

در زیر به معرفی شهرهای گرم جنوب ایران برای سفر در پاییز پرداخته شده است.

اگر قصد سفری آرام و پر از تفریحات آبی و مراکز خرید را دارید، سفر به جزیره کیش می تواند گزینه مناسبی باشد.

در سفر پاییزی خود به جزیره کیش حتما بازدید از شهر زیر زمینی کاریز که یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری ایران است که سقف آن پر از صدف و مرجان است در برنامه خود فراموش نشود.

اقامت در جزیره زیبای کیش

برای اقامت در کیش می توانید از سوئیت های اجاره ای استفاده کنید که نسبت به هتل قیمتی پایین تر دارند کافی است در سایت سپنجا اجاره سوئیت در کیش را جست و جو کنید تا تمامی سویئت های کیش برای شما نشان داده شوند.

kish1

خوزستان(اهواز، آبادان، دزفول، شوش و شوشتر)

استان خوزستان تنوع زیادی در جاذبه های گردشگری دارد و به علت شرایط مطلوب آب و هوایی در پاییز و زمستان از مقاصد انتخابی گردشگران و توریست ها به این منطقه است.

دیدن آسیاب های آبی شوشتر، طبیعت زیبای دزفول، پل های زیبای اهواز و کلی جاذبه های دیگر دلایل بسیار خوبی برای سفر به این خطه از ایران در پاییز است.

ahvaz1

جزیره قشم

از زیباترین جزایر که پر از جاذبه های دیدنی است همین جزیره زیبای قشم است.

جزیره ای دیدنی با انواع جاذبه های تاریخی و تفریحی که حتما باید به آنجا رفت تا جاذبه های دیدنی آن را از نزدیک دید.

سفر به جنوب ایران و جزیره قشم می تواند به یکی از سفرهای ماجراجویی و شگفت انگیز تبدیل شود.

دیدن دره ستارگان در شب و تجربه ترس و وحشتی که واقعا در میان آن جزیره می چسبد.

رفتن به ساحل جزیره هنگام و قایق سواری بر روی دریا از بهترین اتفاق هایی است که می تواند در سفر پاییزی به قشم برایتان بیفتد.

قشم

قشم

چابهار

چابهار بخاطر آب و هوای معتدل و بسیار دلنشینش در پاییز یکی از بهترین مقاصد پاییزی جنوب ایران است.

با رفتن به چابهار در فصل پاییز می توان علاوه بر لذت بردن از هوای لطیفش از ورزش ها و جشنواره های ویژه و ورزش های آبی نهایت لذت را برد.

لذت اسکی سواری بر روی موج ساحل و غواصی در دل دریا شگفتی این سفر را چندین برابر می کند.

علاوه بر مقاصد گفته شده، مقاصد بسیار دیدنی که در پاییز باید آن ها را از نزدیک دید، می توان به یزد، کرمان، جزیره هرمز، بندر دیر و کنگان، بندر بوشهر و شیراز اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید
قلعه پرتغالی ها قشم، مکانی برای قدرت نمایی (+تصاویر)

چابهار

چابهار

سفر به شمال ایران در اوایل پاییز

به دلیل شرجی بودن هوا در تابستان و گرم بودن هوا، سفر به شمال آنچنان به دل نمی شیند، اما با شروع پاییز و رخت بر بستن تابستان هوای شمال به بهترین هوای ممکن خود می رسد.

به دلیل شروع مدارس در پاییز و کم شدن گردشگر، هزینه سفر به شمال به نسبت کم می شود.

سفر به نقاط شمال کشور ایران نهایت هیجان و لذت را در پاییز به ارمغان می آورد.

در زیر به معرفی چند شهر برای سفر پاییزی به شمال ایران انتخاب کردیم.

شهر رویایی و دیدنی سوباتان در گیلان

بی شک یکی از بهترین و دیدنی ترین شهرهای زیبای شمال ایران که حتما باید آن را در پاییز از نزدیک دید و لذت زندگی کردن در کلبه چوبی و دیدن ابرها از نزدیک را چشید، همین سوباتان زیبای خودمان در ایران است.

این شهر بقدری رویایی است که گویی به اروپا و سوئیس سفر کرده اید.

برای مسافرت، مناطق سرسبز و کوهستانی سوباتان در اولویت قرار دارند، رنگ سبز نمایانگر سرزندگی و امید به رویش است و دیدن منظره ای پوشیده از چمن‌ زارها و دشت‌های سرسبز،  می‌تواند مدت‌ها روحمان را نوازش کرده و موجب آرامش شود.

سوباتان

استان لرستان

لرستان یکی از بهترین استان هایی است که در پاییز رنگ و بوی خاصی به خود می گیرد و لذت قدم زدن در جنگل های آن در بین برگ های پاییزی بیشتر می شود.

از آبشارهای زیبای لرستان که حتما باید آن را از نزدیک ببینید آبشار بیشه است که در شهرستان درود استان لرستان واقع شده است.

در اطراف این آبشار، جنگل های سرسبز و پوشیده از بلوط هم خودنمایی می کند و زیبایی مسحور کننده ای دارد که بر شکوه و زیبایی این منطقه افزوده است.

لرستان

روستای ییلاقی اولسبلنگاه ماسال

برای تماشای زیبایی پاییز شمال کشور، این روستا یکی از بهترین مکان ها است.

روستای ییلاقی اولسبلنگاه محل کوچ مردم محلی در پاییز است.

با ورود به این روستای جذاب و تماشای ستارگان در شب، خوابیدن در کلبه های چوبی، لذت بردن از قدم زدن در بین چمن زار و دیدن گوسفندان از نزدیک و خوردن شیر تازه بهترین اتفاقی است که می توان در این روستا تجربه کرد.

از دیگر شهرهای شمالی که حتما در پاییز از نزدیک آن ها را دید می توان به شهر یوش زادگاه نیما یوشیج، جنگل گیسوم در رشت، آشوراده در مازندران، جنگل ناهار خوران در گرگان و… اشاره کرد.

السبلنگاه

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا