جاهای دیدنی ایران

معرفی بهترین جاها‌ی گرگان

یکی از شهر های زیبا و دیدنی ایران که گردشگران و توریست‌های خارجی زیادی نیز به آنجا سفر می‌کنند شهر گرگان مرکز استان گلستان است که بیشتر بازدید کنندگان به قصد دیدن بهترین جاهای گرگان به آنجا سفر می‌کنند، چرا که مملو از اماکن طبیعی، تاریخی، فرهنگی و تفریحی است که هر کدام  از دیگری زیباتر و شگفت انگیز تر هستند و سبب شده‌اند این شهر به یک منطقه توریستی گردشگری تبدیل شود.

گرگان در شمال کشور و در کنار دریای خزر واقع شده و همین هم باعث سرسبز بودن و داشتن طبیعت بکر آن شده است که برای  هر فرد با هر سلیقه‌ای اماکن دیدنی و جالبی را تدارک دیده است و قطعا ناراضی از این شهر بیرون نخواهید رفت، چرا که در این شهر به خاطر وجود مردمان مهمان نواز و مهربانش قطعا لحظات خوشی در مدت اقامتتان رقم خواهد خورد و طبیعت آن انرژی مثبتی را به شما هدیه می‌کند که خستگی و شلوغی شهرها را از تنتان میراند.

این شهر از پیشینه و تاریخچه‌ای ارزشمند و گرانبها برخوردار است و تا به امروز  در حال پیشرفت بوده و امکانات و خانه‌های مسکونی آن بیشتر و مجهزتر شده‌اند. در سفر به گرگان شما شاهد تمام زیبایی ها و امکانات آن خواهید بود که از جمله آنها می توان به دانشگاه های دولتی و آزاد اشاره کرد که هر ساله دانشجوهای بسیاری از اقصی نقاط جهان را به خود جذب می‌کند یا موزه های تاریخی و فرهنگی فراوانی که خبر از تاریخ این شهر دیرینه می‌دهند و غیره و غیره که این شهر را به یک منطقه تفریحی و توریستی تبدیل کرده‌اند‌‌.

در ادامه به معرفی بهترین جاذبه‌های این شهر می‌پردازیم، در سپنجا همراه ما باشید.

آشنایی با بهترین جاها‌ی گرگان

نهار خوران

یکی از دیدنی ترین  و بهترین جاهای گرگان که می‌توان به  آن اشاره کرد جنگل زیبای ناهارخوران است که بسیار زیبا و پربار هستند و برای نخستین گردشتان در گرگان گزینه بسیار خوبی است، چرا که در هر زمان و هر فصلی می‌توان از آنجا دیدن کرد و در طبیعت بکرو زیبای ناهارخوران قدم زد و از اکسیژن پاک درختان آنجا انرژی مثبتی گرفت.

زمستان های ناهارخوران، بارش برف و باران سبب شده گردشگران زیادی زمان سفر خود را برای این فصل برنامه ریزی کنند با اینکه سرما شاید بیشتر از فصول دیگر باشد اما سبب دست کشیدن گردشگران از این جنگل زیبا  نمی‌شود و مانند پاییز که خود نیز نمایی دیگر را از این جنگل به رخ بازدید کنندگان می‌کشد و بهار و تابستان که دیگر توصیف ناپذیر اند و تعداد بازدید کنندگان به خاطر تعطیلی و کم شدن مشغله هایشان بیشتر از فصول دیگر می‌شود .

مساحت این جنگل ۱۷۰ کیلومتر است و در چهار کیلومتری شهر گرگان قرار گرفته  که بسیار راحت از این شهر می‌توان به آنجا دسترسی داشت و تنها مزایایی که نهار خوران را از دیگر جنگل ها سوا می‌کند این است که شما برای رفتن به آنها نیازی به حمل کردن وسایل پیک نیک و .. را ندارید چرا که در آنجا هر آنچه را که مورد نیاز شما برای یک تفریح شاد و مفرح است را می‌توانید تهیه کنید که این به خاطر بازدید کنندگان زیاد ناهارخوران است و به خاطر آنها مجهز به هر امکاناتی شده .

در کل توصیه می‌کنیم که در سفرتان به گرگان حتما یکی از شگفتی های جهان یعنی نهار خوران دیدن کنید چرا که مانندش را در هیچ کجای جهان پیدا نخواهید کرد‌.

بهترین جاها‌ی گرگان

آبشار زیارت

یکی دیگر از بهترین جاهای گرگان که جزو شگفتی های جنگل ناهار خوران  به شمار می‌رود و زیبایی هایش هر گردشگری را به خود جذب می‌کند آبشار بی‌نظیر زیارت است که در دل جنگل ناهار خوران واقع شده و بعد از بازدید آن  می‌توانید به دل طبیعت بکر و زیبایی که اطراف آن را احاطه کرده اند بروید و از این همه سرسبزی و هوای پاک  پر انرژی شوید.

ارتفاع این آبشار ۱۶ متر است که در برابر ما بسیار بلند و مرتفع به نظر می‌رسد و مکان بسیار خوبی برای آب تنی در تابستان و بهار ها است که در واقع بازدید از آن در این دو فصل بیشتر از فصول دیگر است  و برای اینکه شما هم برای لذت بردن از زیبایی ها و ویژگی های این آبشار باز نمانید بهتر است هر چه زودتر به آنجا سفر کنید و بکر بودن و شگفتی های آن را از نزدیک ببینید و لمس کنید.

این مطلب را هم بخوانید
برج پیر شهریار و قلعه کوتول شاه، دو مکان تاریخی بکر که نباید از دست بدهید!

گرگان به دلیل اینکه جایی سرسبز و خوش آب و هوا است و در بهترین منطقه کشور ایران قرار دارد مملو از اماکن خوش آب و هوا و سرسبز است و در واقع می‌توان گفت جای جای این شهر زیبا و دوست داشتنی است که هنوز بسیاری  از اماکن آن را را به شما معرفی نکرده ایم پس در ادامه با ما همراه باشید و خودتان را برای گزینه های دیگر گردش آماده کنید تا با هم با ویژگی های آنها آشنا شویم .

آبشار زیارت

النگدره

از جنگل و زیبایی های نهار خوران که بگذریم می‌رسیم به طبیعت بکر و رویایی النگدره که خود به تنهایی می‌تواند با هر جاذبه ‌ی طبیعی از خارج کشور رقابت کند و مکان کامل و مجهزی برای گردش تمام گردشگران و مسافران گرگان است چرا که طبیعت آن مسحور کنند و غیر قابل توصیف است به گونه ایی که بازدید کنندگان از اقصی نقاط جهان را به طرف خود می‌کشاند و محال ممکن است مسافرانی که به  گرگان می‌آیند از دیدن این جاذبه دست بکشند.

در واقع الگنده در نزدیکی پارک جنگلی نهار خوران این که در یک روز می‌توانید از هر دوی این شگفتی های جهان دیدن کنید که هر دو یکی از دیگری بهتر و زیبا ترهستند‌.

طبیعتی پر بار و سرسبز که هوایش در هر فصلی مطبوع و معتدل است و دارای امکاتانی که خیال هر مسافری را بابت جا و مکان و بردن وسایل پیک نیک راحت می‌سازد و با تمام وجودش از میهمانانش محافظت و پذیرایی می‌کند و علاوه بر آن زیبایی محسور کننده خود را برای خوش گذشتن به بازدید کنندگان در معرض دید قرار میدهد که با این همه ویژگی به یکی از بهترین جاهای گرگان تبدیل شده و طرفدار و بازدید کنندگان زیادی از التصا نقاط جهان را به خود اختصاص داده است.

همچنین این پارک جنگلی در کنار سه چشمه‌زیبا و رودخانه ایی به نام قلاشی را قرار دارد که بازدید از آنها نیز می‌تواند لذت سفرتان را دو چندان کند و لحظات خوشی را در کنار خانواده و دوستان را برایتان رقم بزند.

دریاچه توشن

یکی از آن دریاچه هایی که در جنگل الگنده به آن اشاره کردیم دریاچه زیبا و غیرقابل توصیف توشن است که مانند یک مکان رویایی و سرسبز چشم هر بیننده ای را به خود خیره می‌کند.

این مکان همچنین مکان بسیار خوبی برای چادر زدن و پیک نیک در شب است چرا که دور تا دورش را پوشش سبز و زیبایی احاطه کرده و مانند یک قاب عکس زیبا بسیار ساکت و آرام و تغییر ناپذیر است که با خیال راحت می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید در آنجا بمانید و به بازیو تفریح مشغول شوید.

این دریاچه علاوه بر میزبان بودن بازدیدکنندگان مکان بسیار خوبی برای صید ماهی دسته جمعی و تفریحی و ماهیگیری است که در فصول سرد سال ماهیگیران به سمت آن روانه می‌شوند و به صید بهترین ماهی های گرگان می‌پردازند.

توشن در پنج کیلومتری گرگان و در جنوب شهرستان توشن واقع شده است که فاصله زیادی با شهر ندارد و به راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت.

دریاچه توشن

کوه تاور نراب

یک رشته کوه سرسبز و پوشیده از درخت و گیاهان خوش رنگ که از نزدیک و در قاب چشم هر انسانی بسیار زیباتر از آنچه که از دور به به نظر می‌رسد هستند و چشم انداز زیبایی را به نمایش می‌گذارند که در هیچ کجای جهان مانند آن را پیدا نخواهید کرد. تاور نراب در شمال روستای زیبای زیارت واقع شده که خود این روستا نیز به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب شهر گرگان تبدیل شده است که مسافران زیادی برای بازدید از آن به این شهر سفر می‌کنند.

اگر قصد دارید از مرکز شهر به یکی از بهترین جاهای گرگان سفر کنید باید حدود ۱۰ کیلومتر را طی کنید و در نهایت به این کوه سرسبز و پوشیده از گل و گیاه برسید که مانند یک مکان رویایی برای بازدید کنندگان خودنمایی می‌کند. همچنین حتی می‌توانید از طریق جاده گرگان به شاهرود نیز به این کوه شگفت انگیز دست پیدا کنید.

دیوار دفاعی گرگان

اگر دوست دارید زمانی به دیدن دیوار بزرگ چین بروید و از نزدیک شاهد عظمت و شکوه آن باشید بهتر است ابتدا سری به دیوار  دفاعی گرگان بروید که بعد از دیوار چین یکی از بزرگترین و بلندترین دیوار های دفاعی جهان به شمار می‌رود که قطعا با رفتن و بازدید از آن دیگر به فکر رفتن به چین و دیدن دیوار بزرگ آنها نخواهید افتاد چرا که زیبایی و عظمت دیوار دفاعی گرگان شما را مسحور و مجذوب خود می‌کند.

با اینکه قسمت بسیار زیادی از این دیوار طی سال های گذشته و در طول تاریخ خراب شده اما بازهم شگفت آور و حیرت انگیز است و گردشگران فراوانی از اتصال نقاط جهان را به خود جذب می‌کند.

این دیوار در آثار ملی یونسکو به ثبت رسیده که در طول تاریخ نام های فراوانی را به خود دیده و از جمله آنها می‌توان به مار سرخ ساسانی، سد پیروز، سد انوشیروان و…اشاره کرد که حدود ۲۰۰۰سال قدمت دارد و زمان ساخت آن به دوره حکومت ساسانیان در کشور ایران بازمی‌گردد.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین جاهای عکاسی در ایران

ابتدای دیوار دفاعی گرگان از کنار دریای خزر شروع می‌شود و انتهای آن در شمال شرقی استان گلستان به پایان می‌رسد که حدود ۲۰۰ کیلومتر طول دارد که در گذشته های دور برای جلوگیری حملات دشمنان به این منطقه ساخته شده است و توصیه می‌کنیم که درسفرخود به گرگان حتما از آن بازدید کنید و از نزدیک دیدن این شگفتی جهان را از دست ندهید.

دیوار دفاعی گرگان

خانه تقوی ها از بهترین جاهای گرگان

از جاذبه های تفریحی و طبیعی شهر گرگان که بگذریم می‌رسبم به اماکن تاریخی و فرهنگی این شهر که بسیاری از آنها نیز قدمتی بالای ۱۰۰ سال را به خود دیده اند و تا کنون سالم و سرحال برای بازدید کنندگان خودنمایی می‌کنند .

از اماکن و بهترین جاهای گرگان که بیشتر جنبه‌ی فرهنگی دارد می‌توان به خانه زیبا و با شکوه تقوی ها  اشاره کرد که قدمت ساخت آن به دوره قاجار باز می‌گردد و تا به الان مانند همان شکل قدیمیش به یک مکان و جاذبه های دیدنی در شهر گرگان تبدیل شده است و کمتر کسی در سفر به این شهر از آن دیدن نمی‌کند.

گفته شده صاحب اصلی این خانه در دوران گذشته فردی به نام میرزا محمد تقی خان تقوی بوده که مساحت خانه اش حدود دو هزار متر مربع با انواع تجهیزات است که ۱۰حیاط فرعی اصلی با حوض های متعدد است که طرح ساخته آن به صورت کلاه فرنگی است.

کلاه فرنگی به خانه هایی گفته می‌شود که در وسط و مرکز آنها باغ ها مجلل یا حیاط های بزرگ تزئینی می‌سازند در واقع طرح کلی آن بسیار زیبا و دیدنی است که قطعا با یک بار رفتن و بازدید از زیبایی های آن راضی نخواهید شد‌ و با دیدن آن دلتان می‌خواهد که مال شما باشد و بقیه عمر با ارزشتان را در آنجا سپری کنید.

مدرسه عمادیه

یکی دیگر از بنا های تاریخی و فرهنگی گرگان مدرسه مجلل و باشکوه عمادیه است که حدود ۵۰۰ سال قدمت دارد و یکی از قدیمی ترین اماکن دیدنی این شهر نیز به شما ر می‌رود که از دوره حکومت تیموریان تا صفویان به ساخت این بنا مشغول بود اند و تا به الان که از اتسا نقاط جهان برای دیدن آن به گرگان می‌روند.

سنگ فرش بودن حیاط این عمارت سبب شده تا قدم زدن در حیاطش دلچسب تر و دلپذیر تر از هر پیاده روی باشد و وجود درختان در محوطه ی این مدرسه لذت بازدید از آن را دوچندان کرده و قطعا از درختان آن انرژی مثبتی خواهید گرفت که در هیچ عمارتی پیدا نخواهد شد.

مدرسه عمادیه در خود آرامستان، آب انبار و حمام را در خود جای داده که می‌توانید از آنها نیز بازدید کنید و از نزدیک شاهد سبک معماری و طراحی این بنا در گذشته های دور کشور ایران باشید که در رابطه با نیاکانمان اطلاعاتی نیز به ما می‌دهند.

حتی اگر از تاریخ و باستان شناسی نیز لذت نبرید حتما و قطعا از دیدن این امارت شاداب و سرحال و پر انرژی می‌شوید چرا که طرح ساخته شده این مدرسه به گونه‌ای است که باب میل هر سلیقه و هر سنی می‌باشد و حس و حال خوبی را به بازدید کنندگان هدیه می‌کند پس در سفر به گرگان مدرسه عمادیه را نیز در دفتر گردش خود قرار دهید و دیدن این جاذبه وصف ناپذیر را از دست ندهید.

 کلام آخر…

در این مقاله سعی کردیم که بهترین جاهای گرگان را به شما معرفی کنیم که در جهان مثل و مانندی ندارند یا با دیگر جاذبه ها متفاوت و متمایز هستند گرچه که به خاطر موقعیت جغرافیایی  و آب و هوای خوب، این سرزمین پر از سرسبزی و اماکن تفریح و طبیعی است اما به خاطر ظرفیت این مقاله تنها توانستیم بخش کوچکی از آنها را به شما معرفی کنیم اما بازهم تاکید می‌کنیم که با رفتن به آنجا با اماکن بیشتری آشنا خواهید شد و امیدوارم که توانسته باشیم به شما در انتخابی بهتر کمک کرده باشیم. برای رزرو و اجاره سوئیت در گرگان روی لینک کلیک کنید.

درباره “معرفی بهترین جاها‌ی گرگان” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا